Jump to content

Unik motoroveho oleja


Ferino83
 Share

Recommended Posts

Zdravim vsetkych,

dnes som sa konecne odhodlal vymenit olej, do servisu ma objednali az o dva tyzdne, tak som sa vykaslal na servis a dal som sa na vymenu oleja sam. Ale uz som to aj olutoval, vsetko slo v pohode az kym som nechcel demotovat stary filter oleja, ten bol tak "dorvany" ze som ho nemohol zhodit, tak som skocil ku kamaratovi po kluc na filtre, aj s klucom to bola poriadna makacka a okrem toho sa s filtrom malicko (asi 10-15 stupnov) pootocil aj chladic oleja (to uz som vedel ze je zle). Chladic som vsak dole nedaval a dal to vsetko dokopy. Po naliati oleja som vsetko pekne vyutieral a nebolo badat ziadne presaky oleja. Avsak po nastartovani som si vsimol ze celkom dost "slzi" olej prave okolo chladica oleja (spoj medzi chladicom a blokom motora), tak som sa pokusil utiahnut chladic oleja spat, dal som ho do povodnej polohy (tiez to slo strasne tuho), po utiahnuti to uz nie je take zle (viac to uz dorvat nejde lebo na bloku motora je nieco ako doraz - vycnelok na bloku). Nechal som bezat motor na volnobeh asi 10 minut a potom som zaliezol pod auto, vsetky spoje (filter, vypustaci srob) su suche ale prave spoj medzi chladicom oleja a blokom motora stale malicko slzi, za tych 10 minut sa nazbierala jedna kvapka zo strany od motora.

Co by ste mi poradili? Ma to tendeciu casom sa zaniest necistotami a prestat pretekat, alebo naopak vo vyssich otackach (vacsie tlaky oleja) to bude este horsie? Neviem co teraz s tym, ci sa vykaslat na to a obcas doliat olej, alebo to riesit? Stalo sa niekomu nieco podobne.

Vopred sa ospravedlnujem ak tu takato tema uz je, ale nic podobne som nenasiel.

Este by som dodal, mam 1,8 20V Turbo - 110 kW, kod motora AGU, rocnik 2001, olej Castrol Magnatec C3 5W40, novy olejovy filter - Hengst H14W27

Pekny vecer a vdaka vsetkym za rady

Edited by Ferino83
Link to comment
Share on other sites

teraz ma este napadlo, v pripade ze to bude vela pretekat, tak to ide pretesnit aj bez vypustania oleja (len mala strata pri zhadzovani olejoveho filtra). Ked bude motor studeny tak vacsina oleja je vo vani co je nizsie, tak to potom mozno budem riesit tak. V servisnom navode sa pise o nejakej latke ktorou treba na chladici potriet vsetky stykove plochy okrem tesniaceho kruzka, vie niekto naco je to potrebne, je to tesnenie alebo nieco na prechod tepla? A tiez sa tam pise ze chladic nesmie byt v kontakte s okolitymi castami, aky je na to dovod?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...