Jump to content
luciem

Po nastartování ihned vypne motor 1.2 12V 47kW

Recommended Posts

Fabia 1.2 12V/47kW poslední dobou nějak zlobí při startování. Je to ale velmi náhodné, třeba jen jednou za 4 dny, ale někdy zase třeba i dva dny po sobě, ale vždy jen při studeném motoru. Jakoby naskočí, ale ihned vypne motor. Zkusím znova a někdy opět vypne. Po třetí raději přidám plyn, aby se zase nevypnul motor.

Provedeno řízené vyhledávání chyb a Readiness code v autorizovaném Škoda servisu a bohužel nic nezjištěno.

Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km.

Edited by luciem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes opět start až napodruhé. Opravdu mi nikdo neporadí, čím by to mohlo být?

Edited by luciem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten isty problem presne take iste startovanie,riadne ma to uz stve :aggressive: Ja som menil filtre,sviecky,cistil skr.klapku,objednal som si cidlo teploty,ktore chcem dat vymenit.....stale nic

Neni tu niekto kto by presne vedel kde je problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolik je najeto? Co palivový filtr? Co vzít nějaký lepší benzín?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolik je najeto? Co palivový filtr? Co vzít nějaký lepší benzín?

"Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km."

Ani jedno nepomohlo. Vůbec záhada je to, že to třeba dva dny po sobě takhle blbne a pak klidně 10 dní funguje bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia 1.2 12V/47kW poslední dobou nějak zlobí při startování. Je to ale velmi náhodné, třeba jen jednou za 4 dny, ale někdy zase třeba i dva dny po sobě, ale vždy jen při studeném motoru. Jakoby naskočí, ale ihned vypne motor. Zkusím znova a někdy opět vypne. Po třetí raději přidám plyn, aby se zase nevypnul motor.

Provedeno řízené vyhledávání chyb a Readiness code v autorizovaném Škoda servisu a bohužel nic nezjištěno.

Změna paliva z N95 na VERVA95, chová se to stejně.

Provedena preventivně výměna palivového filtru, jelikož měl najeto už 90tisíc km.

EDIT: 5.3.2010

Tak dnes opět start až napodruhé...

Co mám nechat vyměnit teď? Jezdím do autorizovaného servisu Škoda a neustále mi tvrdí, že autu nic není. Jen zbytečně vyhazuji peníze.

EDIT: 6.3.2010

Podařilo se mi dnes nahrát video závady, poprvé hned vypne, napodruhé naskočí a beží již bez problémů.

Poraďte někdo prosím, čím by to mohlo být? Nechce se mi věřit, že by nikdo neměl podobný problém?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem obdobné problémy. Po kontrole jsem zjistil, že závada je v autobaterii. Baterie sice startérem protočí, ale napětí na baterii poklesne o tolik, že nestačí pro elektroniku zapalování. Rovněž zotavení baterie (nárust napětí na 10 až 11V) je pomalejší což má za následek, že motor "chcípne". Další rychle po sobě opakované pokusy situaci jen zhoršují. Dobrá baterie musí mít asi 12V při nějaké menší zátěži (parkovací světla + radio) Doporučuji proto důkladnou kontrolu autobaterie při zatížení.

V mém případě nová baterie situaci špatných startů snad vyřešila. Přeji vám úspěch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem obdobné problémy. Po kontrole jsem zjistil, že závada je v autobaterii. Baterie sice startérem protočí, ale napětí na baterii poklesne o tolik, že nestačí pro elektroniku zapalování. Rovněž zotavení baterie (nárust napětí na 10 až 11V) je pomalejší což má za následek, že motor "chcípne". Další rychle po sobě opakované pokusy situaci jen zhoršují. Dobrá baterie musí mít asi 12V při nějaké menší zátěži (parkovací světla + radio) Doporučuji proto důkladnou kontrolu autobaterie při zatížení.

V mém případě nová baterie situaci špatných startů snad vyřešila. Přeji vám úspěch.

Díky za odezvu, ale baterii testovali v aut. servise jako první, je totiž stará už skoro 6 let. U mě se to opakovanými pokusy nezhoršuje, naopak na podruhé chytá úplně bez problémů a auto startuji i v -20 bez problémů, ale když zlobí, tak klidně i při 5C nad nulou. Jezdím pravidelně dlouhé trasy, žádné pojíždění po městě, takže barerka by měla být nabitá bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli VAG nic nehlásí jakože asi težko, tak bych změřil baterii, jestli OK tak měnit svíčky, jestli máš ten palivovej vyměněnej. Lepší palivo je blbost, prostě tankuj obyčejnou 95ku na benzínce známého jména (OMW,Shell,Eurooil atd.) a když ani to nepomůže tak bych se Tě zeptal na olej, používáš 5W viskozitu? jestli ani tady nebude problem tak bych se podíval na nasávání benzínu, jinak už fakt nevím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem se uklikl.Nechce se mi to tu zase vypisovat :). Klidně to může být ta 6ti letá baterie, ať si měří v servise jak chtějí! Vlastní zkušenost!

Edited by Ioda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velice podobnou závadu jsem řešil u mojí Fábky vloni.Start až napodruhé,napotřetí,jak kdy.Nebudu popisovat všechny peripetie okolo,ale nakonec jsem zjistil,že mi odchází zapalovací cívka na 1.válci.Na Vagu to ukazovalo občasné výpadky hoření.Ale jako chyba se to neukazovalo.Ale po výměně dané zapal.cívky byl pokoj a auto perfektně startovalo na první pokus.Je to již rok a se starty od té doby nemám absolutně problém.Jo a ještě dodám,že když to v době před výměnou nastartovalo,tak to pak makalo zcela normálně,jenom volnoběh byl trochu nepravidelný.To špatný startování bylo jen při studeným motoru.A na ty vadný cívce bylo na její vrchní části vidět takový jako napečený hrbolek.Tolik moje zkušenost s opakovanými starty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA OII 1,6 mám špatné teplé starty, studené byly většinou OK, náhle se objevila chyba čidla teploty. Vyměnil jsem obě co tam jsou a všechny starty byly špatné.

Špatné studené starty vyřešila výměna vadného (diagnostika ale byla OK) snímače otáček vačkového hřídele, teď to startuje rano na cvrnk.

Teplé starty (ty odstáté starty po 1h jízdy) pořád řeším, to startuju tak 3vteřiny, jako by se ztratil tlak.

Nikdy jsem neměl problém nastartovat motor do 5min po vypnutí.

Někdo tvrdí, že pak pomohla výměna snímače otáček klikového hřídele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem stejný problém u starého motoru a ted mám koupeny novejsi motor r.v 2006 a taky mi to někdy po nastartování chcipne a rek bych že je to v řídící jednotce, protože se vyměnilo všechno a ted jeste motor, takze co jinýho by to mohlo bejt. A baterii mám novou

Edited by AfrodCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den,

Mam též fabii 1.2 htp. Po nastartovani v motoru zacne bouchat a po chvili zhasne... to je posledni faze co se mi stalo. Pred rozvodama to delalo stejne,ale vsimla jsem si ze se zvedaji otacky a potom to zhaslo... a divnejsi na tom je,ze to dela jen kdyz je 20°C a neni to pravidlem....  děkuji mnohokrát za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do odkazu, ktery posila Malta, jsem psal i ja, ze mi to dela nekolik let, jen pri teplote cca 19 az 22 stupnu, cim to je, jsem nezjistil. Stav se nezhorsuje ani nezlepsuje, v tu chvili se vzdy bojim o rozvody, aby neskocily, ale myslim, ze s touto zavadou auto uz dozije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...