Přejít na obsah

Climatronic


mr.pecoun

Doporučené příspěvky

Tak tak je regulovany kompresor... jde to videt kdyz stojim na volnobech tak podle aktualni spotreby....

Kompresor má proměnný objem. Je tedy možné spojitě regulovat jaké množství chladiva skrz kompresor prochází. Regulace je realizována pomocí naklápěcí desky (kotouče). Když se deska naklopí téměř do roviny, kompresor tlačí minimálně. Naopak když se naklopí maximálně šikmo, kompresor tlačí maximum. Za povšimnutí stojí i to, že klimatizace s tímto kompresorem chladí stále stejně bez ohledu na otáčky motoru. Klimatizace s kompresorem s pevným objemem chladí na volnoběh mizerně a naopak ve vysokých otáčkách se kompresor často odpojuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čím je v tom kompresoru výkon regulovaný. Ve schematu mám "N280 - Ventil kompresoru klimatizace". Je to ono?

Ale stejně mě není jasné, že když mám AC vypnuté, tak kompresor je potichu. Když AC zapnu, tak i když je zima a neklimuje, tak kompresor slyším jak vrní. Je to tiché, ale slyším to. I přes svůj diesel. Když jsem u motoru a na volnoběhu.

Potom mě nezbývá než věřit, že ony 2% nejnižšího výkonu, je vlastně klima vypnutá, a když v zimě klimu zapnu, tak i když se to tak nezdá, tak je výkon v procentech vyšší.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompresor se točí pořád. Když je klimatizace zapnutá, tak se deska naklápí tak, aby se ve vysokotlaké části udržoval konstantní tlak bez ohledu na otáčky. Naklápení desky je ovládané vestavěným ventilem. Když je klimatizace vypnutá, tak je deska přestavena do polohy, ve které kompresor tlačí minimální množství. V tomto stavu je deska skoro rovně a písty se pohybují minimálně. Osobně jsem nikdy změny zvuku kompresoru nepozoroval, ale je logické, že se zvuk kompresoru změní. Dá se předpokládat, že v když je deska šikmo a kompresor tlačí nějakých 20 Barů, tak je to slyšet.

Ten minimální výkon kompresoru se chlazením vůbec neprojeví. Nedochází ke zkapalňování chladiva a tak klimatizace vůbec nechladí, i když se kompresor točí.

Ten minimální výkon je nutný proto, že naklápění desky je ovládané tlakem chladiva. Když by tedy bylo možné desku nastavit až do polohy, kdy by kompresor vůbec netlačil, nebyla by k dispozici síla, která by desku přestavila.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak technicky založený zase nejsem. Já už jsem místo ECONU nastavil AUTO, Včera po nastartování na mě vyletěl hrozný smrad. A taky jsem si všiml, že od té doby co mám nastaveno AUTO tak při vyřazení na neutrál se ručička zastaví na 1500ot.min zůstane tam asi 2 sekundy a poté klesne na volnoběh. Co to má být zase? Při režimu ECON toto nikdy neudělalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Neřešili jste to nějak dál?

Včera bylo teplo a poprvé jsem to uslyšel a myslel jsem, že to je vadné ložisko ventilátoru. Ale ventilátor to není!

Pokud vypnu AC, okamžitě ten zvuk zmizí. Myslím, že je to kompresor, protože to sleduje otáčky motoru. Jenom nevím, jestli to tak patří, protože se mně ten zvuk opravdu nelíbí. Kolik může stát výměna kompresoru?

 

Jsem já to ale...

Podrobně probráno a vyřešeno zde: http://forum.skodahome.cz/topic/91471-klimatizace-zvysena-hlucnost/

Editováno: , autor: playback
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...