Přejít na obsah

Montáž el. zásuvky


Stepnicka

Doporučené příspěvky

No,nebliká to,z toho držáku to kouká asi dva centimetry nahoru,pravda,kabel z toho vede,ale kroucený,takže se nikde neválí.Potřebuju dvě zásuvky po ruce a tohle je asi nejlepší řešení,bastlit ententriku a dělat díry do plastů jsem fakt nechtěl.Možná napiš sz Ekkarovi,to je místní šmat na tyhle záležitosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá, dá se to dokonce koupit třeba v Planeu nebo v dalších krámech - http://www.zbozi.cz/hledani/?q=rozdvojka%20do%20auta

 

Jdou koupit dokonce i vícenásobný rozbočovače, já osobně mám 4-násobnej strčenej do poličky pod rádiem. Ale pokud bych do auta něco napojoval trvale, tak jedině přes pojistku doplněnou do pojistkový skříně - takhle ten "hub" kdykoliv opouštím auto vytahuju právě z tý zásuvky u ručky, aby byl celej bez proudu i s tím, co je do něj zapojeno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když se dělaj i trojnásobný zásuvky který se strkaj přímo do originální zásuvky která má jen jednu pojistku tak by to neměl bejt problém ne?

 

Mam v úmyslu s tim napájet jen nabíječky a ne autokompresor.

 

To s tou svorkou 30 promyslim jak by se to dalo nějak udělat aby to byla možnost kdykoliv bez důkazů že to tam bylo odpojit.

 

Ekkar- já právě nechávám autokameru zaplou-zasunutou v zásuvce kdykoliv mam auto zaparkovaný někde mimo svůj pozemek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty kvalitní rozbočovače mají pojistku v zástrčce,je tam skleněná asi 7,5 A,takže dvojité jištění tam je.Jde o to,že když do toho rozbočovače dáš teoreticky dva zapalováče,tak vypadne pojistka v něm,když to uděláš u toho svého návrhu,tak vypadne ta v pojistnici a ta není jen na zásuvku.Proto bych druhou zásuvku dělal vždy přes pojistku.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pokud vůbec nechceš zasahovat do zapojení auta, připájej na jednu stranu 15ti ampérové pojistky vodič vedoucí k nové zásuvce a vyměň ji za tu, která jistí originální zásuvku (nebo za nějakou, která je pod napětím až po pootočení klíčku, pokud jí chceš vypínat). Nevýhoda je, že při jejím přepálení musíš znovu pájet. A hlavně ji musíš mít v pojistkové skříňce natočenou tak, aby opravdu okruh jistila (mám dojem, že jí mám tou pájenou částí nahoře). Pokud se ti chce dobývat se k původní zásuvce můžeš použít k odbočení něco z tohoto: 

http://eshop.autodily-kelbl.cz/konektor-63mm-dutinka-63mm-2koliky-8884

http://eshop.autodily-kelbl.cz/konektor-63mm-dutinka-63mm-1kolik-1-25mm-8772

post-516-0-47851500-1440757187_thumb.jpg

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je hodně divný. To se mi nelíbí. I když neříkám, že to nemůže fungovat.

 

Sem na vrakáči vyštípnul 12V zásuvku z Felicie. A ejhle, vona tam konektorově sedne jak prdel na hrnec. :)

 

Akorát budu muset trochu poupravit tu jednu stranu konektoru z Felicie a napáchat tam kabely.

 

Mam s toho docela radost. Kdykoliv to můžu zapojit do původního továrního zapojení a nemusim nic nikde štípat. :)

 

Je to fakt hustý, konektor z 20 let starýho  auta který se vyrábělo ještě pod českou taktovkou sedne do konektoru kterej už mluví jen německy. :)

post-85140-0-77090200-1440789857_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....Sem na vrakáči vyštípnul 12V zásuvku z Felicie. A ejhle, vona tam konektorově sedne jak prdel na hrnec.  :)

 

.....

 

Je to fakt hustý, konektor z 20 let starýho  auta který se vyrábělo ještě pod českou taktovkou sedne do konektoru kterej už mluví jen německy. :)

Žvaníš. VW převzal AZNP v roce 1991, když se ještě vyráběl Favorit - už faceliftovaný fáčko se vstřikovým motorem OHV se dělalo v režii VW, o jeho následnici felině nemluvě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ten vypínač bude bez kontrolky tak je to jedno myslim.

 

Pokud s kontrolkou, tak podle schema zapojení na vypínači.

 

Nejlepší by byl ten vypínač na ovládání vyhřívání sedadel místo kterýho mam jen záslepku. nemuselo by se nic vrtat  a sednul by pěkně do díry.

Jenže ten je za 700 v originálu a nebo v replice za 300. A replikam nevěřim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud dáš vypínač "do kostry", budeš mít na prostředním kontaktu zásuvky nevypínaný +12V - tzn. že připojený zařízení bude trvale připojený na kladnej potenciál baterie. Fungovat nebude, protože nebude mít kostru = nebude uzavřenej elektrickej obvod, ale bude to hrozit libovolným průserem v jakýmkoliv případě porušení izolace nebo dotknutí se normálně ukostřenou částí (třeba obalem konektoru) na kostru auta...

 

 V podstatě navodíš stejnej stav, jako bys u síťovýho zařízení vypínal ne fázi, ale nulák. To norma (pro instalace 230V) dovoluje jedině u pevně namontovanýho spotřebiče s pevným NEPOHYBLIVÝM přívodem - například u lustrů. Jakmile se jedná o pohyblivej přívod spojovanej zásuvkama libovolnýho provedení, norma požaduje minimálně vypínání fázovýho vodiče, v lepším případě odpínání obou vodičů (dvoupólový odpojení). A já nevidím důvod, proč uvedený požadavky nerespektovat i v instalaci malýho bezpečnýho napětí, jakým je autoelektrika - už jen pro dobrej pocit, že v případě vypnutí vypínače nehrozí žádný nežádoucí uvedení do chodu nebo průnik napětí tam, kde nemá v danou chvíli co pohledávat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by to byly dva kabely +/- a bylo by to bez kontrolky tak bych to prostě pojal jako za starejch dětskejch let.

 

Byla baterka a k ní motůrek. A kabely. Jeden pol se dal natvrdo a druhej se obtočil kolem jazýčku baterky. Amotůrek se točil.

 

Chci tim říct, že mít vypínač na plusovým a nebo mínusovýk kabelu je úplně jedno.

...

Plkáš nesmysly. Možná rozumíš bajkům (asi jo, jinak by ses s tím nemoh živit), ale do elektriky se prosím tě nevrtej, jinak způsobíš škody ne zrovna malý sobě i jiným. Vejš jsem napsal proč je tvoje tvrzení pitomost - radši se toho drž a nesnaž se prosazovat do auta jinej způsob zapojování a umísťování spínačů, než jakej je v nich zažitej desítky let. Je na to jednoduchá poučka - DO PŘÍVODU KOSTRY (NULÁKU V PŘÍPADĚ SÍTĚ) VYPÍNAČ NEPATŘÍ, POKUD ZÁROVEŇ NENÍ VYPÍNANEJ ŽIVEJ VODIČ - ať je to druhej (neukostřenej) vývod baterie, nebo fáze v případě střídavýho rozvodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedno by to bylo v jednom jediným případě - že bys v autě neměl kostřenou instalaci (ke každýmu spotřebiči by vedly 2 dráty - živej a zpětnej vodič).

 

Jsou takový stroje, pro vysoce specializovaný účely třeba u strojů pro hlubinný dolování se tak řeší napájení pohonů napětím 3kV, ale to není běžný auto.

 

A ani v těch důlních mašinách není vypínač jen v 1 přívodu - vypínají se pomocí speciálních vakuovejch spínačů oba, respektive v případě 3f napájení všecky 4 najednou.(3 fáze + zpětnej vodič.= "nulák").

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...