Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Podivej se na toto, mam od nich na OII pridavnou ridici jednotku. Myslim, ze to maji dobre vymysleno.

link

... v tabulce si najdi vozidlo, ktere potrebujes

Pro ostatni rypaly, jednotku jsem dal proto, ze chipari neumi nachipovat OII, 103kW CR bez rozdelani ridici jednotky. Pisou, ze to da 20% navic, 122 kW a 380Nm. Zduraznuji, ze jsem to neodmeril a zduraznuji proto, aby me zas nekdo nenapadl, ze tu publikuji nepodlozene hodnoty. Samozrejme, ze to na aute znat je. Pred garancni prohlidkou jednotku vyjmu, abych eventuelne neprisel o zaruku. Opet zduraznuji, ne o zaruku od spolecnosti, ktera jednotky vyrabi, ale od Skodovky.

Dik, ani som netusil ze su na Slovensku. Tomu Ralliartu osobne verim viac nakolko to davaju uplne do novych aut pod plnou zarukou vyrobcu, normalnou aj predlzenou( myslim vyrobcu vozidla cize Mitsubishi, to len poznamka pre rypakov :-) ) a ma to tam nekonecne vela ochrany, pracuje to len v konkretnom rezime podla potreby, inak ide auto na seriovu riadiacku atd...

Editováno: , autor: wrc5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O chipu do své 2.0TDI DSG uvažuji už dlouho. Co mi ale právě nedá spát je právě to omezení na 350Nm :( Když se dívám kolik tento motor 103kW má reálný výkon a krouťák: Graf od TDIfun

tak mi to asi moc nepřidá. Vidím tam cca 338Nm a 113kW (přepočítáno z koní). Kdybych to dal na 120kW a 350Nm tak si pomůžu o 7kW a 12Nm za 7500kč slabý výsledek. Co tedy s tím?

Sorry, ale takový přístup mi nepřipadá moc profesionální. Nabídka chipování motoru bez vstupních parametrů z brzdy a diagnostiky (otázka 5min) znamená, že jdete do něčeho ani nevíte čeho a výstupem je něco, co nikdo neví co. Dát někomu graf z brzdy po úpravě považuju za absolutní minimum které rozlišuje solidní firmu od domácího amatéra :/. Ještě se chci zeptat, proč tento vzorový graf: http://race.dieselpower.cz/galerie/upravy/komplet/20tdi/20tdi_103kw_320nm_chip_125kw_385nm_550.jpg

vychází z papírových hodnot 103kW a 320Nm když tu každý brzdou potvrdil že motory mají reálný výkon větší (u VW i o 10kW). Nebo to není pravda?

No promiň, musím se nad tvým příspěvkem pousmát. Viděl si graf jednoho sériovýho auta a už děláš závěry. Každé auto je svým způsobem originál a každé má prostě skutečný výkon jiný( nižší i vyšší). Mohl by si napadnout výrobce, proč uvádí 103 kW, když si viděl auto, který má v serii 113 kW. Nesmysl.

Toto je i odpověď na dotaz, proč v grafu nevycházíme z výkonu 113 kW.

A pro objasnění, nabízíme a doporučejeme vždy variantu FULL, kde zahrnuto samozřejmě i změření a odladění softwaru na válcové zkušebně, ale jsou i zákazníci, kteří chtějí kvalitní software, který lépe pojede za rozumné a přávě pro ty je určená varianta Ekonom.

Jinak samozřejmě změření a diagnostika neni na 5 minut ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dukesi, nevím, že bych referoval s grafem nepodloženými údaji. Taky asi neumíš říst, vid? Psal jsem jen, to co bylo uvedeno v tabulkách jejich úprav, nikdy jsem neřekl, že jsem to naměřil na brzdě. Ano, nebyl jsem po úpravě na brzdě. Ano předokládám, že tam bylo, co nabízeli.

Dle loga v tvých přízpěvcích soudím, že náš něco společného s Dieselpower. Takže pokud píšeš, že z 103 kW dokážeš udělat 155 kW a krouťák 405 Nm, tak když si to objednám, tak to tam snad budu mít, nebo se mílím? Dieselpower je snad solidní firma, ne? Ale jistě to není jediná solidní firma, která tu chipuje. Nebo snad ano???

Když mi firmu Dieselpower doporučí kamarád, kterému věřím, s tím, že je to solidní firma, kterou on dobře zná, tak mi taková reference bude stačit.

Nechápu tedy co se stále do mě navážíte a dokonce mi někteří neustále připisujete něcom co jsem vůbec neřekl!!! Podělil jsem se jen o svou zkušenost, nikomu jsem nic nevyvracel ani nezpochybňoval.

Takže si přečti moje přízpěvky pozorněji a pak reaguj nebo si ber mé jméno do úst.

Jestli neumím číst, tak co pak znemaná tento příspěvek?

Já měl 103 kW, DSG, O2, 2004, chip 125 kW a 419 Nm, dával jsem to ve 23000 km a než jsem prodal, bylo tam 88000 km, vůbec žádný problém.

Promiň, ale jelikož se v tom pohybuju denně, tak prostě pohádky "200 PS jenom chipem" apod mě nechávají klidným, jen trošku kroutím očima.

Tabulkový hodnoty jsou vždy orientační a čím větší "proefesionál", tím vyšší hodnoty slibuje za co nejnižší peníze.

Úpravu na 155 kW ti klidně uděláme (samozřejmě je nutné vždy počítat s odchylkou cca 3-5%. která je způsobené individuálností každého motoru).

Tato úprava zahrnuje mimo úpravy softwaru i instalaci hybridního turbodmychadla.

Tady máš graf jedné této úpravy aplikované na Octavii 2.0TDI PD 103 kW http://fabiator.sweb.cz//fabiator_serie_ST1_ST2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No promiň, musím se nad tvým příspěvkem pousmát. Viděl si graf jednoho sériovýho auta a už děláš závěry. Každé auto je svým způsobem originál a každé má prostě skutečný výkon jiný( nižší i vyšší). Mohl by si napadnout výrobce, proč uvádí 103 kW, když si viděl auto, který má v serii 113 kW. Nesmysl.

Toto je i odpověď na dotaz, proč v grafu nevycházíme z výkonu 113 kW.

A pro objasnění, nabízíme a doporučejeme vždy variantu FULL, kde zahrnuto samozřejmě i změření a odladění softwaru na válcové zkušebně, ale jsou i zákazníci, kteří chtějí kvalitní software, který lépe pojede za rozumné a přávě pro ty je určená varianta Ekonom.

Jinak samozřejmě změření a diagnostika neni na 5 minut ;) .

ad 5min: Měl jsem na mysli diagnostiku, ne spolu s měřením, to jsme se špatně pochopili..

Ber to tak že jsem se jen ptal, to že forma mého dotazu někoho pobouří nebo urazí je nedopatřením.

Zajímalo by mě především, jak to tedy s tou 2.0TDI 16V DSG verzí je.

Na kolik se dá tento motor (s DSG) bezpečně přečipovat a existuje i nějaká možnost úprav DSG aby vydržela více? Celkem konkrétně kolem 140-150kW a jak by se pohybovala cena celé úpravy vč. komponent? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli neumím číst, tak co pak znemaná tento příspěvek?

Promiň, ale jelikož se v tom pohybuju denně, tak prostě pohádky "200 PS jenom chipem" apod mě nechávají klidným, jen trošku kroutím očima.

Tabulkový hodnoty jsou vždy orientační a čím větší "proefesionál", tím vyšší hodnoty slibuje za co nejnižší peníze.

Úpravu na 155 kW ti klidně uděláme (samozřejmě je nutné vždy počítat s odchylkou cca 3-5%. která je způsobené individuálností každého motoru).

Tato úprava zahrnuje mimo úpravy softwaru i instalaci hybridního turbodmychadla.

Tady máš graf jedné této úpravy aplikované na Octavii 2.0TDI PD 103 kW http://fabiator.sweb.cz//fabiator_serie_ST1_ST2.JPG

Mozna umis chipovat, ale cist skutecne neumis. Nelze vytrhnout jednu vetu a tim ztratit kontext celeho prispevku, ze? A pohadka o 200PS? To jsem jako napsal? Kde? Proc to uvadis v souvislosti s mou reakci? Nechapu

Ano, hodnoty jsou orientacni, proto jsem to dal nerozebiral. Pouzil jsem hodnoty z tabulky. Ale to jsi zrejme necetl. Asi ctes, jen to co se ti hodi. No, ale nejsi sam.

A uz vubec nechapu, proc mluvis o profesionalite versus hodotach a cenach. Ty snad profesionalni chiptutuner nejsi? :D Pokud si to tedy u tebe objednám, tak predpokladam, ze to tam, jak rikas s odchylkou cca 3-5%, bude, pokud jsi solidni chiptuner. Promin, ale ne kazdy se chova jako prase a slibuje za co nejnizsi penize nejvyssi vykon. Nejsi tu jediny, kdo chipuje poctive, ikdyz poctive u tebe nevim, protoze te neznam a nebudu te chvalit a ni pomlouvat. A jak jste tu psali, nemohu prece dat na kamose, natoz na nekoho na tomto foru, ktery rekne, ze tva firma je dobra. Co myslis?

Tady aby se nekdo neco bal napsat, protoze se tu ozvou takovy, jako jsi ty a podobny a zacnou tu vnucovat neco, co ten dany pisatel ani nerekl nebo to uplne prekrouti a zase z toho vyleze jak jste vlastne nejlepsi a delate si tu reklamu. Schvalne jsem nezminil firmu, ktera mi to udelala, pac byste se do nich pustili, jaky jsou to spatny garazovy chipari atd...

A ještě dovol jednu otázku. S tou odchylkou 3-5%, kdyz mas v tabulce uprav uvedeno u OII z 103 kW na 2.0 TDI 103kW -> 125kW/385Nm a budu pocitat s nejvetsi odchylkou, kterou již na svých stránkách neuvádíš, tak nebudu mít, to co uvádíš, ale jen cca 119 kW a 366 Nm. (pocital jsem odchylku 5% minus, jasen, muzu pocitat i 5% plus) - neni toto klamani spotrebitele? Nebo se to tyka jen tech 155 kW ?

Nejsem chiptuningovy odbornik, ale nemely by prave tyto upravy motor odladit tak, aby dosahoval tech pozadovanych hodnot?

A dale, nekdo tu psal, ze chiptuning bez bez mereni vykonu neni dobry chiptuning - nedelas to same ve variante EKONOM? Proste udelas to same, co delaji jiny chipari, o kterych je mluveno jako o garazovych, atd..

Vim, je to Vase sluzba zakaznikum, kteri nemaji tolik penez. Ale dle, toho, co tu ruzne ctu, tak je to zase ukazka spatneho chiptuningu? Pokud se mylim, oprav me. Ale kdyz me nekdo udela tuning prehranim map v ridici jednotce, je to spatne - je to garazovy (tedy neseriozni) chipar. Pokud to udela vase tvoje firma, je to v poradku? Nejak tomu nerozumim. Muzes mi to, me laikovi, vysvetlit?¨

A jeste posledni otazka. Jak je to s motorem TDI CR 103 kW, 320 Nm, model 2011. Pry je tam nejaka ochrana proti zapisu do RJ. Uz to umite nebo to jeste nejde bez rozebirani RJ?

Editováno: , autor: massik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tp massik: myslim, že se celej problém vznikl tím, že jsi tu uvedl hodnoty 125kW a 419Nm bez měření, což je samo o sobě nesmysl, protože ty hodnoty naměřený nebyly. Jiná věc je, že ty hodnoty tam být mohly, což už ale nikdo nezjistí. Kamarada muzes mit sebelepsiho, nikdo ti ale neni predem v podstate schopen rict, jakych hodnot po chipu dosahnes. je vzdy lepsi jit na brzdu pred upravou, (coz jsi ucinil, jasny) aby se zjistilo, v jaky je auto kondici, a pak samozrejme i po uprave, abys vedel, kam se hodnoty posunuly, a jaky je prubeh krivek. pamatuju, ze mi bylo kdysi receno, ze moje a4 2.5tdi bude mit po uprave 215ps. nezdalo se mi to, sel na brzdu a ehjle...s chipem 187ps(origo soft 183ps, ci tak nejak). auto jelo urcite dobre, predevsim diky narustu Nm, ale bez mereni bych nikdy nezjistil, jak daleko muze byt skutecnost od tabulkovych hodnot. přesto si myslim, že je načase otočit list a pokračovat na jiné téma, co?

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou, že by si měli zájemci uvědomit, co vlastně chtějí a co kromě chopu je potřeba, aby to dosáhli, třeba já nechci maximální výkon za každou cenu, chci solidní výkon, krouťák ne viće, než těch 350, plynulejší jízdu, rychlejší nástup výkonu. Kromě chipu, kterej už je na cestě mám již jiné sání (které mi ale asi teď trošku dělá problémy - asi s váhou vzduchu) a asi časem ještě vyměním IC, dle všeho použiju ten, co je pro Audi S3 (hliníkový), jeho cena je rozumná a je tam minimální nutnosti adaptace na můj vůz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tp massik: myslim, že se celej problém vznikl tím, že jsi tu uvedl hodnoty 125kW a 419Nm bez měření, což je samo o sobě nesmysl, protože ty hodnoty naměřený nebyly. Jiná věc je, že ty hodnoty tam být mohly, což už ale nikdo nezjistí. Kamarada muzes mit sebelepsiho, nikdo ti ale neni predem v podstate schopen rict, jakych hodnot po chipu dosahnes. je vzdy lepsi jit na brzdu pred upravou, (coz jsi ucinil, jasny) aby se zjistilo, v jaky je auto kondici, a pak samozrejme i po uprave, abys vedel, kam se hodnoty posunuly, a jaky je prubeh krivek. pamatuju, ze mi bylo kdysi receno, ze moje a4 2.5tdi bude mit po uprave 215ps. nezdalo se mi to, sel na brzdu a ehjle...s chipem 187ps(origo soft 183ps, ci tak nejak). auto jelo urcite dobre, predevsim diky narustu Nm, ale bez mereni bych nikdy nezjistil, jak daleko muze byt skutecnost od tabulkovych hodnot. přesto si myslim, že je načase otočit list a pokračovat na jiné téma, co?

Mas pravdu, to jsem uvedl, ale taky jsem rekl, z ceho jsem vychazel a take, ze jsem to nemeril. Tot vse. Doporucil bych tedy vsem chiptunerum vzdy ke svym tabulkam uvest, ze hodnoty jsou "pouze orientacni" !

Ano, otočme list.

Editováno: , autor: massik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aby jsme se snad vrátili k tématu. Je to pár dnů, co jsem taky čiplej, žel, zatím nemám hodnoty. Sice se konala brzda, ale zdá se, že jsme se moc zahřáli (slabé chlazení) a výkon šel s dalším a dalším měřením jen dolu no a taky, ač to jsem netušil, DSG na brzdě může dle všeho být problém. Doufám, že bude i graf výsledku, ač teď už se to těžko bude srovnávat s prvním měřením série (možná by to chtělo po změně sání vrátit serii, změřit, pak zase nahrát úpravu a změřit, aby to bylo 100% korektní). Zatím můžu snad jen tolik, že to teď jede lépe. Opět cítím "zasunutí do sedačky" při předjíždění, či pořádném rozjezdu, což jsem už dlouho necítil (zvyk), při kickdownu jsem schopen zagumovat i v 80km/h rychlosti (ale kdo ví, možná jen bylo vlhko či námraza:-) ). Měl jsem v plánu to o víkendu srovnat se sériovým RS na rovince, ale nedošlo k tomu, snad příště. Problém mám se sáním, které mi již v serii dělalo divné kousky (kdo by chtěl sání Fujita pro 2.0 TFSI, tak je na aukru), takže před měřením a případnou korekcí úprav se vrátim k sériovému sání. Plánuju trošku podrobnější článeček, kde se pokusím sepsat celý průběh, ale to až po ukončení celé "akce". Každopádně, jsem mile překvapen přístupem "úpravce", více pak v "recenzi".

EDIT: jo a rychlost cca 240km/h, což bylo mé maximum jsme dosáhli subjektivně rychleji, než v serii :-) Uvidíme, jak to pojede, když budu sám na dálnici :-)

Editováno: , autor: swenak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimave, mas take 7DSG jako ja (suchou) ? Nebo se k 2.0 T(F)SI (ja mam 1,8 T(F)SI) dava jiz jen mokra 6DSG ? Jak se chiper vyrovnal s narustem tociveho momentu, jiz neprizniveho pro zivotnost a funkci DSG ? Jen me to zajima, kam je mozne jit se seriovou 1.8T(F)SI a 7DSG... Maji s tim vice zkusenosti ?

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja mam 2.0 TFSI a tam se dává i dnes jen 6tka DSG, protože již v základu to má 280Nm a 7cka má jen 250Nm. Vyrovnávají se s tím jednoduše, je známo, že maximální krouťák pro 6tku DSG je 350Nm a já jsem nechtěl, aby to bylo více. Někomu to nevadí a chce i přes (jak tu někdo psal), ale já měl jasný požadavek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Rád bych se také podělil o zkušenosti s čipováním. Auto mám cca půl roku a tak jsem se rozhodl, že bych ho chtěl trochu poladit. Volba kde čip nechám uělat byla jasná od začátku. Do Českého Těšína to mám kousek, takže čip dělal TDIfun.

Tímto bych mu chtěl poděkovat, protože je to fakt profík a ví co dělá!!! Mohu fakt jen doporučit :palec2:

Tak že nejdřív šlo auto na brzdu, aby se zjistil jaký má výkon. K mému velkému údivu se zjistilo, že auto bylo už načipované na nějakých 103 Kw. Vždycky se mi zdálo, že jede celkem dobře, ale tohle mě nenapadlo ani ve snu.

Nicméně po vyhodnocení všech parametrů a průběhu točivého momentu, bylo zjištěno, že je to nic moc, a že čip dělal spíše nějaký amatér.

Tak že teď jsem se musel rozhodnout jestli to nechat tak, nebo to udělat pěkně znovu tak jak to má být!!!

Samozřejmě padla druhá volba. Auto jede celkově lépe, tahá perfektně a musím říct, že se celkově sklidnilo a je kultivovanější a při vytáčení tižší.

Hned po svezení to poznala i manželka, takže já jsem max spokojený. Ještě dodám, že auto má najeto 205 000 km.

Jestli někdo uvažujete o čipu a nemáte to brutálně daleko do Těšína, tak jedině TDIfun!!! :palec2:

post-33682-0-96531000-1299527684_thumb.j

Editováno: , autor: kominor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen me to zajima, kam je mozne jit se seriovou 1.8T(F)SI a 7DSG... Maji s tim vice zkusenosti ?

To by mě taky zajímalo. Jediný kdo to nějak zmiňuje (co vím) je cimbu, který má u TSI max. cca. 290Nm a pouze píše "Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.", těžko říct co je na tom pravdy, mohl by to vědět třeba někdo z vývoje, co převodovka opravdu snese...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim vsechny,

tak po hodne dlouhem vybirani chipu, prolezani vsech ruznych diskuzi, atd. mam dneska konecne nacipovano. Rozhodovani nebylo jednoduche. Diesel power, cimbu, TDIfun a nebo chipforum.cz, resp. profituning.sk(com). Nakonec volba padla na posledniho jmenovaneho. Na chipforum.cz jsem dostal z nekolika zdroju velmi dobrou referenci. S panem Vojackem byla vyborna komunikace, brzda pred a po a hlavne velmi prijemny pristup. Pri prvnim mereni jsem byl prekvapen, ze seriovy vykon u me O2 RS TDI Face CR/DPF byl 185 hp/ 368 kroutak. Po chipu ted mam 210 hp/ 420 Nm. Pro ukazku prikladam graf. Muj pozadavek byl zvysit, poladit ale neprehnat. Dneska uz najeto 200 km a max spokojenost. Auto jede jak hodinky. :palec2:

post-36450-0-73606500-1300291004_thumb.j

Editováno: , autor: brothas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se tady nebo na OC fóru-je tam toho hodně. Já mám tuto motorizaci s DSG a mám chip a k tomu zaslepený EGR a odstraněné DPF a zatím nemám problém. Obecně .. jestli má odejít setrvák nebo turbo, tak ti stejně odejde-s chipem možná o něco dřív, podle toho, jak budeš využívat výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...