Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

delal jsem rozvody,vana dole a tyden to stalo rozdelane.

Auto projete ,hldina na merce u maxima.

 

Sypu si popel na hlavu.:wacko:

Nedalo mi to a znova jsem to vypustil. Vyteklo kolem 3 litru.

Tak si rikam ze jsem asi na te odmerce prehlidnul cislo a nalil tam neco kolem 3,5l.

 

Editováno: , autor: maros
dopleneni postu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

ahoj možno to tu už bolo riešené veľa krát no ja sa radšej spýta, mám htp 40kw 2004 ročník, je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km, ja momentálne používam 5w40 od castrolu no chcem sa spýtať môžem prejsť na 10w40, jazdím veľa km sem tam vybehnem na dialnicu, za rok som najazdil cca 30000 km tak si asi viete predstaviť kolko krát som bol v servise iba kvôli oleju :D  (nie diesel nechcem do roboty to mám cca 10km a hlavne do roboty chodím) no chcem sa spýtať či 10w40 ublíži tomu motoru viem že je hustejší tak by mal lepšie zvládať teploty na ktoré sa dostane pri prevádzke? možno sprostá otázka ale kto sa nespýta nič nevie 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že "hustější" oleje lépe zvládají vyšší teploty se nedá takhle jednoduše říci. Do nových moderních přeplňovaných motorů, se dávají oleje 0W-20 a vývoj směřuje ke stále "řidším" olejům. Kdejaký "pravěký" olej např. M6AD měl viskozitu srovnatelnou s dnešními oleji, ale dnešní nároky na oleje by nezvládl. Viskozita má s výkoností oleje jen málo společného.

 

10W-40 proti 5W-40 není "hustější" při provozní teplotě. 40 jako 40. Je hustější když je studený. A právě proto bych tuto změnu nedoporučoval, obzvlášť teď, před zimou.

 

Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

caute,

tato tema ma sice netrapi, ale mozno niekomu pomozem(tak ako mne druhy),

Som majitelom z poslednych kusov F1(2008),htp, 47kw, sedan, motor BME, naj.114000.

Par rokov dozadu som tiez meditoval nad olejmi so servisakmi...., zaver:

akukolvek znacku, 5W-40, a interval vymeny skratit na 10-12000km. Naliat 2.8l = tesne nad stred risky.

Michal.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, broky3213 napsal:

je všeobecne známe že olej v tomto motore treba meniť častejšie ako u bežných motorov cca 7500km,

Je to hromada provozovatelů, včetně mě, co mění po 15000 a auto jezdí bez problému i velký nájezdy

 

před 2 hodinami, McMatej napsal:

Na dálnici motoru daleko víc prospěje, když s nim budeš jezdit jako se 40 kW motorem, takže v klidu, 120 - 130, v pravém pruhu, mezi náklaďákama....

lépe bych to nenapsal

Takže lej tam třeba nějaký lacinější, ale předepsaný 5w40 a jezdi s ním jak s 1,2, není to 2,0 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

michal346: mám též F1 combi 1.2 htp 2007 a po celkem otřesných zkušenostech v servisu při výměně oleje raději měním sám.Najeto 130 000 km,nejdříve jsem dával taky 5W40, pak jsem asi 5 x dal Emperol 5W50, teď už 2x New mobil 0W40. Měním po roce při nájezdu asi tak 10 000 km.Olej mi fabča nežere a  teď přes zimu je hodně znát rozdíl v hustotě oleje při startu.Takže dokud nezačne fabča papat olej tak u něj zůstanu.Jinak řešit jestli množství oleje 2,8 nebo tam dám celé 3 flašky oleje mi přijde trochu ulítlé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"sladek"': viac menej s tebou suhlasim. To 2.8l som napisal preto, lebo po tejto hodnote mam stred rysky. Tiez suhlasim ze radsej si vymenit olej sam. V servise som bol iba pocas zaruky a kedze som si vynutil pritomnost, tak bol som svedkom, ze mi naliali presne 3l a olej som mal tesne nad hornou ryskou-co podla mna nie je idealne. S interavol cca.10000 tiez plne suhlasim. Co sa tyka vyskozity, tak asi ma ciastocne vplyv ci byvas na severe alebo na juhu, ci mas studene starty v garazi alebo vonku, ale ten 5W-40 je asi taka zlata stredna cesta. To ze som napisal ".. meditoval nad olejmi so servisakmi" som nemyslel len servisakov z autorizovanych servisov, ale aj amaterskych automechanikov.

Caf(te)

Editováno: , autor: Michal346
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě jsem někde četl, že hladina oleje u htp se má měřit asi tak 10 minut po dojetí. Takže teoreticky je ještě nějaký olej mimo vanu při měření, když všechen steče do vany tak by ho mělo být o něco více na měrce. Ale si myslím, že i ta měrka bude mít určitou toleranci.  Takže 3 litry v klidu. Psal jsem to v jiném vláknu, že mi za jízdy vytekl olej, zůstalo mi ve vaně 1,5 litru a kontrolka nic a dojel jsem. Andělíček strážníček se asi hodně zapotil. Jo a  když měním olej tak ho mám taky lehce nad půlkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

5W-40 x 10W-40 Pro změnu, podle mého názoru je ti úplně jedno. :-)

 

1) olej během provozu řídne, viskozita se mění s teplotou, tak motor nemůže být "zvyklý" na nějakou viskozitu

2) číslo před W je viskozita za studena a právě teď, před zimou by byla vhodnější 5W-40.

3) viskozita není výkonostní specifikace oleje a má s ní málo společného. Výrobce předepisuje právě výkonostní specifikaci například VW502.00 a podobné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ficut napsal:

Presne tak jak pis McMatej, jestli tam lejes 5w40 nebo 10w40 je z z hlediska vykonnostnich pozadavku uplne jedno. Je dulezite jakou ma olej predepsanou normu. U 1.2 je myslim vw502.00

Ano, chci tam nalít shell helix ultra 5w40, který danou normu splňuje. Jediné, co vím o předchozím oleji je, ze tam byl 2x použit nějaký shell 10w40. Jinak záznamy chybí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono 5w40 a 10w40 je strasne maly rozdiel. Jedine viskozita za studena sa lisi. 

Ide hlavne o to ake normy ten olej plni.

 

Helix Ultra 5w40 bude vo vsetkom lepsi nez kazdy 10w40 (pokial sa nebavime o zavodnych specialoch)

 

Pribehy o znicenych motoroch po zmene viskozity su urcite pravdive, ale pricinou byva ze motor uz ma davno nejaku zavadu alebo je olej vyslovene nevhodny. Ak si do HTP nalejem olej pre moderne diesle, a po case bude nadmerne opotrebeny, mohol by som obvinovat viskozitu 5w30. Ale skutocny problem by zrejme boli aditiva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

mě kolega co má vystudovanou VŠ motorařinu říkal, že můžu dát svoji fábku do muzea, že to není možný aby mě nežrala vůbec olej natož když jezdím ještě k tomu na plyn ... měním cca po 15tis jako Malta ... nejdříve tam dávali 10w40 a pak přešli na 5w40 posledních pár let to měním sám ... a to Maltovo auto to už vůbec by mělo být v muzeu když víme kolik na tom najel a jaký dálky, kolega říkal že na Lpg by měl být spíš olej 5w50 ... a hlavně nejezdit po dálnici nebo max 100km/hod ... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

vlastním škoda Fabia 2005, vždy mi v autorizovaném servisu měnili olej Castrol GTx a teď mi vyměnili jiný dražší VW 507 00 (označení G052545M6). Jak je to vlastně s označením olejů? Rozdíl mezi G052545M6 a G052195M6? A co znamená VW504 00/ VW 507 00 a 5W-30, 0W-30 a 5W-40? A jedná se o oroginální olej VW zn.Castrol nebo jich mají servisy nasmlouvané více značek? Mám v tom chaoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...