Jump to content

Prehrivani chladici soustavy


rupert
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

mam octavii 1.6 75kW, r.v. 2001 a nasledujici problem:

Prehriva se mi chladici soustava. Rucka teploty motoru ukazuje cca 90˚, coz je predpokladam v norme.

Kdyz ale otevru kapotu a sahnu na trubky tak jsou horke. Kapalina po otevreni vyrovnavaci nadrzky bubla - vari se a kdybych rychle viko nezavrel tak vytece.

Dale vidim kazde rano pod autem louzicku pod kolem u ridice (i za nadrkou je neco vytekleho). Dival jsem se dolu jestli tam neni neco praskleho a vypada to, ze tam je nejaky ventilek.

Trubky vedouci k chladici jsou po jizde horke - dolni i horni trubka.

Nevite nahodou v cem muze byt problem ? Nesetkatli jste se s timto please ??

Mohl by to byt TERMOSTAT ?? Dale jsem si vsiml, ze takova trubicka pod zlabkem pod celnim sklem je asi v pulce obalena chladici kapalinou (maly unik..)

Diky za radu a eventualne jestli nevite kde je umisteny TERMOSTAT... nejlepe obrazek... Musim sundat nejaky kryt ??

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

jeste se vracim k tematu... Mam AVU a nekdo tady psal, ze tyto motory maji elektronicky termostat. Dale jsem se docetl, ze pry u techto typu motoru je teplota chladici kapaliny vyssi...

Mohl by to jeste nekdo potvrdit ? Je mozne ze ta louze pod autem souvisi s hladinou vody v nadrzce ? V servisu mi totiz prilevali a pokud je tam vice, mohla by se timto zpusobem regulovat.

Horni hadice k chladici je horka... Spodni byva zpravidla jen tepla... Ale i ostatni hadice okolo motoru jsou horke. Toto bylo divne i majiteli servisu... Rikal mi at to sleduju a eventualne at prijedu na prohlidku.

Diky za pripadny tip...

Link to comment
Share on other sites

no stručně, je to chladici okruh motoru!! po zahřati jsou všechny hadice vřele, mam za to že i v manualu je napsano ze při zahřatem motoru se nema nadoba s chlad. kapalinou otevirat (plus minus 90˚C je bod varu) pŕi uzavřenem okruhu voda nevře, a když se otevře tak to je potom gejzir :w00t1:.

To jsou zakladni informace.

1. dolijte vodu a cca po 7 až 14 dni se podivejte jestli hladina v nadobce klesla a nebo bude stala hladina, a potom mužeme pokračovat v dalšich krocich

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Ahoj, ,mam také problém. Po výměně termostatu bylo vše jak má být, ale jen do té doby dokud jsem jezdil po městě. Po první delší jízdě mimo, se mi po cestě vyšplhala teplota na max. Málem sem to uvařil. Zjistil jsem že ventilátor nesepnul . Tak jsem ho nechal opravit, ale typek mi tvrdil, že teď v zimě je to divné. Myslíte že je to tím ventilátorem nebo to může být něco jiného? Mam 1.8T AGU r.99 110kw

Link to comment
Share on other sites

Dnes se na to vrhnu zkusim reklamovat ten termostat a dat tam nový. Včera jsem to nechal ohřát skoro na max, pak jsem zastavil a sahnul na horni a pak spodni hadici od chladiče. Spodní(ta co jde od termostatu byla studená) tak to snad bude tím. Pumpa to snad nebude. Kdyby byla v háji tak to neuchladí asi ani na volnoběh :)

 

EDIT:

Jinak ventilátory tam jsou dva. Za chladičem. Ten větší je bohužel v háji, ale to začnu řešit až se oteplí. Už je vyndaný. Jen tam pak dám nový :)

Edited by Wojnar
Edituj příspěvky!!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...