Přejít na obsah

spojka, setrvačník


šutr

Doporučené příspěvky

Zdravím příznivce škoda klubu, mám dotaz a potřebuji rychlou odpověď takže rovnou zakládám nové téma i přesto co jsem v rychlosti hledal, konkretni vec jsem zde na foru jeste nenasel...Mam problem se spojkou a mam podezreni na spatnej setravcnik. Mam škoda fabia I r.v. 11/2000 1.9 TDI a zajímalo by me, zda je tam setrvacnik dvouhmotny nebo obycejny a na kolik vyjde takova sranda (vymena komplet spojky a setrvaku). Nedavno mi rikal jeden automechanik, ze na octavii to vyslo asi na 18 nebo 20 tis. je to pravda, ze je to takova darda zase? pri volnobehu mi klepe neco v motoru bud je to lozisko v prevodovce nebo na spojce nebo je to setrvacnik ani poradne nevim co vsechno to muze byt, ale nikdo z toho co jsem tu nasel nebyl schopny uvest co by to mohlo byt, spis jsou tu domenky, ono mi stejne asi nezbyde nic jineho nez to rozebrat a pak uvidim Diky za vsechny info...a pokud jiz zde podobny tema je , tak se omlouvam!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud máš motor ATD (jakože v z roku 2000 určitě), tak tam bude normální setrvačník a spojka. dvouhmotový mělo u Fábie jen AXR snad.

jinak by neměl být problém nahradit dvouhmotový setrvák klasickou sadou.

cena cca 6t

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím tak dvouhmota je jenom v RS, takže máš jednohmotu. To samé dělá aji mě.Na volnoběh to trochu rachotí.Když vymáčknu spojku tak to přestane Hned jak roztají ty sračky a bude to vypadat na jaro tak se do toho pustím. Já počítám, že to bude ložisko spojky, ale může to být aji převodovka se pak uvidí. Zatím mám koupenou jenom třídílnou spojkovou sadu. Setrvák by měl být ok. Tady jsou ceny od maníka z dieselpower fóra…. Set ATD jednohmota…. setrvák 4200,- lamela 1800,- přítlačák 1800,- šrouby setrváku 240,- šrouby přítlačáku 180,- ložisko 600,-

Editováno: , autor: martikk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samej problém. Po nastartování mi něco rachotí v místech kde je spojka. Doufám že to je jenom ložisko a ne převodovka. Myslím si že ta převodovka by měla něco vydržet. A při jedniččce a dvojce na volnoběh, třeba při popojíždění na parkoviští mi to dost rachtá.. Na jaře se na to podívám. Kdyby to někdo rozebral dřív tak dejte vědět

Tak jsem se byl dnes v autoriz. servisu škoda.Tam se mechoš svez a řekl že to je převodovka. 6e kdyby to bylo ložisko tak po mírném sešlápnutí spojky přestane, a ten zvuk přestal až když spojku sešlá až skoro na podlahu. Ještě zkusím o víkendu zkontrolovat olej, jestli ho tam není málo.. i kdyby tak už je to stejně v řiti

Editováno: , autor: Prema1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niekde som čítal, že niekomu začala rachotiť prevodovka v záruke na 1.4TDI / 55kW, v servise mu prehrali RJ motora so zvýšenými voľnobežnými otáčkami (cca + 100) a bolo to OK, údajne to robili aj pri garančkách, (nie je to chyba, je to vlastnosť :-D ). Prevodovka mi pripadá na 1.4TDI (okrem 51kW) rovnaká, len inak sprevodovaná, ja mám voľnobežné otáčky tiež cca +100 oproti údajom z DP, auto som kupoval cca 4-ročné, tak neviem.... Nestíchne to pri miernom pridaní plynu? Ak sa mýlim, prosím budte zhovievavý a nekameňujte ma. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

mám Fabii 1.9 TDi 74kw ročník 2001 motor ATD a vlastním dvojhmotu. Jedna s dalších možností, je se obrátit na M.B. Neopomeňte připsat VIN. Já jsem se několikrát dotazoval a vždy mi bylo odpovězeno. Přeji Vám všem, aby věci Vám neznámé se proměnily v opak. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

TO Radomir:

Len mi nie je jasne ako tam moze byt dvojhmota , ked sa v tom obdobi montovali jednohmoty?? Alebo Vam tam tu dvojhmotu niekto namontoval az po kupe auta???

Ja riesim podobny problem: Fabia Combi 1,9 TDi, rok . vyroby: Jun 2003, Motor ATD, Prevodovka GGU. najazdene 130000KM.

Pri nastartovani motor zaklepe, niekedy to az zatrasie celym autom. Potom je pocut take klepanie-dunenie na strane prevodovky. A este je to pocut pri rozbiehani, ked je studeny motor. Ked sa motor zohreje tak to utichne. V Skodovke povedali ze tam bude jednohmota , v dalsom servise povedali, ze by tam mohla byt aj dvojhmota. Tak som z toho jelen... Asi to bude najlepsie rozobrat a presvedcit sa na vlastne oci....

Este pre uplnost dodavam ze je to Anglicka verzia auta s volantom na pravej strane.

Jano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VŠECHNY motory ATD a AXR tedy 1.9TDi PD 74kw, co byly montovány do Fabie I jsou opatřeny JEDNOHMOTOU....dvouhmotumají pouze modely RS tedy kod motoru ASZ a BLT ;) Radek tam má zajisté jednohmotu ;)

Saso: osobně na 90% typuji KO vzpěru převodovky - vytlučený gumový silentblok...toto:

http://www.cc-autodily.cz/vzpera-zadni-fabia-7_7?kod=6Q0199851AP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Přátelé okřídleného šípu,

ještě se vrátím k mé první poznámce k danému tématu. Nedovolil bych si tady tvrdit, že mám dvojhmotu jen tak. Napsal jsem do MB připsal jsem i VIN.Položil jsem dotaz, zda mám či nemám dvouhmotu. Bylo mi odpovězeno, že ve vozidle je namontovaný dvouhmotový setrvačník. Vozidlo je vyrobeno cca 11/2001 usuzuji podle samolepek nalepených na různých dílech vozidla. Co dodat víc? Přeji mnoho kilometrů bez nehod a technických problémů. Radek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, mám Fabii 1.9 TDI, motor ATD. Mám přesně stejný problém jako řeší martikk. Na volnoběh mi něco v autě něco rachotí, jakmile vyšlápnu spojku tak to přestane. Nevyřešil už ten problém někdo s diskutujících? Čím to nakonec bylo?

 

Chystám se měnit spojkovou sadu, protože mi spojka zabírá hodně nahoře, takže doufám že se to tím vyřeší.

 

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spojkove lozisko nejspis, ale pro ostatni nez budete hodnotit stav spojky podle toho, ze zabira nahore precte si tunu diskuzi jako ja, ze PD motory maji zaber spojky az nahore. me to taky tak zabira a nerikam,ze ji mam novou to tvrdil pouze ten co mi to prodal,ale podle tvrdosti bude stara, ale mrtva  kvuli zaberu nahore snad ne.

 

Díky moc

 

k te reakcni zpere jak je na tom kvalita silentbloku pro koncern v nahrade? je lepsi koupit origo? nahradu nemecko? nebo dokonce cinu? ja kupoval totiz ulozeni na fiata rikam si Impergom italie to bude mozna aj original,ale vysledek byl strasny motor se utahl zacal prenaset brutalne vibrace a trpel sem jak pes, ale  kupovat origo za 8 tis kdyz sem za to dal trojku uz se mi nechtelo.

takze u TDi pripadne nechci udelat stejnou chybu a radej dat origo za 1400 nebo kolik stoji nekde aj min.

Editováno: , autor: kibi
necituj poslední příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ondík: pokud je spojka ok, zabírá hezky odspodu, proč by PDčka měla mít jiný záběr spojky? k té vzpěře, zrovna zde stačí i China, je to jen kus pryže v kovovém výlitku....dával jsem již 2 x chinu a už nějaký ten pátek drží obě,.

 

Michal Straka: jaký je nájezd km? může to být jak spojkovým ložiskem, tak "křivou" lamelu (obložením) - pravděpodobně by si ale spojka na vyšší kvalt i klouzla..s novou spojkou (lamela ložisko přítlačák, jestli je setrvačník OK, neměnil bych ho) ti to bude zabírat opět příjemně nahoře....jinak osobně bych vzal sadu od Sachse, nebo Luk, Valeo nebrat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cetl sem desitky prispevku,ze klukum zabira spojka nahore a najeli na tom klidne aj 200 tis.  ja to neresim dokud neprojde lozisko pritlacnakem nezajima me to.

nastesti je LUK u TDi levnejsi nez valeo vyjmecne! ale protoze sem rozbaloval x sad spojek vim mco dobre,ze LUK pouziva velice casto lamely od VALEA,takze bych radej priplatil 400 kc a vzal SACHS

Editováno: , autor: ondikTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

neplanuje nekdo vymenu spojky na 1,9 TDI 74-77kw tedy spojka bez dvouhmoty 228-230 mm??? mam moznost za super cenu samozrejme original LUKkdybby nekdo chtel napiste do vzkazu a objednam jich rovnou vic ja si koupim do zasoby uz mi bere uplne nahore

Tak mě to právě čeká, už mi dvakrát proklouzla, no loučila se dlouho a má na to nárok 310000Km  Nejlevnějš jsem našel tady: http://www.prodejdilu.cz/cs/osobni/skoda-575/fabia-combi-6y5-4727/1-9-tdi-15584/spojka-sada-10151 . za kolik by byla ta od tebe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, mám stejnej problém u Fabie I RS 1.9 TDi, r.v 2005. Ale stará spojka mě už podkluzovala, tak mám komplet novou spojku od LUK. Takže nevím, čím to teda je u mě.... převodovka, nebo jen to ložiško? Cuká to jen na volnoběh, při minimálním sešlápnutí plynu, to hnedka přestane. Neprojevuje se to na rozjezdech a podobně.. Nevíte, co by to tedy mohlo být u mě? :)

 

Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...