Přejít na obsah

Climatronic


mr.pecoun

Doporučené příspěvky

...priznam se bez muceni lol , ze pred dojezdem domu vypinam klimatizaci a pustim vice ventilaci. Nerikam ze se to uplne vysusi, ale minimalizuji tak vznik plisne. Mam stejny nazor jak to napsal tamtam. Navic doporuceny od znameho, ktery dela v servisu na klima. ;) ....je to jako u vseho, sto lidi sto nazoru a navic si vetsina mysli, ze jeho nazor je ten nejspravnejsi...podotykam, ze na nikoho nenarazim, myslim to vseobecne. Staci si projit zdejsi temata.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

A není to trochu nesmyslné? Tohle bych pochopil jen, že ráno mrkneš, kolik tam je, když vyjíždíš, ale po chvíli by to mělo odpovídat tomu, co máš na Climatronicu nastaveno,ne?:) Nicméně taky mě to už napadlo, proč tam mám dvakrát venkovní (Maxík a Clima) a ani jednou aktuální vnitřní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám takovej dotaz, zda se jedná o závadu nebo blbou vlastnost.

Jedu hodinu po dálnici konstantní rychlostí 130km/h se zapnutým tempomatem.

Climatronic je v režimu AUTO+ECON a teplota nastavena na 21°C.

Pak, po té hodině jízdy zrychlím na konstantních tempomatových 140km/h, ale najednou mi začne foukat chladnější vzduch.

Teplotu na Climatronicu musím nastavit na 22,5°C , abych měl stejnou teplotu v interiéru, jako předtím.

Už se mi to stalo několikrát, a pokaždé při venkovní teplotě pár stupňů nad nulou, a vždy až po delší době jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem nic takovýho zatím nikdy nepozoroval. Zkus se podívat na seznam závad, třeba se tam něco objeví.

Jenom poznámka, zapínat ECON (zvlášť při takovýdle teplotě) je prakticky zbytečnost. Kolem nuly stejně kompresor přestává pracovat úplně (regulace výkonu je přitom průběžná) a nad nulou při ECONu nepracuje odvlhčování - když sem to jednou zkusil, tak se mně dost rosily vokna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

emkon-tohle se mně stalo jel sem 130 a jakmile se situace uklidnila,tak sem šel na 159 a taky začal foukat studený vzduch,ale jen na chvíly co climatronik to upravil.Jinak jsem spokojen,akorát možná to nelogický ovládání,jak se to tady psalo,že ten econ se musí pořád mačkat.V pátek sem si stím krátil dobu čekání a mačkal všechny kombinace a nic....akorát,když se zmáčkne reciklace-kabina-kabina,tak se zvedne spotřeba o 0,3-0,4l/h.bylo skoro 0 a jestli kompresor šel na plno to nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pak asi nejsu "každý rozumný", když sem nikdy nic takovýho v žádným autě (cca 3ks Fabia, Roomster, několik Octavií za asi 10 let, Superb) nepotřeboval dělat a neměl nikdy sebemenší problém. sorry, ale přijde mně, že se občas hledají problémy tam, kde nejsou.

Jinak v návodu je pouze něco o zapínání i v chladných obdobích, právě kvůli smradu. O předčasným ani slovo.

SMRAD= plíseň

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Něco hodně podobnýho bylo už na studiích. Škoda, že zas nahňahňali ty tlačítka do jedný souvislý řady a čidlo dali na kraj. Je to imho docela nepřehledný pak. Docela by mě zajímalo, jestli to tlačítko panáčka s malým symbolem okna je novej mód a nebo jenom překreslenej "na hlavu". Ono by se totiž při dešti a hodně lidech v autě právě foukání na okno hodilo, teď se musí zmáčknout i směr na nohy, jinak to na ně nefouká vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Problém s topením.

Ve svém voze mám klimatizaci Climatronic a v letošní zimě jsem dle mého názoru zaznamenal nestandardní chování topení. Podotýkám, že nastalý problém pozoruji cca měsíce zpět, kdy jsou venkovní teploty v rozmezí cca -12 ˚C až +2 ˚C. Topení začne pomalu, ale jistě topit cca po 1km, po cca ujetí 4km je motor zahřátý na provozní teplotu a topení již funguje na plný výkon.

Problém je v tom, že po plném zahřátí motoru musím mít na Climatronicu nastavenou teplotu 18 ˚C a přestože je topení na minimum z výfuku ventilace proudí poměrně dost teplý vzduch a často musím prostřední klapky mechanicky zavřít, abych se ve voze cítil rozumně.

Zaznamenal někdo tento problém? Je Climatronic v pořádku, nebo se jedná o špatné nastavení Climatronicu, případně o závadu jednotky? Ještě dodám, že loňskou zimu jsem podobné chování nezaznamenal, je pravdou, že ani takové mrazy nebyly. Předpokládám, že když si na Climatroniku nastavím řekněme 22 ˚C tak z výfuků ventilace má jít vzduch o teplotě 22 ˚C a je jedno kolik je stupňů venku. Nebo se pletu?

Díky předem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nepletu, tak na Climatronicu se nastavuje požadovaná teplota v interieru. A vzhledem k tomu, že ŘJ klimatizace se snaží na tuto teplotu dostat co nejrychleji je vzduch vháněný do auta určitě teplejší. Já mám klimu puštěnou od koupi pořád na AUTO a nemůžu si stěžovat. Na klapky ofuků jsem zatím vůbec nesáhl. Každopádně z klapek uprostřed palubovky nic nefouká. Vzduch jde na nohy, okno a boční výdechy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že když si na Climatroniku nastavím řekněme 22 ˚C tak z výfuků ventilace má jít vzduch o teplotě 22 ˚C a je jedno kolik je stupňů venku. Nebo se pletu?

Není to tak - Climatronic se vždycky snaží dosahovat požadovaných parametrů a jede podle schémat, která dynamicky upravuje podle okolních podmínek, např.:

  • * při nízkých venkovních teplotách ví, že je dobré pro tepelnou pohodu topit na nohy a proto tam fouká, zvlášť po startu
    * po zastavení odpovídajícímu např. tankování víc větrá, aby nebylo vydýcháno
    * při intenzivním osvětlení např. chladí víc nebo míň topí atd.

To, že je nastaveno 22 stupňů neznamená, že jde taky 22 stupňů z výdechů. Poznat to jde nejvíc při jízdě se stálou teplotou, kdy člověk změní teplotu o stupeň nahoru nebo dolů. Rozdíl v teplotách vháněného vzduchu je na chvilku větší, protože climatronic logicky reaguje na povel "je mně vedro/zima, ochlaď/přitop" a člověk očekává adekvántní reakci, ne pouze pozvolné vyrovnání. Úplně stejně reaguje ve výš uvedených situacích (tzn. po opětovném nastartování je chvilku víc zima).

No ale k otázce - pokud je to nepříjemné, normální to není. Mně to nedělá, sám říkáte, že loni to taky nebylo. Podíval bych se do servisu, orientačně jde zjistit existence nějaké chyby (jakékoli na autě, ne nutně na climatronicu) stlačením:

současně ECON + CIRKULACE, platí 444 pro žádnou chybu, 000 pro konec hlášení, jiné číslo kód chyby, návrat do normálu po stlačení ECON

Ale je samozřejmě možný, že je climatronic nějak zblblej a ani se kód chyby nenapíše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PavelZ:

Díky za cenné informace. Pokud přepnu Climatronic do režimu AUTO, tak vše funguje jak by asi mělo, tedy nastavím si teplotu 22 stupňů a v těchto venkovních teplotách je do interiéru vozu vháněn mírně teplý vzduch. Při nastavených 18 stupních je vzduch lehoulince vlažný. Tedy řekl bych, že vše funguje tak jak má.

Ale není mi jasné proč, když je Climatronic přepnut do režimu ECON topí při nastavených 18 stupních jako řekněme v režimu AUTO při nastavených 25 stupních.

Bojler:

Díky za info, kombinaci tlačítek jsem zkusil na displeji se poté objeví 444 a vedle 000, takže v tomto případě by mělo být vše OK.

Byl bych rád pokud by i zde zazněly další praktické zkušenosti majitelů Climatronicu.

Díky, díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pouštět ECON nemá smysl, je to výrazné snížení komfortu výměnou neznatelného snížení spotřeby. Už to tady padlo několikrát - výkon kompresoru je od dob první Fabie regulován (podle potřeby mezi dvěma a sty procenty, jede v tomto rozmezí stále bez ohledu na AUTO/ECON), takže při nižších teplotách neubírá zbytečně výkon a spotřebu navyšuje jen velmi málo.

I když není vedro, tak v automatickém režimu je při teplotách nad nulou "zapnuté" odvlhčování, není v autě dusno, větráky tolik nehučí. Pokud mrzne, je stejně vypnuté v obou režimech. I při ECONu ale dochází k automatické regulaci, jenom jsou vyšší otáčky ventilátoru (protože se neodvlhčuje, za tepla nechladí a řízení předpokládá větší potřebu množství čerstvého vzduchu).

S tím, že by při ECONu víc topil jsem se nesetkal. Já to zkusil jednou pro porovnání spotřeby. Každopádně je to divné, víc topit by neměl, standardně bývají jenom vyšší otáčky ventilátoru. Jestli můžu doporučit, tak se na ECON vykašlete, stojí to za to a náklady jsou minimální.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kluci, mám1.4/63kW, climatronic a když je climatronic OFF, tak mi náporem fouká teplý vzduch z krajních ofuků (z těch na řidiče).

Má to tak být? Teď to nevadí, ale až bude tepleji, tak to bude divné...(tím myslím, že pokud je venku 20°, tak ještě nepotřebuji větrat,ale ani topit,ne?)

Když jedu jen kousek, tak nemám potřebu topit/chladit.

Konstrukce je taková, že musí být stále zapnuto,jinak topíme?

Díky za ponzatky, Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...