Jump to content
Dom

kontrolka motoru

    Recommended Posts

    zdravím pánové, mám otázku odešli mi na superbu 2,8 v6 i vlnovce na výfuku a než sem stačil to udělat rozsvítila se mi kontrolka motru a psalo to předehřátí katalizátoru řada válců 1 účinek příliš malý. když mi je ve speii udělali (jen vlnovce nechtěl sem dávat 40 za origo výfuk s katama druhovýrobu sem nesehnal) tak sem to smazal a nějakou dobu to bylo ok. Pak se to zas rozsvítilo a psalo to to samé. Tak se to zas smazal a vydrželo to docela dlouho. Pak se to zas rozsvítilo tak sem se na to kouknul a psalo to zas to samé tak sem to neřešil. Po nějaké době to samo zhaslo čož sem se divil myslel sem že je to načtený že to samo nezmizí. Ted se mi to zas rozsvílo. Tak se chci zeptat jestli nevíte někdo co s tím nebo co tomu je popř. nějaké rady nebo zkušenosti. díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    zdravím pánové, mám otázku odešli mi na superbu 2,8 v6 i vlnovce na výfuku a než sem stačil to udělat rozsvítila se mi kontrolka motru a psalo to předehřátí katalizátoru řada válců 1 účinek příliš malý. když mi je ve speii udělali (jen vlnovce nechtěl sem dávat 40 za origo výfuk s katama druhovýrobu sem nesehnal) tak sem to smazal a nějakou dobu to bylo ok. Pak se to zas rozsvítilo a psalo to to samé. Tak se to zas smazal a vydrželo to docela dlouho. Pak se to zas rozsvítilo tak sem se na to kouknul a psalo to zas to samé tak sem to neřešil. Po nějaké době to samo zhaslo čož sem se divil myslel sem že je to načtený že to samo nezmizí. Ted se mi to zas rozsvílo. Tak se chci zeptat jestli nevíte někdo co s tím nebo co tomu je popř. nějaké rady nebo zkušenosti. díky

    Stále to pokračuje nedavno to zhaslo a ted to zas svítí

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj,

    Mám nejspíš stejný problém na stejné motorizaci,, Příliš nízký účinek katalizátoru". Akorát ,že mě ta kontrolka zhasla jen jednou jinak se musí vždy smazat pres VAG, mám ozkoušno ,že katalizátor je asi tak moc na hraně že stačí natankovat méně kvalitní palivo a už je chyba ba světě.Také přemýšlím jak to opravit ,ale jediné co se dá je koupě nových katalyzátorů, bohužel je nutná párová výměna.DOsti nákladná záležitost.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nezdá se mi, že by to byl hned katalyzátor. Může to dělat špatný vstřik (ten se nemusí na diag vůbec ukázat), svíčky, lambda nebo třeba netěsnost výfuku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ahoj,

    Mám nejspíš stejný problém na stejné motorizaci,, Příliš nízký účinek katalizátoru". Akorát ,že mě ta kontrolka zhasla jen jednou jinak se musí vždy smazat pres VAG, mám ozkoušno ,že katalizátor je asi tak moc na hraně že stačí natankovat méně kvalitní palivo a už je chyba ba světě.Také přemýšlím jak to opravit ,ale jediné co se dá je koupě nových katalyzátorů, bohužel je nutná párová výměna.DOsti nákladná záležitost.

    Pročpak je nutná párová výměna ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak to stále pokračuje mám zkopírovanej výpis chyb takže to číslo přesně dodám... jěště se ale k tomu přidalo to že jsem to asi po tejdnu nastartoval celý auto se poměrně dost klepalo a asi po cca 1 min to přestalo a běželo normálně možná to mělo i takovej trochu divnej zvuk.. a ještě sem si dneš všiml že když sem to nastartoval nechal sem to běžet a jěště něco řešil tak za výfukem na zemi byla mokrá skvrna a byla mastná když sem přes to přejel botou.. to asi taky není normální co?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ten špatnej běh je většinou způsobenej systémem zapalování. Z 90% svíčky. A ta skvrna se vytvoří od výfuku. Je to vlastně voda a mastná bude od oleje co papká motor. Pokud to nekouří modře tak je to normální, hlavně při nižších teplotách.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ten špatnej běh je většinou způsobenej systémem zapalování. Z 90% svíčky. A ta skvrna se vytvoří od výfuku. Je to vlastně voda a mastná bude od oleje co papká motor. Pokud to nekouří modře tak je to normální, hlavně při nižších teplotách.

    ty svíčky mě napadly také... a je fakt že olej to papá...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A kolik mají najeto? Dej tam klasiku DR15LDC a máš na 30 tis pokoj. Originály mají předpis 60 tis a to je blbost (vlastní zkušenost)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Adresa 01: Motor Labely: 3B0-907-551.lbl

    Oídící jednotka: 3B0 907 551 CH

    Díl: 2.8L V6/5V G 0001

    Kódování: 11501

    Dílna #: WSC 28673

    TMBBT63U339015559 SKZ7Z0B1416991

    10 závad nalezeno.

    17833 - odvzdusnovaci ventil nadrze (N80): zkrat na kostru

    P1425 - 35-10 - - - Sporadická

    17843 - rele cerpadla sekundarniho vzduchu (J299): zkrat na kostru

    P1435 - 35-10 - - - Sporadická

    17938 - serizeni vack./klik. hridele - zkrat na kostru

    P1530 - 35-10 - - - Sporadická

    17829 - vstupni ventil sekundarniho vzduchu: zkrat na kostru

    P1421 - 35-10 - - - Sporadická

    17923 - vicenasobny ventil pro prep.saciho potrubi (N156): zkrat na kostru

    P1515 - 35-10 - - - Sporadická

    17529 - rada valcu 2 - sonda 2: obvod vyhrivani: zkrat na kostru

    P1121 - 35-10 - - - Sporadická

    17525 - rada valcu 1 - sonda 2: obvod vyhrivani: zkrat na kostru

    P1117 - 35-10 - - - Sporadická

    16805 - zahrivani katalyzatoru: rada valcu 1: ucinek prilis maly

    P0421 - 35-10 - - - Sporadická

    16711 - cidlo klepani 1 (G61): signal prilis maly

    P0327 - 35-10 - - - Sporadická

    17908 - rele palivoveho cerpadla (J17): chyba v elektr.obvodu

    P1500 - 35-10 - - - Sporadická

    Readiness: 0000 0000

    Tak tady je slíbené číslo chyby..

    A jen pro info v pátek ráno mi ta kontrolka motoru zhasla..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zajímavé, skoro všechny chyby ukazují na chybu v napájecí větvi za relátkem pro benz. čerpadlo. Zkus ho vyndat, proměřit a koukni jestli nemá opálené kontakty mezi svorkama 30 a 87a. Je na spodním reléovém držáku, 4té zleva nad popiskem svorky "87F/Diesel". Možná taky přechoďák v pojistce č. SB34 - 15A. Celá větev je kabel barvy zelená-žlutá tak na něm změř napětí za běhu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Zajímavé, skoro všechny chyby ukazují na chybu v napájecí větvi za relátkem pro benz. čerpadlo. Zkus ho vyndat, proměřit a koukni jestli nemá opálené kontakty mezi svorkama 30 a 87a. Je na spodním reléovém držáku, 4té zleva nad popiskem svorky "87F/Diesel". Možná taky přechoďák v pojistce č. SB34 - 15A. Celá větev je kabel barvy zelená-žlutá tak na něm změř napětí za běhu.

    to sem asi vyřešil ještě sem to neměl napojený ale měl jsem rozpojenej konektor v motoru. trochu záhada musí se tam vytáhnout kovová sponka aby šel rozpojit tak vážně nevím jak se to stalo.. byl to jeden z těch jak jsou ty 3 nebo 4 před baterkou tak když koukaš na auto ze předu (řidič na pravo) tak ten úplně v pravo jak sou přidělaný... ale spíš mě zajímá jak se zbavím tohoto : 16805 - zahrivani katalyzatoru: rada valcu 1: ucinek prilis maly

    P0421 - 35-10 - - - Sporadická to tu v podstatě celý řeším a pak to klepání auta po delším stání

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ok, jen mě ten dlouhej seznam zmátl. No když to vezmu od začátku, tak klidně to můžou dělat ty svíčky. Může vynechávat zapalování a pak to napíše tu chybu. Nevím na co jezdíš, ale já dávám min 98čku a je to znát. Už jsem to tu kdysi psal, měl jsem stejný problém. Po natankování pořádného benzínu vše ok.

    Začal bych těma svíčkama, pokud by se běh výrazně nezměnil může být ko i zapal. kabel(y). Bylo by dobrý zajet na emise, tam by se špatnej katalyzátor poznal.

    Ta chyba se vstahuje na předkatalyzátor (ten 1.) a tipnul bych sondu za ním. Myslí si, že kat už nepracuje jak má. Nejrychleji by se to dalo poznat jejich záměnou z levé strany na pravou a obráceně.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ok, jen mě ten dlouhej seznam zmátl. No když to vezmu od začátku, tak klidně to můžou dělat ty svíčky. Může vynechávat zapalování a pak to napíše tu chybu. Nevím na co jezdíš, ale já dávám min 98čku a je to znát. Už jsem to tu kdysi psal, měl jsem stejný problém. Po natankování pořádného benzínu vše ok.

    Začal bych těma svíčkama, pokud by se běh výrazně nezměnil může být ko i zapal. kabel(y). Bylo by dobrý zajet na emise, tam by se špatnej katalyzátor poznal.

    Ta chyba se vstahuje na předkatalyzátor (ten 1.) a tipnul bych sondu za ním. Myslí si, že kat už nepracuje jak má. Nejrychleji by se to dalo poznat jejich záměnou z levé strany na pravou a obráceně.

    tak svíčky vyměněné za nové jsou origo byly za super cenu tak sem je tam nacpal.. problém přetrvává pořád.. dále jsem byl na stk takže i emise a hodnota co je nulová takže katy by měly být v pohodě jestli se nepletu..

    stále svítí kontrolka motoru a při stání se auto klepe.. měl jsem možnost sedět v jiné 2,8 a ta to nedělá..

    vyměnit katy bych zkusil ale je to svařený do jednoho konce co vede dál a nějak se mi to nechce rozřezávat a zas svařovat kdoví co bych ještě pos***...

    nenapadá váš ještě něco jiného čím by to mohlo být?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    sorry za to citování zapoměl jsem to smazat... měl jsem to už označené a omylem sem klik na zveřejnění... pardon

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ted něco podobného řešil známej na A6 2.8 30V - stejnej motor jako náš.

    Svíčky jezdí tyto:  NGK BKR6EKUB a mění je po 60 tkm. K tomu chvění - odstraněno výměnou kabelů co vedou ke svíčkám. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jj, kabely jsou hodně choulostivý. Snadno se lámou pokud je někdo při výměně svící moc namáhá.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    dá se nějak zjistit jaký to je??? nejsou zrovna moc levná záležitost... jestli ano tak jak? udělám to sám?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No originál kabely jsou z měděným jádrem takže jsou odrušený odporem na konci. Pokud bys je měřil klasickým ohmetrem tak bys měl teoreticky naměřit u každého stejnou hodnotu. A nebo načíst vagem a zjistit u kterého válce docházelo k vynechávání zážehu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, připojuji se k původnímu problému "kontrolka motoru" a prosím zda někdo již nezná přesnou příčinu. Popíšu moji situaci (motor 2.8V6 - AMX, najeto 296tis.): cca. v září/2010 jsem byl na výměně pletenců na obou svodech výfuku, jeden byl prasklý a druhý se vyměnil preventivně také, protože nevypadal už také moc dobře. Po čase se mě začala rozsvěcovat kontrolka motoru (vag chyba 16805 účinek předkat. příliš malý) po smazání cca. 500km klid po té se rozsvítila znovu, ta perioda následně mezi chybami byla různá (nejkratší cca. 30km a nejdelší dokonce cca. 1,5tis). Poté už jsem začal chybu jednoduše mazat a čekal co se bude dít. Motor normálně šlape, bez nějakých zjevných problémů, dlouhodobá spotřeba je 10,5l/100km. Při mazání chyb jsem si všiml, že k chybě 16805 se přidala občas chyba 16815 (druhá řada válců). Podotýkám že readiness kód byl samé nuly. Na STK při kontrole v 5/2010 jsem měl dokonce nulové emise a pánové se dokonce ujišťovali, zda jim funguje měření emisí :)))). Z toho předpokládám že hlavní kat. je OK. Pokud mě můžete někdo pomoc, budu moc rád. Díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, připojuji se k původnímu problému "kontrolka motoru" a prosím zda někdo již nezná přesnou příčinu. Popíšu moji situaci (motor 2.8V6 - AMX, najeto 296tis.): cca. v září/2010 jsem byl na výměně pletenců na obou svodech výfuku, jeden byl prasklý a druhý se vyměnil preventivně také, protože nevypadal už také moc dobře. Po čase se mě začala rozsvěcovat kontrolka motoru (vag chyba 16805 účinek předkat. příliš malý) po smazání cca. 500km klid po té se rozsvítila znovu, ta perioda následně mezi chybami byla různá (nejkratší cca. 30km a nejdelší dokonce cca. 1,5tis). Poté už jsem začal chybu jednoduše mazat a čekal co se bude dít. Motor normálně šlape, bez nějakých zjevných problémů, dlouhodobá spotřeba je 10,5l/100km. Při mazání chyb jsem si všiml, že k chybě 16805 se přidala občas chyba 16815 (druhá řada válců). Podotýkám že readiness kód byl samé nuly. Na STK při kontrole v 5/2010 jsem měl dokonce nulové emise a pánové se dokonce ujišťovali, zda jim funguje měření emisí :)))). Z toho předpokládám že hlavní kat. je OK. Pokud mě můžete někdo pomoc, budu moc rád. Díky

    zdravim tak ja riesim presne tuto istu chybu motorizacia 2,8 amx kod motora taktiez som mal rozpadnute pletence a katalyzator na kolko som bol na diagnostike a povedali ze su zle tak nastala vymena sice

    nie original ale podla motora my ich urobili v jednej firme na zakazku na merani emisii som bol pred aj po vymene emisie a tie sú od vtedy uz v poriadku ale chyba dalej pretrváva ďalej som menil kable od sviecok aj sviecky za original chyba sa prejavuje stale taktiez sa stane ze motor sa rozklepe na cca 30sekun a sa ustali to mi ale urobilo cca 4 krat za 2,5 roka a vzdy len ked auto dlhšie postálo chybu hladam dalej pretoze mam v nom aj lpg a ked prepnem na lpg tak auto ide v poriadku len ked sa zosliapne na plny kotol, ked clovek chce ist plynule sem tam podskubne pri benzine necitit nic plyn je citlivy takze pokial nieje v poriadku zapalovanie nebude v poriadku ani lpg tak patram dalej a uvidime ako zohnal som merak na lambda sondy a vsetky premeral zistili sme ze jedna je necinna ta co ma hnedu svorkovnicu mam ju uz kupenu zajtra by sa mala menit takze dufam ze to bude ta chyba inak sa bude patrat dalej a dufam ze spolocne na to prideme s pozdravom peter

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    čao chlapáci,tak já mám stejný problém!! mám supa 2.8i(120000km) a též se mi před týdnem rozsvítila kontrolka motoru!dal sem to na vag a vypsal dvě chyby- 16805 - zahrivani katalyzatoru: rada valcu 1: ucinek prilis maly-sporadická chyba

    ........ -čidlo teploty chladící kapaliny G62-sporadická chyba

    dal jsem na vagu kontrolu čidla a ukazuje do 30stupnu normálně a pak už nesmyslné minusové hodnoty!takže to vypadá na vadné čidlo!!!na budíku ale ukazuje teplotu normálně,ale to je asi zpusobeno tím,že čidlo je 4pinové,tzn že mi do budíků jde správný udaj ale do řídící jednotky už ne!!

    chyby jsem vymazal ale včera mi opět se kontrolka rozsvítila,takže to začínám řešit!!

    takže teď dotaz! 1.muže vadné čidlo rozsvitit kontrolku motoru???a mohou být ty dvě chyby na sobě zavislé???

    2.muže první chyba být zpusobena prasklím výfukovým těsněním ve svododu??(když jsem měl oba vlnovce prasklé tak to chybu nehlásilo),popřípadě jestli to už někdo vyřešil tak pisněte co to zpusobuje???

    3.jestli někdo čidlo již měnil tak mi pisněte kde se nachází(nemám schéma na 2.8,ale jedno čidlo jsem zahlídl na hadici na dolní leve straně chladiče,je to ono?)

    klucí děkuji za odpovědi :palec2:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×