Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

To je už dosť vysoké číslo. Aj výrobca tú hranicu nastavuje vysoko - aby nemusel riešiť moc reklamácií. 

Ja sa práve tiež blížim k 160 000km a spotreba oleja je skoro nula. 

To už ale niektoré tesnenia boli vymenené pri výmene rozvodov :-)

 

Závisí ako dlho chceš auto ešte vlastniť. Možno to nebude zložitá oprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasim s prispevkem nad mojim. Vyrobci se tim jisti, ale uz je to obrovska spotreba oleje. Nejjednodussi kontrola je asi vizualni kontrola motoru, jestli motor neni nekde nejak vic od oleje, v tomto pripade by oprava nemela byt problem. Pokud je motor suchy, zacal bych se pripravovat na zavaznejsi opravu. Kazdopadne bych ten olej nemenil, nez prijdes na problem.

Editováno: , autor: Terenius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem se rozhodnul že si provedu výměnu olej sám.

Připojuji několik pohledů na tuto akci a s čím jsem se setkal.

 

Veľmi pekný návod na výmenu oleja - chválim Váš bratský počin voči ostaným HTP-čkárom. Ja som prešiel na fabku 1.2 HTP/40 kW motor MBD zo Š Favorit. Tam výmena oleja bez problémov. Tu si chcem tiež vzhľadom na ceny a "odborný prístup" servisov (auto má 10 r.) pomôcť sám. Akurát mi chýba info, aký kľúč imbus na matku olejovej vane. Lebo o favoritoch bolo kopec kníh, ale nemec ku fabii I. sa rozhodol byť nejak nedostupný a veľmi skúpy na podrobnejšie info. Takže aký imbus na maticu olej. vane motora BMD, prosím. Vopred ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
2 hours ago, swift said:

link na tie normy je vyborny, ked vychadzam z toho ze nase 1.2 HTP pozaduju oleje podla normy VW501.01 tak ten moj Mobil 1 5W-50 to splna s lahkostou, takze ta rada od Jandu z Cimbu na pouzivanie tohto oleja ma aj v tomto smere podlozene opodstatnenie. No ale predsa je tu nieco este inak - ak teda motor 1.2 HTP je stavany na normu 501.01 ta v popisnom vyjadreni znamena:

 

VW 501 01 – konvenčné viacrozsahové motorové oleje bez ľahkobežného charakteru pre benzínové a nepreplňované naftové motory

 

na strane druhej norma 502.00 je uz uplne ina:

 

VW 502 00 ľahkobežné oleje pre benzínové motory pri sťažených podmienkach použitia

 

no a preco sa k tomu dostavam? Takze ked mame nase 1.2 HTP podla normy 501.01 v tomto pripade Mobil 1 5W-50 tuto normu splna viz. nemecky web:

 

http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx?tabs=Spezifikationen#tabs

 

Lenze! Ked pojdem podla vyhladavaca spravneho oleja pre 1.2 HTP (AWY/BMD ine som nepozeral, a je to samozrejme bez LongLife intervalu) tak mam pouzit olej Mobil 1 0W-40 a ten splna VW 502.00! Takze sme si isti, ze 1.2 HTP pozaduje normu VW 501.01 ? Lebo su to dve protichodne normy...

 

Myslim ze v navode bola aj norma 501.01. Vyslovene protichodne asi nebudu. Na Lubrizole ( https://www.lubrizol.com/en/Lubricant-and-Fuel-Additives/Engine-Oil-Additives/ACEA/Relative-Performance-Tool  diky dmiklos) sa zda ze 502.00 ju kompletne nahradzuje. Neviem co myslia tym lahkobeznym olejom u 502 00. HTHS hodnota je tu stale normalna (min. 3.5). Niektorym normam staci 1% uspory paliva oproti referencnemu 15w-40 a uz je to pre nich lahkobezny olej.

Myslim ze nejake HTP jazdili aj s olejom s nizkym HTHS (<3.5) ale pre narocnejsie jazdy alebo do opotrebeneho motora by som to fakt neskusal.

Ked chce mat clovek absolutnu istotu, najlepsim riesenim je analyza pouziteho oleja.

 

Editováno: , autor: gourney
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím, já jezdil asi 5 let Emperol 5 W 50, na podzim jsem zkusil Mobil new life 0 W 40 a musím říci, že při těch letošních mrazech byl znát hodně velký rozdíl po nastartování. Protože už nejsem žádný divoch, tak nepředpokládám ani v létě nějaké problémy s olejem. Motor má najeto 120 000 km a zatím olej nežere, tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

New life 0w-40 je práve jeden z najlepších olejov čo sa tam dajú použiť.

Používa ho často Porsche a znáša aj vysoké teploty. Jazdiť na plný výkon by som sa s ním nebál.

Má PAO základ a z toho vyplývajú tieto vlastnosti.

Nadšenci čo posielajú vyjazdený olej na analýzu (bohužiaľ nikto z nich nemá presne tento motor)

tvdia že s ním majú najnižšie opotrebenie.

Samozrejme je o niečo drahší...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlas - na bežné podmienky bude stačiť i najlacnejší 10w40 pokiaľ plní normu.

Hlavné je včas ho meniť.

Možno by som si dal pozor aby tam nebola norma ACEA CX, no to sú zase drahé oleje.

 

Oleje ako new life budú možno lepšie na extrémne podmienky , i tam môže byť rozdiel malý.

Jazdy maximálkou mi to vydržalo i s lacnými olejmi (ale často menemými)

 

V lete uvidím ako si viedol diesel v zimných mrazoch, som zvedavý

či tam bude nejaký rozdiel v opotrebení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Môj zoznam čomu sa vyhnúť teda nie je kompletný :-)

Sú to informácie ktoré sa dosť ťažko zháňajú.

V tomto prípade dokonca Jaroslav Černý, ktorý sa vyjadruje dosť opatrne, tvrdil že jak je to možné radšej sa ACEA Cx vyhnúť.

 

Ktoré API majú obmedzené ktoré aditíva? Tiež sulfáty alebo niečo úplne iné ?

Zatiaľ som niekde videl kritiku voči API SL a SM a SN má byť zase OK.

No babo raď :-)

 

Staršie API už budú mať len "staršie" oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá informace. Také dávám 0w-40 - new life od Mobilu a nyní se chystám zkusit to samé od shellu. Též se vyhýbám Cx kvůli "absenci" sulfátů. A jak uvedl gourney "jedna paní povídala" i o vyšších normách SM...., ale pro normálního smrtelníka je nedohledatelné co jim kvůli ekoteroristům "chybí". Pokud má někdo interní info. podělte se, člověk hledá, porovnává technické listy a nakonec přebere protože tam zásadní info. není.... Jinak nepřeháníme to už? To začíná zavánět tím, neměnit co 10tis, ale co tankování, jak Amíci!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco se dá vyčíst například tady. dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

 

Hlavně nebuďte paranoidní. :-) Sulfáty se řeší u naftových specifikací kvůli filtrům pevných částic. U benzínových specifikací se neřeší, ale to neznamená, že tam jsou.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

To je fakt, krátka odpoveď neexistuje a všetky informácie tu už zazneli.

 

Ak to mám zhrnúť každý olej z Tvojho výberu splní svoju funkciu,

možno je zásadnejšie včas vymeniť než vybrať "lepší".

Závisí trochu i od toho či auto jazdí moc krátkych jázd

alebo často využíva výkon. I tak nebude žiadny z tých olejov

vyslovene nevhodný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, gourney napsal:

To je fakt, krátka odpoveď neexistuje a všetky informácie tu už zazneli.

 

Ak to mám zhrnúť každý olej z Tvojho výberu splní svoju funkciu,

možno je zásadnejšie včas vymeniť než vybrať "lepší".

Závisí trochu i od toho či auto jazdí moc krátkych jázd

alebo často využíva výkon. I tak nebude žiadny z tých olejov

vyslovene nevhodný.

no právě že mám auto v tuningu tak že někdy na to šlápnu uvažuji na 5w50

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to začína byť zaujímavé.

Tuning znamená vyššie nároky na udržbu i majiteľa auta,

takže si fakt prečítaj tých 18 stránok :-)

 

Bez ohľadu na to ktorý olej vyberieš doporučujem potom rozbor vyjazdeného oleja.

Tým sa odchytia i začínajúce problémy, môže to zachrániť motor.

Alebo v prípade že je všetko úplne OK ušetriť prachy za zbytočne drahý olej a zbytočne časté výmeny.

HTP má často problémy už bez úprav takže bol by som opatrný.

 

O aký tuning konkrétne sa jedná?

Editováno: , autor: gourney
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...