Přejít na obsah

Zdroj napätia


branov

Doporučené příspěvky

Zdravím páni,

plánujem si do autiaka pripojiť niekoľko LED. Moj plán je asi taký, priviesť 12V na "plošák" z ktorého potom pôjde napájanie pre jednotlivé zapojené LED.

Problém však je, odkiaľ zobrať spomenutých 12V. Ťahať U priamo z baterky sa mi nezdá ako veľmi múdre riešenie. Moja otázka teda je, skadiaľ je najlepšie potiahnuť týchto 12V ?

Vďaka za rady a pripomienky...

P.S. V autách som zatiaľ úplný amatér. Do niečoho podobného idem prvý krát :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahat rovno z baterky na plosak nepovazujem za najstastnejsiu volbu, ale ked chces, tak mas prechodky v kasni. Jedna je hned za bateriou.

Ja by som to tahal od poistkovej skrinky.

Inak nerozumiem celkom co planujes a naco ti bude k diodam nejaky plosak... Mozno ked konkretne napises co chces, tak budeme mudrejsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten plošák (ak sa to tak dá nazvať) bude ako rozbočovač napätia. ako som už spomenul, pôjde doňho tých 12V aa potom každú led už len pripojím na túto dosku (bude tam niekoľko kontaktov - pre každú led dva +,-). Vždy ak pribudne led, napájaná bude z tejto dosky. aby som nemusel pre každú led vždy riešiť samostatné napájanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je lepsie poriesit osvetlenie danej veci ako komplet. Nie tahat kazdu diodu zvlast. Trebars tahat diody napr. do kufru kazdu zvlast... Dotiahnes jeden + kablik do kufra a napojis diod kolko potrebujes. Samozrejme s predradenym odporom podla poctu diod, typu zapojenia, typu diod.

Ale to uz je tvoja vec. V kazdom pripade by som to tahal cez poistku, resp. cez uz namontovanu poistku v poistkovej skrini...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...