Přejít na obsah

CLIMATRONIC-klapka čerstvého a recirkulovaného vzduchu


stejski

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny vespolek,

mám dotaz ohledně omezovací klapky čerstvého a recirkulovaného vzduchu (té co je hned pod pylovým fitrem), u CLIMATRONICU měl jsem podezření, že se tato klapka neotvírá,zjistil jsem však, že v režimu AUTO se klapka neustále natáčí v podstatě se zastaví jen když přepnu klimu do režimu vnitřní cirkulace ( to se správně natočí do vodorovné polohy). Píšu proto, že jsem kouknul do kolegovy oktavky a tam se ta klapka skoro nehýbala, celé to jsem to začal řešit, protože v režimu ECON se mě po nějaké době zamlží skla i když by podle počasí nemusela (samo mám novej filtr, vyčištěný odtok. kanály a v autě nikde není voda), po přepnutí na AUTO se během chvilky odmlží a už je to OK, tak jsem myslel, že v tom má prsty ta klapka (vím, že tam jsou 2) a při tom mě zarazilo to neustálý natáčení.

Za všechny podměty předem díky. Stejski

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem tu jednou nedávno uváděl, je to typická závada u O1 s tím, že pak v zimě a vlhku nastává neúměrné mlžení skel. Podívej se v sekci Interiér na téma "Climatronic optimální nastavení", kde vše popsáno vč. návodu jak jednoduše odstranit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju,

takže pokud jsem to pochopil, je nejspíš prasklé osazení plastového kolečka v nastavovači omezovací a recirkulační klapky (tzv. servo V71) abych měl jistotu tak se do něj budu muset podívat, je jeho demontáž a rozdělání nějak složitá, nebo to zvládnu i já průměrně zručný?

Tak je to asi jasný, diagnostika klimy kod 4FA coz ukazuje na to servo a za další při zapnutým zapalování je zřetelně slyšet jak neustále bzučí.

Ted mě spíš zajímá cena měl by to být díl 1J1907511A a ceny se pohybujou v docela velkým rozptylu od cca 1200 do 4500kč tak nevím hlavně u těch dražších

je před kodem uvedeno ještě XS, nevíte někdo co to znamená?

Editováno: , autor: stejski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

měl sem to samý, ale nic sem nekupoval, to plastový kolečko sem k tý křídelce přilepil, hlavně musí být nalepený přesně, aby nebylo mimo další ozub.kolo, drží to dobře, už přes rok. Opravu zvládneš i sám, jenom při vyndavání toho servomotorku je tam hrozne málo místa. Tak s chutí do toho :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se to zvládnout, nejlépe po sundání schránky u spolujezdce, jinak v historii najdeš i fotodokumentaci. Pokud se týká cen , tak originál byl většinou od firmy Valeo, která to dělala i pro německou fy Hella. Můžeš tedy buď:

- koupit nové u Š za 4.500,- Kč nebo totéž za cca polovinu u dodavatelů jako Auto Kelly. Nekupovat noname z Číny.

- nebo jít na vrakáč a koupit za 500-700,- Kč (podmínkou je sundat víčko a zkontrolovat, zda není větší kolečko na ose prasklé). Navíc Valeo má na každém servu datum výroby, tak lze vybrat novější. Vzhledem ke dvojímu provedení(manuál nebo Climatronic) doporučují njedříve vymontovat a vzít sebou pro kontrolu.

- nebo opravit pomocí F - konektoru, což představuje trochu práce a náklad cca 20,- Kč

Vrakáč jsem vyžil u sebe, F-konektor u kamaráda a vše funguje bez problému již více jak rok a půl. Pokud tě to zajímá, tak si projdi historii v oddlílu "Interiér", kde vše najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn,

diky za spravne nasmerovani, nejprve se pokusim to servo vyndat a prip. podle vasich rad opravit.

Jo jeste me napada, je potreba v pripade vymeny serva nastavovat koncovy polohy a pokud ano jde to i jinak nez pomoci VAG?

A pokud ho vyndam, muzu bez nej jezdit (na ten vrakac pripadne)?

p.s. v servisu skoda jim za to 5000kc urcite nedam.

jeste jednou diky.

Ještě jedna perlička, jak jsem uváděl v 1. příspěvku, že jsem koukal na tu klapku v kolegově oktavce, tak jemu se zase nehýbe vůbec, má to servo taky kaput.

Editováno: , autor: stejski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dneska dostal k tomu servu, po rozdělání jsem zjistil, že kolečka jsou ok, ani žádné další zjevné pošk. (smířil jsem se s tím, že ho budu muset koupit nový a vyměnit), Jenže k mému překvapení, když jsem tam dal to staré zpátky, tak se obě klapky natáčí jak mají i to zmatené bzučení po zapnutí zapalování už není slyšet, je možný že to servo blbne jen někdy nebo nevím, zatím to budu sledovat a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zuby na kolečkách jsou vždy OK, ale typickou závadou je vlasová nebo větší prasklina na nasazení největšího kolečka na kovové ose. Někdy prasklina v klidovém stavu není takřka ani vidět. Pokud by bylo servo stoprocentně v pořádku není možné aby stále běhal motorek (bručení)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
:help: Potřeboval bych pomoct jak dostat to servo ven, kastlík sundanej hned a pak asi hodina laborování jak dostat to servo ven, ale na nic jsem nepřišel i do DP sem se díval ale to mi moc nepomohlo, taky jen sundat kastlík a pak něco málo dál. Tak bych chtělo požádat o nějaký konkrétní postup jak ho dostat ven i v tom malým prostoru, jak se to podařilo vám? Rozdělávat kvůli tomu celou palubovku fakt nechci :kuk: můžete i do SZ. Díky všem za pomoc a rady, všechno jiné už sem v autě vždy rozdělal a dostal ven, ale na tomhle sem se zasekl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za rady :palec2: , vyndání se zdařilo, ani nakonec nebylo tak složité jak sem očekával,ale nadávek padlo hodně přitom, kolečko sem zalepil tak uvidím jak dlouho to vydrží. Takové poznatky pro ostatní co se do toho budou pouštět. Vyndání, tak prvně povolit šroubek M6 co je kolmo k podlaze, pak pomocí ruky nebo šroubováku vycvaknout horní bílou pacičku od horní klapky a pak tahat ven a pak teprve odpojit konketor, pač ten konektor v základní pozici jde dost těžko vytáhnout, tak je lepší ho nechat až nakonec. Opravu ať každý zvolí co uzná za vhodnější, jestli lepení nebo výměna za jiné celé servo. Zpětná montáž, doporučuji vyndat ventilátor, stači povolit dva šroubky M6 úplně dole pod větrákem co jsou u podlahy a on už pak sám vypadne, předtím samozřejmě odpojit konektor, sice nám to moc při samotné montáži serva nepomuže, ale může se pak provést kontrola jestli vše funguje jak má. Při samotném nandávání doporučuji vše zapojit jen tak volně a spustit climatronik a zmáčknout vnitřní cirkulaci aby se motůrek serva nastavil do této pozice vnitřní cirkulace, protože sem ho tam rval jakou dobu kdy bylo v pozici normálního sání zvenku a klapka dole za větrákem a nechtělo tam zapasovat, tak pak sem to zapojil a přepnul do cirkulace, klapku dal nahoru aby byl zavřený přivod zvenku a hned to tam šlo lépa napasovat, kontrolu můžem provést hned lehkým zatažením za klapku(aby sme ji neurvali) jestli drží v horní pozici a nejde stáhnout dolu, když drží přitlačená nahoru tak je to v pořádku a mužeme dokončit montáž, tj zašroubovat šroubek a nacvaknout bílou páčku od horní klapky, předtím vším samozřejmě nacvaknem zpět konektor pak by se tam dával dost špatně. S tím že se při montáži má vše nastavit na vnitřni cirkulace, tak to sem se nakonec dočet i v dílenský příručce. Pak když je servo na místě tak zapneme climatronik a vyzkoušíme jestli klapky chodí jak mají, tj zapínáme a vypínáme vnitřního oběhu vzduchu a klapky by se měli přesouvat nahoru a dolu. Dáme zpět ventilátor zapojíme konektor namontujeme kastlik a máme hotovo a budem doufat že to co nejdéle vydrží funkční. Pak ještě případně vymažeme chybu 4FA kterou to psalo předtím na panelu climatroniku.

Nějaké foto z opravy, na jedné je pěkně vidět jak je prasklé ozubené kolečko.

post-9262-1257441816_thumb.jpg

post-9262-1257441828_thumb.jpg

post-9262-1257441839_thumb.jpg

post-9262-1257441850_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je škoda toho, žes to lepil, protože to dlouho nevydrží vzhledem k minimální ploše pro lepení a značné síle působící díky páce na tak velkém kolečku.

Jedině trvalá a definitivní oprava je ta, že se uřízne prstýnek z tzv. F-konektoru vhodného průměru a natočí se na prasklý střed, jak se uvádí na německém http://www.octavia-forum.de/. Pokud vládneš němčinou, můžeš si přečíst i příspěvky potvrzující špatné zkušenosti s lepením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak budu doufat že to vydrží nějakou chvili, pak se to bude řešit znovu a jinak připadně.

kapl: Něco malo sem tam vyluštil, ale neviděl sem tam žádný obrázek jak to vypadá opraveno pomocí toho konektoru, jestli máš nějaké foto tak pošli. Předpokládám že se uřízne malý kroužek z té vroubkované části, a nešelo by tam dát jakýkoliv malý kroužek do kterého se vyvrtá díra požadovanýho rozměru?

post-9262-1257508678_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ještě pamatuji (dělal jsem naposled kamarádovi před rokem, rokem a půl), tak se uřízne cca 5 mm prstýnek, který se natočí ze strany, kde je středový plast delší. Oproti jiným kroužkům (z trubky a pod.) má ten z F-konektoru tyto výhody:

- je velmi pevný a tenký (moc místa tam není)

- má vnitřní závit, který se do plastu částečně zařízne, jde natočit jako matka a dobře drží

- má venkovní vroubkování, což usnadňuje nasazení resp. natočení na plastový střed

Jinak ti přeju, ať lepení drží, ale mám značné pochyby, protože lepící plocha je jen minimální a namáhání dílu značné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravim nechcel som zakladať novú tému tak píšem sem. Keď som vyberal servomotor V71 zistil som že mi chýba ta klapka ktorá je hneď pod peľovým filtrom myslím že sa uzatvára podla rýchlosti auta je tam len odlomený kus, mam climatronic čiže by tam mala byť. Vedel by som ju dakde zohnať či len kúpiť komplet kúrenie? Lebo ako som sa dočítal tak je tam nato aby bol pomer vzduchu z vonka rovnaký pri rôznych rýchlostiach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Pořád nechápu jak je to myšleno s tím F-konektorem? ten se jako našroubuje na to nasazené kolečko aby ho sevřel na té ose a tom potom neprokluzovalo?

 

Tuší někdo v jaké pozici to tam mám nasadit, aby to ten motorek netlačil za doraz? Nebo on pozná doraz a sám se vypne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Tak s tim F konektorem jsem na to musel přijít sám jelikož lepení mi nedrželo... Je to jednoduchý, je potreba z F konektoru (konektor k anténě např. od satelitu) odříznout cca 1 mm kroužek (ze strany kabelu) který se následně natočí na prasklé ozubené kolo ze strany tištěného spoje. Pak se kolečko namáčkne a je to. Pak už jen vojeb nasadit zpět na klapky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 roky později...

Zdravím. Trochu oživím toto téma. Řeším závadu servomotoru přetlakové klapky - F4A... Dnes jsem koukal pod kaslík na klapky a chtěl bych si ujasnit jednu věc. Spodní klapka, ta s tím molitanem, ta slouží k nastavení vnitřního nebo venkovního okruhu, že? A ta klapka nad ní, blíže kabinovému filtru je k čemu? Co jí ovládá? Stejný servomotor jako tu spodní? Jsou nějak spřaženy? S tou horní rukou nehnu, s tou spodní mohu hýbat jak chci. Která z nich je ta s názvem "přetlaková"? Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...