rupert Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Ahoj, mam octavii 1.6 75kW, r.v. 2001 a nasledujici problem: Prehriva se mi chladici soustava. Rucka teploty motoru ukazuje cca 90˚, coz je predpokladam v norme. Kdyz ale otevru kapotu a sahnu na trubky tak jsou horke. Kapalina po otevreni vyrovnavaci nadrzky bubla - vari se a kdybych rychle viko nezavrel tak vytece. Dale vidim kazde rano pod autem louzicku pod kolem u ridice (i za nadrkou je neco vytekleho). Dival jsem se dolu jestli tam neni neco praskleho a vypada to, ze tam je nejaky ventilek. Trubky vedouci k chladici jsou po jizde horke - dolni i horni trubka. Nevite nahodou v cem muze byt problem ? Nesetkatli jste se s timto please ?? Mohl by to byt TERMOSTAT ?? Dale jsem si vsiml, ze takova trubicka pod zlabkem pod celnim sklem je asi v pulce obalena chladici kapalinou (maly unik..) Diky za radu a eventualne jestli nevite kde je umisteny TERMOSTAT... nejlepe obrazek... Musim sundat nejaky kryt ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rupert Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Ahoj, jeste se vracim k tematu... Mam AVU a nekdo tady psal, ze tyto motory maji elektronicky termostat. Dale jsem se docetl, ze pry u techto typu motoru je teplota chladici kapaliny vyssi... Mohl by to jeste nekdo potvrdit ? Je mozne ze ta louze pod autem souvisi s hladinou vody v nadrzce ? V servisu mi totiz prilevali a pokud je tam vice, mohla by se timto zpusobem regulovat. Horni hadice k chladici je horka... Spodni byva zpravidla jen tepla... Ale i ostatni hadice okolo motoru jsou horke. Toto bylo divne i majiteli servisu... Rikal mi at to sleduju a eventualne at prijedu na prohlidku. Diky za pripadny tip... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilipR6 Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 no stručně, je to chladici okruh motoru!! po zahřati jsou všechny hadice vřele, mam za to že i v manualu je napsano ze při zahřatem motoru se nema nadoba s chlad. kapalinou otevirat (plus minus 90˚C je bod varu) pŕi uzavřenem okruhu voda nevře, a když se otevře tak to je potom gejzir . To jsou zakladni informace. 1. dolijte vodu a cca po 7 až 14 dni se podivejte jestli hladina v nadobce klesla a nebo bude stala hladina, a potom mužeme pokračovat v dalšich krocich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobikX Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 mam nařizlou hadici spodni ktera vede od chladiče do termostatu nevím kde ji mam sehnat neví někdo adresu kde jí seženu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 ROBIKX Kde asi sa daju kupit diely na OCTAVIU??? Skus TESCO,LIDL,ALBERT .ATD. SERVIS SKODA, VRAKOVISKO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lajdaczek Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ahoj, ,mam také problém. Po výměně termostatu bylo vše jak má být, ale jen do té doby dokud jsem jezdil po městě. Po první delší jízdě mimo, se mi po cestě vyšplhala teplota na max. Málem sem to uvařil. Zjistil jsem že ventilátor nesepnul . Tak jsem ho nechal opravit, ale typek mi tvrdil, že teď v zimě je to divné. Myslíte že je to tím ventilátorem nebo to může být něco jiného? Mam 1.8T AGU r.99 110kw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casy Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 buď neotvírá termostat nebo nefunguje vodní pumpa, u tebe spíše termostat, když jsi ho měnil a dříve vše fachalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lajdaczek Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 a jen tim ventilátorem to bejt nemuze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojnar Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Kterým? Za chladičem? Ten by za jízdy, plus v tomhle počasí, neměl mít vůbec důvod sepnout. Samozřejmě, to že nesepnul je problém číslo dva. Ale prvně vyřeš proč vůbec vyletěla teplota tak vysoko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lajdaczek Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) Dnes se na to vrhnu zkusim reklamovat ten termostat a dat tam nový. Včera jsem to nechal ohřát skoro na max, pak jsem zastavil a sahnul na horni a pak spodni hadici od chladiče. Spodní(ta co jde od termostatu byla studená) tak to snad bude tím. Pumpa to snad nebude. Kdyby byla v háji tak to neuchladí asi ani na volnoběh EDIT: Jinak ventilátory tam jsou dva. Za chladičem. Ten větší je bohužel v háji, ale to začnu řešit až se oteplí. Už je vyndaný. Jen tam pak dám nový Edited March 26, 2013 by Wojnar Edituj příspěvky!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulie_cz Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Jak píše Wojnar, v prvé řadě nejspíš termostat, až poté řešit proč nejede ventilátor. Ten totiž spíná jen v létě když stojíš, nebo popojíždíš. Běžně za jízdy sepne ventilátor jen když jsi plně naložený do VELKÉHO kopce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.