Jump to content

cvakání nějakého relé pod volantem


šutr
 Share

Recommended Posts

Mam dotaz, posledni dobou jsem si vsiml, ze po nastartování motoru mi neustale cvaka nejake rele odnekud pod volantem asi nebo z pojistkové skríne - nerozumim tomu, je to pouze muj odhad a zároven mi problikne stropní osvetleni (tohoto jsem si vsiml v noci za jizdy) kazdopadne se spina jak kdy, nekdy je to vsechno ok a nekdy se spína uplne nepravidelne, nevim co to je...Napadá vás neco, mel nekdo jiz tento problem? Vlastnim F1, 1,9 tdi, r.v. 2000 Comfort...Diky za jakekoliv rady

Link to comment
Share on other sites

a nespíná se to relátko hlavně při delší jízdě z kopce bez plynu?

co jsem vypozoroval u mého, tak to tak dělá. nezkoumal jsem teda co to je, ale vzhledem k velkému odběru (pohasnou lehce světla), bych to tipnul na žhavení. snad aby se to moc neochladilo a po přidání plynu to mohlo dobře blafnout.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kdyz nastartuju studeny auto, tak mi to taky nekolikrat cvakne a predni svetla bliknou. Nejvic je to videt ted pri mrazech. Kdyz je auto zahrate, tak vse v poho. Neresil jsem to, ale jak ctu, tak to snad nebude problem. Asi se to tyka jen dieslu, kdyz je to rele zhaveni, mam 1.4 TDI.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kdyz nastartuju studeny auto, tak mi to taky nekolikrat cvakne a predni svetla bliknou. Nejvic je to videt ted pri mrazech. Kdyz je auto zahrate, tak vse v poho. Neresil jsem to, ale jak ctu, tak to snad nebude problem. Asi se to tyka jen dieslu, kdyz je to rele zhaveni, mam 1.4 TDI.

Měl by to být PTC členy - el.topení za radiátorem topení.U naftových fabií je to v našich podmínkách montováno standartně,kvůhttp://forum.skodahome.cz/style_images/skodacommunity/folder_editor_images/rte-list.gifli tomu,že se nechtějí ohřívat!Mají to i oct2 nafty a superby. :palec2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oživuji výstižné téma cvakání. :) Octavia kombi 1.9TDi /66Kw,2001,4x4 motor AGR. Problém je následující, závada žádná ani sporadická na panelu relé pod volantem je v pozici 10 relé(č.53) označované dle infa- relé palivového čerpadla -(jen pro motor 1.9 pd 74Kw 4x4),ten samozřejmě nemám :) .Toto relé mě otravuje strašným cvakáním a to jen když je auto zahřáté a navíc po zátěži(min 15km svižné jízdy) a jen při vyřazení na volnoběhu cca900ot/min).Za studena to neudělá a čím větší akcelerace motoru před vyřazením ,nebo zátěž(vozík) tím frekventovanější je projev onoho relé na ten volnoběh!Po mírném zvýšení otáček (1000ot/min) zvuk mizí a opět se vrací na volnoběh,mírně se ta hranice zvětšuje s delší jízdou(1100ot/min).Výměna relé nic neřeší,výměna žhavících svíček nafty a vody také nic.Nic jiného se neděje ale ten zvuk je příšerný a navíc se to v tom relé přehřívá(očazené kontakty a na dotek horké).Už jsem jej dnes i vyndal a auto startuje jede a vše funguje?!?!?!

CO MÁ SKUTEČNĚ NASTAROSTI TOTO RELÉ?CO PŘEPÍNÁ ZA OKRUHY?

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Relé je spínané tlakem oleje. Spíná podávací čerpadlo z nádrže. Ověřil jsem si to, když jsem relé vytáhnul a po 10 km jsem dojel bez paliva v motoru. čidlo jsem měnil originál pořád cvakalo, změřil jsem tlak oleje, ten byl taky v pořádku, tak jsem se rozhodl koupit tlakový spínač oleje z Fabie zelený, který má spínací tlak 0,3-0,6 oproti oiriginálu 0,5-0,85 bar. Konektor i závit jsou shodné. Bohužel jsem nezjistil, proč to začalo (mimochodem mi to začalo po tom co mi odborník na STK testoval emise při vytočení motoru nad 4000ot.), ale oprava za 100 Kč a vše funguje a necvaká.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 years later...
V 22. 3. 2010 na 9:02, marko250 napsal:

Oživuji výstižné téma cvakání. :) Octavia kombi 1.9TDi /66Kw,2001,4x4 motor AGR. Problém je následující, závada žádná ani sporadická na panelu relé pod volantem je v pozici 10 relé(č.53) označované dle infa- relé palivového čerpadla -(jen pro motor 1.9 pd 74Kw 4x4),ten samozřejmě nemám :) .Toto relé mě otravuje strašným cvakáním a to jen když je auto zahřáté a navíc po zátěži(min 15km svižné jízdy) a jen při vyřazení na volnoběhu cca900ot/min).Za studena to neudělá a čím větší akcelerace motoru před vyřazením ,nebo zátěž(vozík) tím frekventovanější je projev onoho relé na ten volnoběh!Po mírném zvýšení otáček (1000ot/min) zvuk mizí a opět se vrací na volnoběh,mírně se ta hranice zvětšuje s delší jízdou(1100ot/min).Výměna relé nic neřeší,výměna žhavících svíček nafty a vody také nic.Nic jiného se neděje ale ten zvuk je příšerný a navíc se to v tom relé přehřívá(očazené kontakty a na dotek horké).Už jsem jej dnes i vyndal a auto startuje jede a vše funguje?!?!?!

CO MÁ SKUTEČNĚ NASTAROSTI TOTO RELÉ?CO PŘEPÍNÁ ZA OKRUHY?

Dobrý den, mám stejný problém na stejném motoru. Jak jste to nakonec vyřešil? Díky

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...