Přejít na obsah

Po nastartování ihned vypne motor 1.2 12V 47kW


luciem

Doporučené příspěvky

Fabia 1.2 12V/47kW poslední dobou nějak zlobí při startování. Je to ale velmi náhodné, třeba jen jednou za 4 dny, ale někdy zase třeba i dva dny po sobě, ale vždy jen při studeném motoru. Jakoby naskočí, ale ihned vypne motor. Zkusím znova a někdy opět vypne. Po třetí raději přidám plyn, aby se zase nevypnul motor.

Provedeno řízené vyhledávání chyb a Readiness code v autorizovaném Škoda servisu a bohužel nic nezjištěno.

Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km.

Editováno: , autor: luciem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

kolik je najeto? Co palivový filtr? Co vzít nějaký lepší benzín?

"Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km."

Ani jedno nepomohlo. Vůbec záhada je to, že to třeba dva dny po sobě takhle blbne a pak klidně 10 dní funguje bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia 1.2 12V/47kW poslední dobou nějak zlobí při startování. Je to ale velmi náhodné, třeba jen jednou za 4 dny, ale někdy zase třeba i dva dny po sobě, ale vždy jen při studeném motoru. Jakoby naskočí, ale ihned vypne motor. Zkusím znova a někdy opět vypne. Po třetí raději přidám plyn, aby se zase nevypnul motor.

Provedeno řízené vyhledávání chyb a Readiness code v autorizovaném Škoda servisu a bohužel nic nezjištěno.

Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km.

EDIT: 5.3.2010

Tak dnes opět start až napodruhé...

Co mám nechat vyměnit teď? Jezdím do autorizovaného servisu Škoda a neustále mi tvrdí, že autu nic není. Jen zbytečně vyhazuji peníze.

EDIT: 6.3.2010

Podařilo se mi dnes nahrát video závady, poprvé hned vypne, napodruhé naskočí a beží již bez problémů.

Poraďte někdo prosím, čím by to mohlo být? Nechce se mi věřit, že by nikdo neměl podobný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem obdobné problémy. Po kontrole jsem zjistil, že závada je v autobaterii. Baterie sice startérem protočí, ale napětí na baterii poklesne o tolik, že nestačí pro elektroniku zapalování. Rovněž zotavení baterie (nárust napětí na 10 až 11V) je pomalejší což má za následek, že motor "chcípne". Další rychle po sobě opakované pokusy situaci jen zhoršují. Dobrá baterie musí mít asi 12V při nějaké menší zátěži (parkovací světla + radio) Doporučuji proto důkladnou kontrolu autobaterie při zatížení.

V mém případě nová baterie situaci špatných startů snad vyřešila. Přeji vám úspěch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem obdobné problémy. Po kontrole jsem zjistil, že závada je v autobaterii. Baterie sice startérem protočí, ale napětí na baterii poklesne o tolik, že nestačí pro elektroniku zapalování. Rovněž zotavení baterie (nárust napětí na 10 až 11V) je pomalejší což má za následek, že motor "chcípne". Další rychle po sobě opakované pokusy situaci jen zhoršují. Dobrá baterie musí mít asi 12V při nějaké menší zátěži (parkovací světla + radio) Doporučuji proto důkladnou kontrolu autobaterie při zatížení.

V mém případě nová baterie situaci špatných startů snad vyřešila. Přeji vám úspěch.

Díky za odezvu, ale baterii testovali v aut. servise jako první, je totiž stará už skoro 6 let. U mě se to opakovanými pokusy nezhoršuje, naopak na podruhé chytá úplně bez problémů a auto startuji i v -20 bez problémů, ale když zlobí, tak klidně i při 5C nad nulou. Jezdím pravidelně dlouhé trasy, žádné pojíždění po městě, takže barerka by měla být nabitá bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

jestli VAG nic nehlásí jakože asi težko, tak bych změřil baterii, jestli OK tak měnit svíčky, jestli máš ten palivovej vyměněnej. Lepší palivo je blbost, prostě tankuj obyčejnou 95ku na benzínce známého jména (OMW,Shell,Eurooil atd.) a když ani to nepomůže tak bych se Tě zeptal na olej, používáš 5W viskozitu? jestli ani tady nebude problem tak bych se podíval na nasávání benzínu, jinak už fakt nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Velice podobnou závadu jsem řešil u mojí Fábky vloni.Start až napodruhé,napotřetí,jak kdy.Nebudu popisovat všechny peripetie okolo,ale nakonec jsem zjistil,že mi odchází zapalovací cívka na 1.válci.Na Vagu to ukazovalo občasné výpadky hoření.Ale jako chyba se to neukazovalo.Ale po výměně dané zapal.cívky byl pokoj a auto perfektně startovalo na první pokus.Je to již rok a se starty od té doby nemám absolutně problém.Jo a ještě dodám,že když to v době před výměnou nastartovalo,tak to pak makalo zcela normálně,jenom volnoběh byl trochu nepravidelný.To špatný startování bylo jen při studeným motoru.A na ty vadný cívce bylo na její vrchní části vidět takový jako napečený hrbolek.Tolik moje zkušenost s opakovanými starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

NA OII 1,6 mám špatné teplé starty, studené byly většinou OK, náhle se objevila chyba čidla teploty. Vyměnil jsem obě co tam jsou a všechny starty byly špatné.

Špatné studené starty vyřešila výměna vadného (diagnostika ale byla OK) snímače otáček vačkového hřídele, teď to startuje rano na cvrnk.

Teplé starty (ty odstáté starty po 1h jízdy) pořád řeším, to startuju tak 3vteřiny, jako by se ztratil tlak.

Nikdy jsem neměl problém nastartovat motor do 5min po vypnutí.

Někdo tvrdí, že pak pomohla výměna snímače otáček klikového hřídele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl jsem stejný problém u starého motoru a ted mám koupeny novejsi motor r.v 2006 a taky mi to někdy po nastartování chcipne a rek bych že je to v řídící jednotce, protože se vyměnilo všechno a ted jeste motor, takze co jinýho by to mohlo bejt. A baterii mám novou

Editováno: , autor: AfrodCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Dobry den,

Mam též fabii 1.2 htp. Po nastartovani v motoru zacne bouchat a po chvili zhasne... to je posledni faze co se mi stalo. Pred rozvodama to delalo stejne,ale vsimla jsem si ze se zvedaji otacky a potom to zhaslo... a divnejsi na tom je,ze to dela jen kdyz je 20°C a neni to pravidlem....  děkuji mnohokrát za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do odkazu, ktery posila Malta, jsem psal i ja, ze mi to dela nekolik let, jen pri teplote cca 19 az 22 stupnu, cim to je, jsem nezjistil. Stav se nezhorsuje ani nezlepsuje, v tu chvili se vzdy bojim o rozvody, aby neskocily, ale myslim, ze s touto zavadou auto uz dozije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 12. 8. 2019 na 16:46, Rostišrot napsal:

Zdravíčko,

Mám tady jistý problém s Fábii od mamky a už nevím co dál vyzkoušet. (Celý problém, který zde popisuji jsem i natočil a přikládám dolů). Auto se koupilo nedávno, je to Fábie 1.2 HTP 47kW r.v. 2007 (původ ČR, vedena serviska do posledního km, dle servisky auto pravidelně dostávalo co mělo). Problém je následovný, vždy když se přijde ráno do auta, tak první start je úplně hrozný, startér točí pak auto chytne, ale motor se doslova třese pár sekund...po chvilce se ale dostanou otáčky a vše do normálu a už jede motor jak má, pak už je každý další start úplně v pohodě. Jen ten první dělá problémy (někdy chytne třeba až na po páté, ale pak se vše ustálí a už každý další start v pohodě až do druhého dne, nebo do doby kdy auto několik hodin stojí). Jelikož se to začalo dít hned chvíli po pořízení auta, tak v rámci "záruky" nám to bývaly majitel což je i známý a automechanik vzal s tím, že údajně vyměnil všechny svíčky + jednu cívku + čidlo teploty vody preventivně. Chvíli se zdálo, že je po problému, ale začalo to zase. Tak jsem si řekl, že to zkusím sám, ale už nevím co dál. Diagnostika mi nevypisuje žádnou závadu, měřil jsem tlaky - taky ok. Pak jsem ještě vyměnil palivový filtr, zda by náhodou nemohl byt přicpaný a taky nic. Nejsem moc znalec benzínu, já měl všechny své auta TDI a tady nějak nevím kudy kam. Napadá někoho něco? Čím to může být? Podotýkám, že svíčky a cívky jsem neměnil já osobně a tudíž ani nemám žádnou jistotu, že to bylo fakt v rámci té záruky poctivě vyměněno, takže pokud by se někomu mohlo zdát, že to může být tím, tak to udělám "znova". Budu rád za každý TIP na možnou příčinu, mamina už je nešťastná, chce se už auta zbavit, ale v takovém stavu ho stejně prodávat nemohu, navíc mimo toto je auto v TOP technickém stavu, takže by to byla i škoda. Dolů dávám odkazy na dva natočené videa startování (zrovna na těchto záznamech jsou starty ještě relativně dobré, někdy to takto chytne a zdechne a musí se na vícekrát než chytne na stálo). Díky předem za reakce

 

 

V 8. 3. 2010 na 8:51, matej halak napsal:

Ja mam ten isty problem presne take iste startovanie,riadne ma to uz stve :aggressive: Ja som menil filtre,sviecky,cistil skr.klapku,objednal som si cidlo teploty,ktore chcem dat vymenit.....stale nic

Neni tu niekto kto by presne vedel kde je problem?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...