Přejít na obsah

1,2HTP klepání při volnoběhu, vibrace a pár dotazů


GoofyX

Doporučené příspěvky

Zdravim,

tak jsem zacal toto forum procitat pravidelne, protoze na netu se clovek dozvi vice nez v autor. servisu. Drive jsem mel Fiat Tipolino a musim rict, ze jsem se o nej staral a vsechno info z netu bylo vzdy na 100 pro a s auti jsem nikdy nebyl v servisu :) Ale k veci ...

Prisla chvilka a ja koupil new car v podobe Fabie 1,2HTP 47kW, coz musim konstatovat neni vubec spatne vozitko (prosim o vynechani komentaru na tema, ze Fiat neni auto atd. :angry: )

Ale protoze tenhle motor vubec neznam, ale nepovazuji se za uplneho blba, tak bych se chtel timto poptat na par veci, co me zarazili, ale nechci se hned hnat do servisu, - patrim k tem co divne zvuky strasne resi :D

1) najeto mam par tis. km, ale docela me prekvapuje, jak ten motor slusne na neutral vibruje, je toto normalni ? Jako na volantu to je citit pouze nekdy a malinko, ale kdyz jsem se dneska koukal na ten motor, tak me to prijde dost ?! Ale snad ma skodovka dobre silentbloky :)

2) to asi souvisi s tou prvni veci, - kdyz bezi motor na neutral, tak se v motoru ozyva takove divne hluboke chrasteni (nekde se tady o tom psalo, ze to je prevodovka ?!), tak nevim, jestli to mam resit nebo ne a co od toho cekat ? Je to takovej zvuk, jak kdyby nekdo klepal na blok motoru druhou stranou sroubovaku :D Odkud to jde, ale netusim :( Ale jestli to dela prevodovka, tak by me zajimalo co presne ?

Jinak me to prijde, ze bezi uplne pravidelne a v poho, ale tenhle zvuk me prijde takovej "jinej", ale kolega ma starsi Fabii, stejny motor a toto mu to nedela a nebo opravdu malinko.

No zatim je to asi vse co jsem nasel, ale treba se jeste neco najde ;)

Diky za reakce

V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor mám stejný, ale asi moc neporadím. Motor na neutrál opravdu dost vibruje - a musím říct, že i mne to překvapilo - ale na druhou stranu zmáknuté to mají a vibrace se do auta moc nepřenáší. Že občas motor jakoby chrastí - to mi přijde spíš u studeného motoru - za tepla ne. Porovnej to u sebe u studeného a prohřátého motoru. Navíc po pár tisících km se motor jakoby ztišil - nebo jsem si zvyknul a teď u něj nic zvláštního nepozoruju. Ale pokud bych měl opravdu podezření na něco nekalého, tak bych se nebál do servisu zajet a slušně se na to pozeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tu samu motorizaciu a vibracie sa mi ani za studena (nieto este za tepla) neprenasaju do interieru,a ni do volantu.

Auto je zvonku tichsie ako zvnutra, tolko moj postreh

Npocujem ziadne neprirodzene zvuky, takze neviem, a to mam dost citlive usi

prirodzene zvuky a prirodzena vibracia tohto motora je daleko lepsia ako u starsich 1,4 MPi ci uz 44kW ci 50kW verzii, tie kopali jak do sedacky tak do volantu a to dost citelne aj pri zahriatom auta.

Ja na volnobeh pri zahriatom aute ani nepocujem motor, musim pozriet na otackom a to mam dot vycibrene usi, ale mozno to je ohlusenim po dlhsiej jazde na dlanici pri 130km/h sa pod vplyvom vysavacoidneho zvuku a 4000ot dovnutra dostava slusna porcia hluku (ale je nizsia ako u mnou jazdenych aut pri 4000 ot)

holt ze to toci cca 4000ot pri 130km/h je dan za kratke sprevodovanie (pozor, nemylte si so zvysenou spotrebou).

Tieto zvuky co pipisujes ja nepozorujem, takze iste to nieje standardne, alebo ak je, tak ja mam nestandard <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty zvuky, pokud to není tutově kovové klepání bych přičetl nezvyklosti zvukového projevu, který je u tebe nový, porovnej studený a ohřátý motor.

Vibrace na volnoběh jsou asi normální, nicméně já vyřešil úpravou ŘJ (chip), při kterém mi bylo nabídnuto zvýšení volnoběžných otáček a taky se lépe auto rozjíždí.

Přeji hodně spokojených km, mám stejný motor a vzhledem k tomu co jsem mohl očekávat při pohledu do papírů - 1,2, tři válce, 47kW, jsem nadmíru spokojený a motor toho umí o dost víc než na zmíněném papíře.

Auto jsem kupoval jako "třetí do rodiny", ale teď s ním jezdím nejvíce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj je pravda ze kolega na tom ma uz najeto cca. 20tis a vubec nic takoveho na tom motoru nepozoruju <_< , tak snad to bude OK. Preci jen je to v zaruce, tak tomu rok dam a pak se uvidi. Ale kdyby mel nekdo podobne poznatky, tak at je sem urcite napise, alespon clovek vi, ze v tom neni sam.

Dikes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
  • o 1 měsíc později...

Já jsem vibrace u mého motoru 40kW začal pozorovat cca při najetých 80 000km, do 84 000km jsem to ještě neřešil a žil v domění, že mám špatnej silentblok, ale po náštěvě servisu a napíchnutí na diagnostiku mi bylo sděleno, že je špatná hlava. Kompletní výměna, vše vyřešila a motor zase šlape, tak jak má ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co znamená par tisíc,?

1)třívalec vibruje někomu víc někomu míň bohužel tyhle motory je kus od kusu a pokud nic neukazuje vag a motor jede normálně tak bych zkontroloval právě ty silenbloky a kompletně celé uchycení motoru.

2)chrastění od převodovky většinou dělá spojkové ložisko,někomu to nevadí a vymění až při nové spojce,někdo ho vymění dřív provozu to nijak nevadí,zda je to ložisko poznáš tak,že p sešlápnutí spojky chrastění utichne protože se převodovka odpojí a přestane se točit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal pred HTP Renault Clio a tam sa motor ani nepohol. Keby som ho nepočul, tak ani neviem že ide. Tiež som bol z toho vyplašený, keď som sa pozrel na motor na voľnobeh. "Chudák" sa triasol, ako by mu bola zima. Už som si na to zvykol aj na tie pazvuky ktoré z toho pri ranných štartoch vychádzajú. S tým sa musíš zmieriť a nepočúvať to veľmi inak sa s nim dá žiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, dnes v noci som si všimol na volnobehu pri zohriatom motore(okolitá teplota vonku cca 3st.) sem-tam celkom silné vibrácie, ktoré bolo cítiť v interiéry(podlaha, volant). Ručička otáčkomera sa ale ani nepohla a tiež to nebolo doprevádzané žiadnou zvukovou kulisou - vnútri v kabíne nie je zohriaty motor na volnobeh temer vôbec počuť.

Rodinné auto 99tis km reálnych, zatiaľ (klop klop) pekný ťah, spotreba i dynamika.

Dôvod sa dačoho obávať a dačo očakávať alebo prirodzený prejav HTPčiek?

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca pred týždňom som to mal napichnuté a hlásalo chybu 16555, ale na prístrojovke nesvietila žiadna kontrolka, ani nebolo nič badané na chode auta. Chybu som vymazal ale odvtedy som to znova nepozeral, lebo s autom som nenajazdil vela km.

Ale asi ako vravíš, bude to charakteristikou hatapky, pretože sa mi zdá, že už v minulosti som si to všimol, len vtedy som to buď tak velmi neriešil alebo to nebolo tak citelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...