ben06 Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Zdravím, mám nového toura 1,6, koupený 05/09, najeto cca 9.000km a asi poslení 2000km jsem si všiml že mi lehce cuká motor na 3.-5. r.s. pod minimálním plynem - jen ho lechtám a udržuju stejnou rychlost. Byl jsem s tím 2x v servisu - VAG závada žádná, poprve mi doporučili jiné palivo, tankuju shell v-pover cukání se zmírnilo, při 2. návštěvě řekli že to nic nedělá - v okolí jsou jen kopce tak vyjeli semnou a neochotně uznali že to škube. Přinutil jsem je aspoň vydělat svíčky ale byly všechny stejně opálené. Odjel jsem s tím, že bych jim musel nechat auto které potřebuju na delší dobu a oni to budou konzultovat s M.B.. Může mě někdo poradit co to může být ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
šipan Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Zdarec.Mě to dělá taky(1.6i 75kw),už to ale neřeším.Pokud tomu šlapu tak jede jak čert.Při ustalené rychlosti to sem tam,nejčastěji 90-100km/h pocukne.Zkoušel jsem svičky,kabely,čistit vahu vzduchu,kontrola podtlakových hadic,výměna lambdy 1,palivový filtr,vzduchý filtr,vyčištení škrtící klapky a nic.Benzin jsem pak bral carreru 100 nebo vervu 100 a nic.Auto sice lip jede,ale pocukává furt.Co mě ještě napadá je čidlo teploty nebo zapalovací modul či vstřikovače.Dělá mi to už asi rok a pořád stejně.Všiml jsem si že to ale nedělá než se motor dostane k provozní teplotě,což by mohlo být to čidlo teploty.Jinak co vím tak na to naříká spousta lidí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wladko1307 Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Zdravím, mám nového toura 1,6, koupený 05/09, najeto cca 9.000km a asi poslení 2000km jsem si všiml že mi lehce cuká motor na 3.-5. r.s. pod minimálním plynem - jen ho lechtám a udržuju stejnou rychlost. Byl jsem s tím 2x v servisu - VAG závada žádná, poprve mi doporučili jiné palivo, tankuju shell v-pover cukání se zmírnilo, při 2. návštěvě řekli že to nic nedělá - v okolí jsou jen kopce tak vyjeli semnou a neochotně uznali že to škube. Přinutil jsem je aspoň vydělat svíčky ale byly všechny stejně opálené. Odjel jsem s tím, že bych jim musel nechat auto které potřebuju na delší dobu a oni to budou konzultovat s M.B.. Může mě někdo poradit co to může být ? Presne tak ja mám 1.6 74kw a donedávna som sa s tým trápil, vymenil som pomaly celé auto. Na určitú dobu sa mi zdalo že je to OK. Ale sem tam to stále cukne. Už to proste neriešim a jazdím tak. Zvykol som si nato. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted November 14, 2009 Author Share Posted November 14, 2009 Uvažoval jsem taky o palivovém filtru, ale vidím, že by to byla asi zbytečná výměna. Souhlasím, že když mu šlapu na krk tak jede jak čert, dlouhodobá momentální spotřeba po kotěhůlkách a opičích horách 7,2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peteres Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Do kopce holt chce do otáček, toto není traktor - na volnoběh to prostě samo nevyjede ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Do kopce holt chce do otáček, toto není traktor - na volnoběh to prostě samo nevyjede ... taky rada ale bylo to o něčem jiném. dík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
embi Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Čus,taky řeším cukání na 1,6MPi (2002)-za studena a to hlavně v zimě to po nastartování cuká, na volnoběh kolísaj otáčky,po rychlejším sešlápnutí plynu to zakucká a někdy chcípne,rozjedu se v klidu na 1, přeřadím na 2 a motor se div neudusi když znovu sešlápnu plyn nebo někdy je to i nebezpečný při vyjíždění z vedlejší ulice-plynule se začnu rozjíždět na 1 a najednou se motor začne sbírat a já trčím v křižovatce. Někdy je to jak 120ka na 2 válce nebo bez sytiče.Teď to začlo trochu škubat i ve vyšší rychlosti-lehce uberu a jak chci znovu přidat tak to nepatrně zacuká.Po zahřátí je to myslím celkem OK. Váha vzduchu nová,vzduchové hadice nové,svíčky nové,diagnostika nic moc neprozradila. Zde na fóru jsem vyčetl že to může byt čidlem teploty,ale nevím jestli čidlem teploty vody nebo paliva. Dále také někdo tipoval snímač otáček motoru. Tak teď nevím čím začít. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepino.joska Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Taky mám 1.6 (75kw, r.v. 01) a cuká v nízkých otáčkách, když dám nohu z plynu. Dělá to i ve vyšších, ale to není tak znatelné. Má najeto necelých 100tkm a začlo to dělat nedávno. By mě zajímalo proč... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 Taky mám 1.6 (75kw, r.v. 01) a cuká v nízkých otáčkách, když dám nohu z plynu. Dělá to i ve vyšších, ale to není tak znatelné. Má najeto necelých 100tkm a začlo to dělat nedávno. By mě zajímalo proč... .... mě to zajímá taky mám 10tkm, záruku ale servis je bezradný Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepino.joska Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Já jsem s tím zatím nikde nebyl, asi počkám na prohlídku. Ale kdyby jste někdo zjistil v čem je problém, tak dejte vědět! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Čus,taky řeším cukání na 1,6MPi (2002)-za studena a to hlavně v zimě to po nastartování cuká, na volnoběh kolísaj otáčky,po rychlejším sešlápnutí plynu to zakucká a někdy chcípne,rozjedu se v klidu na 1, přeřadím na 2 a motor se div neudusi když znovu sešlápnu plyn nebo někdy je to i nebezpečný při vyjíždění z vedlejší ulice-plynule se začnu rozjíždět na 1 a najednou se motor začne sbírat a já trčím v křižovatce. Někdy je to jak 120ka na 2 válce nebo bez sytiče.Teď to začlo trochu škubat i ve vyšší rychlosti-lehce uberu a jak chci znovu přidat tak to nepatrně zacuká.Po zahřátí je to myslím celkem OK. Váha vzduchu nová,vzduchové hadice nové,svíčky nové,diagnostika nic moc neprozradila.Zde na fóru jsem vyčetl že to může byt čidlem teploty,ale nevím jestli čidlem teploty vody nebo paliva. Dále také někdo tipoval snímač otáček motoru. Tak teď nevím čím začít. souhlasim s tebou ze lehke rozjizdeni na posledni chvili treba v krizovatce je s timto motorem loterie, proto kdyz vim ze musim rychle z mista odjet, radeji pridam plynu vic a rychleji a citliveji sepnu spojku, i kdyz motor zavaha, pri vyssim zatizeni nema sanci chcipnout. Jinak v ostatnich jizdnich rezimech jsem s motorem spokojenej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
šipan Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 souhlasim s tebou ze lehke rozjizdeni na posledni chvili treba v krizovatce je s timto motorem loterie, proto kdyz vim ze musim rychle z mista odjet, radeji pridam plynu vic a rychleji a citliveji sepnu spojku, i kdyz motor zavaha, pri vyssim zatizeni nema sanci chcipnout. Jinak v ostatnich jizdnich rezimech jsem s motorem spokojenej. Nechej si odstranit prodlevu plynu u Cimbu a máš rozjezdy bezproblémový.Není třeba si pak pohrávat ani s plynem ani se spojkou.Je to naprostá změna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roman buřič Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Čus,taky řeším cukání na 1,6MPi (2002)-za studena a to hlavně v zimě to po nastartování cuká, na volnoběh kolísaj otáčky,po rychlejším sešlápnutí plynu to zakucká a někdy chcípne,rozjedu se v klidu na 1, přeřadím na 2 a motor se div neudusi když znovu sešlápnu plyn nebo někdy je to i nebezpečný při vyjíždění z vedlejší ulice-plynule se začnu rozjíždět na 1 a najednou se motor začne sbírat a já trčím v křižovatce. Někdy je to jak 120ka na 2 válce nebo bez sytiče.Teď to začlo trochu škubat i ve vyšší rychlosti-lehce uberu a jak chci znovu přidat tak to nepatrně zacuká.Po zahřátí je to myslím celkem OK. Váha vzduchu nová,vzduchové hadice nové,svíčky nové,diagnostika nic moc neprozradila.Zde na fóru jsem vyčetl že to může byt čidlem teploty,ale nevím jestli čidlem teploty vody nebo paliva. Dále také někdo tipoval snímač otáček motoru. Tak teď nevím čím začít. dělá mi stejný auto úplně to samý a mám problem se snímačem teploty, někdy kolísá, někdy neukazuje vůbec, zkusím pořešit a dám vědět Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted December 10, 2009 Author Share Posted December 10, 2009 Já jsem s tím zatím nikde nebyl, asi počkám na prohlídku. Ale kdyby jste někdo zjistil v čem je problém, tak dejte vědět! zdravím, takže dnes jsem navštívil servis opět s cukáním motoru 1.6, najeto 10200km v záruce, po zkušební jízdě a diagnostice mě odebrali 4 vzorky paliva k posouzení, budou prý asi zalepené vstřikovací trysky. V případě neuznání reklamace vinou paliva doklad od posledního tankování mám jak bych měl dál postupovat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
embi Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 souhlasim s tebou ze lehke rozjizdeni na posledni chvili treba v krizovatce je s timto motorem loterie, proto kdyz vim ze musim rychle z mista odjet, radeji pridam plynu vic a rychleji a citliveji sepnu spojku, i kdyz motor zavaha, pri vyssim zatizeni nema sanci chcipnout. Jinak v ostatnich jizdnich rezimech jsem s motorem spokojenej. Diky,díky ,docela jsi mě pobavil. Tak zrovna o rady tohoto typu jsem nežádal. Věř tomu, že mám s řízením dostatek zkušeností, takže nepotřebuju poradit jak zacházet s pedály,s tím si poradím myslím slušně. Potřebuju poradit jak závadu odstranit a ne jak s ní jezdit,to už umím. A asi mi právě jde o to,abych se na křižovatkách nemusel rozjíždět jak baba-5000ot a pomalý pouštění spojky a všichni se otáčely co to je za amtéra kterýmu to tak řve. I když někdy to není lehký, chci trochu plynule přidat otáček,ono se to přidusí a pak najednou otáčky vystřelí. Nevím proč by to měla být loterie s tímto motorem-není tak špatnej,špíš jde o to závadu.Po zahřátí je to docela v poho a malá prodleva po sešlápnutí plynu, jak tady kdosi zmiňuje,tak ta je u těchto aut myslím běžná. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
countrymancz Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 zrovna včera jsem přivezl auto ze servisu (je to ale motor 1.8 20V), podobný popisovaný problémy - ale dělalo to především v případě, když bylo kolem čtvrt nádrže a méně (při plný to téměř nedělalo) a nebo když jsem při předjíždění tomu potřeboval šlápnout na krk..navíc o dost výraznější cukání, ztráta výkonu, netáhnutí se projevovalo po pravotočivé zatáčce, po kombinaci prudších zatáček pravá-levá dokonce 3x chcípla.. v servisu změřili tlak paliva (přijel jsem tam s prázdnější nádrží, aby se to projevilo) a bylo třeba vyměnit palivový čerpadlo... origo 9.000,-, z bouračky 2.000,- ...a je klid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmasek Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 (edited) Ahoj, Ono to u motorů 1.6 je to fakt něčím jiným. Ale taky kuriozní závada. Alespoň jsi to vyřešil. Cukání 1.6 je docela prů...er. Někomu to dělá víc, někomu míň, někomu je to jedno. Musím sem přenést nároz jednoho človíčka, který se o tomto problému zmínil ve vláknu Řazení u nových Octavií Tour 1.6 75 kW v Poruchách a závadách: Cukání motoru může být způsobeno variabilním sáním "Cukání se mi taky občas vyskytne, nejsnáz na 5, kolem 90-100km/h. Dočet jsem se i teorie, že se v těchto otáčkách přepíná krátká/dlouhá větev sání a když to neví, co by to mělo udělat a přepne to sem tam, tak si motor cukne." Nechť autor promine, že jsem ho ocitoval :-) . S udušením motoru bych to viděl taky na teplotní čidlo, ale na to by snad měli přijít v servisu, hlavně ať netvrdí "že si to sedne" nebo "že neví" a nevymění všechno možný a uvidí se. Mě to taky tvrdili (a výjimečně asi měli pravdu), ale docela mi pěnila krev (problém s řazením). Co se nechat objednat na odbornou diagnostiku u CIMBU? Vypadá to, že jsou větší odborníci, než celá škodovka. Tím je samozřejmě nechci propagovat. Určitě ale výsledky budou objektivnější, než od škodovky. Edited December 20, 2009 by pmasek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
k.mirda Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Zdravím pánové, mám sice taky jinou motorizaci- 1.6/55kW ale problém s cukáním motoru tam je... Sice jen na volnoběh, ale je. Všiml sem si, že když auto stojí čumákem z kopce, cukání se výrazně zmenší- mohl by být stejný problém jako u conutrymanacz s podávácím čerpadlem. Svoje taky udělá vůle v rozdělovači, klapka atd... zrovna včera jsem přivezl auto ze servisu (je to ale motor 1.8 20V), podobný popisovaný problémy - ale dělalo to především v případě, když bylo kolem čtvrt nádrže a méně (při plný to téměř nedělalo) a nebo když jsem při předjíždění tomu potřeboval šlápnout na krk..navíc o dost výraznější cukání, ztráta výkonu, netáhnutí se projevovalo po pravotočivé zatáčce, po kombinaci prudších zatáček pravá-levá dokonce 3x chcípla..v servisu změřili tlak paliva (přijel jsem tam s prázdnější nádrží, aby se to projevilo) a bylo třeba vyměnit palivový čerpadlo... origo 9.000,-, z bouračky 2.000,- ...a je klid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 jo může nebo špatnej palivovej filtr tim bych začal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kureee71 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Zdravím pánové, také mám problém s cukáním auta Octavia 1,6 75 KW r.v. 2001 najeto 126 000. Když se ohřeje an provozní teplotu a jedu stalou rychlosti cca 90 - 100 km/h tak auto pochvalkach pocukava. Zacalo mi cirka pred měsícem. Nevím co s tím nechce se mi jak zde již nekdo popisoval menit pul motoru a zkouset cim to je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 byly ve 120 000km měněný svíčky? jestli ne tak je vyměň a bude to OK o 6000km si je přejel a hlavně dej ty co gtam patří od výrobce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 zdravím, takže dnes jsem navštívil servis opět s cukáním motoru 1.6, najeto 10200km v záruce, po zkušební jízdě a diagnostice mě odebrali 4 vzorky paliva k posouzení, budou prý asi zalepené vstřikovací trysky. V případě neuznání reklamace vinou paliva doklad od posledního tankování mám jak bych měl dál postupovat ? Po zbytečné výměně vstřikovacích ventilů a svíček byl příčinou cukání AGR ventil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
šipan Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Jo. Je to pravda.Znám už spoustu kladných ohlasů že cukání zmizelo.Hold 10 procent spalených výfukových plynů autu moc dobře nedělá.Nevim který trouba to kvůli emisim vymyslel.Bych ho zavřel do zaprděné mistnosti ať si taky nasaje!By asi taky prskal.EGR zaslepit a je klid.Nevim jak to pozorujete Vy ale mě teď jak je kosa a autu se dostává více studený vzduch tak necuká(1.6i75kw 2001-v přípravě na zaslepení EGR)V létě je to ale hodně znát ta cukačka 90-100km/h.A v podstatě je to servisově dle jejich předpisů neopravitelné a neřešitelné.Vybádej si sám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin14 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 1.6 74 1999 já to mám stejný, jak je kosa, tak cukání neni, když je víc jak 20 stupňu tak začíná cukat, jinak jede pěkně, v létě zkusim sundat ten horní dekl na motoru a přivést více studeného vzduchu do motoru, prototože ten polorozpadlej přivaděč vzduchu do filtru moc důvěry nebudí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 1.6 74 1999 já to mám stejný, jak je kosa, tak cukání neni, když je víc jak 20 stupňu tak začíná cukat, jinak jede pěkně, v létě zkusim sundat ten horní dekl na motoru a přivést více studeného vzduchu do motoru, prototože ten polorozpadlej přivaděč vzduchu do filtru moc důvěry nebudí Jak jsem teď dohledal na foru je ten EGR ventil pěknej zmetek a dokáže dost potrápit, dělá potíže i u fabií a někdo doporučuje zaslepit, při demontáži bylo hodně bordelu a kondenzované vody v hadici sání od filtru ke klapce už po najetí cca 11tis. na novém autě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.