Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

 V moji konfiguraci stal Rapid 360 tsic  Oktavka skoro 470 tisic po slevach.  A to mam rapid style 81 kw k tomu par veci extra. Mne nepripada ze za tech par cm navic a mirne lepsi podvozek stalo za to vyplaznout dalsich 100 tisic. Navic co se tyka interieru je rapid ucelenejsi, Oktavka je nejaka rozsekana. No a oktavky se rocne ukrade v cr 1500 a rapidu 30 kusu. Navic rapid s tsi je uvnitr tizsi nez lecjake premiovky za 700 tisic. Takze za 360 za LB Style neni co resit. Max vybava, prostor a tiche auto. Delka  4,5 metru. Pro lidi co meli Feldu nebo Fabii 2 je to luxus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ta kvalita dílů u Octávie je ale jinde. Rapid má ten zmíněný kompresor klimy SANDEN, mě už hučí i palivové čerpadlo. Jedno madlo na seřízení sedadla mi zůstalo v ruce atd.

Mám sice model 2017, ale už asi po třetí mi začíná vrzat plynový pedál atd.

Tohle kamarád na Octávii nezná, jen mu hned po koupi pískal klímnový řemen, made in taiwan a ten si na vlastní žádost nechal vyměnit za německý :-)

Protože mám spoustu kolegů ve firmě co mají podobně skoronová auta jako já, dovoluji si tu uvést můj soukromý průzkum

F. Focus III 1.6 2017 - najeto asi 25000km - žádná závada ani pazvuk

P. 308 1.6 HDI 2016 - najeto 45000km!! - žádná závada ani pazvuk

K. Ceed 1.6 GDI 2015 - najeto cca 30000km - žádná závada ani pazvuk

Audi Q3 1.4 TFSI 2015 - najeto cca 20 000km - žádná závada ani pazvuk

Dacia Logan MCV 1.5 DCI  2015 -najeto cca 30000km - žádná závada ani pazvuk

Peugeot 2008 1.2 Puretech 2018, najeto cca 5000km - žádná závada ani pazvuk

 

A teď můj Rapid 2016/12 Fresh 1.2 TSI 66kw

- 2000 km podivné pískání od motoru po delší cestě na dálnici> reklamováno > příčina nezjištěna, neopraveno

- 3000 km vůz přestal topit na nohy > reklamováno > musela se překalibrovat aut. klima, opraveno

- 4000 km začal vrzat plynový pedál > reklamováno > namazáno opraveno na chvíli

- 6000 km začal vrzat  spojkový pedál > reklamováno > celý vyměněn, opraveno

- 5000km všiml jsem krabatění předních sedaček kolem švu, neměl jsem sílu to reklamovat, ale budu :-)

- 8000 km v létě na dovolené začal bzučet ten SANDEN kompresor, občas jsme kvůli tomu i zastavili protože to leze na nervy > reklamováno > neopraveno, neuznáno jako závada!!!

- 12000 km začaly vrzat manžety v přední nápravě při maximální rejdu > reklamováno > opraveno promazáním speciálním přípravkem

- 16000km začal vrzat plynový pedál, reklamováno > namazáno opraveno na chvíli, nakonec jsem to nevydržel a sám si to namazal kvalitnějším silik. mazivem, fakt ostuda.

- 19000km při startu a na volnoběh doslova vrže palivové čerpadlo > reklamováno > reklamace neuznána protože při jízdě to téměr nejde slyšet !!! - ostuda

 

Tak tohle je Rapid v mých očích, lowcost, který si to ani nezaslouží, naprosto zbytečně si kazí pověst.

 

 

 

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevim co to máte za auta :DPředchozí Rapid měl 117 tisíc a jediné co mě potkalo byl polonefunkční ostřik zadního okna a zvlněný kotouče (ale až ty nový neorig), což bylo oboje asi v 80-90 tisících. Žádný vrzání pedálů, pískající klima a podobný srandy :) Možná nějaká drobnost, ale nic mě teď nenapadá :)

 

Za mě radši Rapida v pěkný výbavě, než Octu v sociálu. Zas tak zlý to neni. A to jsem měl Audi, která byla zpracováním a kvalitou materálů absolutně jinde než škodovka. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nepopírám, že někdo má třeba méně povedený kousek, ale když čtu něco o pískání - neopraveno, hučení - neopraveno, vrzající pedál:lol: - namazáno, atd pak se mi vybavuje slovo "přecitlivělost". 

Někdo bude se Škodovkou pořád nespokojený, ale zato Peugeoty, Kie nebo Dachny jsou evidentně naprosto dokonalý :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Svýho Rapida jsem koupil obrazně řečeno z nouze, neměl jsem od něj velká očekávání,ale musím uznat že mě to auto docela příjemně překvapilo a mám ho rád i přes jeho neduhy.Koupil jsem ho v rámci škoda plus,MR 2017 16 měsíců stáří a 23tis.km,1,2 TSI 66kw Style,jen mě u týhle výbavy překvapila absence tempomatu a ovládání na volantu které má i nižší verze no prostě Škoda.... Spotřeba super,auto svižný, poslouží,doveze na nákup i dovolenou,trochu užší interiér ale jinak prostorný až dost,kufr u liftbacku obrovský,design neoslní ale zároveň nestárne, věřím že neurazí ani po letech,za mě to je za ty prachy celkem dobrý auto, který má samozřejmě i svý mouchy ale ukažte mi který auto je nemá, takže asi tak

Editováno: , autor: Martin730
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid není mrtvý. Opakuje se historie. Tak jako byl první Superb v mnohem větších objemech prodávaný jako Passat Ligyu, tak je Rapid prodávaný jako Jetta/Santana. Teď bude v nové podobě prodávaný jako samostatná značka, model VA3.

 

https://www.auto.cz/sanghaj-2019-sedeli-jsme-v-cinskem-dusteru-jake-je-suv-nove-levne-znacky-jetta-128813

 

P.S. všimněte si i Atecy a její prodloužené verze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Indický derivát Rapidu Pola Sedan v aktuální podobě. Je libo Rapid MC na chůdách a se zástěrkama?

 

https://www.autorevue.cz/auto-expo-2020-co-vsechno-skoda-vystavuje-v-indii-nic-levneho-necekejte

 

Mimochodem, je k vidění SIII Sportline bez matrix světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...
V 25. 4. 2020 na 20:07, bojler napsal:

Sice s par chybami a opomenutimi, ale na dnesni dobu vyborny clanek se zajimavymi detaily:

 

https://www.autickar.cz/clanek/skoda-rapid-jak-to-bylo-tehdy-a-jak-se-to-zda-dnes

Pěkný článek. Na tu dobu si vzpomínám jak přišel Rapid a byl opravdu předražený a měl holý zadek výbavy. To byl liftback. Prodeje byly žalostné a tak se muselo "něco udělat.

Spaceback pak oslovil nejen ženy, ale i lidi co nedosáhli na Golf a hlavně pak přišly normální ceny, zejména Fresh výbava nalákala kdekoho včetně mne :-) Troufám si tvrdit, že Rapid zachránily tyto věci:

- snížení ceny

- zlepšení výbavy a trochu i interiéru, vlastně akční nabídky jako Fresh apod.

- velmi dobré motory 1.2 TSI EA211, díky tomu, že Rapid je lehký, dodnes překvapím kdejaký "starý tunning" a jen zamávám zadním stěračem v kopci na dálnici :-)

 

Jinak já si nemyslím, že Rapid skončil, jeho pokračování je Scala - opět podvozek se segmentu B, klimatizace SANDEN a někteří majitelé už také hlásí nedobrý stav zadních brzdových kotoučů po 20 000km :-) a tak trochu neprémiový rejd(jako Rapid). Škoda to vlastně udělala fikaně. Aby nemusel lavírovat mezi spacebackem a liftbackem, udělala něco mezi :-)

Jedním typem vozu tak zkusila uspokojit fandy spacebacku i rodinného liftbacku :-)

Problém bude, že konkurence vyrostla, za 400tis.kč jde u ní pořídit širší vůz v kombíku i s turbo čtyřválcem a nebo hodně vybavený a také širší hatchback. Škoda zatím trumfuje dostupným servisem a službami, to je její velké štěstí! Další dobrou zprávou je, že sleduji pokles cen skladovek Scaly na "přijatelnou" úroveň. Každopádně kombík pro typickou českou rodinu to není, a tak velký comeback naopak teď zažívají výprodeje ročních Octávii III za skvělé ceny. Navíc OIII má daleko poctivější techniku v útrobách, než Scala a češi to vědí..

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Použití úzkých a krátkých sedadel s kostrou společnou se Citigo se nepovedlo nikdy napravit...

V tom teď vidím s odstupem času velikou slabinu. Nikdy jsem nevydržel za volantem víc než hodinu bez bolesti zad a nutnosti protažení, ve Scale 4 hodiny a nevím, že sedím v autě :) Podle mě byl ale Rapid velice populární a povedenej model i ta cena byla pohodová, megaprostor pro nohy vzadu, kufr jak kráva, jednoduchá technika. Čo bolo to bolo, v dnešní době je to ale retrocar. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

https://www.testyojetin.cz/ojete-vozy/skoda/ojeta-skoda-rapid-1-0-tsi-trivalec-je-spolehlivy-starsi-kusy-mivaly-problemy-se-spojkou?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=501711&dop_req_id=JSnUv3jmfEE-202101121100&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

Milé "překvapení" je, když jsem zjistil, že si rapida pořídilo už několik známých.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No už to vyšlo ve Světě motorů č. 4/2021, ale nějaké popsané podmínky provozu  a v jakém směru se majitel o auto staral, tak ty tam popsány nebyly. Ale i tak to vypadá, že motor dopadl celkem v pohodě, dokonce mu naměřili na válcové zkušebně skoro 100kW!!! Kompresní tlaky trochu nižší, ale pořád v normě. Dokonce zjistili, že i rozvodový řetěz po cca 250.000 km tam byl původní a nepřeskočilo to, i když byl již přes mez vytahán. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděl jsem video na YT a koupil i Svět motorů 04/2021. Já mám MR2019 1.0TSI 81kW, takže úplně jiný motor. Spíše mě zajímalo opotřebení zbytku vozu. Mám Rapida od října 2019 a mám najeto 11400km, takže co tak čtu a vidím, tak bych měl mít dlouhá léta klid. Jedině mě asi čeká reklamace Sandenu, ktreý mi v září trochu pískal. Je zajímavé, že na plný výkon v létě je tichý a chyba se projeví právě až při rozdílu teplot o cca 2-3stupně. V testu po 100tis km udával pan Vaculík cca 60% destiček, takže já je mám tak na dvanáct let a to už to auto asi mít ani nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...