skoda user Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 (edited) Ahoj, chci se zeptat na váš názor. Mám Octavii 1.9 TDI 66kW. Měl jsem v servisu auto na výměnu vodní pumpy a bohužel jsem laik, který autům zase nějak moc nerozumí a nemám známého automechanika, takže vždycky ze servisu vyjíždím s pocitem, že mi tam vyměnili i nějaký dobrý díl. Jde mi o to, že jak jsem odjel ze servisu, tak mi podle mého subjektivního názoru víc píská turbo. Myslíte, že je tak jednoduché vyměnit turbo a že by to někomu stálo za to? Zase abych si nějak všechny části motoru označoval před tím, než to dám do servisu, na to moc nemám chuť. To už by asi byla paranoia ne? Jaké jsou vaše zkušenosti a názory? PS: pumpu jsem měnil, protože mi dříve jiný maník měnil rozvody a nevyměnil pumpu nebo mi tam dal STARLINE boží zboží. Takže 30tis po rozvodech pumpa odešla a asi jsem mohl být rád, že se nekousnul motor. Díky. Edited December 3, 2009 by skoda user Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivanek007 Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Turbina píská kazdá. nekterá vice nekterá mene. mozna se ti to jen zda. JEsi meli venku rozvody a buh vi co jeste, tak treba vicistili EGR ventil a pak to je vice sliset. ja ho taky cistil a slisim ho o dost vic nez driv. A nemyslim si ze by ti nekto vymenil turbo. takovy svine to snad nejsou. pokud ti auto jede jako driv tak neni co resit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukash Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 (edited) Pochybuji, že při výměně rozvodů něco čistili a už vůbec EGRko, servisák ve škoda servise udělá jen to co jim několikrát a nakonec důrazně člověk řekne. Ne všichni, ale je jich dost. Pokud víc píská a není to jen tušení, tak bych zkusil přejít tlakové hadice, IC atd. jestli nědke není únik tlaku... Mimochodem, někdo si po rozvodech stěžoval, že jsou hlučnější - ovšem nedokážu posoudit... Edited December 3, 2009 by lukash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dandiel Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Vubecb ych se nedivil kdyby neco vymenili, ja zjistil az casem co bylo na aute vymenene bez meho vedomi. co ale clovek nadela. Turbo je lehke vydelat,alespon co vim u o2 2,0Tdi. Naj endu stranu to oprvadu nemusi,ale osobne bych se nedivil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoda user Posted December 7, 2009 Author Share Posted December 7, 2009 Ještě jsem si všimnul, že nějak zapáchá klimatizace. Před opravou vše v pohodě. Ať už mám klima vypnutou nebo zapnutou, ať je to na teplo nebo na studeno, tak to prostě zapáchá. Navíc se mi zdá, že klima nechladí, ale jak to poznat, když je venku pět stupňů a garáž nemám? Jak je to s klimatizací? Ta buď funguje nebo nefunguje a nebo může fungovat špatně, pokud je tam nějaký špatný díl? Díky za reakce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodo-Kolín Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 A,B,C i D je správně. Mohou nastat různé kombinace. Nicméně bych se mrknul na filtry a odtok kondenzátu z klimošky. Když ani jedno nepomůže tak do servisu na VAG a omrnout to tam. A to pískání. Jaký to má zvuk a kdy. Spíš jako syčení, nebo jako meluzína když třeba dojíždíš bez plynu a brzdíš motorem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoda user Posted December 7, 2009 Author Share Posted December 7, 2009 ahoj, a ta klimoska u Octavie ma chladit asi na kolik? ja to totiz ted v zime vubec nedokazu poznat jestli to chdali klima nebo je to studeny vzduch z venku. Ale nicmene ten zapach je divnej a budu muset nejak prozkoumat. to turbo je spis prave kdyz to tocim trochu vys. takze kdyz pridavam plyn. nekde jsem cetl, ze turbo prave slyset byt nema a pokud je slyset, tak jsem poskozeny lopatky. opravdu je demontaz a montaz tak jednoducha ze by se to nekomu vyplatilo menit? ono to turbo asi stoji docela mazec co? stejne tak vaha vzduchu. ale to si mam pokazdy kdyz jdu do servisu ty dily nejak poznacit? ach jo ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodo-Kolín Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 (edited) No klimoška má plno čidel. Jedno je taky venkovní a myslím že pod 4°C už klima nejde-kdo by taky chtěl v zimě chladit. Takže to stejně poznáš až při větší teplotě. Nebo pak napíchnot na diagnostiku. No pískání turba nemusí být dáno jen poškozením lopatek. Může to být dáno i netěsností systému. Bohužel v tom musíš svému servisu věřít že Ti nic neprohodí. Edited December 8, 2009 by Dodo-Kolín Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.