Přejít na obsah

1,2 HTP - zakolísání otáček po vyřazení


Honza81

Doporučené příspěvky

Mám Fabii MR 2005 1,2 HTP 47 kW a kolem 10 000 km mi začaly kolísat otáčky motoru po vyřazení. Projevuje se to tak, že místo aby ot. spadly na normálních cca. 750, klesnou tak na 500, motor tak divně zavrčí a vše se vrátí zpátky. Dál to pak běží úplně normálně. Nedělá to pořád, jen někdy a vždy až při zahřátém motoru.

V servisu žádnou závadu nenašli, ale zdá se mi to divný a nechci těsně po záruce platit nějakou opravu, která by měla být v garanci.

Nemáte nebo neměli jste s tím někdo taky problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabii MR 2005 1,2 HTP 47 kW a kolem 10 000 km mi začaly kolísat otáčky motoru po vyřazení. Projevuje se to tak, že místo aby ot. spadly na normálních cca. 750, klesnou tak na 500, motor tak divně zavrčí a vše se vrátí zpátky. Dál to pak běží úplně normálně. Nedělá to pořád, jen někdy a vždy až při zahřátém motoru.

V servisu žádnou závadu nenašli, ale zdá se mi to divný a nechci těsně po záruce platit nějakou opravu, která by měla být v garanci.

Nemáte nebo neměli jste s tím někdo taky problém?

mne to vyzera skor na snimac otacok, alebo skrtiacu klapku.

Ale v kazdom pripade by som to zaniesol do servisu uz druhy krat,

ze napoprve neoddstranili zavadu a po tretej zavade by som sa dozadoval rovno vymeny motora B)

tak je postavena predajna zmluva a reklamacne podmienky :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá mi to též, úplně od nova (rešilo se to tady). Měl jsem to asi čtyřikrát v různých servisech a na nic nepřišli. Je celkem problém ten jev vyvolat, když ho člověk vyvolat chce a prý to nemusí být závada. Psal jsem i do škodovky a prý když servis říka, že to není závada, tak to závada není. Už jsem se s tím smířil, nechcípe to. Mám kabel a VAG-COM a vše se jeví OK.

Mám též HTP 47 kW (BME), MR2005 (výroba 2/05, koupeno až 10/05, skladovka), teď najeto cca 11.000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješte jsem zapoměl: když zapnu klimatizaci, tak volnoběžné otáčky (u zahřátého motoru) trvale stoupnou asi na 950 a mám dojem, že v tomto režimu se to nestává. Ještě nebyla moc příležitost pořádně klimu vyzkoušet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ste mě uklidnili, že v tom nejsem sám :). Při jízdě to nevadí, nikdy to nechcíplo tak co, spíš mám obavu, aby z toho pak nevylezla nějaká děsná oprava. Tohle mi totiž přesně dělala felda (ta do toho i chcípala) a řešilo se to 2x výměnou škrtící klapky, za 15 000 jen ta klapka.

Jednou jsem to vyvolal při stání v kopci a točením volantem. Přesně podle záběru serva to klesalo, ale to mohla být taky jiná věc.

Trochu nepříjemný je to zavrčení, když to klesne pod normál.

Jinak souhlasím s tím, že v servisu jsem to nidky pořádně nedokázal vyvolat :(, holt zákon schválnosti.

Na diagnostice vše O.K. tak uvidíme jak to pude dál

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješte jsem zapoměl: když zapnu klimatizaci, tak volnoběžné otáčky (u zahřátého motoru) trvale stoupnou asi na 950 a mám dojem, že v tomto režimu se to nestává. Ještě nebyla moc příležitost pořádně klimu vyzkoušet...

Pokud to nedělá při zapnuté klimě řešil bych to chipem, kde ti nastavý větší otáčky na volnoběh.

viz: obrázek

post-8-1145896555.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješte jsem zapoměl: když zapnu klimatizaci, tak volnoběžné otáčky (u zahřátého motoru) trvale stoupnou asi na 950 a mám dojem, že v tomto režimu se to nestává. Ještě nebyla moc příležitost pořádně klimu vyzkoušet...

Pokud to nedělá při zapnuté klimě řešil bych to chipem, kde ti nastavý větší otáčky na volnoběh.

viz: obrázek

toto v ziadnom pripade by som neriesil chipom, za zvysenie otacok vyhodit zopar tisic?

to skor precitstit skrtiacu klapku, pripadne ak je v zaruke a nepomoze, tak ziadat vymenu, alebo vymenit cidlo otacok.

to co popisujes s klimou co ti robi je normal, pretoze ho zatazis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ste mě uklidnili, že v tom nejsem sám :). Při jízdě to nevadí, nikdy to nechcíplo tak co, spíš mám obavu, aby z toho pak nevylezla nějaká děsná oprava. Tohle mi totiž přesně dělala felda (ta do toho i chcípala) a řešilo se to 2x výměnou škrtící klapky, za 15 000 jen ta klapka.

Jednou jsem to vyvolal při stání v kopci a točením volantem. Přesně podle záběru serva to klesalo, ale to mohla být taky jiná věc.

Trochu nepříjemný je to zavrčení, když to klesne pod normál.

Jinak souhlasím s tím, že v servisu jsem to nidky pořádně nedokázal vyvolat :(, holt zákon schválnosti.

Na diagnostice vše O.K. tak uvidíme jak to pude dál

tak to vobec nieje normalne :angry::ph34r:

to vyvolanie pomocou serva, hmm, moze to byt aj normalne, trebalo by to vidiet.

Ale v ziadnom pripade, to nemoze byt normalne co popisujes na volnobeh pri vyradeni pokles pod volnobezne otacky.

V kazdom pripade by som natankoval V power a trosku to poprehanal pri vyssich otackach 4500-5500 (pod zatazou na II ci na III) (samoska ze pri zahriatom motore - idealne po 25km jazdy..), mozno vytocenie pomoze.

Ale v kazdom pripade vycistit skrtiacu klapku rozobratim (nie precistenim sprejom), idealne vymenit na zaruku.

netankujes blby benzin?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to co popisujes s klimou co ti robi je normal, pretoze ho zatazis

To ja vím. Chtěl jsem tím říct, že pokud jede klima, tak ten jev nenastává.

to pretoze otacky volnobezne v tomto pripade budu vyssie, takze maly pokles ak bude, tak nebude pokles pod standardny volnobeh cca 750ot/min

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna to bude zanesena skrtiaca klapka. Mne to robi nieco podobne a chystam sa ju konecne vycistit.

Mě to dělá úplně od nova. V jednom servisu mi říkali, že mám počkat až si motor trochu sedne. Po 11.000 km je to stejné.

nieje to standardny jav, treba to riesit a ni cakat az padne zaruka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém jsem už řešil,při měření byla anomálie na sforce DF a ta rozhazovala volnoběh.Doporučuju ,pokud je ještě auto v záruce ,dojít do servisu a tam jim říct ,at zkusí vyměnit alternátor na zkoušku.U nás jsem to takhle vyřešil a bylo to ono.Pokud by pročetli aktuálky dozadu ,tak se to tam jednou psalo.Je to trocha nepochopitelné ,ale bylo to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ješte jsem zapoměl: když zapnu klimatizaci, tak volnoběžné otáčky (u zahřátého motoru) trvale stoupnou asi na 950 a mám dojem, že v tomto režimu se to nestává. Ještě nebyla moc příležitost pořádně klimu vyzkoušet...

Pokud to nedělá při zapnuté klimě řešil bych to chipem, kde ti nastavý větší otáčky na volnoběh.

viz: obrázek

toto v ziadnom pripade by som neriesil chipom, za zvysenie otacok vyhodit zopar tisic?

to skor precitstit skrtiacu klapku, pripadne ak je v zaruke a nepomoze, tak ziadat vymenu, alebo vymenit cidlo otacok.

to co popisujes s klimou co ti robi je normal, pretoze ho zatazis

pokud už není auto v záruce tak bych šel do čipu zabiju dvě mouchy jednou ranou.

určitě mi by ta závada pomohla v rozhodování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna to bude zanesena skrtiaca klapka. Mne to robi nieco podobne a chystam sa ju konecne vycistit.

Mě to dělá úplně od nova. V jednom servisu mi říkali, že mám počkat až si motor trochu sedne. Po 11.000 km je to stejné.

Tak som to vcera este u seba skumal a neklesnu mi volnobezne otacky pod spodnu hranicu. Ale chova sa to inak ako ked bolo auto nove a je to presne tak ako ked je zanesena skrtiaca klapka. Na garancke ju necham precistit, pripadne ako uz niekto spominal skusim trochu prehnat auto. Tvoj problem bude mozno niekde inde, ale tu klapku by som mozno skusil ako prvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to lubo: Ja jazdim prevazne dlhsie trasy, takze auto sa pekne prehreje komplet cele, na tej dlhsej trati mu sem tam dam zabrat, podrim pri obehovani vo vyssich otackach, cim si precistim sviecky, spalovaci priestor... pripadne vyzeniem pavukov z valcov :p:smich:

Tankujem na znamych a velkych benzinkach, prevazne kvalitny olej.

Zanesenie skrtiacej klapky sice neovplyvnim, ale zvysku toto snahou pomozem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked sme uz pri tejto teme, tak odporucam tak v polovici vymeny oleja natankovat tri krat po sebe plnu nadrz (predtym do co najprazdnejsiej) V-power, pricom auto drzat skor vo vyssich otackach, a zatazovat ho, aby sa precistilo vsetko co sa tym precistit da.

Ja takto robim tesne pred prehliadkou (pred vymenou oleja, posledne stovky, ci tisicku kilometrov) a v polovici vymeny oleja (pri 7-8tkm)... ma to svoje opodstatnenie.

O vplyve V-poweru tu nechcem sikutovat, nechcem rozputavat flame

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to lubo: Ja jazdim prevazne dlhsie trasy, takze auto sa pekne prehreje komplet cele, na tej dlhsej trati mu sem tam dam zabrat, podrim pri obehovani vo vyssich otackach, cim si precistim sviecky, spalovaci priestor... pripadne vyzeniem pavukov z valcov :p:smich:

Tankujem na znamych a velkych benzinkach, prevazne kvalitny olej.

Zanesenie skrtiacej klapky sice neovplyvnim, ale zvysku toto snahou pomozem

Ja jazdim raz do mesiaca dlhsie trasy inak denne tak maximalne 20km po meste. Zajtra idem na dlhsiu trasu po dialnici tak to tam po dostatocnom zahriati motora trosicku vytocim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

toto co tady popisujete se me deje take na uplne novem aute(1,2 47kW r.v.06), kde po zahrati motoru jsou otacky na 800 +- 20, tuto chybu (tedy to ten divny pokles a podivne chrasteni) lze prakticky vzdy nasimulovat tak, ze nechate auto stat na neutral cca. 10 - 30 vterin a pak pridate plyn na cca. 3500ot. Otacky vyskoci - zastavi se cca. na 1000ot. pak na stand. 800ot. a pak na chvilku spadnou na 750ot. (kdy se ozve ten divny zvuk), ale vse se ihned vrati na tech 800ot.

Toto jsem vypozoroval a take vaham jestli to resit v servisu na zaruku ?!

Ale mam dalsi divnej navyk tohodle auta a to by me zajimalo mnohem vice!, stava se Vam nekomu ze pri startu v teple cca. 20 stupnu venku skoci otacky na 1100 a pak klednou az po cca. 2km nebo 2 minutach jizdy, kdy se vrati na svych 800ot. ??

Pri startu kolem -5 - 0 jsou otacky po startu cca. na 1000 a padaji dolu, coz me prijde OK, ale u toto tepleho motoru me to prijde divny, ale je to 3 valec, tak nevim??!

P.S. Kdyz se spusti klima, tak je vzrust o 100 ot. normalni myslim, to me dela take :-)

diky za odpovedi

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to co tady popisuje GoofyX, aspoň ten první problém, je přesně můj případ. Zkusím tvou radu jak to nasimulovat. 2x sem to už kvůli tomu dával do servisu a odpověď byla, že je vše v pořádku, že se jen motor něčemu brání :-) To mi příjde jako dobrej vtip. To ostatní co píšeš se mi nikdy nestalo, ale už se to tady taky někde řešilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objednal jsem se na úterý do servisu, prý o té aktuálce s alternátorem vědí, tak uvidíme jak to nakonec dopadne.

GoofyX: jenže mě ty otáčky spadnou až k 500. Ten tvůj drobný pokles bych neřešil. A pokud jde o ten vysoký volnoběh, také jsem na to zrovna teď v pondělí koukal. Venku 22 stupňů nastartuju studený motor a měl 1100, klima byla vypnutá. Možná to dělá benzín, občas vezmu V-power a teď tam zrovna je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

toto co tady popisujete se me deje take na uplne novem aute(1,2 47kW r.v.06), kde po zahrati motoru jsou otacky na 800 +- 20, tuto chybu (tedy to ten divny pokles a podivne chrasteni) lze prakticky vzdy nasimulovat tak, ze nechate auto stat na neutral cca. 10 - 30 vterin a pak pridate plyn na cca. 3500ot. Otacky vyskoci - zastavi se cca. na 1000ot. pak na stand. 800ot. a pak na chvilku spadnou na 750ot. (kdy se ozve ten divny zvuk), ale vse se ihned vrati na tech 800ot.

Toto jsem vypozoroval a take vaham jestli to resit v servisu na zaruku ?!

Ale mam dalsi divnej navyk tohodle auta a to by me zajimalo mnohem vice!, stava se Vam nekomu ze pri startu v teple cca. 20 stupnu venku skoci otacky na 1100 a pak klednou az po cca. 2km nebo 2 minutach jizdy, kdy se vrati na svych 800ot. ??

Pri startu kolem -5 - 0 jsou otacky po startu cca. na 1000 a padaji dolu, coz me prijde OK, ale u toto tepleho motoru me to prijde divny, ale je to 3 valec, tak nevim??!

P.S. Kdyz se spusti klima, tak je vzrust o 100 ot. normalni myslim, to me dela take :-)

diky za odpovedi

V.

No zacnem po poriadku:

1. Volnobezne otacky pri motorizacii HTP 47kW pri zahriatom motore su cca 680-750, takze tebou popisovanych 800 ot je privysokych!!!.

2. Ta simulacia co popisujes je v poriadku, ale otacky by mali padnut presne ako pises ale na tych povedzme 750 a tam ostat bez poklesu predtym ci potom nizsie. Proste by to malo klesnut podla Tvojho popisu ale az na 750 a tam ostat, pricom motor sa netrasie ani moc nevibruje, ani nesmie vydavat divny zvuk!!!

3. Vysoke otacky cca 800 mas bud nastavene v RJ, alebo mas chybne cislo snimaca teploty vduchu ci teploty chladiacej kvapaliny.

NAVYK:

4. Co sa tyka startovania pri 20°C moze po nastartovani vyskocit na 1100ot, ale do 60sek (ci uz jazdy ci stania) MUSIA byt pod 850ot (pri nezahriatom motore.), a na volnobeznych ot (680-750) cca 3s po nastartovani (pri zahriatom motore), pokial auto nieje prehriate (pri 30C) jazdou a naslednym stanim v kolone pri zapnutom motore.

5. To co popisujes pri -5 az 0 je normal

:unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne sa raz za cca 3000km ak vyradim a predtym som dupal, napr tahal do kopca pod zatazou, resp este zrychloval a na kopci dam neutral, ci v pripade ak niekde zrychlujem (otacky nad 4000ot) a hned nasledne brzdim, a stisnem spojku, tak raz za 3000km mi spravi to otacky klesnu pod volnobezne, ale ihned stupnu naspat, vyda to trosku divny zvuk, motor skubne.

Ale ako pises, vysledoval som, ze sa mi to stava iba za tychto dvoch okolnosti a iba raz za 3000km, tak to neriesim...

BTW poslednych 8tkm som to nepostrehol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...