Přejít na obsah

Montáž el. zásuvky


Stepnicka

Doporučené příspěvky

Máte někdo zkušenosti s montáží el. zásuvky na palubce nebo pod rádiem? Máte i fotky? A cenu montáže + výhody a nevýhody řešení?

Zdá se mi, že řešení vedle ruční brzdy není moc šťastné.

Co třeba umístění zásuvky vpravo vedle ovladačů větrání, když tam je jenom záslepka - vejde se tam?

Prosím pomozte...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No, tak vidím, že ohlasů moc není.

Byl jsem na výměně oleje, tak jsem to nadhodil servisákovi - co by mi doporučil.

Dozvěděl jsem se, že namontovat další zásuvku přímo do el. okruhu nemůžou, protože bych ztratil záruku.

Trochu jsem polemizoval, že mám v zásuvkové skříňce hambatě moc volných pozic, že by se mohla zapojit úplně zvlášť, ale prý by to opravdu nešlo.

Trochu potichu, aby to nikdo neslyšel, mi potom poradil rozebrat tu zásuvku co je ve středovém tunelu a připojit si do série ještě jednu a tu si natáhnout kam chci.

Ale v servise mi prostě jinou nenamontují, dostali by přes prsty :-)

Tak si asi koupím takovou tu nalepovací prodlužku s rozdvojkou a 3M páskou a natáhnu si to jako prodlužku dopředu... Až budu mít hotovo, vystavím foto, ale v mínus deseti se mi nechce nic lepit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Romče mám přes 2,5 roku a také mi začalo vadit bloncání káblu k navigačce u řadící páky a inspirován prvním příspěvkem od Stepnicky,vrhnul jsem se na řešení a tady je :rolleyes::

Nejprve jsem z víčka zásuvky (obr.1) odstranil závitovou část, zvětšil průměr otvoru pro zásuvku (asi o 0,5mm),aby šlo lece nasunout na zásuvku a asi o 1mm obrousil výstuhy ve víčku aby se dovřelo (obr.2).Dále jsem vyvrtal otvor v záslepce (obr.3), z plechové matky zásuvky odřízl 10mm kroužek jako vymezovací podložku mezi záslepkou a přístrojovkou a zbytek ještě o 5mm zkrátil (obr.4 a 5). Po vymontování středového panelu s rádiem (obr.6) jsem zvětšil otvor v přístrojovce (obr:6 a 7),do přístrojovky vložil matku s kabely a připojil zásuvku (obr.9).Z důvodu špatného přístupu jsem matku pouze přidržel a zásuvku jsem dotahoval zvenčí páskem plechu vsunutým do zásuvky (obr.10). Kostru (dálka 0,5m) jsem připojil pod šroub v přístrujovce (obr.11),na + pól (délka 1m) nalisoval konektor se zajišťovacím jazýčkem (obr.12) a zasunul do volného otvoru v pojistkovém boxu ( u mne pojistka č. 46 nebyla z výroby obsazena a přívod je pod stálým napětím obr.13).Zásuvka má samostatné jištění a celkový pohled na přístrojovku (obr.14).

Víčko zásuvky 190,- Kč, zásuvka 60,- Kč,káble a konektory do 20,- Kč

post-62191-0-88544900-1311404547_thumb.jpost-62191-0-86363000-1311404561_thumb.jpost-62191-0-41023100-1311404601_thumb.jpost-62191-0-22859500-1311404608_thumb.jpost-62191-0-99476700-1311404621_thumb.jpost-62191-0-30386900-1311404630_thumb.jpost-62191-0-71911100-1311404649_thumb.jpost-62191-0-11985700-1311404660_thumb.jpost-62191-0-16249000-1311404682_thumb.jpost-62191-0-24915800-1311404697_thumb.jpost-62191-0-37578600-1311404771_thumb.jpost-62191-0-83108000-1311404802_thumb.jpost-62191-0-91115700-1311404816_thumb.jpost-62191-0-44539600-1311404824_thumb.j

Editováno: , autor: karkulak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

Nazdárek, tak taky přidám svojí trochu do mlýna. Já jsem měl taky problém s kabelem od navigace, prostě zavazel a ještě kevšemu je docela krátký. Při návštěvě autorizovaného servisu na dotaz jestli mě nepřidělají jednu zásuvku do kastlíku před spolujezdce, tak odpověď zněla " žádný problém". Když jsem se ptal na záruku, tak s tou to nemá nic společného, pokud je montáž porvedena v autorizovaném servise

Cena materiálu zanedbatelná cca 100,-, ale ta cena práce "prostě značkovej servis". Ale zase to bylo bez problémů. Zásuvka je zapojená až za klíč a vyvedená na volnou pozici v pojistkové skříňce.

Nejdřív jsem chtěl do horní přihrádky, ale je tam málo místa. Tohle bylo jediné kam ji napasovat a je pořád lépe přístupná než ta u řadící páky.

post-64732-0-64045100-1330789673_thumb.j

post-64732-0-18691500-1330789686_thumb.j

post-64732-0-03190600-1330789694_thumb.j

post-64732-0-11534000-1330789713_thumb.j

post-64732-0-67370500-1330789720_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a bacha zapojit ti musis PARALELNE, ne seriove, to bys tam mel mensi napeti. Proste + na + a - na - . :palec2:

Samozřejmě zapojit paralelně, protože při sériovém zapojení by tam měl nižší napětí, ale jen v případě, že by v obou sériově zapojených zásuvkách byly připojeny nějaké spotřebiče. Pokud z jedné zásuvky spotřebič odpojím, odpojím tím zároveň i spotřebič v druhé zásuvce. Při současném připojení spotřebičů do obou zásuvek by se oba spotřebiče "podělily" o celkové napájecí napětí, nikoliv rovným dílem ale v závislosti na svých vnitřních odporech. Takže pokud připojovat ke stávající zásuvce, tak jedině PARALELNĚ. Jinak pro připojení navigace je dle mého lepší mít zásuvku, která je bez napětí při vytaženém klíči. Důvod je prostý, napájecí kabely k navigacím ve svojí vidlici obsahují stabilizovaný zdroj. Navigace jsou převážně konstruovány na napájení 5V DC. Takže ten zdroj ve vidlici kabelu navigace vlastně snižuje napětí palubní sítě auta na těch 5V DC. Pokud takový kabel zůstane zastrčen v zásuvce auta - ta která je originálně montovaná a v případě že JE POD NAPĚTÍM i po vytažení klíče ze zapalování, ten stabilizovaný zdroj stále odebírá nějaký proud z akumulátoru a to i v případě, že na druhém konci kabelu není navigace připojena. Takže proč si zbytečně vybíjet akumulátor. Dá se tomu zamezit vytažením kabelu ze zásuvky auta, ale proč to dělat, když už si dodělávat extra zásuvku pro navigaci tak jedině tak zapojenou, aby byla po vytažení klíče bez napětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

 Jinak pro připojení navigace je dle mého lepší mít zásuvku, která je bez napětí při vytaženém klíči.

 

Předpokládám správně že když zapojim zásuvku do pojistkové skříně na pozici 25, na které je normálně vyhřívání sedadel, které nemám, tak by zásuvka měla být pod napětím pouze při zapnutém zapalování?

 

A ještě jeden dotaz. Abych se u pojistek dostal ke konektorum tak musim vyndal celý ten blok s pojistkama? Co jsem to předběžně zkoumal tak předpokládám že po povolení těch dvou torxů po stranách by to mělo jít celé vyndat směrem k pedálum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V obou případech předpokládáš správně.

Těch neosazených pojistek, které jsou jedním koncem připojené na zapalování je víc. Já jsem si např. externí navigaci napojil na pojistku 1. Ale záleží na vybavenosti vozidla, ale i v návodu je psaná jako neobsazeno. Do druhého konce pro pojistku je potřeba zasunout konektorovou dutinku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se pokoušel dostat k těm konektorum pojistek a moc daleko jsem nedošel. Povolil jsem ty šrouby po stranách a tím se mi teda uvolnil celý ten blok s pojistkama, ale nedařilo se mi ho nijak vyndat nebo alespoň otočit zadní stranou ven. Na pravé straně mi překáží výdechy od topení (s těma se mi teda nakonec podařilo alespoň trochu pohnout aby tolik nepřekážely) a na druhé straně překáží asi řídící jednotka nebo co to je. A taky jsou k těm pojistkám poměrně krátké kabely, takže tím je manipulace s celou pojistkovou skříňkou celkem dost omezená. Trochu se to bojim víc rozebírat abych to pak dokázal dát zase dohromady :-(

Máte někdo nějaký tip jak se k tomu nějak rozumně dostat?

 

A ta konektorová dutinka vypadá jak? Abych věděl co mám koupit.

A ještě bych potřeboval najít nějaké vhodné místo kde se připojit na kostru. Zásuvku mám v plánu dát do té malé přihrádky co je vlevo pod volantem. Koupil jsem si trojzásuvku s USB, která se do té přihrádky akorát vejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to delší dobu, co jsem to zapojoval, tak už nevím přesně podrobnosti. Ale vím že jsem si oddělal výdech na nohy - je na jednom šroubku. A celá pojistkovka spadla dolů a visela na svazku. Nic moc přístup, ale šlo to. Potom jsem nějakým způsobem odjistil zadní kryt a odsunul směrem od kabelového svazku.

Ten konektorek bude asi těžší ho vybrat. Já jsem měl ještě zbytky z Feldy a ten tam přesně pasoval. Tam byly celkově asi 3 druhy konektorů, tak se lehce kupovalo. U Fábky má každé zařízení svůj specifický konektor.

Tak bych asi se ptal na Feldový a nejspíš bych se ptal na: kontakt plochý 2,8 pro vedení 0,5-1. číslo dílu N 904 210 01. Takhle jsem to opsal z ETKY pro Feldu. Ale bez záruky. Musel bych ho vidět. Ne jen namalovaný na obrázku.

Něco jsem našel tady http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?t=31338 , že se na to taky někdo ptá a podle vyfoceného obrázku by měl vypadat asi takhle: http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/N10335807.jpg. Tam jsou ale zase jiná čísla dílu.

 

A ještě mám tušení, že jsem musel posunout takové fialové zajišťovátko, co drží všechny piny, aby nevypadly. Bránilo to vsunutí toho nového. A potom zase zajistit. Ale to už nevím na stopro, jestli jsem si to s něčím nespletl.

Piplačka s tím byla, těch drátů je tam hodně. Ale efekt to má, že má navigace vlastní zásuvku a pojistku. Tu zásuvku mám ale skrytou pod tím levým bočním deklem trvale zapojený káblík navigace a pod sloupkem "A" ho jenom kousek vyčnívá. Jen pro zapojení do navi. Jo a tu mám přidělanou vlevo a vůbec nebrání výhledu ven přes čelní okno.

 

Jo ještě kostra. Ukostření by mělo být někde uprostřed u tunelu. Ale to jsem nehledal a připojil pod nějaký šroubek pod tím deklem co mám tu zásuvku.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Pro inspiraci připojení externí navigace a kamerky. (pokračování minulého příspěvku)

 

2 zásuvky a smotané přebytky napájecích káblíků jsem umístil pod kryt palubovky, z levé strany. Zásuvky jsem připojil k 1. pojistce, jak už jsem psal minule. Pro navigaci jsem udělal plechový držáček přidělaný k výdechu.

Vše je na obrázcích. 

 

post-64141-0-48526100-1389456831_thumb.jpost-64141-0-83780200-1389456867_thumb.jpost-64141-0-50723600-1389456894_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda místa, to už bych radši pro trvalý umístění vykuchal střeva z těch adaptérů a schoval je do společný škatulky, přívod k nim učunit napevno, nanejvejš na faston, ty zásuvky jsou dost vachrlatý spojení, stačí aby se to trochu ohřálo a roztáhnou se, zhorší se kontakt a hřeje se to pak čím dál víc...

 

Když už teda instalovat zásuvku, tak proto, že do ní můžu něco zapojovat i za jízdy = dát ji tak, aby byla přístupná, když něco zapojuju "nafurt" a ještě to navíc schovávám pod palubku, zásuvce bych se vyhnul na kilometr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Místa je tam dost, v tom problém není, a chtěl jsem zachovat originál kábliky s adaptérama, pro případ, že budu něco měnit a prodávat, a taky je nějaká záruka na ty adaptéry.

 

Ale s těmi zapalovačovými zásuvkami máš pravdu. Vůbec se mě nelíbí. Normálně ten pružící kolíček vytlačí celou zástrčku a plusový kolíček hřeje a někdy se taky vytaví. Já vždycky maximálně napružím boční mínusové, aby tam zástrčka fest držela. To je ale problém všech těch zapalovačových zásuvek. Ne jen té prodlužovací, co jsem použil.

 

Nejlepší a nejspolehlivější byly staré socialistické PALácké. http://www.autocentrumwirth.cz/zastrcka_stary_typ.jpg a http://www.autocentrumwirth.cz/zasuvka_stary_typ.jpg

 

 

A navigace mě bez problémů funguje už asi 2 roky, jen jsem teď přidal další zásuvku pro kameru.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna u těchto adaptérů a zásuvek na prodloužení bych se nějakého roztažení se ztrátou kontaktu nebál. Těm zásuvkám tvoří kontaktní plochu uvnitř velký kovový svitek a pružné kontakty na většině adaptérů známe všichni, tady bych se fakt nebál. Taky asi proto, protože to mám podobně taky tak udělané  :kol-28: Naopak problém mi udělalo připojení pod pojistku, to jsem musel předělat.

No a ještě jsem tedy to spojení zásuvky a adaptéru omotal izolačkou za účelem lepší fixace.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

U svojeho bych chtěl vytáhnout konektor ze zapalovače ve středovém tunelu. Do něj pak strčit další konektorovou rozdvojku kde by jeden zas vedl do originální zásuvky ve středovém tunelu a druhej bych přez vypínač zapojil do další ale už někde ukrytý 12V zásuvky do který bych dal nabíječku na autokameru.

 

Nikde nic neštípat ani nebastlit to do originální elektroinstalace aby to nepovažoval prodejce při případnej reklamaci za "zásah do elektroinstalace".

 

A kdybych měl nějakej problém, tak bych prostě odpojil tu rozdvojku a zapojil konektor zas do zásuvky.

 

Nedělá se taková nějaká kabelová rozdvojka? která by měla na vstupu to co má autozásuvka a s dvěma výstupama který jsou na konektoru kterej se strká do zásuvky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...