Přejít na obsah

kardan a převody u 4x4


jarsva

Doporučené příspěvky

Mě to přenášelo vibrace do zadních sedadel, ty se při akceleraci 4,5,6 rychl. stupeň třepala, že se tam nedalo sedět. Stejně tak při podřazení, když šel motor do vyšších otáček. Projdi si kompletní uložení motoru a pak ty hardy spojky. Na první pohled to nepoznali ani ve škodovce. Kamarád vzal tyč a páčil a hledal a ta zadní spojka vypadala že jí nic není, ale nefungovala. Na tomto fóru jsou ty popsané závady dost pdobné, nebo součastně s něčím dalším. Držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 roky později...
On 5/29/2014 at 10:39 PM, Martttin said:

Zdar,

viem, ze sa tu riesi hlavne zadna hadryspojka... ale chcem sa spytat, prisiel uz niekto na to, co sposobuje hluk, ktory pravdepodobne vychadza zo zadneho diferencialu, v rychlostiach ~100km/h, ked sa zlozi noha z plynu? (brzi sa motorom)... Nasiel som jednu temu v Superb sekci (http://forum.skodahome.cz/topic/127489-mo%C5%BEn%C3%A9-probl%C3%A9my-u-superb%C5%AF-ii-4x4-rozvodovkahaldex/?hl=haldex) a tam sa menil cely diferencial za zanovny, pretoze menit diely v povodnom bolo udajne drahe a casovo narocne. Stale som ale nikde nenasiel, co ten hluk sposobuje. To auto ma momentalne 335000km a aj ked tam bol vzdy pravidelny servis, olej v zadnom diferencialy a isto nemenil (nemyslim haldex) takze tam urcite bude nejake to opotrebovanie...Loziska?

Nazdar, presne s tymto mam problem. Mam VW CC 3.6 220kw. Prišiel si za tie roky na to čo to môže byť? Hluk mi robí ked je vonku sucho a teplo, a auto zohriate. Vždy ale iba ked zložim nohu z plynu (brzdi sa motorom) . Ked zase stlačim plyn, prestane to. Diky moc za pripadnu odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj , jak to tu procitam, tak porad nevim. Koupil jsem jsem jako druhy/prac. auto Ocku II 2005 ,4x4 s 340tis. Stav: Nedano novej EGR ,ve 280tis. nove turbo, 2-hmota - spojkova sada Sachs. Overeno podle servisky (vedena do 280tis, auto koupeno v CR.) a servismana, co to delal a i predchoziho majitele.

O co jde:

- vibrace mam pri volnobehu (levy predni dvere se me zda, ze vi vibrujou nez prava strana) a

- kolem tech 110km/h nastoupi duneni a hukot. Nepoznam odkud ,ale spis od predni poloviny auta se to prenasi.

- Obcas me zustane castecne viset spojkovej pedal po zarazeni - vrati se nebo po dalsim seslapniti ok. - odvzdusneni spojky pomohlo asi na 2 tejdny.

- Nekdy mam po delsim provozu problem se zarazenim 1st a vyrazenim "Z"patecky (cetl jsem clanek od p. Sixty o prob. s prevodouvkou)

- prerazeni a podrazeni na 5st  sebou nese slysitelne "bzinknuti" ...jako kdyz liznes poleno na cirkularce :) . Pokud preradim rychle, je klid

no, vypada to desne ,ale zas tak brutalni to neni , spis me to uz krka....udelal jsem preventine uz toto:

 

+ olej ted vymenen vsude za origo (haldex+filtr(puvodni cisty - malinko bordelu se zachytilo na mag sroubu, prevodovka(docela tmavej - asi nikdy nemenen), diferak - cistej, motor)

zatim zadna velka znema, spis psychologicka.

+ novy gumy, novy zadni tlumice.

 

- vizualni kontrola uchyceni motoru (ale fakt jsme to jen prelit) + kardan. V predu je mensi hardy spojka a ta guma vypada ok ,ale v zadu nevim, co si o tom myslet (viz. priloha)

Pokud jedu tech 130 a vic ,ta k to poste huci a negkdy nastoupi i takova rezonance sinis pruvehu .." vrrrrnn..hmmm..vrrrn..hmmmm.....vrrn." :-) . Blbe se to popisuje.

Pri zatahu je to znatelne. Pkud z kopce vyradim , relativni klidek a pohoda.

 

Kardan jsem nevyndaval, nekdo psal, ze to muze byt i horsi - trochu doufam, ze to bude ok:). VCDS nechlasi zadnou zavadu - odpojovat cerpadlo me prijde zbytecny.

Mysíim, ze to bude mechanickej problem .Napadlo me auto zvednout natocit, zaradit a rozjet na na 130 na heveru :-) .Coz je dos brutal, nejlepe stat pod nim a sledovat.

 

Myslim, ze vibrace a problemy s razenim budou 2 ne moc souvisejici zalezitosti.

diky

 

 

 

 

2019-11-29 11.10.25.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Tu hardy spojku (foto) si vymen, ale Tvůj problém bude asi ještě v převodovce. Soudím dle propadani pedálu. Dělalo mi to taky a po různých omylech jsem zjistil, že se děje Toť.... Vysycha vazelína na hřídelí a se spojkou se i tato pohybuje a tím se vymačkava její uložení. Řešení... Rozebrat převodovku, uložení vypodluzit a namazat origo vazrelinou. Určitětto tu už někdo řešil. Nebyl jsem první a koukám ani poslední s tímto problémem. Já ještě udělal tu blbost, že jsem si dal namontovat jednohmotu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslis , ze ta hardy-na je fakt na vymenu..? No ,ja to prave videl, pri vymene oleje v haldexu. Bohuzel jsem doted vedel o 4kolkoch celkem prd, tak zjistuji ,kde se da /etka/.

Pokud to prestane, budu rad - je to docela investice - levnejsi varianta asi 3500.- od FEBI. Doufam, ze neni prohnuta kardanka :-) ... ale snad ne.

 

Pokud to nekdo delal osobne, jaky je tam pristup? Udelam to aspon z najezdu, pod autem v leze?

 

 S tou prevodovkou to popisuje p. Sixta a prave se zminuje o tom - v zadnym pripade nic nevypodkladat. Bohuzel nevim presny typ prevodovky 6q pro 4x4 (02Q) .  Podle manualu /tady na foru/jsem pri vymene oleje v diferaku zjistil, ze napoustak oleje je trochu jinde a malej ( myslim na mazivo v tube ,co ma mensi prumet otvoru ) ....ale to neni tak podstatny.

Neradsi bych vyndal to plastovy viko od hnaci hridele a podival se na lozisko, jak vypada - nevim, jestli jde vicko vyndat a zase v klidu zandat (bude chtit asi nove) .Predpokladam, ze je vejs, nez hladina oleje a nic nevytece.

 

Editováno: , autor: Digis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,

 

mám Octaviu III RS combi, 4x4 a trasie mi autom, väčšinou keď je motor v zábere či už pod plynom alebo keď sa brzdí motorom, po novom som si všimol búchanie zo spodu auta ale len pri 190km/h. Od 95km/h je počuť zvuk ako keby načatého ložiska/uloženia kardanu no prezrel som všetky dostupné stránky s ND a nikde neponúkajú náhradný diel ložisko kardanu príp. uloženie kardanu. Hardy spojka vymenená pred 5tis km (zadná), olej vymenený aj v prevodovke, rozvodovke aj diff. Ostáva mi vymeniť len prednú hardy.

 

Máte niekto podobný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...