robzab Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 (edited) Mam TDI 1.9 81kW. Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje. Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky? Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-) Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim? Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha... Edited November 1, 2009 by robzab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drak26 Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Podívej se, jestli nemáš před startem v té průhledné hadici od filtru k čerpadlu hodně vzduchových bublin. Jakou barvu má ten dým? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunda Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Mam TDI 1.9 81kW.Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje. Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky? Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-) Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim? Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha... myslim bych skontroloval zhaveni me zhavil jenom jeden a ted jak se ochladilo tak to bylo poznat bilej dym z vyfuku a dyl to startovalo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 Podívej se, jestli nemáš před startem v té průhledné hadici od filtru k čerpadlu hodně vzduchových bublin. Jakou barvu má ten dým? hadici zkontroluju a jinak dym je bilej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 myslim bych skontroloval zhaveni me zhavil jenom jeden a ted jak se ochladilo tak to bylo poznat bilej dym z vyfuku a dyl to startovalo urcite dobra poznamka, protoze v unoru 2009 jsem zhavice menil, kdyz jsem oktu kupoval a hned po vymene bylo vse vporadku, ale za nejaky cas se to zacalo takto chovat. byl jsem s tim zpet v servisu a zhavice mi kontrolovali a pry zahvy dobre, tak nevim... je mozny, ze kdyz zhavic vytahnou a vyzkousi venku je dobrej, ale kdyz se nasadi zpet, tak nemusi tam zhavit dobre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunda Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 to asi ne bud jde a nebo nejde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Mam TDI 1.9 81kW.Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje. Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky? Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-) Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim? Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha... Jako kdybych to psal já, dneska přesně totéž, startoval o vteřínu déle, zatřásl se a vyflusnul spíš šedý dým. Za filtrem samozřejmě bubliny, teda toho škodovkářskýho (folksvágního ?) dementa co ten systém vymyslel bych nechal pro výstrahu zastřelit, výměna origo gumiček bratru za 100,- pomohla jen dočasně, a to kdo ví jestli. Asi to budu muset nějak vypodložit nebo dát silnější sponu, někomu to tady pomohlo. Jinak žhavičky loni preventivně vyměněny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 A kam presne silenejsi sponu myslis dat? A myslis, ze tedy celej problem bude v tech vzduchovych bublinach v hadici? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drak26 Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Silnější sponou asi myslí to pérko, kterým se zajišťuje ventilek na filtru. Jestli tam máš bubliny, tak bych je odstranil jako první, sem tam nějaké je v normálu, ale jak teče šlauchem sifon, tak to signalizuje to, že se taky někde můžeš zastavit. Netěsnosti bývají hlavně na tom ventilku, řeší se výměnou O kroužku za mírně silnější. Já dávám pro sich co druhej filtr i novej celej ten plast. Pak taky bývá příčina to, že je přicpaný sítko v nádrži, to chce rozdělat a vyčistit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 (edited) Přesně. Když je vzduchu moc, nechce to chytat, tedy déle to trvá, než naskočí, jasně slyšíš jak občas zapálí a občas ne, než naskočí. A tou nízkou teplotou se to ještě zkomplikuje. Jestli je problém jenom v tom to nevím, ale dál bych to řešil, až pořešíš tohle. To vyčištění sítka v čerpadle v nádrži taky nebude od věci, po těch kilometrech... Edited November 3, 2009 by Viktor X Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Jasne, diky za rady. A nebylo by nejaky foto kde se to presne meni a co? Vim kde je ta pruhledna hadicka z cerpadla, ale to je vsechno co si pamatuju :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Ted jak se oteplilo, tak mi prijde, ze se to hodne zlepsilo... je to stejne nejaky cely podivny Zkusim jeste VIF super diesel, treba to taky tomu neco pomuze, co myslite? Je pravda, ze muze byt nejaka tryska trochu zanesena... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Přesně. Když je vzduchu moc, nechce to chytat, tedy déle to trvá, než naskočí, jasně slyšíš jak občas zapálí a občas ne, než naskočí. A tou nízkou teplotou se to ještě zkomplikuje. Jestli je problém jenom v tom to nevím, ale dál bych to řešil, až pořešíš tohle. To vyčištění sítka v čerpadle v nádrži taky nebude od věci, po těch kilometrech... Zeptam se blbe, ale jak je mozne, ze je cyklus dni, kdy do dela kazdy rano a pak zase cyklus, ze vubec? Kdyz je nekde neco spatne, tak by se to melo projevovat porad ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luky-146 Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Mam seata 1.9 Tdi 81Kw chova sa to tak isto.Vymenil som prepadove hadicky,vsetky vstreky,vsetky zhavice a stale bezuspesne.Uz som bezradny .co s tym???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted December 5, 2009 Share Posted December 5, 2009 cha cha me to dela uz pres rok a na nic sem nedosel,pokud stojim cumakem auta do kopce tak to nezahuli nikdy,a ani kdyz je motor teply ale staci stat nekde pres 3hod.tak to zase zahuli ale ne vzdy,vse zkontrolovano jedina posledni vec co jeste to muze byt budou gufera na ventilech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robzab Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 ale pokud by to slo pres gufera, tak by to muselo spalovat olej a to by jsi podle me za nejakych par tisic km poznal, ze sem tam neco malo dolijes, ne? Ja jezdim 15tis km s olejem na max. bez dolivani k vymene a dela mi to taky, takze gugera, nevim... nezda se mi to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiKe22 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Zdravím chlapi. Mám podobný problém se startováním. Pokud to stojí dyl,dlouho to točí,než naskočí.Jakmile to chytne je za mnou bilá mlha,a motor sebou jemně škube tak cca 5 vteřin,pak klid. Vyměnil sem palivový filtr,byl totálně ucpaný ani nafta nechtěla vytect z něho,ale po vyměně je to to samé,dlouho točím rano,nebo delsím stání než nastartuju. Tak zvažuju,jestli koupit žhavičky nebo co. Moc tomu nerozumím a nějak do toho rypat nechcu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vraca24 Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Já mám trošku jiný problém, kouří mi to při jízdě, šedočerný dým, zakouří vždy při přidání plynu, při plynulé jízdě nekouří, např. včera na dálnici jedu 130 a vše ok ale malinko jsem přidal a hned se vyvalil dým a zachvilku zase ok, při rychleším rozjezdu na křižovatce to zahulí fest. Motor 1.9 81kw rok 2OOO najeto 210 tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luky-146 Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 daj si vycistit turbo/ma to malo vzduchu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vraca24 Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 A dá se to vyčistit nějak bez vyndání? A kolik stojí si nechat vyčistit turbo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 tak muj problem konecne vyresen viz. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...25&start=25 :palec2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiho Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Zdravím chlapi. Mám podobný problém se startováním. Pokud to stojí dyl,dlouho to točí,než naskočí.Jakmile to chytne je za mnou bilá mlha,a motor sebou jemně škube tak cca 5 vteřin,pak klid. Vyměnil sem palivový filtr,byl totálně ucpaný ani nafta nechtěla vytect z něho,ale po vyměně je to to samé,dlouho točím rano,nebo delsím stání než nastartuju. Tak zvažuju,jestli koupit žhavičky nebo co. Moc tomu nerozumím a nějak do toho rypat nechcu. Ahoj koukal jsem že jsi řešil tento problém(cituji dole) prosímtě, jak jsi to vyřešil, auto potřebuji každý den ale toto mě hodně omezuje, díky za odpověd HONZA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.