stejsky Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ahoj lidi, dnes při minus 15-ti stupních se mi za jízdy rozsvítila kontrolka ASR a motor pomalu přestával táhnout, až to chcíplo. Pak už jsem to nenastartoval.Naftu beru z ČSAD. Co s tím může být? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 bez diagnostiky se tady moc radit nedá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Čest chlopi. Mám ten stejný problém. Dneska na diagnostice zjištěny jen sporadické chyby. Váha vzduchu to prý není, protože by ji napsalo jako chybu. Vypadá to na turbo. Mám 1.9TDi, 66kW, MR 2004. Zítra se mi pokusí vyčistit turbo. Můžou to ještě údajně být přidřené lopatky. Nevíte, co by ještě s tím mohlo být? Do výměny turba se mi nechce, hlavně ta cena, ale pokud nebude zbytí, tak nic jiného nezbude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 váhu to často nenapíše a je to váhou a rozhodně se líp mění než rozhýbává zbytečně turbo když to turbem být nemusí a někdy zlobí klapka u EGR ventilu zustane zavřená a motor nemá vzduch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Tak nevím, co mi kecají, že to váhu vzduchu nenapíše. Ale četl jsem tady, že ji zkoušeli vyměnit a stejně to nepomohlo. Že to nakonec bylo turbem. Teď asi hop nebo trop. Koupit váhu a pokud to nebude ono, tak ji budu mít k ničemu. A EGR jsem měl zaseklý a to mi pak nešlo nastartovat. Musel jsem do motoru, pomoct klapce a zase to jelo. Tak nevím. Kolik stojí cca váha???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausek Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 nalogovat a hned poznáš váhu i turbo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Jsem laik, který se do toho raději nehrabe a nechá to těm, co s tím umí. CO znamená nalogovat? To není asi napíchnutí na diagnostiku, co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Je teda nějaká forma zjištění závady, která fakticky odhalí tu pravou závadu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Pri zadrenem turbu nechcipne motor. Zatahnut do vyhrate garaze pokud je voda v nafte a zkontrolovat pamet zavad, nalogovat pujde ale kdyz to nechce ani bezet tak tezko.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Tak jsem to špatně přečet. Mi to nechcíplo. Já to vypnul a startnul znova. A nic. Opět jelo jak s hnojem. Nafta mě taky napadala. Kdyby nafta přimrzla, tak by to nejelo vůbec a chcípalo samovolně, ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Jo po startu jelo zaseok? mne pises ze vic jak 30 s tim njede jezdit. Jsem uz z toho magor, pokud chcete pomoct napiste co presne to dela a jak se to chova po restartu. Tak to v tomto pripade vypada na zadrenou regulaci. Zdar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ikdyž jsem vypnul motor a znovu nastartoval, tak to zase jelo tak 30. Jel jsem do menšího kopečka, tak asi jen proto 30, ale tak to jezdit nemá. Já myslel, že jsem to napsal dobře. Takže restart nepomohl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 A co obnáší zadřená regulace? Jen mě děsí to, že to bude na nové turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Jsem prepracovanej asi, ja cetl ze po restartu jelo jako ohen a ne jelo s hnojem. Sorac, ne turbem to nebude. pokud to restartu nejede ani chvili ok tak problem bude jinde, tak prvni odpoved plati, tepla garaz diagnostika. Mozna pedal plynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Zítra odpoledne bych měl vědět co to teda je, tak jsem zvědav. Plynový pedál je asi elektronický, že? Tak že by byla zrada tam? Jakože nedokáže přidat? Ale diagnostika nic neodhalila. A to bylo ve škodovce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdesim Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 pedal poznas na diagnostice - bude OK (pokud to v servise kontrolovali) muj nazor na turbo: kdyz by bylo v jakym koliv stavu, tak v otackach kdy normalne nic nedela by mu to melo jet ? - takze turbem to nebude opravdu nejlepsi je auto dat do tepla do garaze, aby pripadny led roztal a uvidis co to udela... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 (edited) Takže to vypadá, že závada zůstala záhadou. Auto bylo v teple, nic se nepotvrdilo. Vyměnil se palivový filtr. Údajně byla naspod nějaká hnusná emulze. Takže buď to bylo tím ztuhlým hnusem, anebo přimrzlá nafta. Ale jelo by to s přimrzlou naftou? Jelo to fakt špatně. Naftu beru od OMV a byl to Alpin diesel. To už by mělo mít aditiva proti zamrzání, ne? A to nebyla taková zima. Bylo -15 stupňů. Tak nevím. Snad bude klid, ale asi budu pokračovat palivem od Shell anebo Verva Diesel. Edited December 25, 2009 by buff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 SHELL neber když už tak teda tu Vervu já beru u LUK Oilu a spokojenost motoj tišší než s naftou od Shellu a i míň kouří a projistotu dávám aditiva a mam klid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stejsky Posted December 26, 2009 Author Share Posted December 26, 2009 (edited) Koukám, že jsem vyvolal zajímavou diskusi. Měl jsem to v "obyč" servisu a nechali to den v garáži, vyměnili palivový filtr a jede se dál . ZDŮVODNĚNÍ servisu: Z nafty se při nízkých teplotách separuje parafín, který postupně ucpe palivovou cestu. U mě zřejmě pal. filtr(asi ta tvoje emulze). Tenhle parafín se prý zpět do tekutého stavu blbě přeměňuje, takže nestačí vlahá garáž. Holt některé řetězce (ČSAD, Shell ...) měli bod tuhnutí trošku blíž k nule? Doporučili přidávat 5l benzínu/100l nafty nebo hlavně aditiva. Někde na tomhle fóru kluci psali, že podle testu je nejlepší nějaký vif. P.S. Maj nafťáci katalizátor nebo ne? Edited December 26, 2009 by stejsky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 myslel adidiva VIF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stejsky Posted December 26, 2009 Author Share Posted December 26, 2009 (edited) Jo sorry, už je to opraveno. Koukám, že překlepy nejsou jen u mě. Edited December 27, 2009 by KaJe Necituj předchozí příspěvky! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buff Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Tak já můžu říct sám za sebe, že už raději žádné aditiva dávat nebudu. Dva roky jsem dával aditiva VIF super diesel aditiv jak letní tak zimní. Ale teď v zimě, jednoho krásného rána se octa pomalu ale jistě zastavila a nejela. Takže odtah a zjišťování závady. Nakonec po celodenním zjišťování všech možných příčin se zjistilo, že se v palivovém filtru vyskytla nějaká hnusná mazlavá emulze. Palivák se vyměnil a jezdilo se vesele dál. Při tankování jsem si klasicky otevřel (už poloprázdnou) plechovku od VIFu, že opět dám broukovi jen to nejlepší. Jenže z plechovky se tomu nějak nechtělo. Otočil jsem ji ještě víc a u hrdla se místo tekutiny objevila hrouda slizu, mazu, rosolu či jak to popsat. Takže aditiva letěly do koše a důvod nepojízdnosti moji octy byl jasný. Mne teda VIF osobně velice zklamal a pro jistotu už žádné aditiva dávat nebudu. Tankoval jsem výhradně Shell V-POWER DIESEL a teď dávám VERVA DIESEL. Ale nedokážu si vysvětlit, že se z tekutých aditiv, které mají naftě ulevit při filtrovatelnosti, stala jakási vazelína. Bylo to konzistence jak trošku zředěný gel na vlasy. Toť moje zkušenost s aditivy VIF. P.S. tak nakonec dopadly moje trable s nepojizdným autem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 hustší zimní VIF v mrazech je, ale jinak s tim problem nemam ono asi nebude jedno v jaký teplotě se má skladovat a taky jak byl starej všechno včetně olejů má datum spotřeby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chucky Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 btw. palivovy filtr by se mel menit aspon jednou za rok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 filtr je 2roky nebo 60 000km, ale je jasný že když ho dá po roce tim líp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.