kibi Vloženo 1. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2009 (editace) Pro ty co chtějí aby jejich miláček lépe dýchal Tento návod slouží pro vozidla 1.9TDI s emisema EU 3 (většinou do rv. 2005), kde je mechanickej EGR ventil...u novějších vozidel by po zaslepení touto cesou palubní PC hlásíl "emise do dílny" a byla by rozsvícená příslušná varovná kontrolka - u těchto vozidel se musí EGR řešit softwarovou cestou K věci materiál a nástroje: IMBUS 5,6 (nejlépe klasické krátké klíče a bity na šroubovák), klíč 12" , hasák popř. jiné kleště, záslepka nejlépe nerez 3 a více mm široký....dále vazelína odolávající vysoké teplotě, 2 nové matky 12" (není potřeba ale je to rozhodně lepší)....pak už jen šikovné ruce návod: 1.) otevřít kapotu a sundat kryt motoru 2.) odpojit plastovou rouru od airboxu - pomocí stisknutí kovové svorky a vysunutí, dát si rouru stranou....rouru před EGR taktéž odpojit - stačí pouze odpojit nemusí se demontovat (viz foto. 1) 3.) pod demontovanou rouru se pod sáním nachází kovová trubka vedoucí k EGR - povolit dvě matky 12" a dát si je stranou (foto 2) 4.) teď demontovat trubku vedoucí k ventilu EGR - odpojit dvě hadičky které do něj vedou (jedna se pouze vytáhne, u druhé se povolí svorka a vytáhne se) - trubka je zespodu ventilu EGR přichycena 2 šroubky IMBUS 6 (velmi špatný přístuú) povolit je a dát si pozor aby nespadly do motoru....pak už jen trubku pomalu vytáhnout z motorového prostoru a dát si ji stranou 5.) samotná demontáž ventilu: EGR je přichycen 3 šroubky IMBUS 5) jeden na levo, druhý napravo jakoby pod kovovou hlavičkou samotného ventilu, další je pod EGR, za uchycením demontované trubky (proto se musela odstranit první) viz foto 3 tak EGR je venku vyčištění: hrubší nečistoty jsem opatrně seškrábal tupým příborovým nožem a špejlí....pak jsem ventil prostříkl čističem na brzdy a pořádně vydrhl ručně hadříkem....za pár chvilek ventil jako novej PS: z venku jsem čepec ventilu vzal jemně silichromem zaslepení: je potřeba si předem připravit záslepku na EGR - nejlépe nerez materiál tlouˇšťka alespoň 3mm (bohatě stačí), nejlépe aby kopírovala těsnění u trubky mezi EGR a sáním zpětná montáž + zaslepení: obrácený návod + na trubku která je uchycena na spodek EGR ventilu se vloží záslepka z nerezu (nedávat na druhý konec trubky z důvodu vysokých teplot ) PS: všechny šroubky a matky je vhodné lehce potřít vazelínou....matky na trubce od EGR je vhodné vyměnit Tak EGR je vyčištěno zaslepeno...věřím že ai auto ulevilo a vy když jste viděli ten sajrajt ve ventilu také Snad je to alespoň trošku přehledný a užitečný V případě že tu již tento návod je omlouvám se a prosím adminy o smazání Informace čerpány z http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?...bde430596d6688c zde je možné najít další informace v případě nejasností...nebo napsat sem Editováno: 1. Prosinec 2009, autor: kibi 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 1. Prosinec 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2009 (editace) Záslepka Editováno: 2. Prosinec 2009, autor: kibi 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Phobos Vloženo 10. leden 2011 Sdílet Vloženo 10. leden 2011 Když vyndam EGR a nebudu ho tam už vracet, musim ty 2 hadičky co z něj vedou ucpat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 10. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. leden 2011 Určitě zacpat! Jde předělat komplet vedení podtlaku, aby žádná hadička navíc nebyla (já se na to vrhnu na jaře)....nebo jednoduše strčit do hadiček šrouby PS: já to vyřešil tak, že jsem hadičky podtlaku vyměnil za silikonové SAMCO a při tý příležitosti jsem ty dvě hadičky které pak zaslepuješ nahradil kratšíma hadičkama (cca 3cm) a ty zacpal šroubem - nikde nic nezaclání a vypadá to vkusně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 3. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2012 Ja doporucuji postup bud odstranit trubku uplne a nahradit ji prirubou stejne tloustky jako priruby trubky tzn.6mm odpadne problem s ohnutim vysokou teplotou a tlakem a lze pouzit original sroubky ktere nebude potreba zkracovat.. ( setkal jsem se s tim, ze se sroub oprel a zaslepka nebyla dotazena nahore na sani) Pokud chcete trubku zachovat, davam 1mm mezi priruby nahoru k sani, vznikne slepa vetev a staci to. Nahoru se tlak ani teplota nedostane. Zaslepky samozrejme v nerezi a trubka se nedeformuje. kdyz se vlozi 3mm muze to fungovat ale dle meho je tam zbytecne vysoke pnuti a muze to nekde prasknout. P.S. kdyz delam program do aut a zakaznikum upravim korekce EGR tak, aby byly porad zavrene je to velice vhodne i tak nechat jako bezpecnostni prvek, pri zadreni turba a narustu negativniho tlaku pred turbem zafunguje to i jako papinak a tlak prez egr muze odfouknout do sani (musi prekonat silu pruziny) Pisi jen svuj nazor, tak se snad na me nebudete zlobit, tento link mi poslal zakaznik s kterym resim kterou zaspeku a kam namontovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 EGR záslepka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osud7 Vloženo 3. Únor 2014 Sdílet Vloženo 3. Únor 2014 (editace) Ahojte, na nete som nasiel navod ako SW minimalizovat pracu EGR. Kedze mam VCDS diagnostiku, skusil som to urobit. Mam motor 1.9tdi PD BSW vo FabiiCombi II r.v.2008. Jedna sa o adaptaciu EGR v riad. jednotke motora-01. Ak ste spojeny s riad. jed. motora, najskor sa treba nalogovat , heslo 12233, nasledne zvolit adaptaciu. V menu adaptacie navolit kanal 003, a hodnotu zmenit na co najvyssiu. V navode bol popisany motor ALH, kde povodna hodnota bola 32768 a nova, najvyssia mozna 33768. Moj motor je novsi, ale EGR je stale ovladany podtlakom. Pri adaptacii je najvyssia mozna hodnota 33638 (vyssiu uz mi nezoberie test). Ako je nizzsie v linku popisane, hodnotu otestovat a nasledne ulozit. Zmena chovania nastala okamzite. Turbo zacalo byt jemne pocut od cca 1150ot. a motor reaguje pri rozbehu pruznejsie hlavne z otacok okolo 1500 a nizzsie. Otazka na skusenejsich: - je toto spravny sposob obmedzenia funkcie EGR pre motor BSW ? link na postup adaptacie EGR motor ALH: http://www.youtube.com/watch?v=k3xbkRKZ-24 Prispevok ma sluzit ako inspiracia. Mne to pomohlo v zmysle lepsieho vykonoveho priebehu motora a tiez dufam k znizeniu zaspinenia EGR a sania, ktore je uz aj tak zrele na cistenie (191000km) Skusal som urobit to iste aj na Fabii 1.4tdi PD 59kW r.v.2008, postup a cisal su rovnake. Zmena chovania nastala ,ale nie s takym rozdielom ako pri 1.9tdi PD 77kW. Editováno: 3. Únor 2014, autor: osud7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tripx Vloženo 11. Duben 2017 Sdílet Vloženo 11. Duben 2017 Kluci potrebuju radu jak je to na fotce tak to mam zaslepit ? Jeste se zeptam ktere hadicky presne zaslepit ? Hledal sem ruzne ale poradny detail jsem nensasel . Diky za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 11. Duben 2017 Sdílet Vloženo 11. Duben 2017 A máš nejaký vážny dôvod toto urobiť ? Mne to mechoš neodporúčal, hoc tú záslepku s nerezu mám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 12. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2018 Po vyřazení EGR bude ale třeba vypnout žárovku, ví někdo jak a kde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paja666 Vloženo 11. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2019 a nestaci jen klapku ventilu zavrit a zaaretovat ji v zavrene poloze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.