Přejít na obsah

Mokrý tapec


AlesK

Doporučené příspěvky

Tak jsem před týdnem přetěsnil zadní dveře podle zde publikovaných rad a do auta neteče.Podle mých postřehů je třeba si dát práci a pořádně oškrabat a pomocí acetonu odstranit zbytky lepidla po pěnovce.Potom ještě dobře odmastit plochu na dveřích na kterou doléhá plech.Ten plast co jde k zámku je tam opravdu k ničemu tak letěl ven. Pozor si dejte i na stahování okna a na kabel k centrálu a ť něco neutrhnete. Na oboje dveře jsem zdělal třetinu tuby silikonu a dal jsem radši protiplísňový.Pak jsem narazil na velký problém a to sice sehnat kleště na ty humpolécký nýty 6,4mm.Naštěstí jsem si je půjčil na zálohu ve škodovce(čímž jsem se zbavil nemalého problému se sháněním páč je to neskutečnej problém) Vše namontoval spátky nechal auto 2 dny stát v garáži,aby silikon řádně vytvrdl a do auta neteče a to už dvakrát zmoklo a ne zrovna málo.Pokud by měl někdo problém se sundáváním plastových krytek na madlech rád poradím jak na to a dole je to za minutku bez poškození.

Taky mi přes léto začalo téct do Fábky, ale teda festovně. Tapec jsem měl mokrý až do poloviny. Prostudoval jsem si zdejší příspěvky a rozhodl jsem se pro přetěsnění. Samozřejmě těsnéní bylo vyvěšené. Ale ejhle, mám tám nýty. Bez nýtovacích kleští to nedám, tak jsem se rozhodl pouze pro nouzové opatlání silikonem, které by mohlo zimu vydržet. V bauhausu mi, ale borec rozmluvil silikon, a doporučil mi Sikaflex -11FC+ (cca 170 Kč). Argumenty zněly zajímavě:

- silikon dlouho schne, Sikaflex je tuhý do 5-ti minut

- Sikaflex je odolnější vůči teplotním změnám

- pravděpodobně to tam bude pracovat a silikon by se mohl časem vytrhat

- silikon zůstane měkký po celém průřezu, Sikaflex bude na povrchu tuhý a uvnitř tvárný

Tak jsem se nakonec rozhodl pro ten sikaflex, a zatím v pohodě. Pár dešťů už to vydrželo. Ale stejně to na jaře přetěsním znovu a to kompletně (už budu mít k dispozici nýtovací kleště).

Nechci tady dělat reklamu Sikaflexu, nejsem jejich obchoďák :) Píšu to tady pouze jako jednu z variant...myslím si celkem zajímavou.

Mimochodem, tady tento problém s těsněním mě fakt neuvěřitelně vytáčí :aggressive: a pořád nad ním kroutím hlavou, jak je to možné... Myslím si, že tohle by ve Škodě měli mít zmáklé. Asi to tam nějakej inženýr/manažer v rámci snižování nákladů pěkně podělal. V životě jsem neslyšel, že by konkurence měla podobný problém... A to mám r. v. 11/2005.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém je, že konkurence tam ten plech nemá, místo něj je jen nalepený igelit (např Oktávka). Ten plech je tam kvůli tomu, že zároveň plní úlohu výztuhy jinak celkem tenkých dveří.

Podle mě je nejlepší silikon, protože v případě potřeby se dá snadno odtrhnout - není nic horšího, než tam ten plech přilepit nějakým sajrajtem - v případě opravy se stahovačka při odtrhávání zpravidla ohne a pak už pomůže jen montážní pěna :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém je, že konkurence tam ten plech nemá, místo něj je jen nalepený igelit (např Oktávka). Ten plech je tam kvůli tomu, že zároveň plní úlohu výztuhy jinak celkem tenkých dveří.

Podle mě je nejlepší silikon, protože v případě potřeby se dá snadno odtrhnout - není nic horšího, než tam ten plech přilepit nějakým sajrajtem - v případě opravy se stahovačka při odtrhávání zpravidla ohne a pak už pomůže jen montážní pěna :)

Oktávka není konkurence, ale stejná firma :) Myslel jsem tím jiné automobilky/koncerny. Funkci a nutnost přítomnosti toho plechu chápu a nic proti ní nemám. Jen mě vytáčí to velmi nekvalitní těsnění mezi plechem a dveřmi a následně s ním spojené nepříjemnosti. Jsem přesvědčený, že by tam mohlo být mnohem lepší se zanedbatelným vlivem na cenu. Ale od tohoto rozhodování jsou tady jiní strécové :) Kde jinde jste někdy viděli, že by se těsnění po pěti letech provozu vysypalo nebo vyvěsilo na většině autech???

S tím silikonem máš asi pravdu :palec2: To mě vůbec nenapadlo. Když jsem to jen opatlal kolem, tak se tam snad dostanu bez větších komplikací :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera :D predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera :D predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera :D predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde :(

A to těsnění co tam patří je tohle?

http://www.cc-autodily.cz/tesneni-zadnich-dveri-3_3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to že to je ono,ale 650 Kč bych za to nedal.Levnější to výjde přetěsnit silikonem.Já sem tam žadnou polyuretanovou hmotu neměl.Měl jsem tam mechovou gumu z jedné strany přilepenou přesně jak je vidět to světlé na obrázku.Bylo to originál z fabriky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tam dali co tam dali,je to nedomyšlené.Hlavně auta co tam mají nýty.Moc málo lidí má tak velké nýtovačky doma a řeší to pak nýtovacíma maticema.Nechápu proč to změnili ze šroubů.Asi chtěli jít na ruku servisům.Trošku zručný člověk to zvládne doma sám.Jak už jsem psal,ty prachy bych za to nedal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tam dali co tam dali,je to nedomyšlené.Hlavně auta co tam mají nýty.Moc málo lidí má tak velké nýtovačky doma a řeší to pak nýtovacíma maticema.Nechápu proč to změnili ze šroubů.Asi chtěli jít na ruku servisům.Trošku zručný člověk to zvládne doma sám.Jak už jsem psal,ty prachy bych za to nedal.

Určitě je to kůli tomu,aby se to dávalo do škoda servisů,starší data výroby tam maj šrouby. Jde jen o prachy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím kolegové fabiáci, před půl rokem jsem měl tentýž problém co vy, zatékalo mi do auta skrze ten plech v zadních dveřích, kvůli tomuto jsem si koupil velké nýtovací kleště a nýty, zespodu jsem to zasilikonoval a zanejtoval, ale tet mi tam opět začala chcát voda, nevíte zdali se dá koupit ve škodovce nebo někde to těsnění pod ten plech??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zde popisovaný problém je i u mne - voda /vcelku dost vody/ na těsnění u zadních dveří stékající pak dovnitř. Včera bylo před deštěm, tak jsem celé okno oblepil izolepou - zda to opravdu propéká okolo skla - a ráno po dešti tam byla voda zase. Mám takový dojem že to bude stékat ne uvnitř dveří ale po venkovním obvodu obvodu. Nemáte někdo zkušenost KUDY by to mohlo protékat dovnitř - když ne okolo skel?? Rád bych našel příčinu abych nerozebíral dveře a nakonec to tam teklo jinudy?

post-25586-0-14555100-1349598590_thumb.j

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny.

Když tam byla voda i po utěsnění oken - tak jsem přelepil izolepou zadní dveře ještě nahoře /bílá barva/ a po téměř celonočním dešti nebyla vevnitř ani kapka.

Okolo oken dovnitř a vnitřkem dveří to tedy nebylo. Vniká to tam přes těsnění nahoře. Nemáte někdo doporučení jak to řešit nebo

zkušenost co s tím?

post-25586-0-29985400-1350154149_thumb.j

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těď úplně přesně nevím, co řešíš - že teče voda do vnitřního prostoru dveří je úplně normální - to se utěsnit nedá a správně by měla odtéct spodními odtokovými otvoty a nedostat se přes plech stahovačky do vozu - a právě protékání vody přes "plech" se řeší v tomto vlákně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tiez mi zatekalo okolo dvery vymenil som sametku miesto tesnenia som tam nedaval silikon ale kupil som tesnenie na okna, samozrejme som dolamal oka na drziaku zamku ale nekupoval som novy ani nedaval dolu ale upevnil som ho plastovymi nitmi ktorymi sa upevnuje naraznik a vsetko funguje dobre a za par korun

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny fabiány,

moje poznatky ze zatékání do Fabie levými zadními dveřmi (kombi, r.v. 2005): podobně jako většině diskutujících mi teče voda dovnitř přes těsnění, jak popsal např. Turista a mnoho dalších nahoře. Výsledek je nacucaný tapec na dveřích a následně i koberec pod nohama vzadu, kde se voda hromadí.

Příčina je podle zde diskutujících odešlé těsnění ve dveřích (ale může téct i odjinud). Naposledy jsem po celonočním dešti vycucal z auta houbou okolo 3 dcl vody. Nejsem bohužel dostatečně zručný, odvrtat osm nýtů stahovačky prostě neumím, a do servisu s rozborkou celých dveří se mi teď zrovna nechce :-).

Zkusil jsem to řešit trochu jednodušeji:

LukasKotik nahoře dobře popsal, kudy že se voda dostane dovnitř dveří a kudy teče ven. Zřejmě vytéká vadným těsněním ve spodní části stahovačky (většinou) a pak přes tapec dveří na těsnění dveří a z něj pak dovnitř do auta.

Do interiéru se podle mě dostane následující cestou: od vadného těsnění stahovačky stéká cca 1-2 cm dolů po vnitřní straně dveří, než doteče k plastové výplni dveří. Ta je naražená na dveře tak, že se dotýká celou spodní hranou plechu dveří (alespoň u mě). Voda se nakonec přes hranu výplně dostane a odspodu vcucne do dekorační látky, kterou je polepená výplň zvenčí (tedy obrácená do interiéru). Postupně vzlíná vzhůru až do momentu, kdy už dál vzlínat nemůže (fyzik by vysvětlil proč) a z hrany výplně stéká/skapává pak už rovnou na vršek těsnění dveří a odtud dovnitř auta (nebo dovnitř přímo na černý plastový vnitřní práh, se stejnými následky).

Toto jsem zkusil eliminovat dvojím způsobem:

a) přestože někdo tu psal, že to nemá valnou cenu, zalepil jsem Lukoprenem dvě téměř dvoumilimetrové díry, které byly na konci vodorovného gumového těsnění u přední i zadní vodicí lišty okna, a kousek i nahoru podél vodicí lišty okna směrem nahoru (škoda každé kapky která teče dovnitř). Okno je tak sice mírně přilepeno, u zadního to v zimě nevadí. Průtok vody dveřmi se zmenšil, ale teklo tam furt....

B) přemýšlel jsem, jak zabránit vzlínání odtékající vody do látky výplně dveří. Přišlo mi, že když bude voda moci odtékat po dveřích, aniž by přišla do styku s výplní dveří, že by to mohlo fungovat. Napadlo mě podložit hranu výplně dveří něčím tak, aby se plechu dveří dotýkala co nejméně. Doma jsem našel 2 stará těsnění do vodovodní baterie tlustá cca 5 mm, průměr asi 12mm (černá tvrdá guma). Ostrým nožem jsem zespodu na dvou místech odehnul spodní hranu výplně od plechu dveří a do mezery vsunul naplocho těsnění tak, že půlka průměru byla vevnitř, pod výplní, půlka koukala ven. V plechu pod výplní dveří jsem nahmatal dva malé prolisy, které tam jsou možná ke stejnému účelu - usnadnění odtoku vody ze dveří (?) (ale v obrazovém návodu od Vpetera není nic vidět). Gumy jsem umístil poblíž těch prolisů. Výplň dostatečně pruží a drží gumy na místě (stejnou službu udělá jakákoliv guma/pružný plast o síle 5 mm). Dveře jde normálně zavírat/přibouchnout. Vedlejší efekt je, že vzniklou škvírou dveře zespodu zevnitř mírně větrají.

Výsledek byl překvapivě dobrý: na těsnění dveří se po dešti přestaly tvořit kalužinky vody, které tam předtím byly. Zdá se, že voda teď teče po plechu rovnou dolů k těsnění dveří, přes které nakonec proteče ven na vnější práh pod dveřmi, kam může (to byl cíl mého snažení). Látka na výplni dveří byla zcela suchá, voda tam přestala vzlínat.

Je to vyloženě low-tech low-cost řešení, navíc odstraňuje následek, nikoliv příčinu zatékání, u mě to ale funguje docela uspokojivě. Je taky otázka, jak velké množství vody může tímto způsobem odtékat. Těsnění dveří bude třeba něčím namazat, aby v zimě dole nepřimrzlo. Přetěsnění stahovačky dveří se na jaře nejspíš stejně nevyhnu, ale jako okamžité řešení se mi osvědčilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nechme stranou, jestli by nebylo jednodušší odvrtat ty nýty, ale v každém případě jsi to mohl zatmelit i z vrchu, to znamená - odtáhneš tapec a tmelem vyplníš žlábek kolem plechu stahovačky (stačí spodek) - nebude to sice na furt, protože tmel nebude pod plechem, ale nějakou dobu (rok -dva) to bude taky fungovat - vlastní zkušenost - jen se to musí pořádně odmastit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám se se svým poznatkem o zatékání. Měl sem u zadních zadní dveří mokrý tapec, klasika jak tu popisujete.

Vše sem pečlivě zatmelil, tapec je už suchej pořád, dešť ani jízda to nevlivní. I při otevření dveří nikde žádá voda na prahu/plasu,

ALE koberec za sedadlem řidiče je mokrej snad pořád. Při stání na dešti (na rovině) je to horší. Jízda na to nemá vliv, takže odspodu tam neteče. Poradíte mi někdo znalý, kudy by tam mohlo zatect?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nechme stranou, jestli by nebylo jednodušší odvrtat ty nýty, ale v každém případě jsi to mohl zatmelit i z vrchu, to znamená - odtáhneš tapec a tmelem vyplníš žlábek kolem plechu stahovačky (stačí spodek) - nebude to sice na furt, protože tmel nebude pod plechem, ale nějakou dobu (rok -dva) to bude taky fungovat - vlastní zkušenost - jen se to musí pořádně odmastit.

Wittmann, díky za radu i Mirkovi 835, tahle varianta vypadá o něco jednoduššeji, mám k tomu ale dotaz: abych mohl odtáhnout tapec, z kolika těch upevnovacích spon jej musím odtrhnout ? (koukám přitom na obrázky od Vpetera #35, kde ve spodní polovině dveří jsem jich napočítal pět). Bude přitom v každém případě potřeba demontovat opěrku ? (okno je v elektrice, na opěrce je vypínač, ve výplni dveří je dole navíc kapsa). Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím kolik jich tam je, ale budeš muset odmontovat všechny :-) Dělám to tak, že dolu vrazím špachtli omotanou v hadru - roztáhnu, nacpu tam prsty a celý tapec opatrně vytrhnu. Nahoře to můžeš nechat zastrčený pod sklem a jen to odtáhni, když to sundáš úplně bude se to líp dělat. Madlo dveří se demontovat musí - sundáš jeho vrchní kryt, vytáhneš konektor spínače okna a povolíš šrouby (madlo zůstane na tapecu). Kapsu řešit nemusíš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...