Přejít na obsah

Elektronický přerušovač blinkrů


Vladimír Kalandra

Doporučené příspěvky

Ahoj klucí, v mé O1 bych rád vyměnil přerušovač na směrovky (nebo ho upravil) a to tak, aby nebyla závislá frekvence (rychlost) blikání na odběru. Např. aby při prasklé žárovce blikal pořád stejně, a ne rychleji/pomaleji.

Nedal by se nějak upravit původní spínač (přerušovač)?? Nebo případně bych postavil nějaky klopný obvod s relém na výstupu, otázkou ale je jak ho potom připojit (moc drátů, když člověk neví kterej k čemu je,odkud atd).

Máte někdo nějaky typ? Případně jsem tady viděl nějakej přerušovač (z audi myslim) kterej má v sobě i funkci tripling (nevíte, zda i on je závislej na odběru proudu?)

Díky za náměty a třeba i praktickou nápovědu k realizaci

Rok 2001 (spínač ve tvaru trojuhelniku)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tripling by me zajimal taky, osobne si myslim, ze je dobre, ze to zacne blikat jinak rychle, aspon poznam, ze mi praskla zarovka.

Podle toho jak tripling funguje je mozno vic stavu, bud pri praskle zarovce bude blikat stejnou dobu, takze blikne vickrat, nebo pocita bliknuti a pak to odblika driv, nebo uplne jinak :)

Tusim, ze uzivatel Galaxy navrh tripling, ktery se pripoji ke stavajicimu prerusovaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu proč toto upozornění chceš obcházet? Já si myslím naopak že by auto mělo vyloženě řvát při kterékoliv prasklé žárovce protože poslední dobou je to hruza děs kolika autum něco nesvítí.

Protože jsem chtěl zapojit navíc směrovky v zrcátkách no a dělá mi to bordel... :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co si tam dal za žárovku, pokud tam dáš 21W tak by to nemělo dělat problémy. Popřípadě slabší a odpor k tomu. No nějak to jít musí, přeci když zapojíš vozík k autu tak máš taky o žárovku navíc na každou stranu a interval se nezmění.

Editováno: , autor: obrbaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale jenom v pripade, ze mas prerusovac pro tazny, nemusi blikat tedy vzdy. Ja mam treba taky tazny a prerusovac obyc - neblika mi kontrolka navic. Kazdopadne rychlost blikani se nezmeni pri pripojeni dalsich zarovek, chyba bude ´jinde...

To je divny.... ze by to nemělo vliv při připojení dalších žárovek, ale když uberu tak to mít vliv bude jo?? To mi prijde jako nesmysl :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud já na svý fabči jednu uberu-nebo dám led, venku to bliká stejně rychle, jen kontrolka-šipka bliká jako splašená.

Počkej, takže když ubereš žárovku, tak to venku blika stejně rychle, jen vevnitř bliká směrovka rychlejc?? :-) Ještě lepší.

Tak to ja to budu muset zkusit teda nějak ve velkym odebrat, co to udělá. Protože jsem myslel že kontrolka na přístrojích je "paraelně" na blikače a že bliká stejně. teď jsem zmaten :kol-131:

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neplette jsem Fabii, ta je delana jinak!! Nema prerusovac blinkru jako ma Octavie, u Fabie se o to stara elektronika v BSG! Octavie ma elektronicky prerusovac, ktery je pod vystraznym trojuhelnikem a je delany tak, ze pokud je odber vetsi nez cca 42W (predni blinkr, zadni blinkr bocni blinkr plus paralelne pripojena kontrolka) tak blika stale stejne, je tedy jedno, da se k nemu pripoji jeste jedna zarovka na vleku coz je dalsich 21W - porad stejne blika. Ale v pripade, ze je spotreba mensi, cca pod 40W, teprve pak zacne blikat rychle a rychle blika jak kontrolka tak zarovky venku. U starych mechanickych prerusovacu zavisela rychlost blikani na odberu a pokud jsem tedy treba ke sve stare Š120 pripojil vlek (spotreba zrostla o 21W) prerusovac blikal pomaleji. U elektronickeho prerusovace prerusuje rele, ktere dostava impulsy od elektroniky ktera zaroven vyhodnocuje, jestli neni odber moc maly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neplette jsem Fabii, ta je delana jinak!! Nema prerusovac blinkru jako ma Octavie, u Fabie se o to stara elektronika v BSG! Octavie ma elektronicky prerusovac, ktery je pod vystraznym trojuhelnikem a je delany tak, ze pokud je odber vetsi nez cca 42W (predni blinkr, zadni blinkr bocni blinkr plus paralelne pripojena kontrolka) tak blika stale stejne, je tedy jedno, da se k nemu pripoji jeste jedna zarovka na vleku coz je dalsich 21W - porad stejne blika. Ale v pripade, ze je spotreba mensi, cca pod 40W, teprve pak zacne blikat rychle a rychle blika jak kontrolka tak zarovky venku. U starych mechanickych prerusovacu zavisela rychlost blikani na odberu a pokud jsem tedy treba ke sve stare Š120 pripojil vlek (spotreba zrostla o 21W) prerusovac blikal pomaleji. U elektronickeho prerusovace prerusuje rele, ktere dostava impulsy od elektroniky ktera zaroven vyhodnocuje, jestli neni odber moc maly.

Jak říkáš, po vyjmutí žárovky na Oct blika rychleji vše.... No a když jsme se dostali k te elektronice, nešlo by ji nějak předělat (nějakou součastku, něco přerušit atp) aby ten odběr nehlídala?? Nikdy jsem ten přerušovač neměl rozebranej, a demontovat (případně zničit) nějakym "hraním" se mi nechce, navic bych nemohl jezdit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No šlo by vřadit do větve relé s paralelně připojeným výkonovým odporem, aby samostatně mělo odběr přes 42W a potom je celkem fuk, jaká zátěž bude na větvi. Přerušovač si bude hlídat relé, který bude mít konstantní zátěž. Mělo by se ale umístit spíš do motorovýho prostoru, kde se bude líp chladit, protože ten odpor by při delším blikání (např. při puštěných 4kách při poruše) mohl docela topit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No šlo by vřadit do větve relé s paralelně připojeným výkonovým odporem, aby samostatně mělo odběr přes 42W a potom je celkem fuk, jaká zátěž bude na větvi. Přerušovač si bude hlídat relé, který bude mít konstantní zátěž. Mělo by se ale umístit spíš do motorovýho prostoru, kde se bude líp chladit, protože ten odpor by při delším blikání (např. při puštěných 4kách při poruše) mohl docela topit.

Nene, žádnej odpor. to zavrhuju, protože pak ta myšlenka "snižování odběru" nemá smysl. Ale bylo by to jinak řešení :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím odporem je to opravdu pěkná hovadina,nezlob se. Se nad tím zamysli. Uprava se musí logicky udělat v přerušovači. Tam je odpor na kterém se hlídá protékající proud. Bohužel to jde opravdu blbě,protože to není sranda rozebrat !

Já jsem to dělal jednou a naposled. Blbě se tam dostává s odsávačkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím odporem je to opravdu pěkná hovadina,nezlob se. Se nad tím zamysli. Uprava se musí logicky udělat v přerušovači. Tam je odpor na kterém se hlídá protékající proud. Bohužel to jde opravdu blbě,protože to není sranda rozebrat !

Já jsem to dělal jednou a naposled. Blbě se tam dostává s odsávačkou.

No pokud víš co v něm konkrétně udělat, tak sem s tim :-)

Ještě mně napadla jiná věc. a to Vykuchat ten přerušovač (aby bylo tlačítko), a naroubovat na něj modul triplingu, s tim, že by tam byl upravenej program tak, že by zároveň nahrazoval přerušovač jako takovej. Ale nejdřív to musí někdo umět v programování no.... Kontaktoval jsem ho, tak uvidime jestli se tady ozve

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 98% je to na zničení přerušovače. Nejde to kloudně odsát od té patice (málo místa) a jak se to kloudně neodsaje,tak se utrhají spoje na tišťáku.

Já jsem ho měl kuchlej ,protože se mě tam udělal studeňák. A už nikdy více,natož tam dělat upravy. Nedokážu si představit jak ten tišťák bude někdo dávat víc jak jednou ven a zase pájet nazpět. Upřímnou soustrast.

Jinak abych věděl co na jakou hodnotu upravit,musel bych to zase kuchnout a to opravdu neudělám,protože to by už nepřežil.

Je mi líto. Kdo má doma vadnej s upálenejma kontaktama od relé a elektronika mu není cizí,tak může laborovat.

Zapojení v tom přerušovači je naprosto jednoduché

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykonovy odpor se bezne pouziva pro oblbnuti RJ poruchy zarovek nebo prave prerusovace. Musi byt dimenzovany na velky vykon a pripadne muze byt doplneny chladicem, pak vse funguje jak ma. V pripade ze chces mit co nejmensi odber (zajimalo by me proc) tak to ale neni reseni pro tebe.

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykonovy odpor se bezne pouziva pro oblbnuti RJ poruchy zarovek nebo prave prerusovace. Musi byt dimenzovany na velky vykon a pripadne muze byt doplneny chladicem, pak vse funguje jak ma. V pripade ze chces mit co nejmensi odber (zajimalo by me proc) tak to ale neni reseni pro tebe.

Důvod je jednoduchej. Přece do diodovych světel (u kterych je vyhodou nizkej odběr) nebudu davat topítko navíc, aby se ten odběr zase vrátil. Kazdopadně nižší odběr je lepší pro všechno od doby životnosti, až třeba i po nepatrnou usporu paliva (s tou ale nepocitam). Zkratka davat odpor je tzv z bláta do louže....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diody se davaji hlavne kvuli lepsi viditelnosti a mozna pro efekt, ale z duvodu mensiho odberu asi ne (urcite ne do blinkru). Usetris nekolik wattu, coz na spotrebe urcite poznat nebude, nevim co myslis tou zivotnosti.. Nenapada me ted nic, co bude mene zatezovano pri pouziti diod nez pri pouziti zarovek. Osobne bych se spis bal spolehlivosti takto upraveneho prerusovace. Originalni prerusovac nema moc velkou zivotnost, odchazi pomerne casto a pokud mu jeste "pomuzes" nejakou tou upravou, tak se na nej nebudes moct uz vubec spolehnout. Zrovna nedavno mi odesel cca 200km od domova, nejdriv blikal nepravidelne a pak vubec. Tak jsem zajel do servisu, kterej byl po ceste, koupil jsem novej a na parkovisti vymenil. Nizsi spotreba je podle me zanedbatelna a neprinese ti zadnou vyhodu, o dost vic by mi vadilo mit v aute nevyzkouseny prerusovac, na ktery se nemuzes spolehnout. Odpor je jednoduchy, spolehlivy a nejde z nej vice tepla nez ze zarovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál přerušovač nemá velkou životnost kvůli tomu relé co je v něm. Více méně hlavní důvod jsou jeho ošizený kontakty.

Tím chci říct,že mu jaká koliv výměna rezistoru v časovači určitě nemůže ublížit.

Ale v tomto případě jde spíš o to,vyřadit ten rezistor na kterém se hlídá ubytek napětí. Tím pádem to nepozná jestli bliká jedna nebo čtyři zárovky. A o to tady podle mě celou dobu jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál přerušovač nemá velkou životnost kvůli tomu relé co je v něm. Více méně hlavní důvod jsou jeho ošizený kontakty.

Tím chci říct,že mu jaká koliv výměna rezistoru v časovači určitě nemůže ublížit.

Ale v tomto případě jde spíš o to,vyřadit ten rezistor na kterém se hlídá ubytek napětí. Tím pádem to nepozná jestli bliká jedna nebo čtyři zárovky. A o to tady podle mě celou dobu jde.

Přesně tak, o to celou dobu jde. a když jsme u toho přerušovače, že odchází kontakty, tak proč asi-protože je velkej odběr. Při použití diod ty kontakty nebudou prakticky vubec namahany (produově), stejně tak páčka která taky často odchází atd atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Packa nie je namahana prudovo, ale trenim kontaktov, zoderie sa ci pouzijes led, alebo klasicke ziarovky.

Ten odpor v prerusovaci netreba odstavit uplne, ak je to ako komparator, tak staci vhodne "nadstavit" inou hodnotou a tak obvod oklamat v hodnote spotreby.

Presne jak rikas. a byla by tim i zachovana funkce rychlyho blikani kdyby bylo něco s LED. No já jen jestli někdo neví jak na to. abych to zbytečně nějak netento.... lol

Jinak nejlepsi varianta by bylo ho vykuchat a použít tripling, kterej by měl nějak upravenej program. Ale do programovani nevidim vubec. Do te elektroniky ještě něco malo vim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...