Jump to content

Špatný běh motoru


katoo
 Share

Recommended Posts

Mám favorit 135 LX 43kw karburátor,palivo benzín a LPG.

Při startování na benzín mi motor chytne ale do 2 sekund zhasne,to se opakuje někdy i 3x.Myslím že pokud je chladněji tak je to ještě horší.

Taky jsem vypozoroval že když šlapu rychle na brzdu tak jdou otáčky klidně i na 400.

Další věc která je oběvuje je ta že cítím tah motoru jen když sešlápnu plynový pedál max. do poloviny.

Pokud ho sešlápnu až nadoraz tak se motor jakoby dusí a netáhne,pokud pedál popustím na polovinu tak cítím jak potáhne.Ještě dodám že když dám pedál na doraz a pak popustím,zústanou nachvíli otáčky a pak teprve klesnou.

S LPG startuji dobře a motor ani nezhasne.

Ovšem když šlapu na brzdu tak mi jdou otáčky nahoru a to až na 1400,čili opačný jev jak u benzínu.

Asi bude moc bohatá směs,seřídit to však neumím.

Ale nechápu to klesání otáček u benzínu a rostoucí u LPG když šlapu na brzdu.

Link to comment
Share on other sites

Mne to robilo ked som mal rozstelovany predzapal. Resp. rozdelovac mal velku volu. Skus pozret aky ma predzapal a daj vediet.

Ten předstih zjistím když se podívám na stupnici co je z boku motoru?

Kdysi mi to seřizoval kolega,myslím že přidával (chtěl jsem to kvůli přechodu na Natural 95) a jezdilo to pak perfektně.

Tyhle problémy mi začaly až po výměně rozvodového řemene.Tehdy mi ten servisák říkal že to nemohl seřídit a pak prej zjistil že to saje falešný vzduch z prvního válce,že jsem to musel poznat když jsem brzdil (nic takového jsem však nikdy nepozoroval).Od té doby mi to nebyl schopný nikdo seřídit.Měl jsem to u dvou mechaniků a oba mi nakonec řekli že s tím nedělali že ať si to nechám seřídit na emisích že tam to udělají nejlépe.Tak nevím jestli do toho vrtali a nevěděli si rady :kuk:

Link to comment
Share on other sites

Ano, na stupnici pri remenici. Predstih najlepsie nastavis stroboskopom. Neviem ci mas. Ked nie tak dobehni a nastavime. :D Ale to by si si zrovna mohol kupit novy co by si dal za benal. :D

Niektory davaju vacsi, niektory mensi. Zalezi na sposobe jazdy, pouziteho paliva, upravach a podobne...

Edited by MAUpick
Link to comment
Share on other sites

Ano, na stupnici pri remenici. Predstih najlepsie nastavis stroboskopom. Neviem ci mas. Ked nie tak dobehni a nastavime. :D Ale to by si si zrovna mohol kupit novy co by si dal za benal. :D

Niektory davaju vacsi, niektory mensi. Zalezi na sposobe jazdy, pouziteho paliva, upravach a podobne...

Nic takového nemám,zkusím se podívat do knížky,něco by tam mělo být popsáno.

Prvně ale asi zajedu na revizi LPG a tam je poprosím jestli by se mi na to nepodívali.

Jet do BA by se nevyplatilo,sice bydlím u slovenských hranic,ale i tak to mám přes 250km lol

Link to comment
Share on other sites

Dneska jsem byl na emisích,měl jsem tam předstih 28°,nastavil mi to na hodnotu 4°.Seřídil i směs (byla chudá).Moc jsem to neprojížděl ale když sešlápnu pedál až na podlahu tak to pořád není ono,jako by chyběl benzín.Do poloviny pedálu je to dobré,pak se to ale chová jinak.Pokud motor vytočím a pak sundám nohu s plynu tak spadnou otáčky až někde na 500,po chvilce ale vylezou na 800-900.

Na LPG jsem zatím nezkoušel.

Link to comment
Share on other sites

No pekne ze 28 st. :))) A teraz 4st. To je doost velky rozdiel. Som zvedavy co ti na to povie LPG ked prepnes. :)

LPG sa vobec nerozumiem a nemam ziadne skusenosti, cize v tom ti neporadim.

K tomu aby motor isiel tak ako ma, tak potrebuje 3 zakladne zlozky... BENZIN, VZDUCH a ELEKTRIKU. Vsetky tieto 3 ingrediencie po vhodnom zmiesani, davkovani, casovani, ..., zapricinuju chod motora.

Cize vylucovacou cestou... Ak mas sviecky OK, kable OK, predstih OK, tak elektrika by som zatial vylucil.

Na vzduchu toho moc nenarobime... Tu v BA ho mame dost zly a jazdime. :)))

Palivo... Tam to moze byt zanesenym palivovym filtrom, zanesenim (nefunkcnou) klapkou 2 komory, zlym davkovacim pomerom vzduchu s benzinom, akakolvek podtlakova regulacia na karburatori.

No vyber si. :)

Link to comment
Share on other sites

Dneska jsem to trošku projel a je to tragédie.Startoval jsem na BA asi 10x poprvé to jen vyjelo na cca 800 ot. a chcíplo.S každým dalším startem se běh motoru prodlužoval.Když jsem se pak rozjížděl tak to zase mělo tendenci chcípat.Když jsem se rozjel na silnici a dal plný plyn tak to začalo poskakovat,ubral jsem na polovinu a jelo to už líp.

Na LPG to zprvu jelo dobře,otáčky na volnoběh cca 1100.Rozjel jsem to a vyřadil,otáčky spadly na 500.Doma jsem přidal na směšovači a taky na hadici kde je sřoub s pružinkou.Když ale protočím motor tak střílí do výfuku,čili asi moc plynu a málo vzduchu.

Taky jsem zkoušel mačkat brzdu jak na BA tak LPG a otáčky jdou okamžitě dolů.

Podle mě to asi bude něco se vzduchem,buďto to někde saje falešný vzduch nebo je někde přicpaný karbec.Nevím poraďte.

Link to comment
Share on other sites

Taky mi to podobně blblo, potom mi někdo poradil dát nové zapalovací kabely, moc jsem tomu nevěřil ale udělal jsem to a bylo po problému :)

Chtel jsem zajet do mototechny.Startoval jsem na LPG,motor chytnul,ale volnobeh tak 800,po proslapnuti plynu se to nemenilo.Po chvilce jizdy po ceste se volnobeh ustalil na 1100,pred mototechnou jsem zkousel slapat na brzdu a otacky se nemenily,krasne drzely.Koupil jsem novy vzduchovy filtr,vymenil a startoval,motor nechtel chytnout.Kdyz pak chytnul mel pouze 500 otacek,proslapnuti plynu nic nepomohlo.Cestou domu volnobeh padal uz na 200 a motor chcipal.Celkem sranda jet po zasnezene silnici,pribrzdovat kdyz pred vama auto odbocuje a u toho drzet nohu na plynu aby motor nechcipnul.Vrchol vsak byl kdyz jsem nemohl vyjet kopec.Jel jsem to na jednicku a zadnou silu to teda nemelo.Doma jsem to prepnul na benzin,motor zhasnul.Dlouho neslo nastartovat,kdyz chytnul drzel tech 800,ale pri mackani brzdy volnobeh padal klidne i na 500.Sundal jsem kryt vzduchoveho filtru a pritykat rukou sani,otacky padaly.Co me ale zarazilo tak to ze jsem slusel v karburatoru sucet vzduch.Nevim jestli to je spravne.

Uz me nic dalsiho nenapada,nechci porad kupovat nove veci a jedine ceho docilim je jeste horsi stav.

Kdyby jste nekdo vedeli o nekom ze severni moravy (Trinec) co se v techto vecech vyzna tak dejte vedet.Rad zaplatim,jen kdyz uz to bude normalne fungovat.

Link to comment
Share on other sites

Tak dneska mi začal ještě ke všemu rachotit startér a to pěkně hlučně.Všiml jsem si že odpadnul ten krycí plech co chrání zadní část startéru.Šroubek byl naštěstí pod motorem.

Zkoušel jsem startér vymontovat ale nemůžu se moc dobře dostat ke spodní matce.Jde to demontovat pouze na kanále a po odejmutí plechu co chrání motor zespoda?

Link to comment
Share on other sites

I přes veškerou snahu se mi nepovedlo spodní šroub na startéru povolit.Matka je v poloze,že když nasadím plochý klíč tak už s ním neotočím protože mi vadí ten spodní plech co kryje motor.

Klíč jsem tročku zbrousil abych ho mohl nasadit výše,matka drží ale pevně a klíč se rozevře a objede (visel jsem na něm celou váhou)Zkoušel jsem i sundat ten plech pod motorem abych měl víc místa,ale povolil jsem jen jeden šroubek co drží ten plech,zbytek drží.

Dělá se to blbě horem,musel bych někde na kanál,ale v téhle kalamitě nikam nedojedu.

Link to comment
Share on other sites

Kolega mi volal do servisu,cena práce 1500-2000 nové ozubené kolo cca 500,-.Při jednom by se podívali i na spojku,popřípadě vyměnili.V pondělí mám volat.

Otázkou je co způsobilo to sjetí zubů?Vadný startér?

Pokud do toho půjdu tak se budu snažit sehnat si i startér z felície.

Edited by katoo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...