Přejít na obsah

Felicia 1.6 - chod motoru


Petr Hajný

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny ... Pročetl jsem hodně na tomto fóru, ale stejně raději se podělím o svou zkušenost. V září jsem koupil felícii, r.v.: 2000, 1.6 SportLine najeto tak 150 tis ... Cena neskutečná, když jsem zjistil jaké to má vady, po slevě 65 tis Kč. Hned když sem si ji zkoušel u jednoho cápka tak tam byl problém ohledně chodu motoru. Když to nastartoval tak to vždy pravidelně po několika sekundách chcíplo, vůbec se to nedusilo, prostě jako kdyby někdo otočil kličkem a vypnul motor. No řekl sem si, co by na tom tak mohlo být v čudu, když to je jen felicie. No dostal sem onu slevu a vzal jí. Doma sem vyměnil svíčky, filtr a po dobu tak jednoho měsíce se pravidelnost toho chcípání postupně snižovala. Dnes to chcípne tak jednou za 100km. Ale aby to nebylo naschvál tak se objevili jiné vady...

1) Auto skoro vařilo, ventilátor se spínal skoro u červeného pole

2) Teď se mi dvakrát během 5 dnů stalo že po nastartování za tepla se otáčky na nějakou dobu zaseknou třeba na 1600 ot. a po té co klesnou na volnoběh motor začne vybrovat, jako kdyby to nemělo silenbloky, a řidící jednotka se to "snaží napravit" tím že trošku sama přidává plyn. Když jsou otáčky mimo volnoběh tak motor už nevybruje, ale připádá mi že to víc kouří. Vždycky sem to znovu startoval a pak to přestalo.

3) co je docela běžné že když přidám plyn motor se přidusí, a většínou na volnoběh kolísají otáčky. Motor skoro chcípne, ale vždy se otáčky vrátí zpět

4) ohledně toho co jsem psal v bodě 1) .... Vymělil jsem termostat, asi nějaká Čína či co... stál asi 200 Kč. Motor už se "nevaří" ale hned po výměně to skoro netopí a ručička teploty se zvedné na 90 stupňů jen když auto stojí. Když jedu tak se zvedne jen trošku. Že by to byl zase termostat??? To je divné ne...

5) Někdy po nastarování se stává, že něco lehce klape pod víkem ventilů. Ale vždycky jak motor vytočím na 3500 ot. tak to přestane dělat. Oleje je dost. Prý by to mohly být "zvedátka" ventilů, hydroštely či co.

No co sem se dočetl tak jsou různá řešení: Znovu vyměnit termostat, čidlo teploty u termostaru a co se týče těch otáček tak vyčistit klapku (když sem sundal plastový kryt motoru tak je vidět, že asi špinavá bude)

Co vy na to? Poraďte prosím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Felda za 150 000? :o Za to bys měl luxus Fabču.

Termostat zkusíš jednoduše- hoď ho do hrce s vodou a dej ho "vařit" a uvidíš, jestli chodí a když si k tomu vezmeš zavařovací teploměr (je do 120°C) tak zjistíš i při kolika stupních otvírá-zavírá

No zkusím ten starý termostat ... Když bude dobrý tak ho tam šoupnu zpátky ... Jinak cena 65 tis Kč. 150 tis. je počet najetých km :-) Na budíkách bylo když sem to koupil 99100 takže jasné, že to stočilo. I podle vzhledu motoru a spojky to má tak 150 najeto ... Ale zpět k onomu problému .... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zkusím ten starý termostat ... Když bude dobrý tak ho tam šoupnu zpátky ... Jinak cena 65 tis Kč. 150 tis. je počet najetých km :-) Na budíkách bylo když sem to koupil 99100 takže jasné, že to stočilo. I podle vzhledu motoru a spojky to má tak 150 najeto ... Ale zpět k onomu problému .... :-)

Tak teď sem zkoušel ten starý termostat a otevírá se tak při 80-85 ... ten svrchní kryt je taky v pořádku, čili sem ho nemusel měnit .... Tak proč se to teda přehřívalo než sem ho mělil za jiný ??? Je to to čidlo ?

A další poznatek ... Dočetl jsem se tu jak provést zkoušku termostatu v autě. U toho nového co sem měnil je problém, že je asi pořád otevřený či co, protože ráno, když sem nastartoval tak ty 2 hadice co vedou do (z) chladiče se ohřívaly skoro stejně, akorát ta co vede z termostatu se ohřivá o pár sekund dýl, ale to je asi proto, že chvíli trvá než se voda ohřeje postupně v hadicích. Ručička teploměru se vůbec nezvedla. Měl sem nastartováno asi 2 minuty. To se motor nemohl ani ohřat aby se termostat otevřel. Takže čidlo ???

Jinak dneska ještě vyčistim klapku, ale zatím jen zvrchu, jestli se chod motoru zlepší. Nebudu jí vůbec sundavat a jenom benzínem a štětečkem. Snad nevadí, že se ta trochu benzínu dostane pod klapku ne? Díky ahoj a veselé Vánoce !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K chlazeni - puvodni termostat se zda byt v poradku. Cinsky kramy bych vubec nekupoval, jsou sice levnejsi, ale jak sam vidis, je novy a stoji za h***o.

Vymenil bych teplotni cidlo v chladici, ktere spina ventilator, pripadne overil, zda dobre funguje cidlo teplomeru.

K cisteni klapky - rozhodne bych ji pred cistenim vymontoval, takhle ji sice castecne vycistis, ale vsechen bordel tam zustane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K chlazeni - puvodni termostat se zda byt v poradku. Cinsky kramy bych vubec nekupoval, jsou sice levnejsi, ale jak sam vidis, je novy a stoji za h***o.

Vymenil bych teplotni cidlo v chladici, ktere spina ventilator, pripadne overil, zda dobre funguje cidlo teplomeru.

K cisteni klapky - rozhodne bych ji pred cistenim vymontoval, takhle ji sice castecne vycistis, ale vsechen bordel tam zustane...

Akorát ještě u toho termostatu co jsem zkoušel ... Nechal jsem ho "otevřit" ale nezkusil jsem jestli se správně zavírá a hlavně při kolika stupních ... Hned co se otevřel jsem ho zchladil pod studenou vodou a nechal ležet ... Když sem přišel za hodinu, byl stejně tak na polovinu uzavřený ... Po 2 dnech je pořád ve stejném stavu, a nijak zamáčknout nejde... Radší koupim nový, co ?

A co ty další problémy ? Nevíme jak si poradit ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď sem zkoušel ten starý termostat a otevírá se tak při 80-85 ... ten svrchní kryt je taky v pořádku, čili sem ho nemusel měnit .... Tak proč se to teda přehřívalo než sem ho mělil za jiný ??? Je to to čidlo ?

A další poznatek ... Dočetl jsem se tu jak provést zkoušku termostatu v autě. U toho nového co sem měnil je problém, že je asi pořád otevřený či co, protože ráno, když sem nastartoval tak ty 2 hadice co vedou do (z) chladiče se ohřívaly skoro stejně, akorát ta co vede z termostatu se ohřivá o pár sekund dýl, ale to je asi proto, že chvíli trvá než se voda ohřeje postupně v hadicích. Ručička teploměru se vůbec nezvedla. Měl sem nastartováno asi 2 minuty. To se motor nemohl ani ohřat aby se termostat otevřel. Takže čidlo ???

Jinak dneska ještě vyčistim klapku, ale zatím jen zvrchu, jestli se chod motoru zlepší. Nebudu jí vůbec sundavat a jenom benzínem a štětečkem. Snad nevadí, že se ta trochu benzínu dostane pod klapku ne? Díky ahoj a veselé Vánoce !!!

pokud se auto prehriva a termostat je OK, tak to znaci velmi pravdepodobne netesnost chladici soustavy - bud spatne vicko na te nadobce, kam se doleva voda, nebo je praskle tesneni pod hlavou motoru, popr. hlava, nebo cely blok. Vetsinou je to jenom to tesneni pod hlavou - kouknete, jestli netece voda z vyfuku, nebo do oleje a obracene. Casto ale praskne tak, ze to jenom prisava vzduch a nikam nic netece. V servisu maji tlakomer,kterej nasroubujou misto vicka a jde to poznat.

Jestli ani jedno z toho, tak uz snad jenom ucpanej chladic nebo vodni cerpadlo, coz je ale dost nepravdepodobne.

Felda 1.6 ma trochu podivne resenou teplotu, takze za normalni jizdy vyleze lehce nad prostredek, ale v kolone rychle stoupne az skoro k cervenymu a mel by zapnout ventilator. Ten to trochu srazi, ale jenom tak, ze dal uz nestoupa, ale ani neklesa. Pak staci 2-3km normalni jizdy a zase klesne nad prostedek. Dnesni auta drzi teplotu (nebo alespon tu rucicku) inteligetne a zbytecne nedesi uzivatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny ... Pročetl jsem hodně na tomto fóru, ale stejně raději se podělím o svou zkušenost. V září jsem koupil felícii, r.v.: 2000, 1.6 SportLine najeto tak 150 tis ... Cena neskutečná, když jsem zjistil jaké to má vady, po slevě 65 tis Kč. Hned když sem si ji zkoušel u jednoho cápka tak tam byl problém ohledně chodu motoru. Když to nastartoval tak to vždy pravidelně po několika sekundách chcíplo, vůbec se to nedusilo, prostě jako kdyby někdo otočil kličkem a vypnul motor. No řekl sem si, co by na tom tak mohlo být v čudu, když to je jen felicie. No dostal sem onu slevu a vzal jí. Doma sem vyměnil svíčky, filtr a po dobu tak jednoho měsíce se pravidelnost toho chcípání postupně snižovala. Dnes to chcípne tak jednou za 100km. Ale aby to nebylo naschvál tak se objevili jiné vady...

1) Auto skoro vařilo, ventilátor se spínal skoro u červeného pole

2) Teď se mi dvakrát během 5 dnů stalo že po nastartování za tepla se otáčky na nějakou dobu zaseknou třeba na 1600 ot. a po té co klesnou na volnoběh motor začne vybrovat, jako kdyby to nemělo silenbloky, a řidící jednotka se to "snaží napravit" tím že trošku sama přidává plyn. Když jsou otáčky mimo volnoběh tak motor už nevybruje, ale připádá mi že to víc kouří. Vždycky sem to znovu startoval a pak to přestalo.

3) co je docela běžné že když přidám plyn motor se přidusí, a většínou na volnoběh kolísají otáčky. Motor skoro chcípne, ale vždy se otáčky vrátí zpět

4) ohledně toho co jsem psal v bodě 1) .... Vymělil jsem termostat, asi nějaká Čína či co... stál asi 200 Kč. Motor už se "nevaří" ale hned po výměně to skoro netopí a ručička teploty se zvedné na 90 stupňů jen když auto stojí. Když jedu tak se zvedne jen trošku. Že by to byl zase termostat??? To je divné ne...

5) Někdy po nastarování se stává, že něco lehce klape pod víkem ventilů. Ale vždycky jak motor vytočím na 3500 ot. tak to přestane dělat. Oleje je dost. Prý by to mohly být "zvedátka" ventilů, hydroštely či co.

No co sem se dočetl tak jsou různá řešení: Znovu vyměnit termostat, čidlo teploty u termostaru a co se týče těch otáček tak vyčistit klapku (když sem sundal plastový kryt motoru tak je vidět, že asi špinavá bude)

Co vy na to? Poraďte prosím

když to vezmu po pořadě s tím že jsem přečetl všechny příspěvky:

přehřívání motoru může být způsobeno neotvíráním termostatu, jak tu i někdo zmínil prasklou hlavou kdy jde vzduch do chladící soustavy, nedostatkem chladící kapaliny, vadným čerpadlem chlazení, vadný senzor snímání teploty(to je ale málo pravděpodobné ne-li vyloučeno)

vadný termostat se dá rozpoznat dobře, nejlépe je ho vymontovat, uvařit horkou vodu a polívat s ním termostat, na vlastní oči můžeš vidět jestli se otevírá nebo ne. Mně osobně praskl originální termostat (známý problém s umělohmotnýma zarážkami), nahradil jsem polským a nemůžu si stěžovat. Polský má místo plastových zarážek kovovou segrovku.

funkce termostatu se dá vyzkoušet opravdu pouhým dotekem, sám musíš vědět jestli se hadice po startu zahřívají stejně nebo do chladiče proudí teplá voda až po dostatečném zahřátí okruhu motoru, to obvykle v létě trvá několik desítek sekund až minut. Voda která náhle začne proudit do chladiče je už dost horká a je výrazně cítit že termostat najednou otevřel.

co se týká otáček, tam je dost pravděpodobná závada škrtící klapky nebo spíš snímače.

Já bych navrhoval použít nejprve diagnostiku na přečtení elektronických závad. V autě se jak naschvál obvykle sejde více problémů naráz a je potřeba je postupně odstraňovat.

Osobně jsem měl podobný problém s motorem a mám dodnes, a to že po startu strašně házel, a vypadalo to že jede na dva někdy tři válce.

Dokonce to v poslední době začalo ukazovat špatnou teplotu a nastalo to že když jsem za popsaného stavu šlápl na plyn tak nepřidal ale začal zdechat.

Připisoval jsem to snímači teploty, který hlásil jednotce asi prudký mráz a měnil směs předstih a já nevím co všechno. Po výměně teplotního čidla najednou závada se zdecháním přestala. Ale chod motoru na dva válce zůstal, naštěstí jsem nedávno zakoupil diagnostický kabel za směšnou cenu 450 a vyzkoušel.

No závada je jasná, dva vstřikovače hlásí zkrat na kostru, ať už to je pravda nebo ne, jednotka si to myslí a patrně ty dva vstřikovače nejedou.

Je zajímavé že po přidání plynu se to po chvilce vzpamatuje a začně to blbnout až po dlouhém stání. Sám si myslím že je možná i problém v jednotce nebo kabelech, to se uvidí časem.

Nicméně bych doporučil tu diagnostiku zkusit, dokud nejsou vyřazeny elektronické problémy, můžeš se snažit kolik chceš. Jednotka má tendenci všechny chyby kompenzovat a přivede tě mylně pokaždé k jinému problému.

popis závad není dostatečný,např. když dostanu informaci že motor sem tam zdechá, tak je tu tolik možností že můžeš rozdělat auto do posledního šroubku. Je potřeba dostat co největší množství detailů. Já osobně nemůžu poradit se vším protože nejsem mechanik, ale můžu pomoct vyloučit věci které znám, nebo aspoň navést určitým směrem.

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem měl podobný problém s motorem a mám dodnes, a to že po startu strašně házel, a vypadalo to že jede na dva někdy tři válce.

No závada je jasná, dva vstřikovače hlásí zkrat na kostru, ať už to je pravda nebo ne, jednotka si to myslí a patrně ty dva vstřikovače nejedou.

Je zajímavé že po přidání plynu se to po chvilce vzpamatuje a začně to blbnout až po dlouhém stání. Sám si myslím že je možná i problém v jednotce nebo kabelech, to se uvidí časem.

Souhlas, mozna to je obecny problem Felicii 1.6, nebo aspon nektereho MR. Meli jsme doma Felicii 1.6, r.v. 01/1998 (jedna z poslednich pred faceliftem) a tohle delala od novoty az do konce co jsme ji meli (1998-2006, najeto 42 tkm) po studenem startu pri nizsich vnejsich teplotach.

Po startu kulhala jak popisujes, ale stacilo brnknout na plynovy pedal a okamzite se srovnala. Ani diagnostika ale nikdy nic neukazala. Osobne bych to tipoval na chybu softwaru v RJ, mozna pozdeji odstranenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, mozna to je obecny problem Felicii 1.6, nebo aspon nektereho MR. Meli jsme doma Felicii 1.6, r.v. 01/1998 (jedna z poslednich pred faceliftem) a tohle delala od novoty az do konce co jsme ji meli (1998-2006, najeto 42 tkm) po studenem startu pri nizsich vnejsich teplotach.

Po startu kulhala jak popisujes, ale stacilo brnknout na plynovy pedal a okamzite se srovnala. Ani diagnostika ale nikdy nic neukazala. Osobne bych to tipoval na chybu softwaru v RJ, mozna pozdeji odstranenou.

No problémy co jste měli a snažíte se mi tu nastínit naprosto odpovídají ... Zeptám se, měli jste tu Felicie 8 let, řešili jste tento problém nějak? Osobně si myslím, že v mém případě prasklá hlava apod. nebude zdroj problému. Většina problému se objevila hlavně při teplotách pod 0. Spotřebu oleje nepozoruji. Nevím zda-li s těmito problémy nijak nesouvisí spotřeba paliva. Kombinovanou mam kolem 7,5 litru. Problém s "neohřátím" řeším kartonem před chladič... Jakmile není chladič úplně zakrytý, teplota se k 90 nedostane vůbec. Jak tu někdo zmiňoval problematiku teploty, kdy ručička teploty hodně kolísala; bylo tomu tak i u mé Felicie. Byl jsem zmatený, měl sem za to, že je termostat vadný. Ventilátor se spínal blízko červeného pole. Koupil jsem proto nový a vyměnil, od té doby se motor neohřívá. Co je zjevné u mého motoru je značně špinavá klapka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Felicii jsme meli 8 let, resilo se to zpocatku, ale jak jsem uvedl vyse, diagnostika neukazovala zadnou chybu, prestoze se to delo pravidelne. Cili zadne reseni nebylo - pokud se objevilo kulhani po studenem startu, tuklo se na pedal plynu a bylo to ok.

Z toho usuzuji na vlastnost softu jednotky do/pro urcity r.v., soft byl potom po faceliftu upraven, mj. se zvysily volnobezne otacky motoru (pokud se nepletu a dobre si to pamatuju nekam na 850-900 ot/min., nase mela volnobeh po zahrati nekde u 750 ot./min.)

Co se tyka ohrati motoru, tam je u tebe neco spatne, novy termostat bude KO. Jako posledni vec levnejsiho typu bych zkusil koupit a namontovat originalni dil (cca 550,- CZK) a pak uvidis.

Mozna jeste cidlo teplomeru (origo cca 180,- CZK) a termospinac ventilatoru (origo cca 250,- CZK) - to jsou stovkove polozky, tak proc je nevymenit za nove - a opet, doporucuji originalni dily!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyka ohrati motoru, tam je u tebe neco spatne, novy termostat bude KO. Jako posledni vec levnejsiho typu bych zkusil koupit a namontovat originalni dil (cca 550,- CZK) a pak uvidis.

Doporučuješ originální termostat?? Podle mého názoru to není dobrá koupě. No je to věc názoru. Já mám polský, je bezproblémový, po mechanické stránce stejný, jen je vyřešen potíž s umělohmotnýma packami, které se lámaly a místo původního uchycení je tam kovová segrovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci samozřejmě něco vnucovat, jen jsem se ptal, protože originální termostaty jsou známé právě touto vadou (i když asi po dlouhé době používání). Čína opravdu asi dobrá nebude podle toho co tady popisují jiní. Číňani jsou všeobecně strašní barbaři, co se týká výrobních technologií, jim jde jen o vzhled a nějakou funkčnost. Nehledí na spolehlivost nebo výdrž, či bezpečnost natož nějaké limitní parametry. Koupit od nich něco na řízení nebo brzdy, tak si podepisuju vlastní rozsudek smrti :)

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsou to levné položky ony čidla apod ... Koupím vše nové, nechám vyčistit klapku udělat diagnostiku :-) Uvidime co se stane / nestane. Volnoběžné otáčky jsou skutečně kolem 700-800. Nevěděl jsem, že jsou takto "uměle" navýšené. Dozvídám se tu spoustu nových věcí. Jsem poněkud zmatený. Jak už to je ta 1,6 německý motor tak je všechno jinak. Od 18 jsem jezdil s 1,3 ... Pro sem z toho mimo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správne uzatváranie termostatu zistíš, keď vymontuješ výčko a doň zatlačíš termostat do pracovnej pozície ( prstami tak, že cítiš, že si pretlačil pružinu v termostate ) a potom fúkneš do rúrky výčka ( tam kde je namontovaná hadica k chladiču) - keď to prefúkneš je KO. ( hrubá alebo zaseknutá oska termostatu ). Kľudne kúp poľský - počul som z viacerých strán, že je OK - dokonca aj predvač mi hovoril, že má naň najmenej reklamácií. Potrebuješ vyčistiť klapku, potenciometer namazať Diavou a voľnobežný kontakt Kontoxom. Potom vymazať chyby, urobiť základné nastavenie klapky a vymazať adaptačné hodnoty. Bolo by dobre pozrieť, či teplota na budíku sedí s teplotou v RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správne uzatváranie termostatu zistíš, keď vymontuješ výčko a doň zatlačíš termostat do pracovnej pozície ( prstami tak, že cítiš, že si pretlačil pružinu v termostate ) a potom fúkneš do rúrky výčka ( tam kde je namontovaná hadica k chladiču) - keď to prefúkneš je KO. ( hrubá alebo zaseknutá oska termostatu ). Kľudne kúp poľský - počul som z viacerých strán, že je OK - dokonca aj predvač mi hovoril, že má naň najmenej reklamácií. Potrebuješ vyčistiť klapku, potenciometer namazať Diavou a voľnobežný kontakt Kontoxom. Potom vymazať chyby, urobiť základné nastavenie klapky a vymazať adaptačné hodnoty. Bolo by dobre pozrieť, či teplota na budíku sedí s teplotou v RJ.

Potenciometr ? Volnoběžný kontakt ? Poraďte mi prosím, který diagnostický kabel mi postačí a jaký program stáhnout ? Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...