Přejít na obsah

Kontrolka bzdového obložení,destička s kabelem


kosi

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás potřeboval bych od vás poradit mám octavii 2 rv. 2007 výbava elegance. Potřeboval bych zjistit zda mám kontrolku brzdového obložení, myslel jsem si, že když mám výbavu elegance tak ji mám, ale nějak se mi nerozsvítila a já jsem se dostal bržděním na kotouče. A tak prosím o radu jak zjistit jestli ji opravdu mám a jak ji nahodit, aby popřípadě svítila.

Děkuji Vám všem moc za radu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě máš díky tvé výbavě. Nic kontrolovat nemusíš. Při prudkém probrždění na hranici kdy to má zasvítit to ani nemusíš postřehnout. Funguje to na principu rozpínacího kontaktu a když destičky zbrousíš pod tuto mez tak zase kontrolka nesvítí. Jediná 100% kontrola je vizuální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano to je přesně ono toto bych rád, aby to svítilo, když už nemám skoro žádné destičky.

zítra se podívám jestli je v pohodě ten kabel, říkali jste na levém předním kole u brzdové destičky má být kabel, jestli jsem to správně pochopil.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Necitujte předchozí příspěvky..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě máš díky tvé výbavě. Nic kontrolovat nemusíš. Při prudkém probrždění na hranici kdy to má zasvítit to ani nemusíš postřehnout. Funguje to na principu rozpínacího kontaktu a když destičky zbrousíš pod tuto mez tak zase kontrolka nesvítí. Jediná 100% kontrola je vizuální.

:kuk: Trochu sa mylis. Ked brzdove platnicky zbrusis -ojazdis na minimum tak sa ti rozsvieti kontrolka na opotrebovanie brzdovych platniciek a bude svietit stale pokial ich nevymenis za NOVE!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano to je přesně ono toto bych rád, aby to svítilo, když už nemám skoro žádné destičky.

zítra se podívám jestli je v pohodě ten kabel, říkali jste na levém předním kole u brzdové destičky má být kabel, jestli jsem to správně pochopil.

Ještě bych měl prosbičku nemáte někdo fotku jak vypadá ten kabílek, který vede k brzdovým destičkám.

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mužu potvrdit taky mi začla svítit kontrolka na maxidotu a po rozebrání a odpojení kabelu stále svítila až po zapojení nové kontolka zhasla .Začla svítit před vánocema a svítila do teď. A to jsem najel tak 500km po dálnici a s intenzivním bržděním a svítící kontrolkou.Destičky měli ješfě asi 2mm tloušťku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

je to jen na levé přední destičce

v destičce vede drátek který tím jak se ubroušuje destička se ubrousí taky (je v hloubce cca 3mm od kovu) a tím se přeruší obvod a tím se rozvítí kontrolka na palubce. Kontrolka svítí stále....

dají se sehnat a použít destičky bez kontroly - nemají ten drátek ani vývodní kablík s konektorem - jsou levnější...

Kontrolka svítí pak stále, její zhasnutí se řeší tím, že ze staré destičky uštípnete ten kablík s konektorem, oholíte a ty dva drátky spojíte a zaizolujete a využijete tak padnoucí origo konektor....

Při zběžném pohledu tedy kablík uvídíte, při detailním ale zjistíte že nevede do destičky...

po rozvícení kontrolky jsem najezdíl cca 16000km, ale můj styl jízdy je extrémní a na zadních origodeskách jem najezdil cca 100K a předních asi 115K...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu potvrdit zrovna včera se mi ozvalo obložení a na maxíku mi teď neustále svítí kontrolka...min. tlouška obložení jsou 2 mm ...něco málo nad 2 tam ještě mam - kablík už je ale přebržděný ...už koukám po nových...kola jsem měl u auta dole už mockrát a že je kablík na levé u řidiče to vím...ale měl jsem zato, že je i na pravé...takže komplet přední náprava je ze signalizací...teď teda nevim...asi budu musit večír kouknout za pravý kolo a zjistit kde je pravda abych teda zbytečně nekupoval destičky s dvěma káblíky na každou stranu když stačí jen na levou... :feve::aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj je jenom na levé straně tak stačí jen s jedním kablíkem ale pokud seženeš i se dvěma nic se neděje můžeš ho v nejhorším případě ustřihnout. Koupil jsem nové kotouče Zimmermann+ destičky a na zkoušku na staré kotouče čínské destičky za 500kč tak jsem zvědavej jak budou brzdit!

:rip:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabel v autě vede jen k levému kolu ... k pravému nevede nic... Neexistuje taková varianta....

Nemůžeš koupit destičky se dvěma kablíky....... destičky nekupuješ samostatně, ale celou sadu - krabičku s 4 destičkami a tak nemáš na výběr jesli chceš všechny s kablíkem a nebo jen jednu V té krabičce bude vždy jen jediná destička s kablíkem... a 3 bez - s kablíkem bude ta správná protože se obvykle liší destičky na pravé a levé kolo stejně jako vně a dovnitř...

Abys měl ještě vůbec na co ty Zimmermany namontovat.... no kdyžtak jim v servisu to dáš jako vlastní díl na opravu... :D Za 500 to vydrží 10 000, nebo to zrasuje kotouče a nebo se několika razantními zabržděními s velkým zahřátím začnou drolit a rozsýpat od krajů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to jen na zkoušku na starý kotouče tak se uvidí jak se to bude chovat jestli to vůbec bude brzdit. Teď se mi nechce dávat nový do tý slaný břečky.Jinak jsem ty destičky se dvouma kablikama taky viděl,mám takovej dojem na aukru a tam byly jako varianta i pro jiná auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pár fotek pro ty co by ještě nevěděli...jinak dík za rady chlapy...už jen ty zadní destičky...maj cca 4 mm...a co jsem se dočetl tak bez přípravku na stlačení a zároveň otáčení pístku radši nezkoušet...jinak samostav na ruční brzdě pápá...chjo, že bych chtěl platit ty zloděje co to stejnak odfláknou tady u nás na mk...mno nevim :kuk:

post-32466-1264507179_thumb.jpg

post-32466-1264507187_thumb.jpg

post-32466-1264507195_thumb.jpg

post-32466-1264507209_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ty kotouče jsi mohl alespoň trošku nechat stočit. Co ty hrany okolo destiček co ti probrousili dřív kabel než tu plochu v destičce? O kolik jsou ty starý kotouče sjetý o proti novejm,měřil jsi? Jinak těch zadních třmenů se neboj jdou dobře šroubovat a zároveň lehce zatlačit, když to nebudeš dělat hrubým násilím a není potřeba žádného přípravku.Zvládneš to za pomoci dvou sikovek jedněma lehounce tlačíš samostav dovnitř a druhými otáčíš po směru hodinových ručiček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem dlouho přemýšlel jestli tam nevrazit ještě ty starý destičky...vim alespoň pro příště, že si po rozsvícení kontrolky nemusim dělat starosti...desky byly i tak ale na 3 mm...takže nic moc...zas o moc dřív se ty kablíky neprobrousily...kotouče s původních 22 mm měly tušim 20.5 to je taky ok...hlavně nejsou zvlněný ;-) na jaře to vidim na ty zadní desky a při tý příležitosti budu dělat třmeny tak možná necham v Kralupech stočit i ty kotouče...Teď nebylo kdy a hlavně kde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mam nejaky problem s kontrolkou. Uz sa mi stalo, ze mi zrazu zasvietila, potom zhasla, pred dvoma tyzdnami sa mi to stalo znova. Ale po odstaveni auta na noc mi na druhy den nesvietila, nevenoval som tomu vela pozornosti, lebo som menil dosticky asi pred rokom. Zvonku som ich pozrel a maju tak 1 cm.

Ale v piatok som mal auto v servise, menili sa loziska. ked som odisiel, tak kontrolka zase svietila. Tak sme dnes zhodili koleso, pozreli pre istotu vnutornu dosticku, a tiez ma tak min. 7mm.

Konektor sme rozpojili, skratovali ale svieti stale. Bol nejaky vadny kabel, co ide z konektora, tak sme ho priletovali nanovo. Ale kontrolka svieti.

Cez VAG sa neda pozriet, co moze byt vadne ? Alebo nejaka poistka ? Alebo... ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak info k čínskejm destičkám-Po ujetí 1000km si sedly celou plochou na starý kotouče celkem srovnaly i plochu kotoučů.Po 1500km začaly pískat při lehčím brždění.Po2500km už bez pískání brzdí jako origo zatím najeto 5000km jsou stále jako nové nepráší(zhruba stejně asi jako origo ATE) a ani se nedrolí, kotouče jsou hladké lesklé.Tak prozatím celkem spokojenost za 500kč.Nekup to :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 13 let později...

Nevím jak to fungoval u starších vozidel ale u současných je kontrola obložení založená na kabelové smyčce, když se někde obvod přeruší (ideálně sjetím brzdové destičky) tak auto začne hlásit opotřebení brzd. Odpojení kabelu má teda když už nic tak kontra produktivní efekt.

 

Jednoduše budeš mít někde přerušený obvod nejspíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...