Přejít na obsah

Velká spotřeba O1 1,6/55kW


Vigi

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych požádat o radu. Mám Octavii r.v.97 1,6/55kW. Najeto 120 000 km. Nedávno jsem měnil lambda sondu ještě v záruce (skoro 2 roky stará). Auto chcípalo na volnoběh a v sondě cosi chrastilo. Po výměně asi za dva dny závada škrtící klapky. Auto nedrží volnoběh a hned zhasne motor. Klapku jsem vymontoval vyčistil. Motor otáčky drží. Závady z paměti byli vymazány a provedeno základní nastavení. Bohužel jsem zjistil asi po týdnu, že auto má neskutečnou spotřebu. po dálnici lehky plyn a okamžitá spotřeba 15l, při 90km na okresce se zahřátým motorem cca 10l. VAG neukazuje při kontrole žádné chybové hlášení. Věděl by někdo poradit? Děkuji

Edit: auto netáhne jako dřív

Editováno: , autor: Vigi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejspis neco co se podili na priprave, regulaci smesi, sam muzes zkontrolovat diagnostikou jestli je doba vstriku v intervalu, pripadne jestli osciluje napeti na lamda sonde a pak si nechat na osciliskopu zmerit lamda sondu dukladne, i kdyz pises ze jsi menil za novou, cert vi v jakem stavu a jak byla namontovana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

počkat jak 12l na sto???? nekoukejte furt tupě po palubním PC !!! když v létě odjíždím od baráku, tak začínám na 15,4l...ale neřvu že mi to žere 15litrů :palec2:

vyjezděte nádrž a vypočítejte to ;) pokud i podle výpočtu bude spotřeba 12l na sto, tak je něco v nepořádku. Pokud vám to opravdu tolik žere, tak na nádrž nemůžete ujet víc jak 450km :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V létě mam taky okamžitou 15l[nebo jsem tedy měl], teď začínám na 40l a než se motor ohřeje tak je tam mezi 20-30l a to přidávám minimum plynu.

Jinak k mé závadě: už to zahlásilo po několikáté chybu škrtící klapky, objednal jsem si jí, tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha tak to je docela divný. ani při manévrování z garáže a po dvoře(celkem lahůdka ;) ) mi to nevylezlo nikdy přes 16l, pak to padá při jízdě po rovince nebo z kopce rychle dolů, jenže jak příjde stoupání a člověk přidá tak to zase skáče nahorů - co desetina litru to vteřina :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prosím tě TomášT jak ty by jsi hodnotil špatné použití zapalovacích svíček.měnil jsem před cca 10měsíci zapalovací svíčky,původně jsem tam měl Ngk,vyměnil jsem je za Brisky a mám dojem že konzumace benzínu mi vylítla asi o 1,5-2,0litry na 100km.docela mě to dlabe,ty starý NGK už nemám,a kupovat nový,při čemž nevím jestli bude efekt lepší se mi nechce.poradíš-děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam zkušenost z vw g2 1,8 benzin. Stejny veci jak popisujes, menena lambda, filtry, svicky.. Auto žralo a netahlo a všade mi řikali že je to starej kram a je to proste tak. Nakonec sem zajel do autorizaku vw, kde na starym golfu seridili predstih a zas to byla raketa :)

Tak jen že to muže bejt i předstih, no, ale odbornik nejsem. gl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivový filtr je vpravo vzadu pod podlahou, tam kde je značka pro zdvihnutí auta (např. MANN WK 730/1 (1J0 201 511 A)),

svíčky můžeš koupit i levnější než NGK (ty jsou samozřejmě kvalitní), ale výrobce doporučuje i bosch, konkrétně BOSCH SUPER

plus FR 7 LDC+ (+7), 0242 235 668. To vše platí pro tu starší 1.8 s hliníkovým sáním.

Sežeň si někde nějakou literaturu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak dnes jsem vyměnil svíčky jak jsem psal víše.původně brisk nyní jsem dal Ngk Bkur 6et 10.když jsem vynadal svíčku Brisk tak jedna z nich měla kouslé těsnění což jí nepustilo aby se uplně dotáhla,tím pádem bylo jiskřiště na téhle svíčce víš než na ostatní..viz obrázek.jen co jsem jel z garáže domů,jsem postřehl zlepšení,zdá se že cukání v nízkých otáčkách zmizelo,ale nechci nic zakřiknout.uvidíme jestli klesne i spotřeba.je možné že to bylo tímto způsobeno?proč k tomu došlo je jasné,na svíčky není vidět,protože jsou utopeny asi 10cm,v motoru.

post-28832-1265885529_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to víš, že to vliv mělo. Okolo té nedotažené svíčky určitě unikal kompresní tlak, takže ten válec asi spaloval dost mizerně. Muselo to mít i citelný úbytek výkonu, proto větší šlapání na plyn a větší spotřeba. No ještě že ta nedotažená svíčka nevysřelila z hlavy :feve:

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máš pravdu TomášT mělo to ubytek výkonu.a to jak píšeš tak znatelný,že mě blbce to nenapadlo kouknout na svíčky hned.ještě se zeptám když jsem vyndával svíčky tak ta s tím kouslým těsněním byla z vrchu jakoby od oleje,možná benzínu,to bych chápal,ale i druhá svíčka která byla myslím si v pořádku dotažená tak byla od něčeho zasraná.upřesním místo:nad 6ti hranem zhruba v místech nápisů na svíčce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, chtěl bych se zeptat mám octavii 1,6 (55KW) a spotřebu teď mám kolem 11l ... tak před 2 rokama sem měl jen 9l. Nevíte někdo čím by se to mohlo tak zvednout? Je pravda že sem měl menší bouračku kde sem zajel do lesa :) ale geometrie a všechno je v cajku. Svíčky jsem vyměnil ale spotřeba nějak neklesla .... Mohli by jste mě poradit? :help: kdyžtak piště na můj mejl kali-topr@seznam.cz

Děkuju :palec2:;)

Editováno: , autor: Kali - topr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...