Jump to content

relé denního svícení


lukisoft
 Share

Recommended Posts

Ahoj potřebuji poradit. Dostal jsem origo od škody relé denního svícení. Ale bohužel jsem se dočetl že funkce je taková že po nastartování se zapnou světla ale to je vše. nesvítí SPZ, dálkové ani prý budíky a přepínače. Takže v noci musím stejně otočit přepínač světel, což nechci. poraďte prosím jak to přepojit aby to šlo tak jako bych měl zapnutý přepínač. děkuji

Link to comment
Share on other sites

Osvetlenie SPZ svieti. Budiky a ovladace nesvietia. Svieti na budikoch iba kontrolka svetiel. Je to z dovodu uspory energie atd. Je zbytocne aby to cez den svietilo. V noci si vzdy musis zatocit koleckom. Ale dufam, ze v noci by si zapnut svetla nezabudol. Rele sluzi na to, aby si nezabudol zapnut svetla. Neplni funkciu komfortnu.

Link to comment
Share on other sites

Proto se to jmenuje relé denního svícení (ne světla DS), stálé otáčení knoflíkem mu taky asi nesvědčí a co si budeme říkat všichni zapomínáme a to je vidět na cestách. Svítí ti tlumené, přední a zadní obrysovky, spz a zelená kontrolka, přes den snad dálkové kromě výstražných které normálně fungují nikdo nepotřebuje. Já jsem do osvětlení spz dal akorát LED místo žárovek aby se lišta nad spz zbytečně nevyhřívala. Funkce relé tu byla tuším nedávno popsaná. Pokud budeš mít namontované origo světla DS stejně musíš v noci otočit kolečkem tak co teda chceš?

Link to comment
Share on other sites

no právě že nechci nic. Nechci otáček kolečkem. to že nesvítí budíky a ani přepínače mi nepřijde jako velké ušetření energie vzhledem k tomu že tam jsou ledky s odběrem 20mA což je cca 0,25W a těch ledek tam není zas tolik. Dá se to teda nějak udělat třeba i jiným způsobem?

Link to comment
Share on other sites

Urcite zalezi na zapojeni, ja mam v aute dodelany rele na sviceni v original servise a zapojeni je, ze to samo rozsviti vse krom spz a nejdou dalkove svetla.

zbezne jsem koukal, ze vedou draty k prepinaci svetel, myslim si, ze staci jen zapojit na jinou pozici pinu (nebo pridat jinam, pres diodu) a bude mi svitit i spz a pujdou prepinat dalkove.

Az se dostanu k autu, tak aspon napisu co kam pripojili.

Link to comment
Share on other sites

Je potreba udelat dve veci (taky jsem to u sveho origo rele delal): Na spinaci svetel musis propojit pin 17a/6 nebo 17a/3 (jeden z nich je neobsazeny, jsou stejne, takze je jedno jaky pouzijes, na ten druhy je pripojene to rele denniho sviceni), s pinem 17a/16 ze ktereho vede šedo/fialovy drat, tim ti bude po zapnuti klicku svitit palubovka i SPZ. Druhy krok bude slozitejsi, musis rozebrat pojistkovou skrin a uvidis tam zlutozeleny drat, ktery vede z rele denniho sviceni(na prvni pohled tam nepatří, protože nevede hlavním svazkem) a je rozdvojeny, jeden konec je spojeny se zlutozelenym dratem, ktery puvodne vedl do pojistky a druhy vede prave do te pojistky kam vedl puvodni drat. Rozdvojeny drat musis odpojit a do pojistky zapojit zpet puvodni kablik. Rozdvojeny kablik z pojistkovky zavedes ke spinaci svetel. Z konektoru spinace vypinujes z pozice 17a/4 žluto/červený drát a na jeho pozici dáš jeden konec žlutozeleného kabliku a druhý konec propojíš s žluto/červeným kablikem. Vypadá to složitě, ale není, až to rozebereš a uvidíš, bude ti vše jasné.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...