Přejít na obsah

Climatronic


mr.pecoun

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...

Zajímalo by mě zda u F2 funguje climatronic stejně jako u F3.. Taky hlídá vlhkost a podle toho mění v AUTO režimu výdechy? Já si při používání všiml že přepíná jen na nohy a nebo všechny výdechy.. na okna mě snad ještě nikdy nepřepl pokud si dobře pamatuju. To jsem udělal já tlačítkem..

 

A když dám režim oken na max tak se spustí automaticky i AC.

 

Používám režim auto neustále ale na okna mě to myslím nikdy nepřeplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Kolegové s Climatronicem, potřebuju se s vámi poradit :-) Mám Rooma FL, MR 2015.

 

1) Na kolik stupňů vám nejčastěji fouká v režimu AUTO? Mně v 90 % případů na 3. nebo 4. stupeň. Nikdy ne na 1. stupeň. Na 2. stupeň tak jednou za uherák.

2) Když v létě jedete mimo město (cca od 70 km/h výše) a fouká vzduch ze středových výdechů nad rádiem, taky slyšíte, jak do toho fouká vítr z venku? Já jsem z toho na prášky, připadá mi to, jako kdyby tam zapomněli namontovat nějakej větrolam.

3) Když z režimu AUTO ručně snížím intenzitu větrání o 1 stupeň, po chvíli se většinou automaticky sníží větrání o další 1 stupeň. Když pak zmáčknu AUTO, přidají se 2 stupně. Chová se to u vás stejně? U O2 FL když jsem ručně snížil o jeden stupeň, byl režim AUTO po celou dobu o 1 stupeň nad tím.

 

Musím přiznat, že jsem z Climatronicu v Roomu zklamanej, především proto, že je foukání vzduchu už na 2. stupeň katastrofálně neodhlučněné. Tím je veškerý komfort pryč. V zimě sotva vyjedu se studeným autem, Climatronic okamžitě začíná foukat na 4. stupeň ledový vzduch. Výsledkem je kravál a zima :-(

 

Děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Mám to stejné jako ty

2) Tohoto hluku jsem si nevšiml, je pravda že je celkově Climatronic v Auto režimu hlučnější, ale co se týká hluku od vzduchu z venku, tak toho jsem si něvšiml

3) Taky mi to samo přidává i ubírá, i když do té intenzity ručně "hrábnu" a to i v jiných režimech než Auto, což mi vadí ještě víc, protože když nemám větrání v režimu Auto, chci si sám zvolit otáčky větráku a ne aby mi to po čase Cimatronic sám snížil, to se jim hodně nepovedlo. V manuálním režimu by to podle mě mělo být tak, že si nastavím otáčky ventilátoru a požadovanou teplotu a de facto tím simuluji polohu páček nebo otočných regulátorů v autě s normálním topením, čili očekávám, že mi otáčky zůstanou nastavené tak jak já chci a ne aby mi to samo ubíralo a přidávalo, to ať si tedy dělá v režimu Auto. No a v zimě to už vůbec nekomentuji, Climatronic podle mě postrádá nějaké čidlo teploty vzduchu, který vstupuje výdechy do vozu, protože jinak nepochopím jak může v režimu Auto a venkovní teplotě -10 st. okamžitě foukat téměř naplno ledový vzduch do auta a k tomu ještě z větší části i na nohy. Očekával bych, že to zpočátku pojede třeba jen na první stupeň otáček ventilátoru a že jak se bude vstupující vzduch oteplovat, budou se otáčky přidávat, ale bohužel tomu tak není.

Editováno: , autor: Hurvajs2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že se za 4 roky - můj 2011, Václavův 2015, nic nezměnilo.

Už před lety jsme o tom s Hurvajsem diskutovali. 

 

http://forum.skodahome.cz/topic/74419-climatronic-dotazy/?p=1672820

 

http://forum.skodahome.cz/topic/74419-climatronic-dotazy/?p=1673549

 

Ale dost lidí je s tím spokojeno a vůbec jim takový (ne)komfort nevadí.

 

 

Edit: ještě k bodu 2. Toto u mně myslím není. Se stoupající rychlostí se přivírá klapka sání z venku. Funguje ti správně? Ale kdyby ne, tak by to hlásilo nějakou chybu blikáním displeje. A nebo se osička klapky natáčí správně, ale samotná klapka ne.  To by chtělo zkontrolovat. Oddělat dekl pod předním oknem a podívat se jestli je klapka na vstupu ventilátoru v pořádku. Když zařadíš zpátečku, nebo dáš vnitřní oběh, tak by se měla zavřít.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Stejné.

2) Někdy to opravdu slyšet je.

3) Stejné. Při manuálním zásahu se sice vypne signalizace automatického režimu, ale rychlost ventilátoru je stále regulována, místo aby zůstala přišpendlená na aktuálním/nastaveném stupni. Režim určování aktivních výdechů jsem dosud nepochopil. V zimě stejný problém s foukáním studeného vzduchu na nohy a hlavně okamžitým rychlým foukáním ledového vzduchu, místo vyčkání na ohřátí vytápěcího okruhu, což je opravdu napřesdržku.

 

Spokojený s tím může být leda člověk, který nikdy nepoužíval smysluplně se chovající automatickou klimatizaci. Popravdě jsem horší chování u žádné jiné autoklimy nezažil. Přitom je to čistě softwarová záležitost, takže to mohlo být dávno vyřešené... :(

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si teda na climatronik nemůžu stěžovat. V režimu auto jede na auto a v režimu manuál jsem si nikdy nevšiml že by mi zvýšil, nebo snížil otáčky. Ale je fakt že já to mám většinou na auto režim. A v zimě s ním taky problém nemám. Po nastartování při zapnutém climatroniku se okamžitě zapne elektrické topné tělísko a nepocítil jsem nikdy že by šla zima.A ten kilometr než jde horký vzduch každý přežije. Ale v zimě je lepší jako stará benzínová fábia!! A když do toho v zimě zapnete výhřev sedadel, tak vám zima nebude ani kdyby hned foukal ledový vzduch na nohy. A mě to taky při zapnutém AC čeká než se spustí klima a poté to až dá otáčky. Takže v létě taky super.

A taky mi to jede většinou neustále na 3. stupeň .. v zimě i na 2. ale na 1. to nikdy na režim auto nejelo.

Jen dodám, já to mám nastaveno většinou v létě na 20°C a auto .. jak je mě zima tak buď vypnu klimu nebo přidám na 22.. A v zimě to samé akorát bez klimy .. A když jedu hodně daleko tak v zimě přidám i na 23.. Opravdu si nemůžu stěžovat.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, protože máš ropáka a ty mají v tom tubusu klimy nad teplovodním radiátorkem ještě jeden, čistě elektrickej - jmenuje se to "PTC" a je to napojený přes relátko velký jako pro žhavení přímo k baterce drátem tlustým jako sloní noha (10mm čtverečních Cu licna), protože to z baterky odebírá proud bratru 40-50A. Benzíny "PTC" nemají, protože nějakej debil při konstrukci zanedbal eventualitu provozu auta s automatickou klimou, od který majitel očekává co nejdřívější ohřev i při vnějších teplotách hluboko pod nulou a benziňákům ho "nedopřál". U dehťáků se počítalo s delší dobou ohřevu kvůli větší mase hmoty motoru i většímu objemu chlazení, ale u benzínů se nepočítalo ani s tím, že budou mít vyšší účinnost motorů = menší tepelný ztráty než mívaly favořitě a šáde před nima - takže se budou i jejich bloky a hlavy ohřívat ztrátovým teplem pomalejším tempem, než ty starý "vykopávky" - ergo kladivo, zatímco forman mi dokázal při -10°C venku foukat zřetelně teplej vzduch do kabiny už po 2 minutách od nastartování a cca kilometru ujetý trasy, v roomsteru na stejnej efekt čekám víc než 5 minut a ujedu přitom skoro 4-5 km ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skvěle popsáno. Já za těch 4-5km jsem už v práci a v zimě je za tu dobu už v autě solidně teplo.. Ale je to vše způsobeno i tím že parkuji v garáži. Sice nevyhřívané ale rozdíl teplot je okolo 10°C.

 

V tomhle jsem velice rád za naftu. Ikdyž mě každý kvůli pomalému topení odrazoval, ten PTC škodovce při každém mrazu chválím do nebe..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrkiller: Ono ani to elektrické vytápění netopí okamžitě. I když rychle začne foukat vlažný vzduch, hned na začátku ti ten zpropadený Climatronic pustí na plný knedlík na nohy studený. Když vlezeš do auta nabalený, tak to, pravda, moc nepocítíš, ale když jsi víc nalehko...

 

Inteligentní klimatizace, dokud auto pořádně netopí, 1.) nepouští vzduch na nohy a 2.) nepouští ventilátor na plné kecky. Tohle bohužel Climatronic dělá bez ohledu na motorizaci a když si představíš, že máš benzíňák bez elektrického výhřevu, tak to prostě je napřesdržku pro všechny, kdo v tom mají prsty!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprostý souhlas, prostě jí chybí trochu víc inteligence :-) Jak říkám, mělo by tam být někde čidlo teploty vzduchu vháněného do kabiny a podle jeho hodnot přizpůsobovat režim, tzn. že např. dokud nebude vzduch dostatečně ohřátý, nepouštět ho vůbec na nohy atd.

Editováno: , autor: Hurvajs2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dotaz k hlučnosti - F2, před FL, Climatronic. Poslední dobou pozoruji zvláštní zvuk (takové jakože přelévání vody ala lednice) - krátce po zapnutí a pak krátce po vypnutí (chcípnutí auta). Skutečně to jen jen po zapnutí/vypnutí, během provozu je OK, chladí normálně. Na jaře byla na opravě, netěsnil jeden ventil na systému - byla doplněna a při amatérském obhlédnutí potrubí je vše suché a OK. Co si o zvuku myslíte? Značí něco špatného nebo je to běžná vlastnost? Podle diskuzí na netu to je tak 50:50. A pokud přeci jen opět únik - to mi asi řeknou jen v "klima" servisech po zkoušce konstrastní látkou. Nicméně (pokud je to pravda), může být v háji i dehydrátor, tam prý kontrastní látkou vidět není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím že při zapnuti je to normální. Me to bublá při zapnuti v autě i mobilní klima doma. Ale jen pár vteřin.  Pokud by ti netěsnila tak ti určíte ani ne chladí.  Když funguje tak to neres. A v návodu k mobilní klimatizaci je přímo napsáno že je možné ze při startu chvíli bubla a je to normální jev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj tak už me zase potkal problém s klimou. Při nastartování něco píská u remenice altiku. Jde to dle me určíte z klimakompresoru. Myslíte že je problém v ložisku kompresoru? Nebo ve spojce opet? Měnili me na jaře spojkovou lamelu. Nějake řady,  zkušenosti postřehy? :( píská to porad bez klimy i s ni a nejvíc jak jedu do zatáčky pravotocive :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako že když točíš napravo tak to píská víc? Leda že tam někde něco pluje v nějakém uložení a stupňuje se to s odstředivou silou při zatáčení.

Spojkovou lamelu i klima kompresoru? Ten plastový blok v řemenici?

Mám climatronic ve FI a zatím mi to nijak nic takového nedělalo a to mám celou sadu vymontovanou z bouračky.

 

Kompresor tlačí správně? A funguje bez závad?

Pokud máš podezření na klima kompresor ideální ho vyměnit a vyzkoušet to. Většinou mají někde v servisu náhradní. Zkusit přendat a vyzkoušet. Samo že neplnit a vyzkoušet v otáčkách. A pokud to bude v poho je to on.

 

Ale může to být taky cokoli jiného na řemenicích a řemenu. Kolegovi to taky pískalo a nakonec to byl napínák a nový řemen.

 

A nebo řešit to jako jiný kolega, OK píská to, na funkci to zatím nemá vliv a až to klekne tak už to poznám co to bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl v servisu. Bylo mě řečeno že je vadný kompresor. Že na spojce je trhací element který se utrhl s tím jak se přidřel kompresor a on se z nějakého důvodu přidřel takže je těsně před smrtí. Že to u F2 dělá (pokaždé co si koupím auto a je tam závada tak to u toho typu auta prostě dělá) .. A to mám novou spojkovou lamelu na jaře :( Ale kompresor točí zatím.  A že to bude pískat a cvakat víc a víc..  Doporučil mě internet a nový oreginál kompresor za nějakých 5500 kč. Žádný repas a nebo u nich za 8500 .. :( jsem z toho nešťastný..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase tak špatně bych to neviděl.

Koupíš kompresor, výměna a doplnění. Prostě se kompresor přidřel. To se stává. Může to být i zanedbaná údržba. Nejdéle každé 2 roky se má vypustit a doplnit, čímž se tam doplní i mazivo.

Jsem měl závad na autě: koupeno při 80tis a teď má 267tis. Jsem projel hodnotu auta v benzínu.

 

Tady máš origo díl - http://www.cc-autodily.cz/kompresor-klimatizace-1-1?brand=SKODA&model=FABIA

 

Tady levnější - http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/fabia-ii/chlazeni-vytapeni/klimatizace/15837-kompresor-klimatizace-tdi-motory-fabia-ii-2007-2015.html

 

Myslím že jsou tam dva druhy, SANDEN/DENSO.

 

Není to nic drastického, pokud jezdíš a máš auto na ježdění. Pokud je to leštěnka a stojí, tak se poměr ujetých km k ceně údržby vždy prodraží.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten první oreginál není pro 1,6 TDI .. já sehnal na skoda-dily za 5800 +- ale i tak je to pro mě pálka. Kdybych měl platit byt a starat se jen sám o vše tak nevím jak bych to dal. Jen díky tomu že bydlím s rodiči a pracuji s neustálými přesčasy tak to dokážu zaplatit ale je to pro mě rána extrémní :( nečekal jsem to. Já mám nájezd přes 30 000 ročně takže o lešťěnce se nedá mluvit. Bohužel auto něco stojí. Ve starém autě jsem klimu neměl a říkal jsem jak je to zbytečný krám. Pak jsem koupil s automatickou, chválil ji do nebe a jen čekal kdy příjdou extrémní výdaje. Jinak já klimu každý rok nechávám plnit a dezinfekci dělám jak smrdí .. minimálně 1x za rok. Já se starám ale co bylo předemnou těch skoro 5 let nikdo neví :( asi na to srali..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já origo v autě taky neměl klimu. A tak jsem si ji blázen sám dodělal a když byla ta možnost šel tam climatronic. a těch v FI moc není. Taky jsem si říkal že to není potřeba, ale vzal jsem jí za vděk v těch vedrech je opravdu dobrá. Při tom svém vylepšování tam padlo víc věcí, vše většinou sehnané z vrakáče pár věcí nových. Ale jak píšeš je to darda a to má to tvé auto už něco za sebou a může třeba odejít časem i klima chladič. Je první a schytává všechno.

 

Já taky šetřím hodně na práci, spousta věcí si udělám sám a někdy to je sakra rozdíl. Např. výměna klimachladiče jen za práci v servisu si řekli alespoň 3200Kč. že púrý se musí rozebrat komplet předek, seřízení světel atd. Takže si to udělám doma a klimu mi jen naplní a seřídí světla. Ale zatím chladí a na chladiči jsou mastný fleky. Tak uvidíme kdy to umře.

 

Tak ať ti to všechno v poho dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...