Jump to content

Neplnohodnotné ocelové rezervní kolo


piskot
 Share

Recommended Posts

Máte někdo Neplnohodnotné ocelové rezervní kolo ve Fabii nebo Růmu?? Zajímal by mě rozměr pneumatiky a velikost ráfku. Popřípadě jestli by to někdo nechtěl vyměnit za plnohodnotné kolo.

Edited by piskot
Link to comment
Share on other sites

Presne tak myslel jsem, ze to je dojezdove kolo. Protoze nechapu, kdyz si nekdo koupi treba rooma na 15 hlinikach tak ma moznost bud plnohodnotne rezervni, neplnohodnotne a nebo hlinikac. Tak co tedy je neplnohodnotne kolo?? Ted si kupovali znamej rooma a priplacel si za plnohodnotnou rezervu.

Link to comment
Share on other sites

Neplnohodnotne kolo je u Skody cokoli, co neni jako ty ctyry ostatni. Pokud neni nejaka vyjimka treba u OIIRS nebo SII s velkejma kolama, tak existujou dva druhy:

- plnohodnotne, proste tam dostanete do kufru to stejny jako na auto

- neplnohodnotne, ocelove, vetsinou kolo standardni u nizsich vybav - tzn. u OI nebo OII 195/65 R15, u R 195/55 R15 apod.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Zdravim vas,

mate niekto prakticke skusenosti s opravou defektu pomocou sady na opravu pnumatik, ktora sa v sucasnosti dodava namiesto rezervneho kolesa. V jazdenom Roomstri, ktory som kupil je tato sada, no priznam sa, ze viac by som asi veril klasickemu rezervnemu kolesu v kufri... - preto sa Vas pytam na Vase skusenosti

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mám otázku, dokúpil som si do svojej F2 rezervné koleso s náradím. Koleso je rozmeru 195/55 R15 (Continental PremiumContact), rovnaký rozmer ako mám tie ostatné na aute, ale na aute mam Bridgestone. Vie niekto prečo je na ňom napísané max 80km/h ? Je to predsa rovnaký rozmer, nie úzka "dojazdovka" tak nechápem presný dôvod prečo tá obmedzená rýchlosť. Má to aj nejaké logické opodstatnenie, alebo to má len opodstatnenie podľa nejakého zákona.

Link to comment
Share on other sites

Jedná se Uni označení. To znamená, že to má každý, a například u toho kdo má Alu kola 16" je to nazýváno neplnohodnotná reverva - a zde má toto označení již opodstatnění. Tudíž tebe se to v podstatě netýká, jak uvádím máš tam kolo s Uni označením, kapíto ?

Link to comment
Share on other sites

Takže i pokud mám na rezervě napsán ten divný rychlostní údaj, ale normálně používám na léto 195/55/15 a na zimu 185/65/14, můžu v případě náhrady defektního kola rezervou jet normální rychlostí? Jak jsem totiž zjistil, mé auto bylo ze série na Alu kolech 195/55/15, rezerva je ocelová stejného rozměru - a pneu bylo Bridgestone i na rezervě, zatímco při koupi byly na něj namontované "čtrnáctky" Barum Polaris (byl prosinec) - někdo, pravděpodobně autobazar si "přilepšil" a "hlíny s Bridžstounama" stopil, načež na autí namontoval plecháče ze sériové fábule - rozteč sedí, rozměr byl napsaný ve velkém techničáku... Mně to tedy víceméně nevadí, akorát si asi budu muset koupit "zimní rezervu" na 14" ráfku, abych v zimě nejezdil na 14" - a v kufru neměl rezervu 15", což by se nějakému horlivému PaChovi nemuselo zrovna líbit...

Link to comment
Share on other sites

Jo- u AŠ neplnohodnotná neznamená tenká žiletka, ale třeba pro majitele vozů s AL Atriema 16" je za neplnohodnotný považován plecháč 15" ET 43 s pneu 195/55 s kvalitní pneu Continental, který v tomto případě dávají do rezervy a offi. nazývají neplhodnotná rezerva. To znamená, ža majitelé vozů musí používat půl kila mozku v hlavě a zvážit co se koho týká :-)

Link to comment
Share on other sites

 Ono někdy lépe se 3x zeptat, než se spolehnout na "zdravý selský rozum" - protože vyjádření ŠA a jejich výklad nejrůznějšími složkami PaChů nebo dalších úřadů - to je vychutnávka jak sudoku potmě... Já osobně bych se například přikláněl k názoru, že jako rezervu můžu mít JAKÉKOLIV kolo s pneumatikou, které má odpovídající rozteč děr pro šrouby, potřebnou nosnost, rychlostní třídu - A ROZMĚR ZAPSANÝ VE VELKÉM TECHNICKÉM PRŮKAZU. Takže i když pojedu na 17" kolech, můžu mít čistě teoreticky rezervu 14" - pokud mám tyto rozměry uvedené ve velkém TP, neměl by žádný PaCh moci mne postihovat za to, že "na rezervu" používám jiný rozměr kola - protože jsem si vědom, že nemůžu jet tak, jako bych jel na všech kolech stejných - a je to pouze rezerva "na dojetí do servisu"... 

Edited by Ekkar_z_Bastlírny
Link to comment
Share on other sites

V tomto ukázkovém případě bude ta 14" rezerva neplnohodnotná a týká se tě těch 80 km, budeš-li mít v rezervě 17" můžeš valit jak chceš !

jen si u té 14" neumím představit jaké by měla profilové číslo, aby to neklečelo na bok :-)))

Edited by dick
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...