jozzef17 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Zdravim. Menil uz niekto manzetu na poloosi tu blizsie pri kolese ? Dnes som zistil ze ta moja je pretrhnuta a bolim sa o lozisko . Tak ak to niekto robil hodte mi sem nejaky postup a rady na co si dat pozor a co taka mazeta asi stoji. Niekedy existovali take univerzalne manzety ktore sa dali nasadit bez akehokolvek zasahu lebo boli prerezane po dlzke a potom sa dali pomocou neakeho pripravku spojit, dnes uz asi take nic neni ze ? V kazdom pripade dik za kazdu odpoved. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpha Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 (edited) Ahoj, neni to uplne jednoduche, amaterum rozhodne nedoporucuji. Bez momentoveho klice se do toho taky nepoustej. Matky vsech kloubu a stredovy sroub hlavy se musi utahovat na moment! Pokud to malo utahnes nebo nepouzijes nove matky a srouby muze to skoncit HODNE osklivou nehodou. Pokud to utahnes moc, je to taky spatne, muzes prekrocit mez pevnosti a sroub se pri namahani muze zlomit. Neodbornou praci na rizeni auta dela jen sebevrah, nech si to radsi udelat v servisu. Tolik to zase nestoji. Pokud se na to citis - musis koupit sadu - je v ni manzeta, vazelina, stredovy sroub hlavy, spony na stazeni manzety a par tesnicich krouzku. Presny typ zavisi na modelu auta, presneji na kodu motoru. Original s pohybuje okolo 500 (ale taky az 1500 Kc), italska druhovyroba jde sehnat okolo 300 Kc. Doporucuje se original, udajne vydrzi vic nez 2x tolik. Pak budes potrebovat tusim, ze 3 samosvorne matky na cepy a sroub (musi se menit za nove !). Vymena sestava z povoleni stredoveho sroubu hlavy (nevyndavat jen povolit pri aute stojicim na kole (!! nikdy ne na heveru - nebezpeci urazu !!) ten imbus šroub ve stredu kola, pozor, je to utazene "na krev" moment je tusim 200, takze bez pneumatickeho klice to roztahnes mozna tak dvoumetrovou trubkou nasazenou na klic) pak sundat kolo, vysroubovat ten sroub uplne, pak povolit vsechny matky hornich ramen napravy (ty dve jak jsou u sebe maji spolecny jeden sroub) a kloub rizeni (ten vedle) myslim taky. Vsechny spojovaci prvky se MUSI vymenit za nove (jsou samosvorne, umela hmota v nich uz nedrzi a povolily by se !, v nouzi lze sroub pred utazenim matky natrit barvou a pri nejblizsi prilezitosti dat matky nove). Vyhaknes vsechna ramena a hlavu kola vykyvnes za vrsek (kde byla prisroubovana ramena) tak, az poloosa vypadne ven (pred tim odstranit starou manzetu a jeji spony). Pokud je kloub na konci poloosy spinavy (ten co ho ta manzeta chrani, pokud byla manzeta dlouho praskla, bude tam minimalne prach), musi se vycistit. Dat pozor na vsechny tesnici krouzky kde a jak byly. Pak novou manzetu naplnit vazelinou ze sady, nasadit krouzky (nove ze sady) a vse zpetnym postupem smontovat zpet. Pozor, pokud po smontovani pri volantu ve stredu auto nejede rovne musi se nechat premerit geometrie. To je jen hodne hruby postup, ktery pisu po pameti, presnejsi viz servisni manual... Pokud bys mel zajem o momenty dotahovani vsech sroubu napis. Edited September 25, 2009 by alpha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ace ventura Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Měnil jsem taky, koupil jsem sadu Febi za 500 a je v ní vše. Jen jsem u toho strávil asi 5 hodin, protože jsem odvrtával ten horní šroub co je skrz těhlici a drží 2 kuláky od ramen. Lahoda. Jinak je výměna ok... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpha Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Měnil jsem taky, koupil jsem sadu Febi za 500 a je v ní vše. Jen jsem u toho strávil asi 5 hodin, protože jsem odvrtával ten horní šroub co je skrz těhlici a drží 2 kuláky od ramen. Lahoda. Jinak je výměna ok... Kamarád říkal, že si to nechával na Superbu měnit (neautoriz. servis) a všechny matky na horních čepech má netknuté. Takže mu to vyměnili tak, že místo horních ramen odmontovali zřejmě spodní, tam se jedno musí tuším stahovat vždycky, takže je to jako drbat se pravou rukou na levem uchu. Někdy je prostě lepší si ten návod přečíst :-) Navíc mu nevyměnili ani jednu matku - další sebevrah :-) A máš pravdu, ten šroub nemusí jít ven, upozorňují na to v servisním manuálu. Uvádějí tam nějaký stahovák, se kterým by měl jít vytlačit. Edited September 29, 2009 by alpha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozzef17 Posted October 7, 2009 Author Share Posted October 7, 2009 No tak som tu manzetu dal dnes vymenit. Stalo to 38 Eur. Diky za rady chalani Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PutiN Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 No tak som tu manzetu dal dnes vymenit. Stalo to 38 Eur. Diky za rady chalani to dufam aj s manzetou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oberukylave Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 No tak som tu manzetu dal dnes vymenit. Stalo to 38 Eur. Diky za rady chalani Kontroluj si ich, pravidelne odchádzajú po cca 60-tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.