Jump to content
jarsva

kardan a převody u 4x4

Recommended Posts

Ahoj, máte někdo zkušenost s kuželíkovými převody u o2 4x4, popřípadě s kardanem. něco mi tam hučí. Olej všude vyměněn a bezezměny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
By mohlo být nějaké ložisko. Při jaké rychlosti nebo to stále hučí?

Hučí to při 2000ot- až drnčí poradili mi hustější olej do toho kuželíkového převodu, zatím jsem nic neudělal sháním info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem do toho kuželíkového převodu nalil ten huzčí olej a daladitivum do převodů. Po asi 150km obrovská změna k lepšímu, je to až neuvěřitelný. Doufám, že to vydrží. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, ak spravne rozumiem, tak bol vymeneny olej v prevodovke a nie v haldexe. Aky olej bol pouzity ? Mam podobny prbl. auto O2 2,0 TDI 4x4 pri otackach 2100-2400 huci a zvibruje, javi sa to akokeby od zadu.

Dakujem za odpoved.

Edited by pistaDX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som tam vcera nalial 0,9 l oleja, pristup je tam fak zly bola to :prc: !!! Zatial po 50 km bud placebo efekt, alebo je to naozaj lepsie, uvidime. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám stejný problém - v záběru, při otáčkách 2100 - 2500, velké vibrace, které byly nejvíce cítit v zadní části auta. V servisu mi vyměnili Haldex a pak ještě antivibrační spojku na kardanu. Po výměně Haldexu to vibrovalo znovu, ale prý jinak a když vyměnili tu spojku, je klid. Tak možná zkuste jen tu spojku - 6.200.- Kč. Proti Haldexu je to sranda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mojí OII čtyřkolce se začaly objevovat vibrace při zařazené šestce v otáčkách 2100 - 2300 (rychlost 110-120 km/h), při sešlápnutém plynu.

Postupem času jsem to začal zjišťovat už i u pětky a trošku čtyřky, ale jen v otáčkách motoru 2100 - 2300. Zdá se, že to jde od zadní rozvodovky, protože kdo sedí vzadu, cítí vibrace ze sedačky. Já je jen slyším. V servisu mi řekli, že je to od haldexu. Nový prý je za 100.000,-. Nejde mi do hlavy, kdyby to bylo od zadní rozvodovky, tak by to dělalo přeci u stejné rychlosti na čtyřku, pětku i šestku a ne u stejných otáček motoru, kdy se při každém kvaltu točí rozvodovka jinou rychlostí.

Jo a dělá to jen u teplého motoru. Začal jsem si toho všímat asi týden po provedené 90.000 servisce, ale to mi v servisu hned vymluvili, že tam nemohli nic provést.

Nemáte někdo zkušenost s něčím podobným?

tak, teraz uz jednoznacne vymena oleja v rozvodovke nepomohla, idem skusit vymenit prednu hardy spojku, podobne ako to spominal "propet"

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, teraz uz jednoznacne vymena oleja v rozvodovke nepomohla, idem skusit vymenit prednu hardy spojku, podobne ako to spominal "propet"

Ahoj, tak to jsem na to moc zvědavej, mě pomohla ta výměna, přesto cítím pří záběru taky trochu chvění. Odkud to jde si , ale netroufám říct. Ty Harrdy spojky to mě nenapadlo. Koukal jsem na net a je to docela pálka. Nejlepší cenu jsem našel za 1800,- přední a 4490,- zadní. Tak napiš jak to dopadlo. Taky bych se do toho pustil.jarsva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Tak mě to právě začalo hučet po výměně všech originálních olejů. Počítám že to bude stejné jako to psal jarsva. Origo je olej moc řídký a při větších vůlích je lepší dát olej hustější.

Hučí to v cca. 80-90km/h ale jen při brždění motorem. V záběru nic slyšet není.

jarsva: jaký olej jste tam nakonec dali (číslo-specifikaci popř. odkaz.) Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zatial vaham co dalej, ale jeden pre mna zaujimavy nazor mechanika, ktoremu verim:

problem je vraj v nesuosovosti hriadelov na prednej hardy spojke, jednoducho vekom a kilometrami vacsinou mozno o mm klesne na pruznom ulozeni motor s prevodovkou. Nasledkom coho zacne byt predna hardy spojka viac namahana, jej prvotnou ulohou je zmakcovat razi na kardane ku comu jej pribudne este vyrovnavanie nesuosovosti, prejavi sa to vibraciami. Pre mna prijatelna teoria, vraj to viackrat uspesne riesil na passatoch 4x4 podkladanim ulozenia motora.

:help: co vy na to ???

Edited by pistaDX

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zatial vaham co dalej, ale jeden pre mna zaujimavy nazor mechanika, ktoremu verim:

problem je vraj v nesuosovosti hriadelov na prednej hardy spojke, jednoducho vekom a kilometrami vacsinou mozno o mm klesne na pruznom ulozeni motor s prevodovkou. Nasledkom coho zacne byt predna hardy spojka viac namahana, jej prvotnou ulohou je zmakcovat razi na kardane ku comu jej pribudne este vyrovnavanie nesuosovosti, prejavi sa to vibraciami. Pre mna prijatelna teoria, vraj to viackrat uspesne riesil na passatoch 4x4 podkladanim ulozenia motora.

:help: co vy na to ???

Ahoj všichni, ten olej jsem našel v mazacím plánu Valvoline a má specifikaci 75w90 za cca 300Kč litr.Dal jsem ještě aditivum do převodových olejů, ale nevím jestli to mějak pomohlo.Já tam měl místo 0,9L asi tak 0,2L, tak proto mi to tak hučelo. Chtěl bych se vrátit k tomu uložení motoru, to vypadá na docela dobrou teorii. Naštuduju chytrou knížku. Neobjevilo se to někomu po výměně rozvodového řemenu? Tam se totiž uvolňuje pravé uložení motoru. jarsva kol103

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem nastudoval a přišel k závěru, že nejvíc to hučí v otáčkách 1900-2300. Podle charakteristiky motoru je v tomto rozmezí největší nárůst točivého momentu. Koukal jsem do dílenské příručky na to uložení motoru s ohledem na jeho pohyb v záběru. Motor je proti pootočení v ose motoru ustaven v karoserii takovou příčkou pod motorem a převodovkou.Po její demontáži je motor s převodovkou úplně volný a je i vidět jak pracuje ta Harrdy spojka na kardanu.Tak jsem vyskoušel podložit 5mmpodložkou ten stření šroub a tím posunout motor v silenblocích proti jeho snaze se pootočit v záběru. Přestaly takový ty pazvuky ve volnoběhu a motor je i klidnější ve volnoběhu. Tak jsem zvědavej co to bude vyvádět při delší jízdě. Jarsva :doh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

asi som to vyriesil, objednal som chybny dilel, ak to bolo ono tak Vam to zajtra prezradim. Prisli sme na to tak , ze sme auto dali na zdvihak a na sestke pri 2300 ot. hladali vibracie. Napruzenie priecky podla "JARSVA" nepomohlo.

lol

Edited by pistaDX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry,

dnes som naozaj nestihal, nic som okolo auta neriesil, pisem len aby som Vas nedrzal v napati. Zajtra sa k tomu dostanem a dufam, ze vyriesim aspon svoj prbl s hucanim a vibraciami na mojej O2 4x4 r v. 07 najazdene 70kkm. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez uspechu !

Podozrenie padlo na vnutorne homokineticke klby. Po ich vzajomnej vymene, maly placebo efekt. Prevodovka a motor menej vibruju ale nic viac, hluk a vibracie za jazdy ostali. :aggressive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave som sa rozhodol,

zautocim na dvojhmotu, ako najvacsiu a najtazsiu rotujucu cast! Uz ma to fakt nasiera :aggressive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dufam posledny prispevok do tohto vlakna.

Dnes sme rozkuchali motor od prevodovky, moje najhorsie predtuchy sa naplnili. Po 70k km dvojhmotovy zotrvacnik rozmlateny. Vymienam cely spojkovy kit. Zajtra skusobna jazda.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, tak jak to dopadlo po výměně setrváku, je to pryč nebo ne? Dočetl jsem se, že ty dvouhmoty jsou pěkný neštěstí a záleží na spůsobu jízdy. Nesmí se moc podtáčet jinak odejde. Tak jsem zvědavej!!!!! Jarsva kol107

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, tak jak to dopadlo po výměně setrváku, je to pryč nebo ne? Dočetl jsem se, že ty dvouhmoty jsou pěkný neštěstí a záleží na spůsobu jízdy. Nesmí se moc podtáčet jinak odejde. Tak jsem zvědavej!!!!! Jarsva kol107

Ahoj, tak jsem se konečně dostal k celkovému řešení vibrací z podvozku. S mechanikem ke kterému jezdím na prvidelný servis jsme vyndali celý kardan i s hardy spojkami. Výsledek je úžesný, auto jede úplně lehce a potichu za všech možný režimů(podtáčení, přetáčení, akcelerace na plno). Koupil jsem tedy novou zadní dvouhmotnostní hardy spojku a 13.10 to tam lupnem spátky. Pak dám vědět. jarsva. kol104

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukam, že je to pěkná onanie ta 4x4. Měl sem jí v hledáčku jako moje nastávající auto, ale asi pujdu do 2kolky. Slyším ze všech stran nějaké vibrace apod.

Může pak někdo napsat náklady na opravu? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mém autě (2.0 FSI 4x4 2008) se vibrace take objevily.....vše v rozmezí otáček 1.900 až 2.400 pouze když auto nebylo v pořádném zápřahu. Po výměně kardanu vše ustálo. Řešeno v záruce a tak náklady 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak provedena výměna zadní hardy spojky a zatím OK. Celé to stálo 6000.-Kč. Reaguju na předešlého, já mám 4x4 kvůli dostupnosti k baráku a zimě. Od té doby co jí mám spím v zimě dobře, protože vím, že ráno nemusím házet sních abych se dostal do práce. S fábií to bylo na oběšení. Teď OK jarsva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...