Přejít na obsah

Akubaterie


KStan

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

Š O2 Diesel 77kW/2005 po 2 dnech odstavení vozu jsem s původním akumulátorem 61Ah nenastartoval.

Dal jsem novou akubaterii VARTA 61Ah.

Pro jistotu jsem si provedl měření.

Zjistil jsem, že po zamčení tečou cca 2A cca 2minuty, potom proud klesne na cca 0,4A

Tzn že:

za 24 hodin se z baterie vybije cca 12 Ah. za 5 dní úplně vybitá baterie (60Ah)

Snažili jsme se lokalizovat poruchu, postupným vytažením pojistek a odpojením alternátoru.

Vadný okruh jsme nenašli

Máte někdo s tímto zkušenosti, proud se mi zdá velký očekával bych max. do 0,1A ( příjmač zamykání atd)

Nevíte o někom v Brně, kdo dělá elektriku Š O2, servisy mají dovolenou a dávají termíny až na leden 2009.

Případně radu,kterým směrem hledat příčinu

Díky

k.stan@seznam.cz

Stan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Š O2 Diesel 77kW/2005 po 2 dnech odstavení vozu jsem s původním akumulátorem 61Ah nenastartoval.

U OII se baterka skutečně vybíjí, kór teď v zimě.Já mám Okinu připojenou na automatickou dobíječku Banner a jsem bez problémů-tedy skoro.Zrovna včera jsem konzultoval s technikem od Akumy proč baterka ztrácí kapacitu i na této dobíječce (1,8A dobíjecí proud) a on mi řekl toto:

Bolest moderních aut je ,že alternátory aby nepoškodily elektroniku, dávájí dnes napětí jen 13,8_13,9V, kdešto staré dávaly 14,5_14,7V což způsobovalo vaření elektrolitu v baterce a tím i její lepší dobíjení.Dnes baterky ve voze nevaří a postupně se v elektrolytu odděluje kyselina od vody.Jako jednoduché nápravné opatření je vyndat baterku,připojit ji na jakoukoliv nabíječku a silným nabíjením cca 2 hod provařit elektrolit a pak ji nízkým napětím dobíjet až začne opět vařit.Tím se výrazně omezí její schopnost samovybíjení respektivě udrží déle svou kapacitu.

Pokud bydlíš v domku máš možnost každý den přímo v autě připojit nabíječku nastavenou na slabé dobíjení (2,0 A) a udržovat ji v kondici.Pokud bydlíš v paneláku je je lepší mít baterky dvě, jenu doma nabíjet a druhou mít v autě a střídat je.

Osobně nevěřím, že ti v servisu najdou nějakou zásadní chybu v elekrice spíš budeš muset baterce věnovat větší pozornost, zvlášť pokud je starší 2 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu

Dnes už jsem přesvědčen, že se nejedná o vadnou baterii, v autě byla 48 hodin nová, po odstavení 52 hodinu jsem s novou bateriií nenastartoval, předtím jsem jel jsem cca 500km, altec dobíjí cca 14,4V,

Závada je je v elektroinstalaci auta, tvz. režimu spánku ma být odběr cca 0,03-0,05A, ale moje auto bere 0,4A. (10x více) Navštívil jsem 3 brněnské servisy, ale elektrikáři mají dovolenou budou až po novém roce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Díky za radu

Dnes už jsem přesvědčen, že se nejedná o vadnou baterii, v autě byla 48 hodin nová, po odstavení 52 hodinu jsem s novou bateriií nenastartoval, předtím jsem jel jsem cca 500km, altec dobíjí cca 14,4V,

Závada je je v elektroinstalaci auta, tvz. režimu spánku ma být odběr cca 0,03-0,05A, ale moje auto bere 0,4A. (10x více) Navštívil jsem 3 brněnské servisy, ale elektrikáři mají dovolenou budou až po novém roce.

Jak to dopadlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...