Přejít na obsah

Regulace podsvícení přístrojů a displejů


tamtam

Doporučené příspěvky

Ahoj, chci se dotázat, dovezl jsem novou F II s maxidotem a nenašel jsem regulaci podsvětlení interiéru (tj. palubky, displeje klimy a displeje radia). Ve všech mých dřívějších autech jsem měl regulaci vždy nastavenou na minimum a vyšel jsem s ní - zde je to podsvětleno jako blázen a nejde tomu ubrat. Je mi to nepříjemný nejsem na takovejhle šajn zvyklej a ubrat neumím ač jsem dělal všechno možný - prošel celej návod včetně rejstříku, prošmejdil auto, prolezl nastavovací menu maxidotu a nic, prostě tomu ubrat neumím. Poslední zoufalým pokusem bylo nahrazení pojistky 35 (5A) pro podsvícení odporem, bohužel ani tohle nikam nevede protože všechny moduly (palubka, radio, klima) mají svoje interní proudové zdroje a úbytek na napájecím napětí do rozumné míry vykryjou beze změny jasu, po dosažení "víc než rozumné" míry pak zhasnou - a zůstane svítit jen podsvětlení oken zamykání atd. Čili nepoužitelné...

Uměl by mi někdo poradit??

Btw: mám i další špek co stál za předělání: zadní vnitřní lampičku která nejde zhasnout. Je to styl Š105 kdy svítí buď spínačem nebo sama dveřním kontaktem. Vozíme malé dítě a nechci ho budit světlem vzadu pokaždé, když potřebuju vystoupit (třeba natankovat. Takže lampička šla ven a po chvíli měření jsem přecvakl jeden z vnitřních propojů, takže už svítí jen na spínač, na dveře ne. Nějak jsem tu škodováckou logiku nechyt - přední světlo má trojpolohový přepínač a vypnout jde, zadní nikoli. Tak jsem si pomohl takhle :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že se tam nedá nastavit nic - bláhově jsem se domníval že tam třeba něco najdu ale bylo tam kulový :-D Vypnutí celýho, nastavení jazyka, zobrazení stavu auta a pak normál maxidot - šmytec...

Jinak díky za link na tu vedlejší tému o podsvícení, nějak jsem se v tom nezorientoval nebo to nijakým resumé nedopadlo (anebo neumím sdledovat čtený text :-)) Můj úkol je o chlup jednodušší - já nepotřebuju regulaci, mě to stačí ztlumit. Autem jezdím sám a nároky mám pořád stejné - chci aby to svítilo málo, svítí to moc (rozumnej odhad je čtvrtinová intenzita vůči dnešku). Čili vyjdu s tím že někam na něco připojím něco to něco zkusmo dobastlím na rozumnou intenzitu a nechám tak - navždy. Ale fakt jsem to z tématu co je vedle nepochopil.

Jediné co mě teď napadlo je ten pokus s tou pojistkou - na pojistku to svítí 100%, na rozumný odpor to svítí 99% a odpor hřeje, na větší odpor to nesvítí vůbec (pro info proud touhle pojistkou je 360mA a na 10ohm to svítí, na 22ohm už ne). Takže mě napadá možná zoufalá možnost - pojistku ven a místo ní PWM modulátor s pevnou střídou (určenou trimrem třeba) do tohoto napájení, čili napájet celé podsvětlení pulsním napětím a tím nižším výkonem. Čili něco co dělá nějaká ta jednotka v jiných typech aut. V pojistkové skříni je místa dost, dnes tam byly dva 10W odpory místo té pojistky :-)) a 555 a jeden výkonovej FET tranzistor tam půjde přímo místo pojistky pohodlně dostat. Jinak mě už nic nenapadá. Co mi k tomu řeknou ostatní??

PS: měnit kolečko za jiné nebo spínač světel skutečně nechci, chci natvrdo ztlumit jas nic víc nepotřebuju :-D Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako je v tom vlákne spomínané, zaraziť do obvodu rezistor je na nič, regulácia sa realizuje PWM regulátorom.

Možné riešenia sú konkrétne tu.

Keďže spínač meniť nechceš, tak potom namiesto neho zaradiť vlastný PWM regulátor. Tiež som to chcel pred rokom takto zrobiť, ale teraz v lete som prakticky nejazdil so zapnutým podsvietením a tak som na to zabudol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne bohužel velikostně si to neodpovídá. Mám vepředu tu původní co měla F I a ta je tropolohová a vzadu nějakou jinou (na výlisku Audi Made in France) rozměrově úplně jinak velkou (dlouhá uzká...). Upřímně řečeno to vypadá jako pěkná slátanina jak díly co sehnali každej z jinýho auta (ne že je to audi ale že to má jinej design) a funkčně je to taky kravsky vymyšlený - vepředu si to člověk může na rozsvěcení dveřmi vypnout na úplnou tmu a vzadu ne...??? Je to nelogický samo o sobě a tím spíš, že to není když už tak naopak - ve předu se svítí na otevření dvěří (do auta patří minimálně řidič tj. vepředu je pokaždý někdo) a vzadu vypnutelné na tmu (dva důchodci co jezděj jen sami 2 budou jistě nadšený že to rozsvěcí vzadu kde nikdo nesedí...).

Ach jo :-( Tak jak byla F I vymakaná tak F II je nějaká nedotažená. Proč mám na nádrži víčko jak na favoritu se zamykáním na klíč když mám eleganci, proč mám vzadu bubny když mám ESP - tohle už snad každá jiná automobilka dávno zavrhla jako marketingovej nesmysl když stejně má dávno i variantu se čtyřma kotoučema pro jiný motory tak na co vyrábět ještě bubny a dělat na zadek dvě varianty bez efektu atd atd. Ale lampička byla prkotina vyřešená za 5 min, to podvětlení co svítí jak kdybych se při řízení měl dívat na TV to bude větší ořech, fakt :-(((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že tá malá zadná lampička je trochu nepraktická. Mám taký pocit, že niekto ju tu na fóre vymieňal za väčšiu, s tým, že vyrezal väčší otvor do stropu. Dá sa vymeniť aj celé čalúnenie stropu, ale kvôli tomuto je to novom aute podla mňa hlúposť...

Viečko nádrže je na kľúč kvôli tomu, lebo vraj v zime zamŕzalo lanko elektromagnetického otvárania.

Aký máš motor? Bubny v kombinácii s ESP sú samizda len s najslabším HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.2 / 12V eleganci a jsou tam bubny a ESP. Upřímně řečeno jsem tuhle kombinaci moc nepochopil ale asi se to škodovce vyplácí takhle skládat... Lampička je vyřešena tu jsem pustil z hlavy - jsou to holt nějaký výběhový díly stažený z Audi tak se holt nesmíme divit že to nejde zhasnout :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...