Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

Mám to chápat, že pro asii bude škoda nabízet jen přeznačkované polo sedan 6R a A-entry bude úplně jiný auto s rozvorem kolem 260cm?

No teď mně ještě napadá, že by vedle Popularu mohla být v Asii nabízená taky Fabia sedan. Každopádně Popular není přeznačkované Polo sedan.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázkou je, zda se portfolio Škody do budoucna nesrovná úplně jinak, než je teď . Takhle to vidím já:

- pozici Fabie zaujme "miniŠkoda", stejně se Fabia v Evropě (hlavně tedy na západ od našich hranic) kupuje jako druhé (třetí) auto do rodiny a spíš do města nebo jako studentský kočár.

- protože se auta stále, po malých krocích, genereraci od generace zvětšují, nástupce Fabie, která tímto vypadane, bude nahrazena deriváty, velikostně oproti Fabii většího, současného Pola = A-Entry. Polo nám za ty desetiletí ostatně taky pěkně povyrostlo. Pro východní trhy (blízko i dalekovýchodní) to bude verze sedan,a nakonec pro Evropu je sedan pro určitou klientelu (třeba starší, bezdětnou, sportovně neaktivní) taky zajímavý typ auta, vždyť Fabie I. sedan, Polo sedan, Ibiza sedan se dobře prodávaly. Pro ostatní uživatele verze kombi. Na verzi hatchback ani liftback bych to netypoval, na to tu je Octavia.

- Octavia III: liftback a kombi, z modelů Škodovky nejprodávanější model, proč něco měnit, kromě nutnosti uvést novou generaci

- Superb III: sedan a kombi

- Yeti II

- malé MPV na bázi A-Entry je více než možné, auto velikosti Roomsteru je v současné konklurenci do budoucna nekonkurenceschopné.

- velké MPV: ne

O tom, že by si VW dělal hlavu s nějakým, pro "úzký" okruh fandů nepřijatelným, pouhým přeznačkováním a lehkou úpravou kmenových produktů VW na jinou značku, nemůže být ani řeči. Příkladem je jistě A4-Exeo, Sharan-Alhambra, mini VW-Škoda-Seat, z historie třeba dvojčata Audi 50 - VW Polo (1975)......

Doba je "zlá" a jestliže chce VW být světová jednička, ani nic jiného mu nezbude, než sjednotit celosvětovou výrobu svých modelů až do posledního šroubku. Ford taky "T"-čko dělal jen v jednom provedení a v jedné barvě. A co si budeme namlouvat, expandujícími trhem není Evropa, ale trhy na úplně jiných kontinentech.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- pozici Fabie zaujme "miniŠkoda", stejně se Fabia v Evropě (hlavně tedy na západ od našich hranic) kupuje jako druhé (třetí) auto do rodiny a spíš do města nebo jako studentský kočár.

Pozici nezaujme, protože je to úplně jiný segment. Auta velikosti Fabie se zcela běžně používají v celé západní Evropě a nic studentského na nich není. U nás je společenská touha mít za každou cenu velké auto pramenící z hmotné frustrace. Proto se tak daří absolutní holotě Octavii Prima, příležitost vycítila i řada importérů a Megany/Hyundaie se prodávají jak na pásu. To, že má rodina víc aut neznamená, že se používá jenom do města. A to je právě ten rozdíl - minivozítko je fakt jenom do města, malý kompakt je využitelný na ledacos.

protože se auta stále, po malých krocích, genereraci od generace zvětšují, nástupce Fabie, která tímto vypadane, bude nahrazena deriváty, velikostně oproti Fabii většího, současného Pola = A-Entry.

Vymýšlíš si dokola stále stejné pohádky. Popular je svébytný model, který není žádným derivátem Pola. Prokazatelně bude mít zcela jiný interiér, zcela jiný exteriér, o třídu větší rozvor a to i oproti prodloužené verzi sedan. Velikostí bude výrazně větší než je Fabia. Měl jsem takové velmi reálně vidění. Technologický základ by podle označení SK251/1 měl vycházet z Fabie/Roomsteru a tím pádem také z první generace Fabie. Jenže tak jako mají FII/R od roku 2008 jinou přední nápravu, tak může být i tady všechno jinak.

Pro východní trhy (blízko i dalekovýchodní) to bude verze sedan,a nakonec pro Evropu je sedan pro určitou klientelu (třeba starší, bezdětnou, sportovně neaktivní) taky zajímavý typ auta, vždyť Fabie I. sedan, Polo sedan, Ibiza sedan se dobře prodávaly.

Fabia sedan se prodávala tak "dobře", že se během sedmi let produkce dostala jenom dvakrát přes dvacet tisíc vyrobených kusů a v letech 2006 a 2007 se vyhřívala na výsluní prodejů s necelými třinácti tisíci prodaných kusů....

Pro ostatní uživatele verze kombi. Na verzi hatchback ani liftback bych to netypoval, na to tu je Octavia.

Verze hatchback se v případě Fabie prodalo za loňský rok přes 160 000 kusů. Opravdu chceš kupcům vzkázat, že si mají připlatit za Octaviu a nebo jít jinam? Když to řeknu hodně diplomaticky, jenom velmi malý mozeček by si mohl myslet, že se Škoda dobrovolně vzdá modelu, kterého ročně vyprodukuje čtvrt milionu kusů a bude se nějakým šarlatánstvím pokoušet nahradit tento výpadek jinými modely. Samozřejmě je možné, že třetí Fabia bude nakonec hatchback od Popularu. V případě combi by to ale byl mezigeneračně obrovský skok - odhaduju, že sedan měl něco kolem 4,5 metru a tam nebude velký rozdíl.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:smich:

Otázkou je, zda se portfolio Škody do budoucna nesrovná úplně jinak, než je teď . Takhle to vidím já:

- pozici Fabie zaujme "miniŠkoda", stejně se Fabia v Evropě (hlavně tedy na západ od našich hranic) kupuje jako druhé (třetí) auto do rodiny a spíš do města nebo jako studentský kočár.

- protože se auta stále, po malých krocích, genereraci od generace zvětšují, nástupce Fabie, která tímto vypadane, bude nahrazena deriváty, velikostně oproti Fabii většího, současného Pola = A-Entry. Polo nám za ty desetiletí ostatně taky pěkně povyrostlo. Pro východní trhy (blízko i dalekovýchodní) to bude verze sedan,a nakonec pro Evropu je sedan pro určitou klientelu (třeba starší, bezdětnou, sportovně neaktivní) taky zajímavý typ auta, vždyť Fabie I. sedan, Polo sedan, Ibiza sedan se dobře prodávaly. Pro ostatní uživatele verze kombi. Na verzi hatchback ani liftback bych to netypoval, na to tu je Octavia.

- Octavia III: liftback a kombi, z modelů Škodovky nejprodávanější model, proč něco měnit, kromě nutnosti uvést novou generaci

- Superb III: sedan a kombi

- Yeti II

- malé MPV na bázi A-Entry je více než možné, auto velikosti Roomsteru je v současné konklurenci do budoucna nekonkurenceschopné.

- velké MPV: ne

O tom, že by si VW dělal hlavu s nějakým, pro "úzký" okruh fandů nepřijatelným, pouhým přeznačkováním a lehkou úpravou kmenových produktů VW na jinou značku, nemůže být ani řeči. Příkladem je jistě A4-Exeo, Sharan-Alhambra, mini VW-Škoda-Seat, z historie třeba dvojčata Audi 50 - VW Polo (1975)......

Doba je "zlá" a jestliže chce VW být světová jednička, ani nic jiného mu nezbude, než sjednotit celosvětovou výrobu svých modelů až do posledního šroubku. Ford taky "T"-čko dělal jen v jednom provedení a v jedné barvě. A co si budeme namlouvat, expandujícími trhem není Evropa, ale trhy na úplně jiných kontinentech.

:smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://auto.idnes.cz/roomster-se-moc-neprodava-za-dva-roky-dorazi-novy-delsi-pi6-/ak_aktual.aspx?c=A110506_103318_ak_aktual_fdv

Tak to vypadá, že Roomster druhé generace bude na stejném podvozku jako současná generace a iHeute víceméně potvrzuje, že na stejném bude Popular. Takže asi víceméně karosářská verze.

Pokud končí výroba ve Vrchlabí na konci příštího roku, může být druhá generace představená na podzim zároveň s OIII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podle mě se zrovna u GVI podařilo dotáhnout pětku velmi dobře a ničemu rozsáhlý facelift nevadil. Každopádně technicky BUDE A-Entry vycházet z Roomsteru, karoserií to facelift podle mě nebude. Jak říkám, v tom vidění byl interiér Popularu i jeho celková velikost výrazně větší než stávající FII a R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"velmi malý mozeček" :D reaguje:

idnes někdy píše bludy, přebírá zprávy, který vyšly někde jinde již před několika dny, takže bych je bral trošku s rezervou.

Prodloužení má přinést především větší zavazadlový prostor než dosud, prostor pro cestující by se neměl měnit. Nyní je roomster dlouhý 4,2 metru. Nový bude postavený na podvozku chystaného modelu A-Entry.

To, že se místo pro cestující nezmění a naroste jen kufr nahrává tomu, že A-Entry skutečně nebude mít podlahu a podvozek ze současné Fabie, ale z nějaké větší platformy koncernu VW.............

Rozvor kol VW Polo sedan 2552mm, rozchod VW 1450/1496mm

Rozvor kol Roomster 2621mm, rozchod Roomster 1436/1500mm

A ještě přidám poznámku, že by u A-Entry by ŠA byla blbá, kdyby použila nápravu z F a R, protože ta nemá moc dobrou odolnost proti "východním" ( a bohužel tedy i našim) silnicím. Když to tady na fóru čtu, co Fabiáci řeší za problémy s životností komponentů přední nápravy 30tkm, říkám si ještě že mám bezproblémovou OI-čku, kde se max. vytluče neoriginální silentblok stabilizátoru.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že se místo pro cestující nezmění a naroste jen kufr nahrává tomu, že A-Entry skutečně nebude mít podlahu a podvozek ze současné Fabie, ale z nějaké větší platformy koncernu VW.............

Zadek Roomsteru je jednoduchá náprava pocházející z Golfu IV/Octavie Tour. To je i teď velmi solidní základ.

A ještě přidám poznámku, že by u A-Entry by ŠA byla blbá, kdyby použila nápravu z F a R, protože ta nemá moc dobrou odolnost proti "východním" ( a bohužel tedy i našim) silnicím.

Současná náprava je už tři roky ve výrobě a jde o modifikaci PQ25. Pro inspiraci přidávám méně známé foto s nárazníkem Popularu a ne Toleda. Je otázka, jestli je vše při starém a nebo je předek nějak rozšířený.

post-14317-0-10910900-1304688026_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podle mě se zrovna u GVI podařilo dotáhnout pětku velmi dobře a ničemu rozsáhlý facelift nevadil. Každopádně technicky BUDE A-Entry vycházet z Roomsteru, karoserií to facelift podle mě nebude. Jak říkám, v tom vidění byl interiér Popularu i jeho celková velikost výrazně větší než stávající FII a R.

o to pokoj ze dotiahli, ale preco to z toho robia dalsiu generaciu .. ?

no nechame sa prekvapit .. inak myslim si ze upustia od toho dnesneho dvojautoveho dizajnu ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

A?

Takže si to shrňme. Máme tady

a) mulu postavenou na Roomsteru ve dvou verzích (Škoda a Seat) - což by po všech stránkách odpovídalo pravědpodobnému podvozku A-entry, vpředu přitom s klidem mohl být rozšířený rozchod a nemuselo to být z fotek patrné

B) přeloženou OII - což je na OIII malé, pro Yetiho se nehodí a u Popularu nepřichází použití techniky z OII do úvahy

c) jakousi fotku sedanu Fabie - což by mohlo být dvojče Pola Sedan nebo pouze úprava zadku

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě ta přeložená OII byla pravděpodobně extrémní zátěžový test zadní nápravy z A-Entry, protože se (nejenom) tady mluví o sedanu/liftbacku/combi. R nemá tak dlouhý zadní převis, takže na něm nejde úplně stejně simulovat zatížení jako na OII. Navíc rozdíl šířky zadních náprav OI(R,A-ENTRY) a OII je jen 14 mm, což se snadno na fotce schová.

Editováno: , autor: NNN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z čeho je ovšem ten přední nárazník, ostatně Popular by měl být širší než Fabia/Roomster a na fotkách nárazníky moc rošířeně nevypadaly.

Jak se teď dívám na ta kola, poklice Gaspra jsou patnáctky. Guma by ale opravdu mohla být 195/55 R55. Trochu mně ale uniká smysl testování už vyvinutých komponent s prakticky jiným autem.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://bharathautos....motor-show.html

Fabia Sedan údajně už ve Frankfurtu společně s mini. Člověk z Škody Indie tím víceméně potvrdil, že Rapid se nerovná Popular. Všimněte si toho kusu zadního okýnka na fotce z továrny - vypadá podobně, jako u Pola Sedan. Mohlo by teda jít o hybrid předku Fabie, prodlouženýho podvozku Pola sedan a upravenýho zadku. Přecejenom, Fabia je na sedan asi hodně vysoká.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je důležité myslet na to, že OIII se může velmi snadno hodně zvětšit (a zvětší se - nová platforma by měla mít několik variant podvozků a O by měla dostat tu s tuším 2680mm - tzn. nárůst o víc jak 10cm). Pod to se krásně vejde Popular s 2613mm a Rapid (o nějakých pět nebo kolik cm menší rozvor) zřejmě bude prodávaný jenom v Asii (velká touha po sedanech) jako malé auto. Tuším sám Vahland řekl, že Popular bude globální auto.

Pokud by ale ten sedan byl představený ve Frankfurtu, je možné, že se malý sedan dostane i do východní Evropy. Je ale divné, že se o něm prakticky nikdy ani nešpitlo a to ani v souvislosti s místem výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...