Přejít na obsah

Superb 2


kuldam

Doporučené příspěvky

Ke spotřebě přidám má měření na 1,8TSI:

srpen 2009 Hilden - Liberec +28C° +klima cca 760km - 1osoba (cca 70kg) pneu letní Pirelli PZero 225/45 R17 - jízda město 50km/h, dálniční omezení 80km/h, dálnice od 150-210km/h průměrná rychlost 117km/h - výsledná spotřeba 7,5l

5.1.2010 10:00 - 12:00 -4C° Liberec (Radnice) - Praha (Podolské Nábřeží) - 3osoby(cca 250kg) pneu zimní Michelin Alpin 225/45 R17 - pohodová jízda: město do 60km/h - dálnice tempomat 92km/h cca do MB a 100km/h zbytek výsledná spotřeba 6,5l

5.1.2010 13:00 - 17:00 -4C° - Praha (Podolské Nábřeží) - OD Chodov + CČM - Liberec (Radnice)- 3osoby(cca 250kg) pneu zimní Michelin Alpin 225/45 R17 - pohodová jízda: město do 60km/h - dálnice tempomat 110km/h výsledná spotřeba 7,0l

7.1.2010 15:00 - 17:00 -3C° - Praha (Podolské Nábřeží) - Liberec (Radnice)- 3osoby(cca 250kg) pneu zimní Michelin Alpin 225/45 R17 - pohodová jízda: město do 60km/h - dálnice tempomat 120km/h výsledná spotřeba 7,5l (pro srovnání trasa a podobný styl jízdy v létě +28C° +klima s O1 1,9tdi 110PS s pneu Bridgestone 760 205/55 R16 4osoby (cca300kg)cca 5,5l )

Po Praze se dá jet trasa od cca 5-20km od 6,5l - 9l podle dopravní situace - menší města jako je Liberec je spotřeba na trase od cca 2-10km po městě od 10l do 13,5l podle dopravní situace, když se opravdu spěchá není problém jet i 17l (pro srovnání městská spotřeba v LBC s O1 1,9tdi 110PS byla od 5l - 6l maximální spotřeba při velkém spěchu 8l

ještě jsem jednou měřil MB Olympia - Liberec Babylon 5 osoby(cca 320kg) pneu zimní Michelin Alpin 225/45 R17 - cca do 15min s průměrem 9,8l.

p.s. :Rychlosti jsou podle navigace, spotřeba dle palubního počítače

cau tak to neni tak strasne ta spotreba pokud jsem to dobre pochopil :palec2: dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau kdyz pises ze si jel i s 1,8tsi jaky si mel pocit urcite je to tissi ale co ten tah motoru je to dostacujici ne ten vuz mi se dti nevyplati asi jak tak premyslim opravdu moc nejezdim ale kdyz uz nekde jedu chci pohodli a aby to melo i potah nemyslim sportovni ale kvuli predjizdeni atd.dik Mirek :)

ani s jedním motorem neprohloupíš (tsi a tdi cr), tdi pd je horší, ale musíš si sám říct co od toho požaduješ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau kdyz pises ze si jel i s 1,8tsi jaky si mel pocit urcite je to tissi ale co ten tah motoru je to dostacujici ne ten vuz mi se dti nevyplati asi jak tak premyslim opravdu moc nejezdim ale kdyz uz nekde jedu chci pohodli a aby to melo i potah nemyslim sportovni ale kvuli predjizdeni atd.dik Mirek :)

Mirku, s benzinem musis pred predjizdenim podradit. Pokud to zvladnes, nema TSI s predjizdenim problem. Nebo si kup DSG a pak jen mackas plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 4 měsíce později...

Brácha mně zařídil projižďku s novým SII FL Combi 2.0 TDI CR 103 kW Ambition (plus nějaký paket výbavy). Byl to můj první jízdní kontakt se Supem. Takže ho porovnám s mojí OII a budu se zabývat spíš nedostatky.

Začnu motorem a převodovkou - kromě spotřeby docela zklamání. Motor a hlavně nesmyslné zpřevodování, se hodí tak na dálniční přesuny v rámci rychlostních limitů, jízda po městě podle předpisů je utrpení. Může mi někdo s tímto motorem a manuálním šestikvaltem říct, jak s tím jezdí po městě? Na trojku motor nechutně vrčí, na čtyřku zase duní... Ještě při 80 km/h se nedá jet na šestku bez těchto nepříjemných zvukových kulis. Děs běs u auta této třídy. Zklidnění a ztišení přichází až skoro ve 100 km/h, pak se vůz změní na tichého společníka na dlouhé dálniční štreky.

Utlumení valivého hluku od kol a podvozku je, na rozdíl od OII, na velmi slušné úrovni. Taktéž obtékající vzduch není příliš slyšet.

Protáhnul jsem ho podhorským terénem v okolí Semil,Vysokého n.Jizerou, Jablonce atd. Není to žádná raketa, ale dynamika na druhý a třetí převodový stupeň je při obsazení 2x dospělí a 1x dítě vyhovující. Na tachometru bylo 7500 km, tak se to třeba ještě zlepší? Netuším ovšem, jak by se to chovalo v naloženém stavu. V těch zatáčkách se držel dobře, nebylo to sice žádné rally, ale jen trochu ostřejší jízda, než obvykle.

Několik poznámek k elektronice - dešťový senzor programoval nějaký jouda. Jeho funkčnost je zmatená. Setkal jsem se s tím již ve čtvrtek i u bráchovy OII FL. Funguje, resp. nefunguje, to tam stejně. Stírá suché sklo, když se víc rozprší, zmateně stírá kdy se mu zachce - někdy zbytečně několikrát po sobě, pak vynechá, že není vidět... Můžu manipulovat s citlivostí sem tam, výsledek stále není kloudný. Světelný senzor také nic moc, v tunelu si docela dlouho rozmýšlí, zda rozsvítit,či ne. Taktéž spoléhat se na něj v temném lese a dešti je problematické. Všimnul jsem si také, že podsvícení budíků je funkční i bez rozsvícených světel (to nekritizuji, jen konstatuji - netuším, jestli to je už i na předfaceliftu).

Interiér
- z pohledu řidiče - na moji figuru (174 cm/78 kg) příliš široké opěradlo a tím pádem nijaké boční vedení (s tímto problémem jsem se potýkal i u nové OIII). V tomto mně nejvíc vyhovuje opěradlo OII. Zato elektricky stavitelná bederní opěrka si u mě zaslouží jedničku. To se ovšem nedá říct o loketní opěrce na dveřích řidiče - i při relativně nízkém nastavení výšky sedadla je příliš nízko, takže třeba za jízdy na dálnici jsem si o ni nemohl opřít loket a zároveň držet volant. A když už jsem u volantu - tento nový je hódně příjemný na držení, ten bych do Octy bral hned.
- z pohledu cestujícího vzadu - když jsem si sednul dozadu, mezera mezi kolenem a předním opěradlem byla na délku mého předloktí, takže jsem si mohl v pohodě natáhnout nohy. Na toto nemá snad žádné jiné auto. Chtělo by to přidat jen nějaký ten cenťák na šířku. Že je i kufr obrovský, je taktéž jasná věc. Jeho elektrické ovládání víka je velmi příjemná záležitost, člověk se nemusí špinit o víko kufru.

Dále mně přišlo příliš lehké řízení kolem středové polohy. Spojkový pedál měl také docela lehoučký chod, zato brzdový pedál byl docel tvrdý. Toto je tedy přímé srovnání s mojí OII.

Ve výbavě bylo i vyhřívané přední okno - bohužel, toto je pro mě problematická věc, já tam ty drátky prostě pořád vidím a dost mně to vadí. Znám to už Fordu Mondeo, tam je to vidět snad ještě víc. Abych jen nehanil - příjemným detailem je osvětlení kliček dveří, taktéž osvětlení zrcátek ve slunečních clonách, dále obligátní deštník v zadních dveřích (ten tam tedy nebyl, asi aby ho někdo nečornul? nebo už čornul?), vyjímatelné svítilna v kufru zaslouží také plus.

post-32075-0-19722400-1379805588_thumb.jpost-32075-0-10356200-1379805590_thumb.jpost-32075-0-95208700-1379805591_thumb.jpost-32075-0-89182300-1379805593_thumb.jpost-32075-0-42463800-1379805596_thumb.j
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prevody sú problém nafty no , 1,6tdi ide rovnako , na trojke v meste rev a na štvorke klepanie motora , ale ked sa naučíš trošku tie vyššie limity tak si zvykneš , na dsg je to snáď ešte horšie lebo to 4ku hodí na 1100ot a motor vydáva zvukovú kulisu posledního tažení ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

reseni je DSG a 125kw. Uz tak me pripadne, ze 125kw je na toho superba minimum. S destovym senzorem nemam problem, stira jak ma. Na sucho setre fakt minimalne. Co me mrzi, tak je zvuk (vibrace) z motoroveho prostoru pri rozjezdu. Nevim proc si kazdej stezuje na misto v pricnem smeru, ale ve slozeni 2+2 je mista az az. Skoda jen kratkejch sedaku :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si nestěžuji na místo v příčném směru v obsazení 2+2 - v tomto je tam místo královské. Já jsem to spíš myslel tak, že by to také pomohlo celkovému výzoru auta, takto je to přece jenom trochu takový jezevčík. Sedák byl, na rozdíl od opěradla, vyhovující. Ale to asi záleží na konkrétní "velikosti"  řidiče. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na šířku v příčném směru stěžuji. Důvod je ten, že občas (výjimečně) potřebujeme jet v pěti a vzadu mám dvě dětské sedačky. Ač je manželka postavy velmi útlé, sezení veprostřed je utrpením. V Passatu, co má známý (cca 6 let starý model), je místa na šířku víc.

Jinak jsem dva týdny uživatelem FL a vcelku spokojenost. Jenom jsem nepochopil, kdo si vymyslel zrušit uzavíratelné schránky v kufru u Combi a nahradil je pouhou přepážkou. Jinak si zvykám na nový volant a novou hlavici DSG a proklínám START/STOP systém.

Editováno: , autor: JST
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na šířku v příčném směru stěžuji. Důvod je ten, že občas (výjimečně) potřebujeme jet v pěti a vzadu mám dvě dětské sedačky. Ač je manželka postavy velmi útlé, sezení veprostřed je utrpením. V Passatu, co má známý (cca 6 let starý model), je místa na šířku víc.

Jinak jsem dva týdny uživatelem FL a vcelku spokojenost. Jenom jsem nepochopil, kdo si vymyslel zrušit uzavíratelné schránky v kufru u Combi a nahradil je pouhou přepážkou. Jinak si zvykám na nový volant a novou hlavici DSG a proklínám START/STOP systém.

Také se přidávám k názoru, že příčně je místa málo. Předchozí auto bylo právě tebou zmiňovaný Passat Combi (sloužil v rodině 9 let), tak mám s čím porovnat.

Steně jako ty, vozím 2 děti. Pokud někdy jedeme 3 dospělí+2 děti, batole sedí vzadu upostřed, starší holka (7 let) sedí na podsedáku (jinak jezdí v plnohodnotné verzi dětské sedačky) na jedné straně a 3. dospělí sedí na druhé straně.... přeci jen si dospělí potřebuje natáhnout nohy...

 

Nutit dospěláka sedět mezi sedačkama si moc nedovedu představit :-D

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmu to bod po bodu:

- co se týče motoru a zpřevodování, to je největší věc co mi na něm vadí, po přesednutí z benzínové OII to byl doslova šok, ten tam jsou řeči o tom, že u nafty není potřeba řadit, tady naopak řadí člověk pořád

  ve městě jezdím většinou na 4, ale 60 tacho tj. 55km/h, tak aby to točilo kolem těch 1500 ot./min

  nějak nechápu, proč v 80 km/h řadit 6.RS, to je přece převod do rychla, to, že to má 6 stupňů neznamená, že je tam musím vždy všechny narvat, pravda ale je, že 5. RS používám jen v rozmezí 80-100km/h, od 100km/h tam vždy mám 6.RS

- dešťový senzor se někdy chová vskutku divně, ale většinu času je to užitečná věc, ale jako každá elektronika potřebuji občas korekci lidské obsluhy

- světelný senzor většinu času nevnímám, ale někdy si postaví hlavu a po odemčení neaktivuje fci leaving home, i když je tma jak v pytli a na druhou stranu, zapne po startu světla za jasného dne a vypne je až po 5km, netuším proč to sporadicky dělá, ale považuji ho i přesto za užitečného pomocníka a rozhodně nemůžu říct, že by v tunelech váhal

- podsvícení budíku je stále funkční od začátku

- loketní opěra na dveřích je skutečně nízko, proto se opírám, o hranu tapecu, který je naštěstí měkčený, nicméně studené okno nedělá kloubu po delší čas dobře

- místo vzadu je skutečně bezkonkurenční, a dlouhá cesta víc jak 500km není problém, hlavně pro mě, kdy potřebuji občas natáhnout nohy, což třeba v OII nešlo

- s vyhřívaným sklem mám taky problém, ale je to spíše psychická záležitost, v Transitu mi vadilo asi 5km, než jsem na něj zapomněl, ale jak si vzpomenu - ouha, vadí

- osvětlení kliček je fajn, osvětlení make-up zrcátek je zbytečnost, kterou málokdy využiji - nevím jak ostatní

- každopádně SII je auto na delší cesty max pro 4 lidi, těch 5 už se dost mačká

- osobně na SII oceňuji twindoor, to je prima věc

- zrušení uzavíratelných schránek je nemilým krokem zpět a za to teda palec dolů

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

nějak nechápu, proč v 80 km/h řadit 6.RS, to je přece převod do rychla, to, že to má 6 stupňů neznamená, že je tam musím vždy všechny narvat, pravda ale je, že 5. RS používám jen v rozmezí 80-100km/h, od 100km/h tam vždy mám 6.RS

To netvrdím, ale hned na začátku píšu, že to porovnám s mojí OII (takže jsem na tom s tebou podobně v rámci srovnání benzínOII/diesel SII). No a u ní je to v této rychlosti na šestku šepot květin. Nějak mě, kromě spotřeby, uniká, v čem je vlastně u těchto aut diesel lepší? Kulturou chodu a zpřevodováním v určitých rychlostech tedy určitě ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si po prechodu z benzinove octavie RS (147 kW, manualni prevodovka) nestezuju. Ted v SuperBu nafta, 125 kW, 4x4, DSG. Zatim jsem motor nezkousel poradne vytocit, protoze ma najeto teprve par kilometru, ale i presto jsem s motorem a i celym autem spokojen. Na mesto je DSG perfektni, nejhorsi vec na tom celem je start-stop system. Prijedu na prechod, zastavim na 0 km/h, motor zhasne. Po pusteni brzdy hned nastartuje a muzu vyrazit. Toto dela treba i pri popojizdeti a je to vec, ktera mi vadi. Hned jak zjistim kodovani motorove jednotky bez teto funkce bude klid a ja budu maximalne spokojen.

V kufru mam mezipodlahu a tak jsou na bocich uzaviretelne prihradky - to mi prijde prakticke.

Destovy senzor se chova stejne jako v moji OII, takze pro me zadna zmena

Dratku ve vyhrivanem celnim skle si nevsimam pokud se na to nezamerim, takze mi to nevadi.

Vadi mi, ze se pro funkci Comming/leaving home pouzivaji xenony, takze jsem stejne jako na OII prekodoval na mlhovky a jsem spokojen. Jenze u kessy mi je leaving (? kdyz prichazim k autu) home k nicemu, kdyz se mi rozsviti az po sahnuti na kliku dveri :) Samozrejme si muzu odemknout i dalkovym ovladacem, ale ten se mi nechce hledat.
Triramenny multifunkcni volant je hodne povodeny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano start-stop system jde manualne vypnout, ale nebavi me ho vypinat (a ani si na to nevzpomenu) pri kazdem startu. Az zjistim jak ho odkodovat, tak mi vadit nebude :)

 

GeorgeTDi: Je to v BSG, ale ktery byte to je z hlavy nevim. Podivam se ti na to, jak budu mit pripojenou diagnostiku. Ale urcite bys to nasel i tady na foru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na šířku v příčném směru stěžuji. Důvod je ten, že občas (výjimečně) potřebujeme jet v pěti a vzadu mám dvě dětské sedačky. Ač je manželka postavy velmi útlé, sezení veprostřed je utrpením. V Passatu, co má známý (cca 6 let starý model), je místa na šířku víc.

Jinak jsem dva týdny uživatelem FL a vcelku spokojenost. Jenom jsem nepochopil, kdo si vymyslel zrušit uzavíratelné schránky v kufru u Combi a nahradil je pouhou přepážkou. Jinak si zvykám na nový volant a novou hlavici DSG a proklínám START/STOP systém.

ja mel take Passata 3BG (2003) a dokazu tvrdit, ze komfortnejsi svezeni ve trech je presto v Superbu, kde proste prostor pro nohy udela hodne! Ale asi bude rozdil, kdo vzadu bude sedet. 3x120kg a 3x60 je velkej rozdil. Ja pokazdy vezl 3 holky kolem 20let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...