Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
V ‎21‎.‎1‎.‎2018 na 14:24, luban napsal:

Chystám se koupit přítelkyni Rapida a tak už nějakou dobu sleduji skladové vozy v autosalonech a poslední dobou se to dost vyprázdňuje a Rapidů ubývá. Je o ně větší zájem, nebo je prodejci neobjednávají, nebo budou od určitého KT nějaké novinky či změny? Nemáte někdo nějaké info? Pokud se chystá něco nového co by stálo za to, tak bych s koupí ještě počkal.

 

je o ně velký zájem, proto jsou i dlouhé dodací termíny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 11. 2017 na 20:16, Rypicong napsal:

To je i důvod proč končí Rapid lift, kokuroval Octávii lift.

 

To je podle mně blbost. Já jsem třeba chtěl nové slušně vybavené a svižné auto. A chtěl jsem utratit tak max 370 tisíc.

No za to slušnou Oktávku nemáte. Takže kdyby nebyl Rapid LB. Asi bych měl buď Fabii combi, nebo úplně jinou značku. Možná Fiat Tipo. Ten byl druhý hned po rapidu.

Sice je rapid jako okta, ale přímá konkurence to podle mně není. Já parkuju venku a oktávky se moc kradou, tu bych nechtěl. Rapid je ok. Z tohoto důvodu jsem ani nebral navigaci. Jen rádio s doykáčem. Aktualizovanou navigaci mám v mobilu.

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

"Vision X měří na délku 4 255 milimetrů, na šířku 1 807 mm a na výšku 1 537 mm. Dále se počítá s rozvorem 2 645 mm" ... takže tak nějak máme zhruba potvrzeno kterou z variant rozvoru dostane Spaceback II - mezigeneračně o 3 cm a o 5 cm méně než OIII. Trochu jsem se obával, aby nebyla použita varianta rozvoru 2600 mm..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tento odstavec: "Ostatně ne nadarmo koncern Volkswagen vyvíjel agregát 1.0 TGI, který už můžeme znát třeba z Pola. Nelze očekávat, že by se tento motor objevil ve stávající generaci Rapidu, ta totiž letos skončí, u nástupce je však jeho zástavba více než reálná." 

A tiež som narazil aj na tento článok: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/441066-skoda-rapid-skonci-nahradi-ju-spaceback/

A niekde v telke som videl aj rozhovor s nejakým zástupcom zo škodovky a ten tam hovoril o tom že rapid touto generáciou končí a nahradí ho crossover.

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@achiles4 Však ano, skončí dosavadní generace a přijde nová. S tím crossoverem, pokud jsme četli to samé, tak se spekulovalo, že nahradí Fabii kombi a Rapid liftback (podle mě úplná hloupost, ale whatever). Dnes už myslím na 100 % můžeme říct, že přijde nový Spaceback. A určitě to nebude crossover, který má vycházet z Vision X a půjde o obdobu Arony.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 7. 3. 2018 na 12:00, Twisted napsal:

@achiles4S tím crossoverem, pokud jsme četli to samé, tak se spekulovalo, že nahradí Fabii kombi a Rapid liftback (podle mě úplná hloupost, ale whatever).

Jak může fabii co  se dá koupit za 300 tisíc, nahradit auto co bude počitám začínat tak na 430 tisících kč.

Kdo chtěl fabii lowcost výbavu do 330, tak to se bude dívat úplně po jiném autě než crosoveru.

Spíš Fiat Tipo nebo i30.

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si, že by se Rapid celkově špatně prodával: http://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2018-01-16-rekordni-dodavky-2017 
 

Dodávky vozů značky ŠKODA v roce 2017 (v jednotkách, zaokrouhleno; +/- v procentech oproti předchozímu roku):

1. ŠKODA OCTAVIA (418 800; -3,9 %)
2. ŠKODA RAPID (211 500; -0,6 %) 
3. ŠKODA FABIA (206 500; +2,1 %) 
4. ŠKODA SUPERB (150 900; +8,7 %) 
5. ŠKODA KODIAQ (100 000; - ) 
6. ŠKODA YETI (69 500; -27,8 %) 
7. ŠKODA KAROQ (6 300; - ) 
8. ŠKODA CITIGO (prodej jen v Evropě: 37 100; -8,8 %)

 

Problém je, že Škodovka má nedostatek výrobních kapacit, zejména v Evropě a je lepší prodávat drahá auta než levnější. Dále mnoho fleetových zákazníků místo holé Oktávky opravdu pořizuje pěkně vybaveného Rapida a ještě ušetří, ale to se nelíbí prodejcům ani Škodovce.  Do řady Oktávek schází hatchback, který by konkuroval Focusu a i30. Povýšit Rapida Spaceback jak rozměrem, kvalitou i cenou je pro všechny (mimo normálního šetřivého zákazníka) dobrá volba. Pokud bych byl ekonom ŠA, udělal bych to stejně a navíc zařízl Citigo.  Rapid sedan asi bohužel doplatí na to, že se až moc podobá Oktávce sedanu ale je za výrazně menší cenu, možná se bude prodávat jen v Asii, kde mají hlouběji do kapsy.  Pořád si myslím, že i přes postupné zdražování je Rapid Sedan nejlepší volbou hodnota/cena.
Bohužel ze Škodovky se stává lepší značka, za kterou bude třeba si připlatit, pryč jsou doby kdy dostaneš VW za cenu Škodovky a větší kufr k tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco na tom bude, Rapid je dnes všestranně zajímavý za ty peníze a paradoxně možná až moc (když zkoušeli méně podbízivé nacenění, přišel pokles). Ale myslím, že nový Rapid zůstane levnější než Octavia, protože si ponechá techniku Pola/nové Fabie, jen rozměrově se přiblíží Golfu. Otázkou je sedan, ale opravdový tříprostorový sedan v Asii, ten asi nějakým způsobem nahradí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jiribur: To jsou ovšem celosvětové dodávky. Sice se nezveřejňují dodávky modelů podle regionů, vodítkem je ale výroba. Tam se rozlišují jednotlivé země, resp. vlastní a cizí závody.

 

                                                     2017                             2016

ŠKODA RAPID                              31 561                          31 715           -0,5 %
ŠKODA RAPID SPACEBACK          49 553                          52 975           -6,5 %

ŠKODA RAPID celkem                 81 114                           84 690           -4,2%

SEAT TOLEDO                             13 146                           18 029           -27,1 %
 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nejsou udaje za CR, ale evropskou variantu liftback + spaceback. Zapomněl jsem přidat ještě Rusko, tam se jedna take o liftback

 

                                         2017         2016

ŠKODA RAPID  RUS         32 956     28 743    +14,7 %

 

Čínské verze (sedan) se vyrobilo 84 tis. ks a indickeho "Pola sedan" 12 tis.

 


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ani nevím, jestli to tady už bylo nebo ne. Někde se Spaceback obejde bez jména Rapid už dnes:

 

20180514_084202.thumb.jpg.08bdccd43ec6583589acfe88433a39bc.jpg

 

Toleda se vyrábí už jen minimální množství, cca 25 kusů denně a něco mně říká, že možná už ani facelift neuvidíme. Nástupce byl oficiálně popřen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...