Jump to content

Klapani pri startu motoru


Zdenal C.
 Share

Recommended Posts

Ahoj skodovaci, mam na Vas dotaz. Rano nebo po delsim stani (rano je to nejdelsi a nejintenzivnejsi) mi pokud nastartuji klepe neco (vypada to na motorovy prostor) jako lehky plech na plech. Po asi 3-5minut to ustane. Pokud auto stoji pul dne a pak jej nastartuji slysim ho znovu.

Nenapada Vas co by to mohlo byt ?

Predem dekuji za postrehy.

Link to comment
Share on other sites

no každe auto po dlouhodobem stani hned po startu klepe, nektere vic a nektere meně, zaleži na motoru (benzin-nafta), ale je to na max 5-7 sek., stručně popsano - je to prodleva než se natlači olej do hydroštelu ( vymezovače vule ventylu). je možne že jeden nebo dva maji svoje zasebou. Nebo je dalši možnost že by to mohl byt vstřik nafty na některem valci, ale toho by jste si všiml, abnormalně by se vam kouřilo z vyfuku. Nechci byt posel špatnych zprav, je to smutne, ale je to tak.

Link to comment
Share on other sites

Dekuju za postrehy, problem je, ze se toto "klapani" objevilo nedavno a neni to typicke klepani naftoveho motoru (mam 1.9TDi, a motor jinak bezi relativne hladce na pomery "traktoru"), projev je spise jako neco uvolneneho z lehkeho ci tenkeho plechu, jako byste o sebe navzajem placal dva plechy. Po chvili to ustane ovsem ne po 5-7s ale po 5-7minutach a rano je to nejintenzivejsi.

Auto se jinak chova stejne jako predtim, nepozoruji zadnou abnormalitu ci zmenu pri jizde. Kazdopadne kourivost zkontroluji.

Tak ci onak to neco znaci a upozornuje.

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

Studeny motor sa aj kvoli zvysenemu predvstreku a studensej zmesi vo valcoch klepe omnoho viac ako zohriaty, cize 'sebou moze viac cukat' a je mozne ze sa ti nieco v uchyteniach o seba klepe. Byt tebou, skusil by som prekontrolovat aspon tie preexponovane miesta...... uchytene sacich trubiek, vedenie servooleja pripadne aj take banality ako lanovody z kulisy prevodovky. Samozrejme kontroluj to v tych miestach pri studenom motore, mozno budes mat stastie a zistis odkial ten zvuk vychadza (stale je moznost ze su to pruziny vo vstrekovacoch alebo nieco v motore).

Link to comment
Share on other sites

Urcite to predam mechanikovy (ja jsem lama a byt si uz od doby, co sem chodim neco udelam, motor je pro me stale spanelska vesnice a rad bych, aby mi to auto jeste chvili slouzilo) kazdopadne mi stale nejde do hlavy, ac se to tvari jako klapani neceho uvolneneho, tak to po par minutach ustane a objevi se opet po delsim stani. Mam obavy, aby to nebylo neco podstatnejsiho nez jsou urcite komponenty mimo motor.

Jinak dekuji za rady zuzuje se mi tim seznam moznych problemu.

- pri tom klapani nepocituji vetsi vibraci ci chveni, jen ten zvuk.

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

tak nechci dělat rekalmu, ja jen dodam, ja davam do auta 5 W40 Castrol a spokojenost :palec2:. 10 W40 sem dal jen na test, kvuli kontrole ubytku při 15 tis. km, no vysledek je stejny +- ani ne deci. No nikdy jsem nevěril olejum značkam (OMW, SHEL, atd..) jen zanačka čerpaci stanice, vysoka cena a jinak olej na h...o, to je jen muj nazor (1000 lidi = 1000 nazoru)

No jestě otazka, kolik ma najeto vaš olej? jak dlouho tam je? no že tu pišete doliti 1L oleje, ja jsem u meho TDIčka od vyměny k vyměne nedolibval nic, na olej jsem mel najeto cca 10tis. km, jen teď 2x po sobě sem ho dojiděl na 15tis. kvuli te kontrole.

Link to comment
Share on other sites

Vubec nepopiram, ze by SHELL mohl byt olej na h...o, ale byla to takova rychlovka, kdyz jsem zkontroloval stav oleje a bylo ho pod ryskou = mene nez je zdravo. Nadruhou stranu si nemyslim, ze by SHELL dodaval "tak" spatny olej, ale to je vec nazoru. Musel jsem jednat relativne rychle takze proto tato volba.

Proto jsem ho koupil. Jinak olej jsem komplet menil vcetne vsech filtru pred cca 3mesici(mozna 4) a dalsi vymena me ceka za cca 3000km (co najedu) a bylo to 4.2l TEXACO 10W40. Jinak mam najeto 211 000km.

Auto uz bylo citit, ze neni dostatek oleje (vetsi vibrace a hrubsi chod) jinak behem vymeny si cca ten litr oleje muj motor navic vezme.

Co se tyce toho "klapani" da se rict, ze temer zmizelo a jen rano slysim na cca 1 minutu (opravdu chvili) nepatrny zvuk (ten konkretni ale se slabou intenzitou) coz me na jednu stranu tesi, ale i zarazi, protoze by mohl byt prichazejici problem v motoru (valce, pisty ... netusim jsem laik).

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

Texaco je dobry olejb :palec2:, litr oleje je dost :kol-72:, při kolika km měnite olej? při 15tis? stracel se vam olej v takovem množstvi i předtim? jestli jo tak je tam toho aji dost kudy muže mizet.

Tak 1 zahada da se řict vyřešena (odstraneni klepani motoru dolitim oleje) no jestli se to tak da řict.

A je tu hnet dalši zahada ( straci se olej)

Link to comment
Share on other sites

Pro zacatek, pokud to nevadi, muzeme si tykat :)

Prasknu na sebe, ze jsem olej a jeho posledni vymenu ponekud silne podcenil a menil po cca 40 000km (doleval jsem mezitim neco malo), takze ted byla vymena se vsim vsudy (a s motlitbou k motoristickemu bohu :) ). Dalsi vymenu mam cca po 12 000km (respektive 14 000km) radeji. Olejova vana pri teto kontrole byla u vypousteciho ventilu trochu zamazana od oleje, takze je tu potencialni vada zavitu (nejspis), ale i presto je to dle nazoru jeste v relativni pohode. Nekdo mi dokonce rikal, ze u nove Octavie II doleva olej po par tisicich (3000-5000km). Ikdyz je pravdou, ze to neni asi uplne v poradku.

Jinak to klapani uplne zcela nezmizelo, ale je to opravdu uz nepatrne a jen na kratkou dobu. I tak mi to neda a jsem zvedav, s cim prijde mechanik.

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

jo neni problem Zdenale :). No tak už vime kde je zakopany pes, ja bych měl hlavně strach o turbo a nebo že se zanese olej. filtr a nasledně prestane cely motor mazat. švagr to taky nebral važně, stale opakoval ,,hlavni je že je tam toho dost´´, měl passata 18T, ten olej se mu tak dlouho smažil až mu ucpal přivod oleje do turba, no pry to pěkně zahvizdalo a luplo.

u PDčka je normalni že si bere vic oleje, kolik to nevim.

Olej u vypustneho šroubu jen jemně prosakuje, ja ho měnim pokažde když měnim olej, neni drahy, kupuji ho ve škoda service.

Čim starši olej je tim je řitči a snadněji utika, u TDIčka nejradeji kolem uloženi hřidele lopatek do sani, jasňe že take zaleži na stavu turba.

Tak dej potom vědět co ti řekne mechanik.

Link to comment
Share on other sites

Zni to hruzostrasne :) priznam se, ze nevim presne kolik oleje je potreba dolit, kdyz stav oleje na "kontrolni" tyci, kde jsou dve rysky (ktere ukazuji maximum a minimum stavu oleje ?), ukazuje pod spodni ryskou tj. mimo doporucenou hodnotu. Dnes jak skoncim v praci zkontroluji stav kde se nachazi hladina oleje (mezi ryskami) a dam vedet. Protoze je docela mozne, ze jsem dolil vic nez je zdravo, a tudiz by stacilo dolit pouze pul litru oleje.

Kazdopadne diky za rady, urcite poreferuji mechanikovy a uvidim co mi na to rekne, s tim co zjisti.

BTW : tohle trochu nechapu co tim presne myslis "Olej u vypustneho šroubu jen jemně prosakuje, ja ho měnim pokažde když měnim olej, neni drahy, kupuji ho ve škoda service". Bavime se o vypustnem sroubu(ventilu) u olejove vany ?

Olejovy filtr jsem vymenil za novy a pri dalsi vymene ho vymenim opet.

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

Mezi ryskama MIN a MAX je rozdil 1L oleje.

Při vměně se do motoru (u TDIčka) vleze 4,2L oleje a vychazi to přesně po risku MAX

Ano je řeč o vypustem ventilu (šroubu) na vně motoru, chtěl sem ti tim řict ze ho měnim pokaždy jak měnim olej, jak jsem napsal že ho kupuji ve skoda service je to myšleno ze neni drahy i original, posledně me stal kolem 40kč, a předejdu tim malinkatou vadu že nebude mastny flek kolem něj na vaně.

Link to comment
Share on other sites

Ted uz to chapu, a velmi dobry napad :) koupim taky a vymenim ho :palec2: . Kazdopadne jsem byl ted zkontrolovat stav oleje a jsem lehce nad max ryskou, coz by znamenalo, ze rozdil mezi min a max rysky neni cely litr ale o neco mene, rekl bych 0,7l. Dalsi otazka je, jak moc je to zle, pokud jsem lehce nad max.

Edited by Zdenal C.
Link to comment
Share on other sites

Volal jsem si s mechanikem a co se tyce hladiny oleje, mi rekl, ze to neni nic zavazneho, pokud ho mam lehce nad max. jedine ze hridel by mi mohla plavat v oleji :).

K tomu klapani mi rekl, ze to vypada na opotrebeni motoru a pri studenem stavu nez se natlaci veskery olej do vsech mist, tak to muze delat divne (pro me) zvuky. Ale budu vedet vic, az si to poslechne.

Link to comment
Share on other sites

za studena je každej disel hlučny, za to muze pomér paliva ( palivo+vzduch ). Když je hydroštel chytlej tak cvaka dyl než je zdravo, cvakaji +- 7vteřin, už jsem to tu psal, je to někde nahoře, ja je nemenil kvuli hlučnosti, byla to prevence když už byla hlava dole.

Link to comment
Share on other sites

Jeste bych musel vedet co to jsou ty hydrostely :).

Jinak co muzu rict, tak pokud se motor zahreje, na pomery "traktoru", prede jako kocour = je oproti jinym dieselum pomerne kultivovany, ale mozne je vsechno. Uvidim co mi pak rekne mechanik pri poslechu.

Jinak ty hydrostely te Filipe vysli na kolik ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...