Přejít na obsah

Nejde nastartovat motor 1.4 16V


banán

Doporučené příspěvky

Na Seatu přítelkyně to dělalo minulé léto asi 2x, někde jsem to tu popisoval..čekám jestli to přijde letos, ale ani v těch největších vedrech neni zatim problém..měnil jsem jen palivový filtr a čistil klapku..jinak ten ventil který se při tomhle problému mění má Sagem, ne Bosch ani Valeo o kterých se tu píše..takže zatím ťuk ťuk...u nás letos v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,

 

v letných mesiacoch som začal mať problémy pri štartovaní auta a chcel by som vás poprosiť o radu, v čom môže byť problém. 

 

Jedná sa o to, že keď auto stojí celý deň na slnku a vonku je cca 34 stupňov a viac, tak nechce naštartovať. Štartér točí ako keby naprázdno motor, vôbec sa nechytá. To trvá cca 6-8 sekúnd, potom s pomocou plynu na 2.-3. krát naskočí. Za studena štartuje okamžite bez zaváhania. Keď je vonku pod 30 stupňov, tak všetko ide ako má. Neviem si rady v čom by to mohlo byť. Skúšal som ho napichnúť aj na VAG, ale nehlásil žiadnu chybu. Čo som si ešte všimol, že ak je celý deň na teple a otvorím dvere, tak sa nespustí pumpa tak ako keď je vychladnuté po noci.

 

Jediné čo ma napadlo, že môže byť chyba v čidle teploty (paliva alebo chladiacej kvapaliny), ale kým sa pustím do výmeny, rád by som si to overil. Či nemá niekto podobnú skúsenosť? 

 

Škoda Fabia II, 1.4 benzín, 63kw, r.v. 2008, cca 50k km. 

Auto je pravidelne servisované a má od posledného servisu cca 10k km, čiže oleje a filtre by mali byť relatívne v poriadku. 

 

Za pomoc a všetky rady ďakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš VAG tak pozri či neukazuje čidlo teploty nezmyselné hodnoty, keď naštartuješ ráno resp. keď je auto studené nie na slnku tak otáčky po naštartovaní máš hneď cca 800 alebo najskôr nejakých 1100. Ak 800 tak teoreticky by to mohlo byť čídlo. Ešte som totižto nevidel 1.4ku, ktorá by aj pri teplote 30°C po naštartovaní hneď mala 800ot.

 

 

Inak ja som mal problém pred rokom tiež podobné ale s tým, že auto som normálne naštartoval prešiel som napr. 1km vypol za pol hodinu išiel naštartovať a štarter len točil a nechcelo to naskočiť, vtedy som kúpil prípravok na čistenie vstrekov a pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor kým je studený (a svieti modrá kontrolka) tak má 1100 a potom po pár minútach keď sa zohreje klesne na tých 800. A aj po celom dni na slnku je zo začiatku studený a svieti kontrolka. Takže neviem.

 

So vstrekom som mal problém minulý rok, jeden som musel vymeniť, lebo mi vynechával valec ale momentálne nemám pocit že je to tento prípad. Aspoň teda ten prejav je úplne iný. Ale skúsim niečo na čistenie. 

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak toto ma doteraz vôbec nenapadlo, vďaka za tip. 

Tiež to v teple naskakovalo až po pár sekundách pretáčania štartérom? Lebo rozmýšľam, či by sa to dalo nejako identifikovať, že v tomto je naozaj problém. Keby že v teple otvorím najprv nádrž a až potom naštartujem, myslíš že by to bola dostatočná simulácia podmienok alebo ten ventil robí aj niečo viac?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najskor na treti krat a po par sekundach. Niekde sa tu preberalo (napr. http://forum.skodahome.cz/topic/116676-14-16v-63-kw-opakovaný-studený-start/?p=1980179), ze bola vadna seria toho ventilu. Ak to spravne chapem, tak ostava otvoreny a preto otvorenie nadrze asi nadobku s aktivnym uhlim nevyvetra. Skor by som skusil zaslepit hadicku co ide do sania, aby vyradilo toto vedenie z hry. Ale nech radsej poradi niekto fundovany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak doplním svoju skúsenosť, možno to niekomu pomôže a nezakríknem to.

 

Vyjazdil som cca 3-4 nádrže s aditívami (väčšinou VIF) a musím povedať, že momentálne sa problém so štartovaním za tepla stratil. Bolo teraz pár dní teplejšie (35C+) a auto štartovalo bez problémov aj po celom dni na slnku. Nechce sa mi osobne veľmi veriť, že to bolo naozaj iba tým preto som zatiaľ trochu skeptický, ale zatiaľ to funguje. Tak uvidím do budúcna. Takže zatiaľ ďakujem za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa to teraz objavilo dva krát, jeden krát teplota 19,5°C druhý krát 23°C, pri týchto štartoch som mal plnú nádrž toho najlacnejšieho benzínu tu v okolí v ktorom nebol VIF. Keď som dával VIF tak sa mi to nestalo, mal som lepšiu priemernu spotrebu a aj motor išiel tichšie.

 

Možno je to subjektívne ale spotreba bola počítaná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,kdo ma problém při letnim startovanim,tak at si koupi aktualni číslo světa motoru,tam ten problém popisuji,treba to je i vas pripad

 

a tohle jsi vydedukoval jak prosimtě? mně se problémy se startováním objevily u auta s nájezdem cca 200km.. myslíš, že to způsobil karbon??? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...