Přejít na obsah

Demontáž světlometu


Nomin

Doporučené příspěvky

Prosím vás o radu,potřebuju demontovat levý světlomet(mám prasklý horní plastový úchyt) ,.Díval jsem se do chytré knížky,a podle ní musím kvuli tomu demontovat mlhovky i přední nárazník.Nemá s tím někdo zkušenosti,opravdu musím kvuli světlometu rozdělat celý předek? :help:

Za odpověd či radu předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak operace se zdařila na výbornou,stačí jednoduše demontovat plechový kryt na kterém je připevněn zámek krytu motoru (tj. asi 10 torx šroubů +2 m10) a jde to samo cca 20 minut i pro takového nimru jako jsem já.Přesto za odpovědi a rady moc děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ahoj, mám taky podobný problém.

mám krátce Octavii I combi, rok výroby 2003. Potřebuji vyměnit žárovku potkávacího světla. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Nechce se mi věřit, že je to u Octavky tak debilně vymyšlený, že nejdřív musím odmontovat celej horní kryt, ke kterému jsou přišroubované hlavní světlomety, pak světlomet vytáhnout a teprve zezadu se dostanu k žárovkám.

Poraďte mi prosím někdo, co vše u tohoto typu Octavie je potřeba demontovat.

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, u některých OI to neplatí - tam se musí opravdu vyndat celý světlo - záleží to na motorizaci, jak je "napěchovanej" prostor pod kapotou...

EDIT - krom toho, tohle je sekce FÁBULE - se svým dotazem by ses měl obrátit do sekce Octavia.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to Octavia 1.8 20V turbo. Právě, že zezadu se k tomu světlu nemám šanci dostat,není tam místo na ruku. Takže asi nezbyde, než opravdu demontovat ten kryt a vyndat celý světlomet.

Nechápu, kterej magor ve škodovce to takto debilně vymyslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnit žárovku "spodem" přes podběh (nejlíp hodně zasranej nebo v zimě plnej slaný ledový břečky) není jen specialita francouzů - má to třeba i Smart (soused na chalupě na to furt nadává, koupil tohle "oblíkací" autíčko manželce na nákupy a už měnil asi 4 žárovky - vždycky je potom jak žumpa - nasranej a vyčerpanej...) a určitě spousta dalších aut. Měnit takovou žárovku v noci někde na cestě je opravdu lahůdka...

Zajímalo by mne, jestli konstruktéři podobných krávovin (nejen ze Škodofky) byli někdy nuceni OSOBNĚ splnit požadavek zákona upravujícího osvětlení aut - totiž že zjištěnou závadu na osvětlení je řidič povinen opravit NEPRODLENĚ PO ZJIŠTĚNÍ NA MÍSTĚ - tedy třeba i klidně v noci za sněhový vánice. Až by museli potmě v mrazu rozebírat svoje ultra-excelentní konstrukční výplody jen aby vyměnili jednu pitomou žárovku, nějaký entuziasmus pro "neotřelá konstrukční řešení přístupu k žárovkám" by je jistě velmi rychle přešel... Mně osobně stačilo rozdělávat zadní skupinovky na Roomu - v klidu ve dne na zahradě. Kurvy přitom lítaly v desetistupech - a to byl teplý jarní den, nepršelo a na všecko jsem hezky viděl. Autory takových vyfikundací a persóny odpovědné za schválení těchto debilovin do sériové výroby bych věšel za koule do průvanu - a to nejsem servisák, který by tyhle věci musel rozebírat denně.

A taky by mne zajímala další věc. Ze zákona je totiž řidič povinný mít v autě náhradní žárovky na výměnu, ale už nikoliv nářadí potřebné k této výměně. Takže jak by se to třeba řešilo, kdyby člověka zastavili PaChové kvůli nesvítícímu světlu, řidič by měl ze zákona povinnou náhradní járofku - ale už by v autě neměl ani blbej šroubovák (zákon nic takového nepředepisuje - povinná výbava ani příslušenství nového auta dodávané výrobcem nic takového nezná) - a měl by auto jako výše zmíněná Octa 1,8, u které se pro výměnu musí vykuchat celý světlomet...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na to se připrav - je to taky chuťovka:

U Rooma drží zadní skupinovku na kastli 2 Torxy svisle nad sebou vedle těsnění 5. dveří - jsou krásně vidět po zdvihnutí 5. dveří. Skupinovku po odšroubování odtáhneš od kastle - drží na gumových vložkách nastrčených na kuličkovité konce 3 čepů zašroubovaných v kastli. Bacha, neurvat svazek - je hooodně krátkej - musí se sáhnout ZA skupinovku mezi ni a kastli do prostoru, kde není žádná obvodová guma a tím pádem tam teče veškerej bordel, kterej se okolo vyskytne a tam odpojit konektor. Ruce budeš mít potom jak ropucha pracky. A pak přijde to nejchutnější - 2 žárovky á 5W pro obrysovky ("céčko") jsou přístupné už takto, jen na bajonet v tělese skupinovky. Prach a bordel samozřejmě všude okolo. Pro výměnu zbývajících ale musíš povolit další 3 (slovem TŘI) Torxy, které drží skupinovku pohromadě s nosičem žárovek - pro blinkr, brzdové, zadní mlhové a zpětné světlo. Naštěstí jsou ty Torxy stejné jako ty, co drží skupinovku ke kastli... No a následuje zpětná montáž... Takže se připrav - dřív nebo později Tě to čeká taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...