Mopachi Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Zdarec, mám octu1,9 TDi 81KW s asr a zajimalo by mě jestli to asr funguje normalně nebo se musí zapnout tlačítkem?A kdy ho zapinat jak to vlastne funguje.Diky za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doktor K Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 mám tu samou motorizacia v kombajnu. ASR mě funguje když o tlačítko není zmáčklý a poznat by jsi to měl podle toho že ti bliká kontrolka na palubovce, myslím že žlutá, nebo někdo by řekl oranžová. fungování je dle mě na principu vyuřití abs a přibržďujeto kolo který prokluzuje. tak jsem to měl alespoň na předchozím autě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řehoř Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Tak tímhle způsobem funguje EDS, elektronická uzávěrka diferenciálu. ASR (Anti Slip Regulation -- protiprokluzová regulace) dělá to, že pokud se dostaneš s autem na kluzký povrch, a přidáš plyn, zpravidla přenášený kroutící moment překročí fyzikálně daný maximální přenesitelný moment a kola začnou prokluzovat (hrabat). Tím dojde také ke ztrátě schopnosti kol auto držet v přímém směru (protáčející se kolo není schopno udržet boční působící síly) a vozidlo se stane směrově nestabilním. V tento okamžik zasahuje ASR a sníží kroutící moment přenášený na kola tak, aby se kola přestala protáčet a vozidlo opět získalo směrovou stabilitu, ale aby se přitom přenesl co největší kroutící moment. Ke snížení kroutícího momentu může dojít třemi způsoby: -- elektronickým snížením dodávky paliva do motoru, změnou předstihu a tím i snížením jeho výkonu -- přibrzděním prokluzujících kol -- kombinací předchozích dvou možností ASR je vynikající věc, která umožní vyjet třeba zledovatělý kopec (pokud je to vůbec fyzikálně možné, protože zákony fyziky nepřestanou platit ani pro auto s ASR ). Ze zkušenosti vím, že ani citlivá noha na spojce a plynu není tak citlivá, jako ASR. Pěkně je to vysvětlené tady: akorát se zde ASR označuje jako TCS a krom toho se dozvíš, jak funguje ESP, což je další bomba... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 vysvětlili jste to tu krásně, ale on septal jak se to zapíná: funguje to pořád dokud to tim tlačítkem nevypneš vypnutí se ruší buď zase tlačítkem nebo po vypnutí zapalování (nový start auta je vše zase aktivní) ať jde o EDS ASR nebo ESP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řehoř Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 No, tak to je pravda. Sem se nechal unést, no... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 u škodovek obsahuje ASR automaticky i EDS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řehoř Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Ano, o tom se nepřu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karel.lpg Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Jen jako dodatek, ASR se musí vypnout, pokud jedeš se sněhovými řetězy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 to si nemyslim, že by mělo vadit nechat to zaplý i s řetězama nějak mi uniká duvod proč by se to mělo vypnout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
67jitka58 Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 ASR je normálně stále zapnutý,nesvítí kontrolka.Při práci problikává kontrolka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
headerTDI Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 u škodovek obsahuje ASR automaticky i EDS opačně to ale neplatí? protože já mám combika z 99r predface a jestli jsem to dobře pochopil tak EDS mám ale ASR nikoliv při prokluzu kol mi to chrupe podobně jako ABS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řehoř Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ne, opačně to neplatí. Je jednotka brzd i jen s ABS a EDS. Zvlášť před faceliftem. Nechci kecat, ale před faceliftem se mohlo dát navíc jen ESP bez ASR. Ale jen si matně vzpomínám, co jsem koukal do DP, hledat se mi to nechce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hupy Frud Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Součástí ASR bývá MSR, které tu nebylo popsáno, zde tedy pro úplnost pár info i s videem: http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/MSR.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davidmatousek1 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Zajímavá diskuze mohl by mi prosím Vás někdo poradit: Dobrý den, chtěl bych se zeptat má Octávii 1,6 SLxi rok výroby 1998 a mám na ní protiskluz (nevím jaké je správné označení) to zanamená že když třeba jedu do kopce ve sněhu a kola proklouznou tak se kola začnou sekat a auto krásně vyjede ale teď mi to začalo dělat to že se zapne kola se nesakají a podle zvuku je to jako když se něco protáčí. Nemáte někdo nějakou zkušenost s opravou nebo jak by se to dalo opravit a případně jaká byla cena opravy? Jo a žádné tlačítko na palubovce nemám zapínalo to automaticky. Děkuji všem za odpověď Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řehoř Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Tak to tam budeš mít EDS, elektronická uzávěra diferenciálu. Jestliže se jedno kolo dostane na kluzký povrch, tak řídící jednotka brzd ho přibrzdí, aby se mohlo chytnout to kolo, co na kluzkém povrchu není. Co se týče prověření funkce či opravy, základem je výpis z VAGu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.