Přejít na obsah

Motor 3,6 FSI


DavidSK

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

A jak se chová DSG ? Řadí hladce ? Někde jsem slyšel stížnosti na nastavení u tohoto modelu, tak nevím, jestli to nebyla otázka špatného kusu.

Taky jsem cerstvym majitelem teto motorizace a musim rict, ze me DSG trochu zklamala. V podstate mi tam chybi stredne rychle zrychleni. Bud to zrychluje relativne pomalu, nebo to podradi, zacne to rvat a potom to vystreli jak raketa.

Navic se mi zda ze i kdyz neproslapnu pedal az na podlahu, tak to podradi o dva stupne.

Nejsem si ale jisty do jake miry je to otazka zvyku a taky nemuzu porovnavat s zadnym jinym automatem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bratr si je pořídil a jezdí okolo 10l/100Km. Táhne pěkně a motor zní hezky, prostě jako 6V.

Už kdysi u Mondea jsem tomu zvuku 6V přišel na chuť a že jsem těch Mondei prostřídal jako řidič.

Jinak prozatím jsem si nevšiml velkého rozdílu o proti 1,8TSI s DSG, snad jen brzdy jsou ostřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Almazek: No, keď si niekto prerába 1.4, alebo 1.6 MPI (sporivejší aj 1.2 HTP :D), pochopím. Ale keď si niekto kúpi auto za vyše milióna, tak to fakt nepochopím.

Chlapci cítili ste rozdiel medzi 2.8 V6 30V a 3.6 V6 FSI?

Ja som bohužiaľ šoféroval len 2.8 v superbe a 2.8 4x4 v Passate, takže neviem posúdiť.

A v passate to bol celkom dobrý motor, len pri 80 tkm tuším odišli stabilizátory :( a to bola iná pálka v servise..

(to už bolo dávno, nepamätám presne...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl na svolavaci akci na Superba a mimojine mi nahrali i novejsi firmware do DSG. Jak uz jsem psal v minulem prispevku, tak jsem s celkovou funkcnosti DSG u tohoto motoru nebyl moc spokojeny.

S novym firmwarem jsem neocekaval moc velkou zmenu, o to vic jsem byl prekvapen. Reakce na plyn a logika razeni se razantnim zpusobem zlepsila. Najel jsem s tim sice zatim jen 50km, ale i presto muzu rici ze takhle nejak jsem si predstavoval automatickou prevodovku.

Drive neexistovalo stredni zrychleni, nyni velmi dobre podrazuje v zavislosti na seslapnuti plynu, zadne trhave podrazovani treba i o tri stupne.

Taky je jednodussi parkovani v garazi. Drive jsem mel problem dojet natesno az ke stene a nyni jsem schopen jemnym seslapnutim plynu posunovat auto o centimetry.

Musim rict ze jsem velmi spokojen.

Jinak muj Superb je rok vyorby 11/2008, tzn. jeden z prvnich, takze asi DSG jeste nebylo radne vyladeno. Novejsi rocniky uz nejspise maji novejsi verzi firmware.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná stojíme o dynamiku jízdy, kultivovaný chod a ještě přemýšlíme o výhodnosti/nevýhodnosti alternativních paliv.... :-).

Indet: Jak mám chápat, "nevšiml jsem si velkého rozdílu oproti 1,8 TSI DSG"?

Tak jak jsem to napsal : pocitově nevnímám až tak velký rozdíl mezi 3,6FSI a 1,8TSI DSG, jak bych čekal

Ano auto má více síly, ale není to až tak dramatické.

Holt 1,8TSI je povedený motor a 7st. DSG k němu pasuje jak p...l na hrnec :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám lehce podobný postřeh. Jednou jsme se s kolegou vraceli z Varů. On má 3.6, já 1,8TSI. Na cestu jsme si vozy prohodili a jeli za sebou. Po dojezdu do cíle jsme byli oba překvapení. Shodli jsme se v tom, že on čekal od 1.8TSI "méně", já od 3.6 "více".

Tím v žádném případě nehaním 3.6 - super šestiválec. Jenom tím chci říci, že rozdíl nebyl tak propastný, jak by se pouze z papírového srovnání výkonů obou motorů mohlo zdát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímalo by mně, jestli jste neporovnali spotřebu na stejné trase u V6 a TSI. Já mám jedno srovnání, kdy jsem byl dost překvapenej - jel jsem asi 60 km (v noci mimo město) za kamarádem s 3,0 TDI moje 3,6 jela za 7,3. TDI mělo 5,8, ale na V6 benzín ych viděl 7,3 jako velice dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja musim rict ze pod 8,5 na 100km jsem jeste nejel.

Vetsinou ale jezdim dalnice a tam se mi spotreba pohybuje kolem 10 pri celkem pohodove jizde 150-160 (samozrejme pri tom dnesnim provozu tuhle rychlost moc udrzet nejde).

Co me ale opravdu vytaci je ta neskutecne mala 60l nadrz se kterou se neda nikam dojet, takze poznavam benzinky po cele republice. Na to jsem s mym predchozim motorem 2.0TDi zvykly nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, také jsem byl překvapen nízkou spotřebou u šestiválce. Jeli jsme v klidu, předpisově, pouze pár předjíždění.

TSI mělo spotřebu 6.2, šestiválec 7.4. U obou motorů to považuji za skvělou spotřebu. Pochopitelně záleží na stylu jízdy. Tam kde pojede TSI pilu přez 10 litrů, bude mít šestiválec kolem 15.

Každopádně mít u vozu s pohotovostní hmotností takřka 1700kg, šestiválce benzínu, čtyřkolky s automatem tak nízkou spotřebu, to klobouk dolu.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem měl půjčenou 3,6 na 4 dny.... najel sice jen 1700 km, ale nedovedu představit spotřebu kolem 7,4l .

Jeden den jsem jel trošku okresky a pak dálnici trasa: Tábor - Olomoc a zpět. Dost velkou část trasy jsem jel jako "zvíře", abych věděl jak moc to bude žrát na dálkové trase při vyšší rachlosti. No výsledek byl asi 10,2l už je to půl roku, tak si to nepamatuju přesně na dl. Pak jsem chtěl jet pohodovou jízdu, jel jsem na Šumavu, úplně pianko, místy zastavoval a zase jel dál.... Výsledek? 10,8l !!! (uznávám byly tam kopečky a zpomalování/zrychlování i když pozvolné). Obojí jsem měřil podle tankování, takže spotřeba byla reálná.... Myslím, že pro ten motor je stěžejní jezdit dlouhé trasy... což má na spotřebu příznivější důsledky, než jezdit na pohodu krátké trasy s nutným opětovným zahříváním motoru. Majitel tvrdí, že je schopen jezdit po okreskách na pohodu kolem 8 l.

No 7,4 l se mi zdá opravdu jako extrém, i když tím nechci vyvracet Martinovu zkušenost. Naopak moc mu děkuji za sdílnost.

Já pořád zvažuju 1,8TSI a 3,6 FSI obě 4x4. Část lidí mi říká, že spotřeba bude ve finále podobná.... a mám jít do té 3,6 FSI. To si však nejsem jistý, že bude podobná. Nakonec mi přijde, že ta spotřeba za ten požitek z jízdy v podstatě stojí... (s 1,8TSI jsem ale nejel). Jenže se jedná i o výrazně vyšší pojištění a z toho už žádný požitek není a vůbec... ! :-)

Indet mě potěšil tvrzením, že 1,8TSI jede podobně jako 3,6 TSI.... Což mě tak úvahách znovu vrací k té rozumější variantě 1,8 TSI... Máte ještě někdo podobné zkušenosti??

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost jen s 1,8TSI a vejdu se bez problémů do devíti litrů v kombinaci cca. město 50%, dálnice 30% a okresky 20%. Pokud jsem v Německu, tak lehce nad deset litrů. Je to asi moc nevypovídající, ale jednou jsme se kočkoval s 3,6. na dálnici a měl jsem pocit, že do rychlosti cca 190km jsem jí bez problémů stíhal. Nad 190Km je tam už ale propast, zavrtěla výfuky a začala mizet. Zas na druhou stranu kolikrát to u nás využiješ, aniž by jsi riskoval papíry. Koukni sem pro orientaci. http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/328638.html má to docela poctivě vedený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem měl půjčenou 3,6 na 4 dny.... najel sice jen 1700 km, ale nedovedu představit spotřebu kolem 7,4l .

Jeden den jsem jel trošku okresky a pak dálnici trasa: Tábor - Olomoc a zpět. Dost velkou část trasy jsem jel jako "zvíře", abych věděl jak moc to bude žrát na dálkové trase při vyšší rachlosti. No výsledek byl asi 10,2l už je to půl roku, tak si to nepamatuju přesně na dl. Pak jsem chtěl jet pohodovou jízdu, jel jsem na Šumavu, úplně pianko, místy zastavoval a zase jel dál.... Výsledek? 10,8l !!! (uznávám byly tam kopečky a zpomalování/zrychlování i když pozvolné). Obojí jsem měřil podle tankování, takže spotřeba byla reálná.... Myslím, že pro ten motor je stěžejní jezdit dlouhé trasy... což má na spotřebu příznivější důsledky, než jezdit na pohodu krátké trasy s nutným opětovným zahříváním motoru. Majitel tvrdí, že je schopen jezdit po okreskách na pohodu kolem 8 l.

No 7,4 l se mi zdá opravdu jako extrém, i když tím nechci vyvracet Martinovu zkušenost. Naopak moc mu děkuji za sdílnost.

Já pořád zvažuju 1,8TSI a 3,6 FSI obě 4x4. Část lidí mi říká, že spotřeba bude ve finále podobná.... a mám jít do té 3,6 FSI. To si však nejsem jistý, že bude podobná. Nakonec mi přijde, že ta spotřeba za ten požitek z jízdy v podstatě stojí... (s 1,8TSI jsem ale nejel). Jenže se jedná i o výrazně vyšší pojištění a z toho už žádný požitek není a vůbec... ! :-)

Indet mě potěšil tvrzením, že 1,8TSI jede podobně jako 3,6 TSI.... Což mě tak úvahách znovu vrací k té rozumější variantě 1,8 TSI... Máte ještě někdo podobné zkušenosti??

Děkuji

Ten 3,6 samozřejmě jede lépe a má lepší zvuk a pokud si dáš do 1,8 4x4, tak se snad bude lišít spotřebou tak o litr max 1,5l, jen jsem čekal že bude proti 1,8 více živější.

Ty dvě sekundy ve zrychlení 0-100Km/h tam jsou určitě, a pocitově motor táhne pořád v celém spektru, stejně tak výkonová rezerva pro předjíždění pitomce , který začne zrychlovat.

Doporučuji se projet v obou autech a porovnat je navzájem ať se můžeš rozhodnout, jak ohledně spotřeby, tak i výkonu.

Bratr už měl v minulosti jeden 6V motor, tak to pro něj je srdcovka.

riba: u nás nevyužiješ ani výkon 1,8TSI - tak je to fuk - jde o pocit z výkonové rezervy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle oficialnich informaci o spotrebe je rozdil mezi 1.8TSI a 3.6FSI presne 2 litry.

Docela verim, ze tato informace bude na prumerneho ridice sedet, ale verim ze v zavislosti na stylu jizdy se rozdil mezi obema motory muze pohybovat mezi 0 - 8 litry

btw. po meste mam spotrebu pres 20 litru, ale bydlim v malem meste, takze ujedu kilometr vystoupim, ujedu 2 km zase vystoupim, atd.

@riba: kdyz jsi se kockoval s tou 3.6-kou tak uz jsi mel chip?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce toho pojisteni, tak to taky neni takova hruza. Obsah motoru ma vliv jenom na povinne ruceni.

Tusim ze za povinne ruceni platim neco kolem 6500 u Allianz, predtim jsem mel Octavii II 2.0Tdi a platil jsem tak o 2 tisice mene coz je vzhledem k narustu spotreby zanedbatelne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No České pojišťovny je to 16300 versus 7500 Kč 3,6FSI/1,8TSI i když díky bonusům bych se dostal na 8400 Kč versus 3900 Kč, tak jsem si říkal, že o bonusy se může přijít a co pak... Ostatní pojišťovny jsem nezkoumal... Na havarijní to mám vliv minimální to je pravda... u Alianz jsem nebyl... Když už o tom píšu, tak bych se rovnou zeptal, jakou pojišťovnu byste doporučili z vlastní dobré zkušenosti(třeba i pro to havarijní)? S ČP jsem navýsost spokojen i když jí v podstatě nepotřebuji.... jenže čert nikdy nespí.... Omlouvám se za OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...