Přejít na obsah

1.6 75kW - CHLADICI SYSTEM


KarlosTDi

Doporučené příspěvky

Dvakrat jsem ho koupil u nas v kamenem shopu, dily od auto kelly, nemeril jsem , ale u obou kolisala teplota. Nakonec jsem dal na forum a kdesi jsem tady videl odkaz na Skoda -dily .cz , nevahal , vzal tedy to lucemburske origo a zatim slape jak ma. Akorat zrovna dnes jsem doleval fridex a mam podezreni ze prave tesneni pod cidlem je v haji. Ale to nastesti bude malickost! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jak teda??? uz to mas vse OK?? resim uplne stejnej problem... akorad ze s 1,8 92kW.... koupuil jsem ji jako bouranou...opravil jsem ji a tedkoms.. kdyz to nastartuju..tak na neutarl dobry...ale jakmile jedu,tak auto se mi zacne prehrejvat.... vyradim a auto se srovna na tu teplotu jak ma.... termostat mam vyměněnej.... čidlo teploty by melo byt taky OK... ale proste mam v hadicich ukrutnej tlak... :( tak jako nevim co by to mohlo delat?? poradite nekdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj Karlos TDI/MPI, taky jsem měnil čidlo teploty, koupeno před cca rokem v autodílech a koukám, že jsem měl celkem kliku, že pracuje jak má :palec2:

teď ale řešim problém s termostatem, potřeboval bych od Tebe radu který pořídit, nepochopitelně mi už druhý den nechává otevřený okruh naplno, takže nedosáhnu na 70, natož 90° ... Potřeboval bych ho vyměnit, ale zarazil jsem se na trivialitě možná, ale nejde mi do hlavy, že AVU/BFQ má mít "elektronickej" termostat a co jsem našel je shodný s motory 1,6 74 kW, kde elektronickej bude stěží ... nebo se pletu?

našel jsem tady v mém oblíbeném shopu: http://www.cc-autodily.cz/search/default/5?keyword=termostat&brand=SKODA&model=OCTAVIA

tento: http://www.cc-autodily.cz/termostat-oct-1-8-2-0?keyword=termostat&brand=SKODA&model=OCTAVIA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- našel jsi jen bimetalovou vložku, ta se nekazí a většinou je rozlomenej celej

- já kupoval jen "hrdlo termostatu s vložkou" origo od škody za 1500,- číslo dílu 06A121114

post-6887-1277105643,7582_thumb.jpg

- někdo mi ale říkal že dost často praská celá skříň a ta se dá komplet s termostatem a čidlem koupit kolem 2000,- číslo dílu 06A 121 111

post-6887-1277105651,0931_thumb.jpg

záleží co budeš mít KO, cche to vypustit vodu, demontovat a pak objednávat

já mám to hrdlo termostatu s vložkou doma, to co jsem vymontoval bylo dobré nezlomené. Na zkoušku bych ti ho klidně půjčil ale otázka zní jestli

je dobré měnit starý díl za starý :( u tohoto určitě zainvestovat do origo a ideálně ve škodě ať můžeš reklamovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- jj jde to celkem dobre, pocitej ze odtece tak 23 kapek :) kdyz budes sikovnej

- určitě to vyměn při studeným motoru, povol a pak utáhni nádobku kapaliny, pod čidlo si rozprostři igelitovou tesco tašku :)

šroubovákem se vypáčí segerovka, a jenmým pootáčením a vykýváním vyndej čidlo, pomlau a opatrně ať nevyškubneš i těsnění

při ruce měj nové čidlo které před tím namoč do chladící kapaliny. Líp tam vklouzne.

- pak segerovku zpět a je to, můžeš jezdit

- já bych ještě doporučil klasické nové načtení ŘJ, tj. odpojit baterku, šlápnout brzdu (jen kvůli vybití proudu), nechat tak 1/2 odpojené

pak zapojit, zapnout zapalování na 5minut, vypnout zapalování, nastartovat a nechat prohřát až do zapnutí větráků (pokud máš 75kW tak větráky

nezapnou má to řízenou teplotu termostatem, pokud se ti zapnou dej pls vědět páč by mě zajímalo jestli nemám náhodou taky chybné čidlo)

nech to jen ohřát na 90°C cca 15-25min a pak projížďka kdy roztáhneš rychlosti párkrát do omezovače

- toť vše

- odvzdušnit by se to mělo samo, těch pár bublin po výměně čidla vybublá hned

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak už vyměněno, říkal jsem servisákovi, že tam bude elektronickej, divil se, nevěřil, objednal klasiku, když to vytáhnul, koukal na to s vyvalenejma očima, že to ještě neviděl ... :prc: Praskly zobáčky na hrdle, co drží termostat, takže byl natvrdo otevřenej ... naštěstí kamsi zavolal, zajel a za 1000 sehnal novej, vyměnil šikula jeden, spolu s nábojem zadního kola bo mi odešlo ložisko ... ksakru to auto se finančně rozežralo ... :feve: Dík za odpověď ... Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc za vyčerpavajici odpověd ;) .Dnes jsem koupil to čidlo je to na 1.6 75kw,doufam že to ma byt čtyřpolove a ta sranda stala 725kč,tak jsem zvědavy jestli to pomuže...Zitra jestli bude čas,tak se na to vrhnu.

- jj je to čtyřpolove zelene, origo ve škodě opravdu 724,- !!! jinak na webu taky origo kolem 200,-

číslo 059919501A vyražené na plechovém okolku, made in lexemburk

- doporučuju zkontrolovat multimetrem odpor mezi kontakdy C a D, má mít při teplotě od 15 - 25°C mezi 3500 - 2000 ohmu.

mě se pohybovalo kolem 6000 ohmu čili podměřovalo o 20°C, motor měl 90°C ale ŘJ si myslela jen 70°C

a stále držela zavřený termostat tak se motor přehříval a nikdo o tom nevěděl

- pokud máš VAG tak čidlo píchni do svorkovnice a načti blok 001 a hned uvidíš teplotu,

má ukázat teplotu vzduchu pod kapotou čili kolem 20°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,takže čidlo je vyměněne a uvidime co to uděla... :) .Ale aspon se dnes zapnul sytič což před vyměnou nebylo zvykem,sice ne hned ale až po chvili,ale aspon tak.Timto děkuji Karlosovi Tdi za podrobny navod :palec2: .Jinak co jse tyče větraku tak ty jse rozběhly hned po nastartovani,tak nevim jestli mam zas nějakou poruchu ja na něčem.Nemusel jsem čekat až se okruh zahřeje.Jinak mam climatronic tak nevim jestli to ma na to nějaky vliv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

- včera jsem pro jistotu dal nové čidlo teploty a termospínač na chladiči, vše origo z www.cc-autodily.cz

hodnoty dávaly obě stejné dobré !!! konečně

- ve strašnou patálii se ale změnila výměna termospínače, segerovka co ho drží je tam tak blbě umístěná že

skoro nešla vrátit. Kdyby byla nasměrována nahoru nebo dolů je to OK je tam dost místa, je ale bokem a tak

vadím chladič nebo plech, hrůza ji tam dostat nazpět. Napoprvé jsem ji tam bohužel nacvakl jen na půl,

projel jsem to a když se vrátím tak celé čidlo vystřelilo do motoru !!! fridex na ulici a plnej motor sprostých slov.

Musel jsem to nechat vychladnout, sebrat poslední nervy a podařilo se mi segerovku správně nasadit.

Pak nová kapalina a teď vše OK, dokonce trošku klesla spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Maji to trošku divně popsane, ale já na BFQ jsem to měl takto:

čidlo teploty dvojite - pro ŘJ a ukazatel na budíkách, 4-pólové je zelené

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/059919501a-cidlo-teploty-chladici-kapaliny-dvojite-octavia-superb.html

čidlo teploty do chladiče (v pravo dole), tzv. termospínač, je 2-pólové šedé

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06a919501a-cidlo-teploty-chladici-kapaliny-fabia-fabia-2-roomster-octavia-octavia-2-superb-2.html

Obé jsem kupoval na CC-autodily.cz, čísla už ale nanajdu. Jo a čidlo teploty zelené mě už odešlo, asi po roce.

teď mám sice origo za 700,- :( ale ukazuje přesně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže čidlo teploty ti odešlo? Já si právě chci z CC-autodíly objednávat čidlo teploty a ten termospínač(už jsem ho našel http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty-dvojite-7_7),ale teď opravdu nevím,jestli nemám koupit radši origo.....

Jinak za jak dlouho ti topí v zimě auto? Mě začne až po 10 km,což se mi zdá na benzin docela dlouhá doba. Zajímavé ovšem je,že ručička na budíkách vyleze na 90 stupňů poměrně brzy!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- ano odešlo teplotní čidlo zelené, 4-pólové co je v boxu s termostatem, to se ale asi může stát kterému koli. Já volil origo z důvodu záruky, čidlo za 200,- se mi nechce reklamovat a posílat do CC-autodíly.

Ale jinak nic proti nim, objednával jsem tam pár věcí a vždy ochotní, rychlí, spolehlivý

- v zimě topím vlažně tak za 5min a 4km, na 90 a teplý vzduch tak 8km. Určitě mě topí tím víc čím je výš ručička, nikdy ne že by ručička měla 90 a topení vlažé, asi ti blbě ukazuje čidlo teploty.

Co máš za kód motoru, nemáš náhodou AVU ? tak je ještě podtlakový ventil uzavírání topení který nemusí přesně fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kód motoru BFQ. Já nevím,je to nějaký divný....,když přidám plyn na volnoběh,tak v topení slyším bublinky a při prvním startování motor vrní jakoby na 3 válce,otáčky jsou docela nízko a auto se celé třepe. Tento proces trvá cca 10 vteřin,potom se volnoběh srovná a motor krásně běží. Na 1. stránce jsi psal něco o povolení expanzní nádobky. Zkusil jsem a bomba,auto se chová upně jinak :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak já mám s čidlem teploty momentálně taky veselo, původní ukazovalo chybu v paměti závad, tak se vyměnilo za nové.

S novým čidlem 2. den nešel motor vůbec nastartovat! Po odpojení motor naskočil a čidlo šlo na reklamaci.

 

S 2. čidlem studené starty ok, ovšem motor se neskutečně dlouho dostává na 90°C, asi tak 8km při venkovní teplotě 15°C což je šílený.

 

S 3. čidlem má motor 90°C po 4km při teplotě 6°C, krásně topí, podle DP odpor OK, ovšem při studenym startu se děje to co píše kolega výše, vrní to jakoby na 3 válce, auto se klepe, motor někdy chcípne. Navíc mechanik prej ve vagu viděl veliký kolísání teploty, proto teď jezdím s 2. čidlem a už fakt nevím co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 21. 6. 2010 at 19:52, KarlosTDi napsal:

- jj je to čtyřpolove zelene, origo ve škodě opravdu 724,- !!! jinak na webu taky origo kolem 200,-

číslo 059919501A vyražené na plechovém okolku, made in lexemburk

- doporučuju zkontrolovat multimetrem odpor mezi kontakdy C a D, má mít při teplotě od 15 - 25°C mezi 3500 - 2000 ohmu.

mě se pohybovalo kolem 6000 ohmu čili podměřovalo o 20°C, motor měl 90°C ale ŘJ si myslela jen 70°C

a stále držela zavřený termostat tak se motor přehříval a nikdo o tom nevěděl

- pokud máš VAG tak čidlo píchni do svorkovnice a načti blok 001 a hned uvidíš teplotu,

má ukázat teplotu vzduchu pod kapotou čili kolem 20°C

Ahoj, mám dotaz ohledně hodnot odporu mezi kontaktzy C a D. Také jsem měnil toto čidlo. Na novém je hodnota 1600 ohmu a na starém 1746 ohmu. Ani jedno čidlo tedy nesplňuje ty hodnoty, co uvádíš. To znamená, že mi prodali vadný kus?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...