Jump to content

prasknutá přední pružina na O1 TDI


zdenouch
 Share

Recommended Posts

Drazí molegové,

dostal jsem pěkný dáreček a to v podobě prasklé přední levé pružiny. Stalo se to při vyjíždění z řady stojících aut kdy jsem vytočil volant nadoraz doprava. Ozvalo se douchání. Při srovnání volantu bylo vče v pořádku. Po pár dnech jsem si lehnul pod auto a našel jsem v tlumiči kousek ulomené pružiny. Ulomil se kousek z konce vrchní části v místě kde dosedá miska. Pružina se po ulomení neudržela pod miskou a vyskočila nad misku a opírá se o kastlu. Chtěl jsem se vás zeptat na pár věcí. Potřebuji nutně jezdit a tak s autem jezdím. Zehnal jsem pár použitých předních pružin tady od jednoho člena. Snad mi brzo přijdou. Můžu s autem jezdit ? Kdo jste už pružiny měnil dával jste nové nebo použité ? Děkuji za vaše rady.

post-3521-1261911722_thumb.jpg post-3521-1261911757_thumb.jpg post-3521-1261911785_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

No neco podobneho jsem videl na fiat stilo r.v. 2005,praskla mu pruzina,jak jsem ale videl v jakych miskach drzi pruziny na fiatu,malem jsem se poblil!Mel zrovna namireno za rodinou po dalnici asi 150km u baraku citil neco jako kdyby se palila guma!Jel a asi po 10km auto na stranu,vysedl podival se dostal defekt,hodne podobny kousek se mu ulomi a zbytek se oprel o gumu a po obvodu ji hoblovat!Takze nova guma a pruzina!Ja si myslim nebo tak ja bych s tim urco nejezdil! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tak se mi taky ulomila pruzina. Na pravem prednim kole na me 1.8T.

pred 4 mesici jsem delal tlumice a byly ok a ted tohle.

Jednak mi to pri najeti do diry delalo takovy duty zvuk a shodou okolnosti mi odeslo na tom stejnym kolem cidlo ABS, takze jsem si toho vsiml. Ulomila se ta spodni cast v misce tlumice ....

Objednal jsem par pruzin na predek ze skoda-dily, zitra vecer tady budou, akorat si musim pujcit stahovak

pak samozrejme geoska.....

ten kamos se svarenou pruzinou je cvok :) pruzinova ocel je obecne povazovana za nesvaritelnou .... navic tim svarovanim zpusobi pnuti kolem svaru. nechtel bych takto 'spravene auto' stylem Pat a Mat. jakmile pruzina po svarovani skrehne, je pouze otazkou casu nez se rozlomi takovym zpusobem, ze auto bude drhnout ramenem o zem

Edited by dolezelk
Link to comment
Share on other sites

Jen pro zajímavost,kdysi jsem měl peugeota 306 D. a taky mi praskla přední pružina a tak jsem ji zavařil c očkem a jezdil jsem na tom bez problémů další dva roky pak jsem ho prodal a nový majitel mi občas zavolá jak je s autem spokojenej a jezdí na tom do teď.

Jinak co se týče geometrie tak bych ji doporučil i když se cokoli rozebere a dá na stejné místo jako předtím stejně to bude rozhozený schválně jsem to měřil mám velkou posuvku (160cm.)a upravenou na měření geometrie a rozdíly před a po montáži čehokliv na nápravě jsou znát co se týče pružin tak i déka nové a starší je znát na geometrii. Protože ty tyčky z řízení nejsou rovně ale mírně šikmo dolu a pokud dáte novou pružinu tak bude ještě malinko šikmějc a to byste koukali jak to lítá a v turánu máte rozbíhavost jako prase /řízení je na pevno a auto se zvedá kola jdou dolů tyčky řízení jdou dolu společně s koly co na stává? rozbíhavost a naopak při zatížení na zemi zase zbíhavost. Pokud měnit tak obě pružiny a geometrii nechat seřídit.

Link to comment
Share on other sites

no vidím čeho jste někteří schopní...... . Mám za sebou taky prasknutí zadní pružiny u VW Transporter Synchro po lehčím skoku po najetí 250tis v náročných podmínkách. Po montážním zásahu nebo trefení kanálu bych geometrii udělal.

Link to comment
Share on other sites

Nepekne obrazky

Asi neni od veci pri vymene tlumicu popremyslet i nad vymenou pruzin, stat se tohle x-set nebo x-tisic km od domova musi byt hodne 'prijemne'

to bys mohl rovnou měnit všechno co tě napadne občas to praskne ale rozhodně to neni zase tak častý když si uvědomíš koli těch aut jezdí

Link to comment
Share on other sites

Jen pro zajímavost,kdysi jsem měl peugeota 306 D. a taky mi praskla přední pružina a tak jsem ji zavařil c očkem a jezdil jsem na tom bez problémů další dva roky pak jsem ho prodal a nový majitel mi občas zavolá jak je s autem spokojenej a jezdí na tom do teď.

Jinak co se týče geometrie tak bych ji doporučil i když se cokoli rozebere a dá na stejné místo jako předtím stejně to bude rozhozený schválně jsem to měřil mám velkou posuvku (160cm.)a upravenou na měření geometrie a rozdíly před a po montáži čehokliv na nápravě jsou znát co se týče pružin tak i déka nové a starší je znát na geometrii. Protože ty tyčky z řízení nejsou rovně ale mírně šikmo dolu a pokud dáte novou pružinu tak bude ještě malinko šikmějc a to byste koukali jak to lítá a v turánu máte rozbíhavost jako prase /řízení je na pevno a auto se zvedá kola jdou dolů tyčky řízení jdou dolu společně s koly co na stává? rozbíhavost a naopak při zatížení na zemi zase zbíhavost. Pokud měnit tak obě pružiny a geometrii nechat seřídit.

Podle to co jsi napsal se tedy prakticky nedá nastavit geometrie.Protože když jí uděláš na vyvěšených kolech tak po spuštění jí budeš mít rozhozenou a naopak?

Link to comment
Share on other sites

Samozřejmě se geometrie dělá při spuštěném autě tak že se s vozilo posunuje dopředu a zpátky aby se to dalo měřit.(jinak v momentě zatížení a vyložení vozu se nastavená geometrie mění )Jinak na vyvěšených kolech ji neuděláš.Proto každý zásah do nápravy výměna čepu uložení ramene výměna pružiny řízení a podobně vyžaduje seřízení geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...