Přejít na obsah

Olej v chladící kapalině


luttor

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám problém dostává se mně asi olej do chladící kapaliny několikrát čisteno bez učinku (opět vzniká takové hnědé blatíčko). V oleji voda není, oleje nepřibývá ani nějak neubývá. Je špatné těsnění pod hlavou ? 1.4 Mpi r.v 2000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jsou asi dvě možnosti:

Prasklá palice nebo v pr.. těsnění.

Trochu se mi voda začala ztrácet i voda, ale nic hroznýho. Olej (polos. Castrol) je čistej bez známky "mlýka". Jen na víčku u ventilů je trochu, ale to beru jako normální jev srážlivosti.

Nejhorší na tom je, že tam někdo nalil asi blbej fridex (byl modrej). Tak mám strach abych neměl sežraný kanálky nebo tak něco.

Co by se mohlo stát při nalití jiného fridexu?

Máte nějaký nápady co s tím?

Jak vyčisti chladící soustavu od tý mastnoty? Ta nádobka je pěkně na ho... , nedá se do ní nijak dostat tak koupím novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju nádobru vyměnit. Je v ní zalisovaný čidlo a ten olej mu moc nepropíspívá. A na kompletní vyčištění chladící soustavy se dneska prodával přípravky, ty se daj sehnat kdekoliv v autodílech (Auto Kelly, APM, Elit, atd). Já osobně na čištění chladící soustavy používam přípravek od Würta. Ten se dá objednat přes internet, v servise Škoda nebo přímo v prodejně u Würta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jsou asi dvě možnosti:

Prasklá palice nebo v pr.. těsnění.

Trochu se mi voda začala ztrácet i voda, ale nic hroznýho. Olej (polos. Castrol) je čistej bez známky "mlýka". Jen na víčku u ventilů je trochu, ale to beru jako normální jev srážlivosti.

Máte nějaký nápady co s tím?

Jak vyčisti chladící soustavu od tý mastnoty? Ta nádobka je pěkně na ho... , nedá se do ní nijak dostat tak koupím novou.

Měl jsem to samé a bylo to těsnění pod hlavou.

A co se týče propláchnutí soustavy, tam mi 4mechanici z pěti poradili, abych to propláchl octovou vodou... ;)

Pak párkrát čistou vodou no a na závěr už jen G12.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolegové prosím o radu ,začala se mi trochu ztrácet voda asi tak 2-3dcl za měsíc ,na víčku oleje mám bílý šlem ale v nádobce mám krásně čisto je to prasklé těsnění pod hlavou????

Jestli se ti nikde nedělá pod autem loužička a na hadicích a šroubeních se zdá být vše v pořádku, než se budeš pouštět do těsnění pod hlavou (třeba zbytečně), zkus nějaký ten přípravek na utěsnění chladiče.

Kolegovi v práci taky mizela voda, měl to v servisu a že nic nenašli, tak teď že by zkusili těsnění pod hlavou a ať si připraví min 6tis. Za to nic neobjevení chtěli 2tis.

Tak jsem mu říkal, že by mohl zkusit tenhle přípravek, že jsem ho kupoval za 100,- do Puňti a půlka mi zbyla a mě to pomohlo.

Tak jsem mu to přivezl, v práci nalili a přes dva měsíce už nedoléval (předtím cca 2dcl za 14 dní)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zdravím všechny škodováky,

 

Fábia 1.4MPI 

 

Poslední dobou mě trápilo pípání a blikaní kontrolky vody na palubní desce. Motor se mi nezdá, že by se přehříval - alespon podle ukazatele na palubce, ale po krátké jízdě zhruba 10km je dost horký, na plastu nelze udržet ruku, hadice pod plastem je rozpalená, že se na ní nedá udržet ruka a taky je dost natlakovaná. Proto jsem koukal do baňky, vody je dost - ale je taky hodně zašpiněná - černé kapky od oleje. Baňka byla měněná zhruba před půl rokem. Raději sem auto hodil do servisu - skutečně se potvrdilo, že olej prosakuje do vody. 

 

1) V servise mi při předběžným účtování řekl mechanik cca 6 000kč?? je to opravdu možné, že výměna těsnění by byla tak drahá?

 

2) Může mít na tuto situaci vliv to, že mi před půl rokem dělali nové rozvody?? že by se třeba něco špatně udělalo? protože v tu chvíli se tam dávala nová nádobka a předtím to určitě nedělalo.??

 

Jakou máte zkušenost s tímto problémem?? Vím, že to není úplně dobrý nápad, ale je nějaká možnost si prozatím pomoct sám - aktualně je taková investice pro mě dost velká a bylo by dobré, kdyby to ještě měsíc mohlo počkat.

 

Děkuju. 

Editováno: , autor: JeřábCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím,

Píšu zde poprvé tak nevím jak to tu funguje, ale přejdu rovnou k problému. Před měsícem jsem měl auto v autorizáku kvůli vodě v oleji a oleji ve vodě. S tím, že unikala i chladící kapalina. Bylo mi řečeno, že je to těsnění. Vyměnili mi všechny těsnění,termostat, svíčky a obrousili hlavy válců. Člověk si ulevil a myslel, že je po problému. Dneska jsem přišel k autu a co pod kapotou nevidím. Opět olej v chladicím okruhu, ale rozhodně menší vrstvu jak s kterou jsem jel do servisu. Přijdu si, že jsem paranoidní nebo bude asi chyba jinde. Dvakrát po sobě by těsnění prasknout nemělo. Přidám i fotku zda se skutečně jedná o olej. 

pXygGQe.jpg

Stojím mírně z kopečka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den,

 vlastním Škodu Fabia 1.4 mpi 50kw rok 2001 (AQW) žádám Vás o pár rad. Objevil jsem olej v expanzní nádobce spíš na povrchu fridexu momentálně olej odsávám stříkačkou. Oleje tam není moc, když jsem koukal na fotky těchto problémů a viděl jsem i plné nádržky oleje a celé černé expanzní nádobky o proti mému problému je to minimum (Můj názor), ale bohužel olej se vrací i když stříkačkou odsaji nepatrné množství olej se vrátí ve stejném množství. Před půl rokem byl měněn termostat, expanzní nádobka + fridex, když jsem poprvé zpozoroval kapky oleje na víčku expanzní nádobky v servise mi řekli, že je to normální a běžné při krátkých cestách a některé usazeniny a špína i olej se může a běžně dostat do expanzní nádobky. Tahle celá situace nastala, když jsem jel 180+km/h a odešel mi senzor zapínání ventilátoru v přední masce voda se vypařila v tu dobu voda byla doplněna a na plné topení jsem dojel domů auto nechal vychladnout následující den jak už jsem řekl byl vyměněn termostat a vše ostatní včetně senzoru.. Olej ani fridex se neztrácí, případně nic nedoplňuji olej je pořád na rysce, kde byl i před příklad měsícem a voda taktéž, ale je mi jasný, že to bude problém v hlavě doufám jen v těsnění případně v pístních kroužkách, ale k věci chci se zeptat jaké dnešní opravy těchto problémů (těchto typů motorů) stojí? Mluvíme tu o neautorizovaném servisu, když jsem projížděl Google někde byla cena 3000 někde zase 20 000 je to staré auto a nemyslím si, že by bylo k světu do něj sypat statisíce. Jestli už někdo někdy tenhle problém měl a řešil ho v neatorizovaném servise byl bych rád, kdyby mě zasvětil cenou, kterou platil. Momentálně se chystám vypustit fridex a dát nový G12 od sheronu chci jen zkusit jestli se i tak olej vrátí, jestli prostě není něco v trubkách. Ještě bych dodal při určitých teplotách 4 stupně a méně při nastartování svítí kontrolka vody vždycky počkám až se nahřeje na 90 stupnů vypnu motor a zapnu a nesvití už nic celou dobu chodu auta, když je víc jak 4 stupně, tak nastartuji a nic se nerozsvítí předpokládám, že olej je i na senzoru vody bůh ví.

 

Díky za jakoukoliv pomoc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to většinou dopadne při zanedbané výměně kapaliny. Ano asi těsnění, nebo hlava a od toho se odvine cena opravy, kterou ti řeknou v servise. Nedávno jsem dal za O1 v AS cca 15.000 za opravu podpáleného ventilu v hlavě takže mimo jiné i srovnání hlavy a výměna těsnění jako u tebe. Stačí pár kapek oleje a udělá ti to film na hladině a odsávání oleje no to jsem ještě neviděl. Výměna kapaliny jsou další vyhozené peníze. Na F1 htp mám stále expanzku jak novou.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...