mm181 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 potřebuji poradit mám oct.1,6 75kw rv.2002 při jízdě ani po 50km. jse motor podle teploměru nezahřal a topení topilo jen lehce a začala svítit na tachom.oranž kontrolka po zastavení jsem zjistil že se točí oba ventilátory na chladiči jak při na nastartovaném i vyplém motoru ato bez přestání skrátka pořád myslel jsem že je porucha na nějakém čidle že je sepnuté a proto jse ventilátory pořád točí a motor se nezahřeje tak jsem vytáhl pojistku z ventilátor. aby se netočily.Na místě při nastarovaní se motor zahřál ale hned při jízdě se ochladil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sejra Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 potřebuji poradit mám oct.1,6 75kw rv.2002 při jízdě ani po 50km. jse motor podle teploměru nezahřal a topení topilo jen lehce a začala svítit na tachom.oranž kontrolka po zastavení jsem zjistil že se točí oba ventilátory na chladiči jak při na nastartovaném i vyplém motoru ato bez přestání skrátka pořád myslel jsem že je porucha na nějakém čidle že je sepnuté a proto jse ventilátory pořád točí a motor se nezahřeje tak jsem vytáhl pojistku z ventilátor. aby se netočily.Na místě při nastarovaní se motor zahřál ale hned při jízdě se ochladil. Tak to bude termostat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Proč byse mu sakra ale točily ventilátory? Že by zároveň odešlo čidlo na chladiči ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sejra Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Proč byse mu sakra ale točily ventilátory? Že by zároveň odešlo čidlo na chladiči ?? Těžko říci? Třeba má zaplou klimu a netuší, že se ventilátory se zaplou klimou točí....Já to měl stejně, taky jsem auto nezahřál, max. na 75st. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mm181 Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 potřebuji poradit mám oct.1,6 75kw rv.2002 při jízdě ani po 50km. jse motor podle teploměru nezahřal a topení topilo jen lehce a začala svítit na tachom.oranž kontrolka po zastavení jsem zjistil že se točí oba ventilátory na chladiči jak při na nastartovaném i vyplém motoru ato bez přestání skrátka pořád myslel jsem že je porucha na nějakém čidle že je sepnuté a proto jse ventilátory pořád točí a motor se nezahřeje tak jsem vytáhl pojistku z ventilátor. aby se netočily.Na místě při nastarovaní se motor zahřál ale hned při jízdě se ochladil. pokud je nefunkční termostat tak zůstal plně otevřenej a za předpokladu že jednotka ventilátorů spolupracuje s termostatem tak si myslý že motor je přehřátý a proto ventilátory běží ale to je asi blbost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 podle me je za spousteni ventilatoru na chladici zodpovedny snimac teploty co je na vystupu z chladice ne? Funguje podobne jako termospinac. Teplotni cidlo na skrini termostatu je zase pouzito pro rizeni termostatu. Jsou to dve nezavisla cidla. Jenze moje zkusenost je takova ze kdyz odpojim cidlo teploty u termostatu, pak ho zase zapojim a zapnu zapalovani, ventilatory se roztoci. Takze RJ si nejspis v pripade udaje o teplote mimo mez nastavi svoji tovarni teplotu, preventivne otevre termostat a spusti ventilator, a hodnotu cidla na vystupu z chladice ignoruje. mm181: vymen 4polovy cidlo teploty na skrini termostatu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Čidlo na chladiči je jasné, ale bacha na věc - termostat nic neřídí, ten se řídí sám, mechanicky reaguje na teplo, to čidlo u něj jenom snímá teplotu, nezávisle pro ŘJ motoru a budíky. Ale je klidně možné, že když odejde měřící část pro ŘJ motoru, tak ta preventivně pustí ventilátory, jako když jede klima, ač funkční část čidla už korektně ukazuje motor studený jako psí čumák, to by mělo logiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarlosTDi Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 (edited) - jj to zní logicky, čidlo v hájí a ŘJ než aby nechala uvařit motor raději pustí ventilátory navíc jede motor na "sytič" a bude víc žrát - u 1.6 75kW co má Chase je elektromechanický termostat. Chasi jsi si jistý že je řízen čidlem teploty? Mě by to přišlo logické ale nikde jsem to nenašel. Nevím jestli náhodou nemá vlastní čidlo. Tento motor má řízenou teplotu a třeba po městě si drží vyšší teplotu než na dálnici. Řekl bych že ŘJ snímá tepltou z čidla teploty, pák dá pokyn servomotorku na termostatu a ten ho buď trošku přiškrtí, nebo tročku pootevře. V tělese termostatu je ale stejně umístěný klasický bimetalotý termostat, který asi má při poruše serva zabránit uvaření. Edited November 6, 2009 by KarlosTDi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Mel jsem uz termostat vymontovany ze skrine termostatu, uplne rozdelany ale jeste ne. Nejspis bude v termostatu voskova lazen vyhrivana odporovym dratem, ktera se pri ohrivani vodice pruchodem proudu roztahuje a posonuje pred sebou ventili termostatu. Ten snimac teploty na termostatu jsem myslel jako jediny snimac pro RJ, ktera rozhoduje o vyhrivacim proudu pro termostat. Jinymi slovy vstupni snimac=teplotni cidlo, nasleduje porovnani skutecne teploty a pozadovane teploty v charakteristice chlazeni, vystupni akcni clen je vyhrivani voskove lazne v termostatu. Ale rikam, nemel jsem ho uplne rozdelany. Ale je zajimave, ze RJ nebere udaje z toho druheho cidla v uvahu, kdyz odejde cidlo na termostatu - zrejme pro hodnoty tohoto cidla neni v RJ charakteristika realna-pozadovana teplota - asi fakt slouzi jen jako neprimy termospinac ventilatoru na chladici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarlosTDi Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 - smekam koukám že tomu fakt rozumíš a navíc jsi z Brna tak můžem někdy na nějkaém srazu hodit pokec - já právě do toho až tak nevidím a proto jsem se asi trošku zamotal: - v tělese celého rozvodu vody termostatu je zelené čidlo teploty, to dává údaje ŘJ o teplotě vody - tím se řídí bohatost směsi, otevření termostatu, budík na palubce ukazuje teplotu - vlastní tělísko s termostatem má další čidlo? k čemu - poslední čidlo teploty vody je na chladiči a to si řídí spouštění ventilátorů ptám se asi blbě ale rád bych pochopil jak to funguje. Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 jj, jsem z Brna, tak to se muzeme na nejakem srazu sejit ja myslim ze jsi to vyjmenoval spravne, akorat to telisko s termostatem uz zadne cidlo nema, to obstarava to zelene cidlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mm181 Posted November 7, 2009 Author Share Posted November 7, 2009 potřebuji poradit mám oct.1,6 75kw rv.2002 při jízdě ani po 50km. jse motor podle teploměru nezahřal a topení topilo jen lehce a začala svítit na tachom.oranž kontrolka po zastavení jsem zjistil že se točí oba ventilátory na chladiči jak při na nastartovaném i vyplém motoru ato bez přestání skrátka pořád myslel jsem že je porucha na nějakém čidle že je sepnuté a proto jse ventilátory pořád točí a motor se nezahřeje tak jsem vytáhl pojistku z ventilátor. aby se netočily.Na místě při nastarovaní se motor zahřál ale hned při jízdě se ochladil. Ty ventilátory jsou v pořádku nějak se to samo usadilo ale ta teplota motru ne, na místě se zahřeje motor na provoz. teplotu po krátké jízdě rychle klesá tak že to vypadá na ten termostat, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sejra Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Ty ventilátory jsou v pořádku nějak se to samo usadilo ale ta teplota motru ne, na místě se zahřeje motor na provoz. teplotu po krátké jízdě rychle klesá tak že to vypadá na ten termostat, Vedete tady sáhodlouhou debatu. Ať se ventilátory točí stále nebo ne.....když se auto neohřeje, je otevřený termostat. Je to úplně jednoduchý...nastartuj studený motor, sáhni na horní hadici u chladiče a sleduj její teplotu. Jestli se ti začne ohřívat pozvolně a již třeba od teploty motoru 40 stupňů, je po něm. Já přesně tento problém řešil. Až dáš nový termostat, pak se začni zabývat ventilátorama. A doporučuju na termostatu nešetřit, jinak budeš v brzké době dělat znovu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.